4 Юни, 2016 13:29 2 759 0

Новата екосистема са социалните мрежи и месинджърите

  • екосистема-
  • социалните мрежи-
  • мери мийкър

Тезите на Мери Мийкър, която наричат кралицата на интернета“

Младите се отказват от личните компютри, визуалните социални мрежи стават все по-популярни от текстовите, гласовият интерфейс сменя писмения, а новата парадигма между човека и компютъра е автомобилът. Това са част тезите на Мери Мийкър, която наричат „кралицата на интернета“ или „кралицата на мрежата“. От 90-те години тя е считана за един от най-влиятелните технологични анализатори след като предсказа бума на „дотком“.Медиите съобщиха за нейния годишен доклад за положението на нещата в интернет-бизнеса и тенденциите на пазара. Ето някои от нейните тези.

1. Интернет забавя растежа. През последните две десетилетия интернет преживя експлозивен растеж – от 35 милиона потребители през 1995 г. до 3 милиарда през 2015 г. Но темповете на мрежата се забавиха. Вече няколко години поред потребителите на интернет растат с 9 процента, ако от сметката се извади Индия. Разширяването на интернет буксува заради конюнктурата – развиващите се икономики нямат ръст, раждаемостта е в стагнация, пазарът на потребители е изчерпал резервите си.

2. Android настъпва. Пазарът на смартфони също забавя темпа на растеж. През 2015 г.ползвателите на подобни мобилни устройства са се увеличили с 21 процента, докато през 2014 г. увеличението е било 31 процента. Използването на смартфони с операционна система (ОС) iOS пада през 2016 г. с 11 процента, докато тези с Android от Google се увеличават с 7 процента.

3. Рекламата отива в мобилните устройства. Пазарът на интернет рекламата се увеличава, макар че в нея идват значително по-малко рекламни бюджети отколкото в телевизията (23% срещу 39%). Основният ръст е в рекламата за мобилни устройства - 66 процента срещу 5 процента в десктопа. Рекламодателите все още не оценяват скоростта на миграцията на аудиторията към мобилните устройства.

4. Визуалните социални мрежи побеждават текстовите. Мобилните приложения, основани на обмена на снимки и видео, растат през последните години по-бързо от тези, които се опират на текста. Това е свързано с ръста на аудиторията от т.нар. поколение Z (родени след 1996 г.), свикнало да общува с изображения и стикери, и други визуални елементи. За последните две години числото на снимките, които ежедневно се обменят чрез приложния като Facebook Messenger, WhatsApp, Instagram и др. е нараснало почти три пъти – до 3.3 милиарда на ден.

5. Видеото „оживява“. Тенденцията от последната година е транслация на видео в реално време от самите ползватели с помощта на Periscope и Facebook Live. Те продължават традициите на преките включвания в телевизията, но съединиха в себе си възможността за преглеждане на видеото във всеки момент и транслация освен за широка, но и за отбрана аудитория. Количеството на преглеждане на видео във Facebook за ден е нараснало с 1 милиард за 2014 г. и стига до 8 милиарда за 2015 г.

6. Месинджърите са новата екосистема. Те демонстрират интензивен ръст както почисло на потребители, така и по функционалност на използване. Аудиторията на най- големия в света месинджър WhatsApp от 2013 г. е нараснала 2.5 пъти и достига 1 милиард потребители. Растат Facebook Messenger и третият в света – китайският WeChat. Четвъртият по популярност е Instagram. За последните години се е променила същността на комуникацията. Тя е станала много по-емоционална. Усложнена е и функционалността на самите месинджъри като тенденцията задават корейският KakaoTalk, китайският WeChat и японския Line. Те предлагат онлайн- игри, банкови услуги, поръчка на такси и доставки от онлайн-магазини.

7. Технологиите създават нова автоиндустрия. Новата парадигма между човека и компютъра е автомобилът. Това се проявява от една страна с растящата популярност на електромобилите и от друга, с пълния отказ от водач зад волана. В разработването на нов тип автомобил има два подхода: създаването на напълно автономни автомобили, както прави Google, до постепенен преход към хибриден модел, което прави Tesla. Още един признак за „автореволюцията“ е отказът от личната собственост върху автомобила, което често е символ на неефективност. Пионер в колективното ползване на автомобили е Uber.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА