Автомобилът на Apple няма да бъде готов за пазара през 2019 г., както се говореше досега. Според сайта The Information, който се позовава на анонимен източник от компанията, проектът Titan надали ще бъде осъществен преди 2021-ва.
Забавянето едва ли се дължи на развойни проблеми. i-мобилът ще се сглобява от австрийския гигант Magna Steyr, който разполага с предостатъчен опит и производствени мощности.
Независими експерти очертават две потенциално слаби места на проекта. От една страна Apple със сигурност среща проблеми с набавянето на батерии. Собствено производство се организира трудно, а единствената компания, която разполага с нужния капацитет, е Tesla. Дори строящата се в Невада "Гигафабрика" обаче с усилие ще покрива собствените нужди на компанията на Илон Мъск, а за продажба на акумулатори на конкуренцията не може да става и дума.
Вторият проблем пред Apple е системата за дистрибуция. Изграждането на дилърска мрежа от нулата е изключително скъпо, а високопоставени мениджъри от компанията неведнъж са намеквали, че цифровата революция ще промени из основи взаимоотношенията между производител и потребител.
Според слуховете Apple възнамерява да наложи бъдещия си автомобил чрез собствена система за споделяне. С навлизането на автономните коли такъв бизнес модел би имал добри шансове за успех.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Morgoth
Коментиран от #5
17:17 25.07.2016
2 Велосипедист
17:47 25.07.2016
3 гост
Коментиран от #4
18:19 25.07.2016
4 гост
До коментар #3 от "гост":
Епъл поколението , което 2020 ще бъде на 25-35 години , би предпочело кола на марката дори при по-висока цена пред "немски премиум" , това е доказано от редица проучвания , особено в САЩ и Китай , което значи 2/3 от световния пазар , всяка кола излязла с тази марка ще бъде продадена , стига наистина да си осигурят производство на батерии , което сигурно е основната причина за забавянето . Това естествено няма да е за сметка на Тесла , а на същия "премиум" но това си е техен проблем , като продължават да си мислят ,че са недосегаеми .19:41 25.07.2016
5 ебаси
До коментар #1 от "Morgoth":
Моргот, нека споделя, като конструктор: използването на стандартни или често използвани компоненти (както казваш ти, гайки), обикновено просто е компромис между добрата конструкция и добрата цена.Затова, например, МБ с нестандартните и скъпите си детайли /части/, постигат несравнимо високо качество, докато VW с евтиния чаркаляк могат да се похвалят единствено с 10-годишни морги (които разбира се могат да се поправят за 10 лева на чарк)
Коментиран от #6
00:17 26.07.2016
6 Morgoth
До коментар #5 от "ебаси":
Мисля, че ме разбра какво иронизирам, но все пак, ако не е - има здравословно ниво на стандартизация, което не нарушава качеството. Епъл обаче са много под тази граница и цялата идея е дори елементарни процедури като смяна на батерия да бъдат извършвани в официални сервизи на цена многократно надминаваща реалната стойност.09:01 26.07.2016
7 Дедо ви
Коментиран от #8
13:37 26.07.2016
8 гост
До коментар #7 от "Дедо ви":
Като "например" водорода , а Гостенино или както там другояче желаеш да се наричаш14:33 26.07.2016
9 опала
17:24 27.07.2016