Last news in Fakti

15 Ноември, 2016 14:35 11 488 9

Съветникът на Opel за безопасно движение през зимата

  • opel-
  • системи за безопасност
Съветникът на Opel за безопасно движение през зимата - 1

Opel, подобно на останалите автомобилни компании, непрекъснато се старае да вади нови опции, които да улесняват шофирането по всяко време. Сега ви представяме един любопитен материал, подготвен от ПР-ите на Opel, който помага на собствениците на нови Opel-и да намалят проблемите на зимното шофиране с предлагането на множество системи и приспособления за комфорт и безопасност, които значително снижават увеличения риск през студените месеци на годината. 

Адаптивното предно предаване осигурява максимално сцепление

Подходящите технологии за задвижване също спомага за осигуряване на повече спокойствие при движение по заледени и хлъзгави пътища. Модели като MOKKA X, Insignia и Insignia Country Tourer помагат на водачите с по-добро сцепление на автомобила върху сняг, киша и лед, благодарение на адаптивното задвижване на четирите колела (AWD). Системата разпределя мощността в зависимост от нуждите в рамките на части от секундата, осигурявайки по този начин максимално ниво на сцепление и сигурност.

Като цяло стилът на шофиране трябва да бъде адаптиран към условията, а това освен всичко друго означава и нужда от по-голяма дистанция и повече предпазливост и предвидливост. При хлъзгави пътища трябва да се избягват резките маневри. А когато движението по заснежени шосета стане невъзможно дори със зимни гуми, тогава веригите за сняг стават единственото решение. Йоаким Винкелхок съветва преминаването на курс за обучение на шофьори преди началото на зимата. „Създаването на усещане за автомобила и спирачките е изключително важно.” Водачите трябва да се научат да използват правилно високотехнологичните системи, с които разполага техния автомобил, да разберат и свикнат със системите за контрол на сцеплението и ABS. Легендата в моторните спортове съветва още: “Отидете до голямо свободно място за паркиране, което е с мокра или заснежена настилка, ускорете и натиснете силно спирачките така, че да усетите как реагира автомобилът.” Винкелхок пояснява, че хората, които са преживели подобно нещо, си създават по-интуитивно усещане за реакция в трудни ситуации. 

Осветете деня и нощта си със светлините IntelliLux LED®

Мокрите, заснежени и заледени повърхности обикновено са съпроводени и от мрак през по-голямата част от денонощието през зимните месеци. Този проблем обаче има отлично решение и то се нарича IntelliLux LED®. Интелигентните матрични светлини превръщат нощта в ден за водачите на Opel Astra. Предимствата на това иновативно технологично решение на Opel ще бъде оценено по достойнство от хората, които напускат домовете си рано сутрин, за да се завърнат вечерта. Известен факт е, че рискът от инцидент се увеличава с намаляването на продължителността на деня. Това от своя страна означава, че водачите, които виждат по-далеч, ще се движат по-безопасно. Адаптивните LED матрични светлини се настройват автоматично към пътните условия и ситуации и осигуряват движение на дълги светлини – без заслепяване на останалите участници на пътя. Системата позволява също по-ранното забелязване на животни край пътя, отколкото с конвенционалните къси светлини.Съветникът на Opel за безопасно движение през зимата

Други модели на Opel като MOKKA X или Zafira осветяват пътя и околното пространство с помощта на технологията пълни LED AFL светлини. Системата AFL LED автоматично адаптира светлинния сноп на предните светлини в зависимост от пътната ситуация, осигурявайки по този начин оптимална видимост. Между другото в Германия е разрешено задните светлини за мъгла да се включват само в случай, че има мъгла и видимостта е под 50 метра, а не когато вали сняг или дъжд.

Край на зъзненето, благодарение на допълнителното отопление и подгряването на седалките и волана

Множество инциденти през зимата стават в началото на пътуването, когато предното стъкло и прозорците не са напълно изчистени от леда. В такива случаи водачът трябва да тръгва от къщи няколко минути по-рано, за да изчегърта и почисти стъклата. Полезни в тези моменти са и флаконите с течност против замръзване на ключалките на вратите и за размразяване на стъклата. Освен това автомобилът трябва да бъде изцяло изчистен от снега, ако през нощта е валял сняг, включително и номерата му. Това е нужно, за да не се засипват със сняг или лед от покрива движещите се отзад автомобили, както и да не се изсипва сняг или лед върху предно стъкло при по-рязко спиране.

Допълнителните отоплителни устройства елиминират нуждата от чегъртането, размразяването на вратите и изпотяването на стъклата и осигуряват по-добра видимост и безопасност. Допълнителните отоплителни устройства на Opel се предлагат за лекотоварните модели Vivaro и Movano, както и за всички леки автомобили от Corsa до Astra, от GTC до Meriva, MOKKA X и Zafira. Освен това тези системи, предлагани за монтаж от Opel още в завода, не са технологии свързани само с удобство. Те помагат за защитата на двигателя, осигурявайки му по-оптимални условия за стартиране в сравнение с тези при студен старт. Благодарение на тях моторното масло и каталитичният конвертор по-бързо достигат работна температура. Това от своя страна намалява триенето и износването на двигателя, а така също и отделяните емисии. 

Воланът с подгряване предлаган за повечето от моделите на Opel добавя още комфорт в условията на студените зимни дни. След по-малко от минута водачът усеща приятната топлина. Комфортът за водача и пътника до него допълнително се увеличават благодарение на отоплението на седалките, при което се подгрява както основата, така и вертикалната част на седалката. Дори и пътниците на задните седалки в Opel Astra могат да разчитат на топлина за своите гърбове. Всичко това освен с комфорта е свързано и с безопасността – с осигуряването на приятна топлина не е нужно водачът да шофира с дебели дрехи, пречещи на движенията му и на разполагането на колана в максимална близост до тялото. И все пак в края на краищата: наслаждавайте се на зимата!Съветникът на Opel за безопасно движение през зимата


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 YAMAHA

    2 0 Отговор
    Добре е!
  • 2 German cars

    2 0 Отговор
    Красота!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 гост

    0 2 Отговор
    Е.ати и патрулката,ама защо са без надписите?
  • 5 Ник

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "vlk":

    Сбърка приказката!
    - Един Форд запалил през зимата и го кръстили Фокус :-)
    За Опел е друга: - Ако е достатъчно тихо можеш да го чуеш как ръждясва :-)

    Сега относно марката!
    Карам Опел Зафира 1.9/ 120 кс вече 5 година. Като изключим слабото динамо и помпата на рейката колата е бетон! Комфорта е много сериозен и не отстъпва на по- "намазаните" марки. С колата се пътува чудесно на дълъг път. Вози учудващо добре вероятно заради торсионното окачване и големите гуми.
    Колата е проектирана за дълъг път. Вана ускорява прекрасно на 6-та предавка до към 180км. Има много, много добра динамика въпреки малката кубатура.
    В интерес на истината съм склонен отново да купя ван на Опел тъй като дефектите които показва са пренебрежимо малко.
  • 6 DBS

    0 0 Отговор
    Много добре ....,но да обърнем внимание на
    "Публикувано във факти.бг: Между другото в Германия е разрешено задните светлини за мъгла да се включват само в случай, че има мъгла и видимостта е под 50 метра, а не когато вали сняг или дъжд."
    Тука масово нестига, че се кара с гадни заслепяващи фарове ,но и всеки пуска къде що има крушка да свети.
    Светлините за мъгла,неслучайно са наречени "за мъгла".
    Особено в мокро време,задните светлини за мъгла са ужасни-отразява се и е много дразнещо и напрягащо.
    Отпред също...-там пък "майсторите" слагат и ксенон долу или силни крушки ,обаче не им се занимава да си напаснат крушките и става страшно.А чест отова се комбинира и с ксенон на фара -ужас.
    Ама като няма регулация за това....,така ще да е.
    НЕ разбирам и смисъла от карането "на габарит" и фар за мъгла- сигурно е гъзарско.
    Както и смисъла от слагане на мул,че да светят само дългите-това никакво решение не е ...
    Но кой ми е виновен че не ги разбирам тия работи и като пълен малоумник клеча пред фара да си глася крушката да правилно поставена-"ръгай там и нали свети да те не сопрат"
    Карай извън темата на статията е това ....
  • 7 onq s konq

    0 0 Отговор
    Опел могат да си позволяват съвети към клиентите си на леки автомобили,но те не важат за собственици на БМВ.Първо- БМВ-то стои много по-ниско на пътя от Опел и за да се движи,снегоринът трябва да върви пред него.Второ- Не че ми е проблем да карам през зимата-карал съм други марки с които съм затъвал в снега,бутали са ме,ринал съм с лопатата и т.н.,НО ТОВА Е МЪКА,А НЕ КАРАНЕ-ОСОБЕНО С БМВ!И трето -Вероятността да ме блъсне някой макар и леко при заснежено време е неимоверно по-голяма от обикновеното и ако съм с Опел,ще кажа "м..ната му-случва се" .Ако обаче съм с БМВ,при това моето ...ще получа инфаркт!
  • 8 Някой

    1 0 Отговор
    Мислех си , че ги знаеш нещата ?!? ЗИМНО ВРЕМЕ - ЗИМНИ ПОДКОВИ !
  • 9 дизелмен

    0 0 Отговор
    Най-добрият съвет който може съветникът на Opel за безопасно движение през зимата да ви даде е :През зимата карайте Audi Quattro !!!