Last news in Fakti

31 Декември, 2016 04:00 6 592 5

Създаването на корабно витло

Най-големите траспортни превозни средства в света в момента са корабите, като това няма да се промени скоро. Те пренасят огромни количества горива, материали и контейнери през реки, морета и океани. Мощността им идва от огромни дизелови двигатели със стотици хиляди конски сили и въртящ момент, но отговорни за пренасянето ѝ са витлата, които отговарят пропорционално на големината на плавателните съдове. От тях зависи ефективността и скоростта, която ще постигат корабите в открити води. След отливането, охлаждането на този гигантски детайл създаден от сплав от мед, никел, алуминий, желязо и цинк отнема общо пет дни, а извайването и балансирането му на огромната триизмерна фреза - още цели 15 дни. Както и да погледнем, това е впечатляващ детайл създаден с часовникарска прецизност.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    6 0 Отговор
    Двигателите на корабите не са точно дизелови.Те се палят на дизел и като позагреят минават на мазут,който обикновенно е много гъст,като смола при стайна температура.
  • 2 Miro

    1 0 Отговор
    Обекта на темата на статията се нарича винт, а не витло. И на колегата Иван да спомена, че корабните двигатели са точно дизели. Работят на принципа на дизеловите двигатели, макар и да използват тежко гориво.

    Коментиран от #3

  • 3 Иван

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Miro":

    Много интересно хем е дизелов двигателят ,хем работи с мазут.Принципа е общ,но има разлики.Аз съм работил в КРЗ,,Одесос,, навремето като корабен мотьор.Правил съм неведнъж основен ремонт на такива двигатели,а ти?

    Коментиран от #4

  • 4 Гост читател

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Иван":

    Има wikipedia, не е нужно да си правил двигатели. И как трябва да ги наричаме - мазутни двигатели? За пръв път чувам за такива...
    Тази демонстрация на познаване на детайлите е напълно излишна.
  • 5 жоро

    0 0 Отговор
    Чисто информативно. Това, че нещо го пише в интернет не означава, че е вярно. Важи с пълна вила за wikipedia.