Най-големите траспортни превозни средства в света в момента са корабите, като това няма да се промени скоро. Те пренасят огромни количества горива, материали и контейнери през реки, морета и океани. Мощността им идва от огромни дизелови двигатели със стотици хиляди конски сили и въртящ момент, но отговорни за пренасянето ѝ са витлата, които отговарят пропорционално на големината на плавателните съдове. От тях зависи ефективността и скоростта, която ще постигат корабите в открити води. След отливането, охлаждането на този гигантски детайл създаден от сплав от мед, никел, алуминий, желязо и цинк отнема общо пет дни, а извайването и балансирането му на огромната триизмерна фреза - още цели 15 дни. Както и да погледнем, това е впечатляващ детайл създаден с часовникарска прецизност.
31 Декември, 2016 04:00 6 592 5
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
12:13 31.12.2016
2 Miro
Коментиран от #3
18:29 31.12.2016
3 Иван
До коментар #2 от "Miro":
Много интересно хем е дизелов двигателят ,хем работи с мазут.Принципа е общ,но има разлики.Аз съм работил в КРЗ,,Одесос,, навремето като корабен мотьор.Правил съм неведнъж основен ремонт на такива двигатели,а ти?Коментиран от #4
20:35 31.12.2016
4 Гост читател
До коментар #3 от "Иван":
Има wikipedia, не е нужно да си правил двигатели. И как трябва да ги наричаме - мазутни двигатели? За пръв път чувам за такива...Тази демонстрация на познаване на детайлите е напълно излишна.
21:25 31.12.2016
5 жоро
17:22 03.01.2017