Last news in Fakti

25 Април, 2017 04:00 19 402 10

Какво значение имат предавателните числа?

Какво значение имат предавателните числа? - 1

Само допреди няколко години, предавателните числа на автомобилите бяха подценявани и само спортните от тях бяха снабдявани със скоростни кутии с по-къси такива. Тази еко битка обаче, доведе до връщане към темата и вече почти всеки производител има автоматична скоростна кутия с повече от шест предавки, като от Chevrolet достигнаха и до цели десет, за да бъдат по-къси и да подобрят характеристиките и икономичността на масовите автомобили. Естествено при автоматичните става въпрос и за по-бързо превключване, но и при ръчните скорости разликата е голяма, а най лесния начин за това е смяната на предавателното число на диференциала, за което ще ни разкаже Джейсън Фенске от Engineering Explained.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 4 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАМОТЕН ГОСТ

    4 0 Отговор
    Пише се "ENGINEERING" ...
  • 2 инженер по транспортна техника

    12 2 Отговор
    Едва ли някой прочитайки тази статия, ще си изясни какво значение имат предавателните числа. Това е сложен комплексен въпрос, който изисква мноо знания за да му се отговори... Все едно да отговорите на въпроса "как се работи с компютър?"...
  • 3 Пабло

    0 1 Отговор
    Главно предаване(пиньон и корона) и диференциал(планети и сателити) са две различни неща,намиращи се на едно място.

    Коментиран от #4

  • 4 незнайко

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пабло":

    И как се казва този възел според Вас, след като са на едно място ?
  • 5 Пабло

    3 0 Отговор
    Казва се главно предаване и диференциал,Незнайко
  • 6 Shmeker

    3 0 Отговор
    Тук някой доста сериозно бърка понятията.
    Ще кажа само, че многото предавки не се правят за това да са КЪСИ, а за да осигуряват моторът да работи в най-икономичния си диапазон при различна скорост на движение. Това колко са "къси" е следствие на това, че са много.

    Но когато са само 3, 4 или 5 - тогава дългите предавки дават най-добра икономия на дълъг път.

    Коментиран от #8

  • 7 АТТ

    4 2 Отговор
    Ето ви класическата схема Двигател-Съединител-П.К(Предавателна Кутия)-Разпределителна кутия,при повече от един двигателен мост-Карданно предаване-Главно предаване(Пиньон и корона)-Диференциал(Планети и сателити,който служат при завоите)-Полувалове(наричани по жаргон полуоски)–Колела!!!
  • 8 Wishmaster

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Shmeker":

    Абе шмекер как може целта да правиш нещо е просто предавките да са къси, това е просто средство.
    Когато са къси предавките първо при превключването оборотите не играят много и второ освен по икономично защото едно е да караш на 4та на магистралата друго е на 6та, също разполагаш и с по-голяма мощност при различните скорости тоест ускоряваш по-бързо, защото максималната мощност е при определени обороти на двигателят.
    Тоест в идеалният случай повече предавки по-добре... но както винаги става в реалният свят и теглото се увеличава и конструкцията става много сложна и не един производители се опариха от това.
    Знаем за 10 степенни проекти, дори 12 но къде са те сега???
  • 9 Наклонени зъби

    2 0 Отговор
    Скоростта за сметка на мощността и обратно!!
  • 10 Наклонени зъби

    1 0 Отговор
    Скоростта за сметка на мощността и обратно!!