Last news in Fakti

24 Юли, 2017 01:38 21 183 35

Бензиновите и дизеловите двигатели - разликите

Бензиновите и дизеловите двигатели - разликите - 1

Покрай всичките скандали, които заваляха срещу дизеловите двигатели, пак ще обърнем внимание на разликите между двата типа агрегати с вътрешно горене. За някои хора това е нещо добре познато, докато за други тези разлики все още са "тъмна Индия". Видеото създадено от Carthrottle, обяснява всичко много разказвателно и дори и за хората без технически познания ще бъде лесно да разберат, какво е определящото. С темповете, които се отричат дизеловите двигатели, съвсем скоро тези клипове ще бъдат история и ще обсъждаме видове батерии и електрически двигатели.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шофьорът

    62 64 Отговор
    Карал съм дизел и сега карам. В момента съм с Ланчия Либра 1.9 тди 2000 год. и без пушек след мен.Често пред мен се е движела бензинова кола и пуши като Трабант. Колкото до ел .двигателите следващия ми живот.Безаварийно шофиране на всички колеги!

    Коментиран от #6

  • 2 сашо

    63 63 Отговор
    Привет, имам тойота бензин/газ за 2 години съм сменил една крушка. Вие си карйте пе4ките.........и давайте па4ки за ремонти.

    Коментиран от #3

  • 3 onq s konq

    44 25 Отговор

    До коментар #2 от "сашо":

    Става дума за двигатели ,а не за крушки.Ако си си купил колата от магазина,нормално е да смениш само една крушка.Ако обаче е "нов внос",не казваш предишния собственик какво е сменил!На моята /нов внос ,дизел/ всичко което съм сменял е по ходова част и трансмисия,НО НИЩО ПО ДВИГАТЕЛА!А ако говорим за осветителна уредба-не крушка,а целите фарове смених от халоген на би-ксенон,което включва и подмяната на кабелите.Не защото не светеха,а ей-така-за разкош:)

    Коментиран от #5

  • 4 tost

    73 12 Отговор
    Когато един дизел не пуши,не означава че не отделя твърди частици.
  • 5 Гадина

    36 15 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    Очаквай да се видиш в приключение с измисления си Bi-xenon. Пази си старите фарове и при някое от честите си посещения в бокса ще имаш възможност да ги смениш отново
  • 6 Антон

    47 23 Отговор

    До коментар #1 от "шофьорът":

    Батака,тез безумици ги разказвай на бабите на пейката пред блока.Този 17г.варел и още повече ланчия знаеш ли кога не пуши: когато е паркирана пред някои мол.Я си дай ланчията на някои да е изпържи и ти караи зад прехвалената ти кола и гледаи какво се случва и заповядай пак да ни напишеш какво си видял.Ти малко като онези другите умници.Моята кола за 10 Хил.км. Не пипа и грам масло.Всеки производител на ДВГ дава норми колко масло хапва един двигател.1.маслото се изпарява при работа на двигателя затова производителите връщат изпаренията преди или след дросел клапата за да се до изгори с горивото.2.тънкият слои масло които остава в цилиндрите при смазването им на всеки такт то също изгаря заедно с горивото.Така,че всички ДВГ хапват,гориво,масло и пушат но дизилите го правят най-добре затова са първенци по-зъмарсяване.Има и още много минуси дизела.

    Коментиран от #7, #21

  • 7 Муха

    21 11 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    За какво служат според теб маслоотражителните сегменти според теб на буталта? И що все ще се намери някой лолйо да сипе акъл без никой да му хо иска? Карйте си на каквото ви е кеф, ма като тръгнете да убеждавате как вашето е по по най, не ми става ясно нас ли убеждавате и ли вас си? Щото май е второто...

    Коментиран от #22, #33

  • 8 Грую

    24 5 Отговор
    Я ми кажете с каква батерия и с какъв двигател ще задвижите 20 тона транспортен камион или бетоновоз примерно. За количка, с която да ходите до магазина добре, но за кой знае колко повече още технологии няма. За самолетите няма да отварям приказка. Така че дайте да не избързваме с водородни и електрически возила още повече докато все още пушат Топло електрически централи за производство на електрическа енергия. Ядрените нямат емисии, то и те трансформират топлинна в електрическа за радиацията да не говорим ако стане беля. Според мен ще има един преходен период, през който ще се наблегне на двигатели движещи се на метан, които вече и без това са разпространени достатъчно и които също бълват парников газ, но за повишаване екологията на придвижване ще е необходима съвсем нова технология на съвсем различен принцип, който някой бъдещ Айнщайн, Даймлер или Ото ще се наложи да измислят. С тези "каруцарски" технологии няма как да преминем в бъдещето с изискванията, които поставяме.

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Джапанката

    25 29 Отговор
    Сашо, а колко масло си налял? Японските коли, не само бензина, но и дизелите са толкова зле... Горят масло и при това много! Авенсис 2.2- 1л. на 1000 км. Кола на 160 000 км. Японските коли са с доста ниско качество, да не говорим и че така гният, че в един момент са за боклука. Японците си икономисват и желязто, че нямат много

    Коментиран от #13, #15

  • 11 alf

    15 23 Отговор
    на балъка дизела му е скъп аз имам волво 940 2,4тди на 590 000 км и клио 1.5дци на 280 000км и дори ангренаж не съм сменял
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 гост

    18 16 Отговор

    До коментар #10 от "Джапанката":

    Ти за кои японски коли говориш - за голф, фиеста или жектра, защото аз не знам за японска марка да е по-назад в която и да е класация за надеждност от която и да е немска, френска или американска.... пак лаладжии от пейката пред блока, амах от изтъкани лафове на многознайковци!

    Коментиран от #14

  • 14 САК

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    За съжаление е прав за много японски автомобили в България, но причината е друга не направата им, а поддръжката им от пишман майстори.

    Японските автомобили са твърде прецизна изработка и не понасят калпави части и калпави майстори.

    Пази боже от:
    "Нация техническа с шублер мери с тебешир бележи"
  • 15 гошо

    21 14 Отговор

    До коментар #10 от "Джапанката":

    Ти нормален ли си бре, японска кола виждал ли си на живо.
    Ще споделя малко личен опит, за да няма заблудени души :)
    1 автомобил - VW passat 6 ( 1.9 diesel 105hp.) 2006г. закупен 2008г.от представителсвото на VW със сервизна история (забележи за 2 год. километрите).
    Върнат от лизинг на 180 000 км. каран до 300 000 км.
    на всеки 500-1000км светваше жълта лампичка за маслото, и си доливаш. Във VW казаха че така е нормално, което си го пише и в книжката на автомобила.
    2. автомобил VW caddy, чисто ново от VW. - Пак гореше масло по същия начин. Отговор от Vw ( така го дава завода производител)
    приключваме с немските автомобили.
    3 автомобил Honda accord 2.2 diesel модел 2010 г.
    карана от 100 000 до 300 000 смяна на масло на 20 000км.
    масло 0 на 30 (пълна синтетика)
    от смяна до смяна изгорено масло 0 гр.
    Мога да ти дам и още много примери тъй като имам доста приятели с японски автомобили и до сега на никой не му гори масло автомобила.
    А въпросния Авенсис, провери дали не е на 160 000 км, "реални от автокъща" :) или е на 500 000 и нагоре.

    Коментиран от #16

  • 16 Радо

    18 6 Отговор

    До коментар #15 от "гошо":

    Голяма фантазия имаш , и ние караме коли.

    Коментиран от #29

  • 17 Гост

    12 1 Отговор
    Карам и бензинова и дизелова кола всяка си има предимства и недостатъци. Говоря за технологиите не за марките. В момента най-добра алтернатива на бензиновите и дизеловите измислиха пак говоря като технология изцяло електрическо задвижване, но с ДВГ -генератор. ДВГ служи само за производство на ток и захранва ел. двигател задижващ колата. Така ДВГ работи на постоянни 2000 об/мин това гарантира малко шум, малък разход на гориво 1,5л/моточас, малко замърсяване. В същотото време ел.двигател с КПД 98% задвижва автомобила. Това е близкото бъдеще. Хибридите са неефективни изцяло електическите изцяло на батерии също.

    Коментиран от #18, #19, #28

  • 18 Машиниста

    9 2 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Ти да не караш локомотив , те работят така , само че на по ниски обороти.
  • 19 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Малко за ограмотяване да ти съобщя , това за което говориш също е хибрид , но сериен , а този които отричаш се нарича паралелен хибрид и двете са боклук , както и другите два-три вида хибриди , които явно не си и чувал . А за "електрическите на батерии" просто ти е бедна фантазията колко не си наясно и колко бързо ще изместят ВСИЧКИ останали !

    Коментиран от #20

  • 20 САК

    7 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Въобще няма да е лесно и бързо налагането на електрическите автомобили.

    Принципно ги харесвам, но съм наясно с недостатъците им.
    Технологиите на електродвигателите и сега са достатъчно добри за да се наложат тотално над всичко, но остава сериозния проблем със батериите. Все още са доста скъпи и от редкоземни елементи, и неиздържливи(палят се, къс живот) и др. проблеми.

    Докато се разчита на химически методи(за сега всички са такива) на съхранение и за натрупване на енергия винаги ще са проблемни батериите. Трябва принцип ново решение за съхранение на енергията, това ще реши и много други проблеми.

    За сега само руснаците говореха за принципно друг метод на съхранение на енергията, но управлението му ставаше само с гама лъчение(вид радиация), което е сериозен проблем.
  • 21 filo

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Изправен двигател не пуши, иначе е нормално да има разход на масло пък бил той и минимален.
  • 22 Антон

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Муха":

    И що все ще се намери някои ЛОЛЬО-така се пише да си пръцне в гащите и да му остане кафяво и миризливо.Ти дори сричаш като четеш,а си седнал да пишеш.Аз не знам какво е масло отражателен сегмент,ама преди 20г.ме изпитваха и сглобявахме и разглобявахме разни работи.Искаш ли да спечелиш 50 кинта от ряз и понеже не мисля че си от Пловдив ще ти ги пусна с куриер до селото в което живееш.Въпрос с ниска трудност:Цилиндрите на двигателя гладки или грапави са защо?50 кинта те чакат с тях ще си платиш интернета за да можеш да пишеш глупости.

    Коментиран от #23, #26

  • 23 123.300д

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Антон":

    Загубил ги е още сега ти казвам...Не е отварял двигател а е чувал само че се отваря...не го питай и за къде се ползва хонинг-машината в двигателя че ще го объркаш съвсем

    Коментиран от #32

  • 24 босе

    14 0 Отговор
    Собственик съм на бензинова-193 коня , и на дизелова-110 коня коли...плащам им данъците,поддържам си ги,и така! Вървежа на шестцилиндровия бензинов мотор и звука му са уникални,дизелака си е работна колица с прилична тяга и много изгоден разход на гориво.В крайна сметка който както знае,така си е.е жената......:)

    Коментиран от #25

  • 25 Баба Меца

    11 0 Отговор

    До коментар #24 от "босе":

    Или в крайна сметка, ако не знае...друг му я е.е! 😁

    Коментиран от #27

  • 26 Муха

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "Антон":

    От РАЗ ме затапи лолЬо! Айде аз да те питам стените на цилиндрите с каква температура са? Най ме радват разни дето "разглобявали", като почнат да обясняват неща дето са ПРОЕКТИРАНИ от "малко" по учили от разглобявалите! Инженерите приемат, че не повече от 20% от разхода на масло на един мотор се дължи на ИЗПАРЯВАНЕ на част от масленият филм и изхвърлянето му през изпускателните тракт. За какво горене тогава плямпаш?
    Гори масло ако ... Ма ти нали си разглобявалите, та шъ знаеш! И на дизела викаш преди или след дросела отива изпареното масло? Хаха.... Кво си разглобявал викаш?! ЛолЙо?

    Коментиран от #31

  • 27 босе

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Баба Меца":

    Влизам в твоя тон...жив и здрав да е "заместника"....то "оная" работа не е сапун да се изтърка!
  • 28 Гостът

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Ти ако си открил ел двгател с 98 процента КПД да знаеш ,че или ще те позлатят или ще изчезнеш.Това в цял свят го е постигал само един българин и то при работа на мотора в течен азот.После го привикали в Русия.Върнал се замалко много умърлушен,заминал пак и повече за него и
    разработките му не чула дори майка му.
    Образовай се малко ама не от автобилд.
  • 29 Гошо

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Радо":

    Каква кола караш вектра 96год. На газ ли?
  • 30 Зелено човече

    1 0 Отговор
    Айдее и тая тема ще стане всеки да си хвали неговото си и ще се дават примери с коли, дето в белия свят са отдавна забравени. Добре че има държави като нашата в които такива коли живеят втори живот
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Антон

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "123.300д":

    Ти пък и ти!

    Какво е това хонинг,обърка човека и не изкара 50лв.Сигурно е търсел нещо в хонконг.(:

    Жалко,че му подсказа а той дори нямаше малко акъл да си изкара парите.Ама има такъв тип хора,ти му буташ,а то си блее и после викат нямам.Водата ще свърши ама тъпанарите и балъци не.
    Ти позна,евала!
  • 33 Антон

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Муха":

    Ще сипя акъл колкото искам и за каквото знам!

    А ти господин мозък + другите 19 които са ти дали + марш към Америка тук ни трябват умни и кадърни хора а не лольовци.
    ХОНИНГ МАШИНА:
    След като, или преди да се набият цилиндрите,се шлайфат и трябва да имат определена грапавост.Това се измерва дали е в граници с машина за мерене на грапавост която е с диамантена глава и е доста скъпа.Едни от най-точните такива са Японски.След това е ред на хонинг машината най-модерните и скъпи са лазерните.Тази машина започва да прави вдълбани кръгове по-цялата дължина на цилиндъра в дъбочина микрони.Един вид като грамофонна плоча.ЗАЩО?За да може да се задържа маслото по стените на цилиндъра.Колкото и да го обират сигментите маслото винаги остава достатъчно количество.Част от маслото изгаря другата част остава за да смаже първият сигмент когато буталото тръгне нагоре.Това го написах за хората които искат да научат нещо.
  • 34 Антон

    4 0 Отговор
    Кога започва да пуши един двигател.Причините гумички на клапаните, запекли сигменти тъй като те се въртят около буталото-ако ги хванете в началото можете да си ги оправите евтино и бързо,и неравномерно износване на цилиндрите от запекли сигменти.Най-големият мор за двигателя е студеният стар през зимата.Затова изчакайте поне 1 мин.преди да тръгнете.Ако лятото карате с 10/40 масло а зимата е дават доста студена е добре да преминете на 5/40 и не забравяйте,че маслото също има срок на годност и че колите похапват масло по-различно количество от различните производители дори и да са с еднакъв вискозитет.
  • 35 ЧичоСашо

    3 1 Отговор
    Много се посмях с всичките коментари по-горе казани... Явно българина много разбира от коли и двигатели