Покрай всичките скандали, които заваляха срещу дизеловите двигатели, пак ще обърнем внимание на разликите между двата типа агрегати с вътрешно горене. За някои хора това е нещо добре познато, докато за други тези разлики все още са "тъмна Индия". Видеото създадено от Carthrottle, обяснява всичко много разказвателно и дори и за хората без технически познания ще бъде лесно да разберат, какво е определящото. С темповете, които се отричат дизеловите двигатели, съвсем скоро тези клипове ще бъдат история и ще обсъждаме видове батерии и електрически двигатели.
Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шофьорът
Коментиран от #6
01:55 24.07.2017
2 сашо
Коментиран от #3
03:53 24.07.2017
3 onq s konq
До коментар #2 от "сашо":
Става дума за двигатели ,а не за крушки.Ако си си купил колата от магазина,нормално е да смениш само една крушка.Ако обаче е "нов внос",не казваш предишния собственик какво е сменил!На моята /нов внос ,дизел/ всичко което съм сменял е по ходова част и трансмисия,НО НИЩО ПО ДВИГАТЕЛА!А ако говорим за осветителна уредба-не крушка,а целите фарове смених от халоген на би-ксенон,което включва и подмяната на кабелите.Не защото не светеха,а ей-така-за разкош:)Коментиран от #5
06:11 24.07.2017
4 tost
06:50 24.07.2017
5 Гадина
До коментар #3 от "onq s konq":
Очаквай да се видиш в приключение с измисления си Bi-xenon. Пази си старите фарове и при някое от честите си посещения в бокса ще имаш възможност да ги смениш отново07:06 24.07.2017
6 Антон
До коментар #1 от "шофьорът":
Батака,тез безумици ги разказвай на бабите на пейката пред блока.Този 17г.варел и още повече ланчия знаеш ли кога не пуши: когато е паркирана пред някои мол.Я си дай ланчията на някои да е изпържи и ти караи зад прехвалената ти кола и гледаи какво се случва и заповядай пак да ни напишеш какво си видял.Ти малко като онези другите умници.Моята кола за 10 Хил.км. Не пипа и грам масло.Всеки производител на ДВГ дава норми колко масло хапва един двигател.1.маслото се изпарява при работа на двигателя затова производителите връщат изпаренията преди или след дросел клапата за да се до изгори с горивото.2.тънкият слои масло които остава в цилиндрите при смазването им на всеки такт то също изгаря заедно с горивото.Така,че всички ДВГ хапват,гориво,масло и пушат но дизилите го правят най-добре затова са първенци по-зъмарсяване.Има и още много минуси дизела.Коментиран от #7, #21
08:05 24.07.2017
7 Муха
До коментар #6 от "Антон":
За какво служат според теб маслоотражителните сегменти според теб на буталта? И що все ще се намери някой лолйо да сипе акъл без никой да му хо иска? Карйте си на каквото ви е кеф, ма като тръгнете да убеждавате как вашето е по по най, не ми става ясно нас ли убеждавате и ли вас си? Щото май е второто...Коментиран от #22, #33
09:38 24.07.2017
8 Грую
Коментиран от #9
09:39 24.07.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Джапанката
Коментиран от #13, #15
10:03 24.07.2017
11 alf
10:16 24.07.2017
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 гост
До коментар #10 от "Джапанката":
Ти за кои японски коли говориш - за голф, фиеста или жектра, защото аз не знам за японска марка да е по-назад в която и да е класация за надеждност от която и да е немска, френска или американска.... пак лаладжии от пейката пред блока, амах от изтъкани лафове на многознайковци!Коментиран от #14
10:55 24.07.2017
14 САК
До коментар #13 от "гост":
За съжаление е прав за много японски автомобили в България, но причината е друга не направата им, а поддръжката им от пишман майстори.Японските автомобили са твърде прецизна изработка и не понасят калпави части и калпави майстори.
Пази боже от:
"Нация техническа с шублер мери с тебешир бележи"
11:19 24.07.2017
15 гошо
До коментар #10 от "Джапанката":
Ти нормален ли си бре, японска кола виждал ли си на живо.Ще споделя малко личен опит, за да няма заблудени души :)
1 автомобил - VW passat 6 ( 1.9 diesel 105hp.) 2006г. закупен 2008г.от представителсвото на VW със сервизна история (забележи за 2 год. километрите).
Върнат от лизинг на 180 000 км. каран до 300 000 км.
на всеки 500-1000км светваше жълта лампичка за маслото, и си доливаш. Във VW казаха че така е нормално, което си го пише и в книжката на автомобила.
2. автомобил VW caddy, чисто ново от VW. - Пак гореше масло по същия начин. Отговор от Vw ( така го дава завода производител)
приключваме с немските автомобили.
3 автомобил Honda accord 2.2 diesel модел 2010 г.
карана от 100 000 до 300 000 смяна на масло на 20 000км.
масло 0 на 30 (пълна синтетика)
от смяна до смяна изгорено масло 0 гр.
Мога да ти дам и още много примери тъй като имам доста приятели с японски автомобили и до сега на никой не му гори масло автомобила.
А въпросния Авенсис, провери дали не е на 160 000 км, "реални от автокъща" :) или е на 500 000 и нагоре.
Коментиран от #16
12:33 24.07.2017
16 Радо
До коментар #15 от "гошо":
Голяма фантазия имаш , и ние караме коли.Коментиран от #29
13:22 24.07.2017
17 Гост
Коментиран от #18, #19, #28
14:14 24.07.2017
18 Машиниста
До коментар #17 от "Гост":
Ти да не караш локомотив , те работят така , само че на по ниски обороти.14:31 24.07.2017
19 гост
До коментар #17 от "Гост":
Малко за ограмотяване да ти съобщя , това за което говориш също е хибрид , но сериен , а този които отричаш се нарича паралелен хибрид и двете са боклук , както и другите два-три вида хибриди , които явно не си и чувал . А за "електрическите на батерии" просто ти е бедна фантазията колко не си наясно и колко бързо ще изместят ВСИЧКИ останали !Коментиран от #20
14:34 24.07.2017
20 САК
До коментар #19 от "гост":
Въобще няма да е лесно и бързо налагането на електрическите автомобили.Принципно ги харесвам, но съм наясно с недостатъците им.
Технологиите на електродвигателите и сега са достатъчно добри за да се наложат тотално над всичко, но остава сериозния проблем със батериите. Все още са доста скъпи и от редкоземни елементи, и неиздържливи(палят се, къс живот) и др. проблеми.
Докато се разчита на химически методи(за сега всички са такива) на съхранение и за натрупване на енергия винаги ще са проблемни батериите. Трябва принцип ново решение за съхранение на енергията, това ще реши и много други проблеми.
За сега само руснаците говореха за принципно друг метод на съхранение на енергията, но управлението му ставаше само с гама лъчение(вид радиация), което е сериозен проблем.
15:09 24.07.2017
21 filo
До коментар #6 от "Антон":
Изправен двигател не пуши, иначе е нормално да има разход на масло пък бил той и минимален.15:50 24.07.2017
22 Антон
До коментар #7 от "Муха":
И що все ще се намери някои ЛОЛЬО-така се пише да си пръцне в гащите и да му остане кафяво и миризливо.Ти дори сричаш като четеш,а си седнал да пишеш.Аз не знам какво е масло отражателен сегмент,ама преди 20г.ме изпитваха и сглобявахме и разглобявахме разни работи.Искаш ли да спечелиш 50 кинта от ряз и понеже не мисля че си от Пловдив ще ти ги пусна с куриер до селото в което живееш.Въпрос с ниска трудност:Цилиндрите на двигателя гладки или грапави са защо?50 кинта те чакат с тях ще си платиш интернета за да можеш да пишеш глупости.Коментиран от #23, #26
17:20 24.07.2017
23 123.300д
До коментар #22 от "Антон":
Загубил ги е още сега ти казвам...Не е отварял двигател а е чувал само че се отваря...не го питай и за къде се ползва хонинг-машината в двигателя че ще го объркаш съвсемКоментиран от #32
17:52 24.07.2017
24 босе
Коментиран от #25
20:20 24.07.2017
25 Баба Меца
До коментар #24 от "босе":
Или в крайна сметка, ако не знае...друг му я е.е! 😁Коментиран от #27
21:40 24.07.2017
26 Муха
До коментар #22 от "Антон":
От РАЗ ме затапи лолЬо! Айде аз да те питам стените на цилиндрите с каква температура са? Най ме радват разни дето "разглобявали", като почнат да обясняват неща дето са ПРОЕКТИРАНИ от "малко" по учили от разглобявалите! Инженерите приемат, че не повече от 20% от разхода на масло на един мотор се дължи на ИЗПАРЯВАНЕ на част от масленият филм и изхвърлянето му през изпускателните тракт. За какво горене тогава плямпаш?Гори масло ако ... Ма ти нали си разглобявалите, та шъ знаеш! И на дизела викаш преди или след дросела отива изпареното масло? Хаха.... Кво си разглобявал викаш?! ЛолЙо?
Коментиран от #31
21:41 24.07.2017
27 босе
До коментар #25 от "Баба Меца":
Влизам в твоя тон...жив и здрав да е "заместника"....то "оная" работа не е сапун да се изтърка!21:58 24.07.2017
28 Гостът
До коментар #17 от "Гост":
Ти ако си открил ел двгател с 98 процента КПД да знаеш ,че или ще те позлатят или ще изчезнеш.Това в цял свят го е постигал само един българин и то при работа на мотора в течен азот.После го привикали в Русия.Върнал се замалко много умърлушен,заминал пак и повече за него иразработките му не чула дори майка му.
Образовай се малко ама не от автобилд.
23:54 24.07.2017
29 Гошо
До коментар #16 от "Радо":
Каква кола караш вектра 96год. На газ ли?00:20 25.07.2017
30 Зелено човече
00:56 25.07.2017
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Антон
До коментар #23 от "123.300д":
Ти пък и ти!Какво е това хонинг,обърка човека и не изкара 50лв.Сигурно е търсел нещо в хонконг.(:
Жалко,че му подсказа а той дори нямаше малко акъл да си изкара парите.Ама има такъв тип хора,ти му буташ,а то си блее и после викат нямам.Водата ще свърши ама тъпанарите и балъци не.
Ти позна,евала!
03:24 25.07.2017
33 Антон
До коментар #7 от "Муха":
Ще сипя акъл колкото искам и за каквото знам!А ти господин мозък + другите 19 които са ти дали + марш към Америка тук ни трябват умни и кадърни хора а не лольовци.
ХОНИНГ МАШИНА:
След като, или преди да се набият цилиндрите,се шлайфат и трябва да имат определена грапавост.Това се измерва дали е в граници с машина за мерене на грапавост която е с диамантена глава и е доста скъпа.Едни от най-точните такива са Японски.След това е ред на хонинг машината най-модерните и скъпи са лазерните.Тази машина започва да прави вдълбани кръгове по-цялата дължина на цилиндъра в дъбочина микрони.Един вид като грамофонна плоча.ЗАЩО?За да може да се задържа маслото по стените на цилиндъра.Колкото и да го обират сигментите маслото винаги остава достатъчно количество.Част от маслото изгаря другата част остава за да смаже първият сигмент когато буталото тръгне нагоре.Това го написах за хората които искат да научат нещо.
04:20 25.07.2017
34 Антон
05:02 25.07.2017
35 ЧичоСашо
10:53 26.07.2017