Германският автомобилен производител Audi, в сътрудничество с компанията Ineratec, занимаваща се с производство на химични реактори и енергийната фирма Energiedienst AG, вече строи завод за производство на синтетично гориво. Първата партида e-diesel ще се появи на пазара в началото на 2018-а, а мощностите на завода ще са достатъчни за производството на 400 000 литра на година.
Пилотният проект ще стартира в швейцарския град Лауфенбург, като в създаването на синтетично гориво Audi използва всички върхови достижения в областта на хидроенергетиката и химията. Процесът на производство на e-diesel ще включва получаване на водород по пътя на електролизата на водата и химическа реакция на водорода с въглероден двуокис (CO2), получени от атмосферата или от биогенни газове.
В крайния етап ще се разделя готовото гориво от восъците, които същ ще се преработват. От компанията са на мнение, че подобно гориво ще е по-ефективно от стандартното и на практика няма да има никакви вредни вещества. След получаването на e-diesel специалистите от Audi ще се заемат с разработката на синтетичен бензин.
ще припомним, че през 2013-а немският производител представи A3 Sportback g-tron - кола, която работи на синтетичен метан. От Audi нарекоха горивото e-gas. Последното се произвежда от възобновяеми източници на енергия за сметка на електролиза на водата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #10, #14
13:57 08.11.2017
2 Мориц
Коментиран от #16
14:03 08.11.2017
3 Швабски локум
14:05 08.11.2017
4 Driving pleasure
14:09 08.11.2017
5 Зорлем
14:12 08.11.2017
6 вижся
Коментиран от #9
14:14 08.11.2017
7 Петролен Инженер
Коментиран от #8
14:48 08.11.2017
8 МАК
До коментар #7 от "Петролен Инженер":
Аааа така ! Знаех си че ще дойде този момент!!значи ще си карам голфу и няма да има ядове!!!14:53 08.11.2017
9 Антиелектрика
До коментар #6 от "вижся":
Не знам за кои химикали говориш, но със сигурност ще са по-безвредни от тези в батериите!15:16 08.11.2017
10 Бай Тошо
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Електричките нямат абсолютно никакъв шанс да заменят двигателите с вътрешно горене15:38 08.11.2017
11 Лазар
Този процес е ясен отдавна, не го е измислил ауди, и е напълно неприложим поради простата причина... ниско КПД.
Съжалявам динозаврите писали по-горе, толкова са силно зависими, чак смешни. Като удавници за сламка.
Не вярвате, ок. Карайте си дизела със ауди нафта за 6-7 лв литъра, аз ще си карам електромобила със ток за 25 ст.
Коментиран от #12, #15
17:24 08.11.2017
12 Антиелектрика
До коментар #11 от "Лазар":
Карай си електричката на сън за без пари.То защото батерията е много безвредна нали? Смешни сме били, ти защото хич не си смешен с фантасмагориите за безплатен транспорт и чиста енергия!
17:41 08.11.2017
13 Капитал
17:57 08.11.2017
14 Почерпи са
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Хайде гаси лампите и пали нафтовата, а може и да си сипеш 100гр на Лукойл да ти е мирна главата18:58 08.11.2017
15 Онзи
До коментар #11 от "Лазар":
С ток за 25ст ще стигнеш до....външната врата.Чакай да ти е безплатно.Как мислиш,че ще е.еш дявола във въздуха и ще се возиш безплатно.19:51 08.11.2017
16 Олигарха
До коментар #2 от "Мориц":
Разбира се, че няма бъеще в това нещо. Питайте Мориц драскащ в някакъв забутан сайт в най-забутаната държава в Европа, а не шефчетата на Ауди дето са се подлъгали и строят завод за стотици милиони или милиарди, те са дебили и нищо не разбират. Даже да го питат после какво да правят, че явно ги разбира нещата.20:53 08.11.2017
17 За 25 стинки
22:08 08.11.2017
18 Дизелак
10:22 09.11.2017
19 Ауди Брюксел
Сега инсталират работите.
11:55 09.11.2017
20 Колев
Освен това минават години докато се счупи, а като се счупи ремонта е елементарен и евтин в сравнение с ремонтите на автомобила. Въобще поддръжката е смешна в това отношение.
Не чакаш и не плащаш транспорт, не висиш по задръствания. Особено с велоалеите. Дори с кретеноидите, които понякога ги препречват пак е по-малкото зло.
За капак има вече алтернативи да си караш колело с ел.мотор, ако си толкова дебелогъз мързел, че те мързи да въртиш. И то с рекуперация на енергията по наклон и при спиране.
Подходящото време за колело е повече от 6 месеца годишно, и ако карате велосипед, ще сте и по-здрави.
За важни и спешни случаи, за лошо време, за товари, за дълги разстояния, за хоби шофиране - естествено, че автомобила.
Но за ежедневно каране - естествено че колело. Даже вече с тоя претоварен трафик и неграмотните шофьори, един по-престижен велосипед доставя далеч повече удоволствие от шофирането.
Вие (обръщам се само към комплексарската част от аудиторията) обаче му напраскахте минусите, защото нали в колите ще ви пораснат п*шките по-дълги.
Българска работа!
00:46 11.11.2017
21 Рамбо
Лазаре !
Веднага да се върнеш на училище !
Има много процеси при които при горене вредните емисии са малко или изобщо ги няма !
Това , че ти не ги знаеш не значи че не съществуват !
Коментиран от #22
04:40 11.11.2017
22 Колев
До коментар #21 от "Рамбо":
Най-простия пример който ми хрумва е изгарянето на водород:2H2 + O2 -> 2H2O
Резултира единствено във водни пари на дестилирана вода, без следи от азотни и карбонови окиси.
12:53 11.11.2017