Last news in Fakti

8 Ноември, 2017 13:47 15 025 22

Audi пуска безвредна изкуствена нафта

  • дизел-
  • нафта-
  • синтетично гориво-
  • audi

Германският автомобилен производител Audi, в сътрудничество с компанията Ineratec, занимаваща се с производство на химични реактори и енергийната фирма Energiedienst AG, вече строи завод за производство на синтетично гориво. Първата партида e-diesel ще се появи на пазара в началото на 2018-а, а мощностите на завода ще са достатъчни за производството на 400 000 литра на година.

Пилотният проект ще стартира в швейцарския град Лауфенбург, като в създаването на синтетично гориво Audi използва всички върхови достижения в областта на хидроенергетиката и химията. Процесът на производство на e-diesel ще включва получаване на водород по пътя на електролизата на водата и химическа реакция на водорода с въглероден двуокис (CO2), получени от атмосферата или от биогенни газове.

В крайния етап ще се разделя готовото гориво от восъците, които същ ще се преработват. От компанията са на мнение, че подобно гориво ще е по-ефективно от стандартното и на практика няма да има никакви вредни вещества. След получаването на e-diesel специалистите от Audi ще се заемат с разработката на синтетичен бензин.

ще припомним, че през 2013-а немският производител представи A3 Sportback g-tron - кола, която работи на синтетичен метан. От Audi нарекоха горивото e-gas. Последното се произвежда от възобновяеми източници на енергия за сметка на електролиза на водата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    80 19 Отговор
    Супер. Електрическото "бъдеще" се отлага! Китайците направиха бензин от въглеродни емисии полека лека безумието и безсмислието на електричките ще излезе на преден план

    Коментиран от #10, #14

  • 2 Мориц

    18 21 Отговор
    А колко коли ще захрани завода и каква е цената-отговора е малко коли и много скъпо, но това си е начин да се вземат едни пари, нямя бъдеще в това нещо.

    Коментиран от #16

  • 3 Швабски локум

    32 17 Отговор
    Добре е,за по бира, немска да се разтягат ластици.Все ще го пускат това гориво от 2000г.Да вземат да измислят как да произвеждат не гориво,а електрички на ниска цена,че на хората им писна да дават 1000лв.за смяна на консумативи на димящите им аудита.
  • 4 Driving pleasure

    73 16 Отговор
    На който му се кара електричка Софийски градски транспорт търси ватмани!!!
  • 5 Зорлем

    20 1 Отговор
    За мен най-тънкият момент е стъпка 1 - производството на достатъчно "стабилна" зелена енергия. Нататък по веригата съм сигурен, че ще се справят без особени проблми.
  • 6 вижся

    21 8 Отговор
    ей така като почнете... тия химикали безвредни ли са или са направени от сълзата на девственица?

    Коментиран от #9

  • 7 Петролен Инженер

    18 2 Отговор
    :) :) :) Всичко ще се намести. Дизел се казва само да ви кажа... От нафтата се правят бензин и пластмаси.

    Коментиран от #8

  • 8 МАК

    19 1 Отговор

    До коментар #7 от "Петролен Инженер":

    Аааа така ! Знаех си че ще дойде този момент!!значи ще си карам голфу и няма да има ядове!!!
  • 9 Антиелектрика

    20 3 Отговор

    До коментар #6 от "вижся":

    Не знам за кои химикали говориш, но със сигурност ще са по-безвредни от тези в батериите!
  • 10 Бай Тошо

    20 9 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Електричките нямат абсолютно никакъв шанс да заменят двигателите с вътрешно горене
  • 11 Лазар

    15 16 Отговор
    Безвреден ама друг път! Ако гори значи изхвърля вредни емисии. Те го наричат безвреден защото се произвежда от вредни емисии и като вземаш СО2 от атмосферата а дизела го хвърля през ауспуха, значи е безвреден? Да ама не.
    Този процес е ясен отдавна, не го е измислил ауди, и е напълно неприложим поради простата причина... ниско КПД.
    Съжалявам динозаврите писали по-горе, толкова са силно зависими, чак смешни. Като удавници за сламка.
    Не вярвате, ок. Карайте си дизела със ауди нафта за 6-7 лв литъра, аз ще си карам електромобила със ток за 25 ст.

    Коментиран от #12, #15

  • 12 Антиелектрика

    21 6 Отговор

    До коментар #11 от "Лазар":

    Карай си електричката на сън за без пари.
    То защото батерията е много безвредна нали? Смешни сме били, ти защото хич не си смешен с фантасмагориите за безплатен транспорт и чиста енергия!
  • 13 Капитал

    17 1 Отговор
    Истината е че ЕС печели луди пари от акциза върху горивата. Хрумвало ли ви е че като плащате на бензиностанцията половината пари ги давате на държавата под формата на акциз? Сигурно много ви харесва да ви порят? Както ни порят с държавната политика (да: ДЪРЖАВНАТА ПОЛИТИКА) за постоянно растящи цени на хранителните стоки? Как няма да ви харесва.... А те Няма да пуснат дебелия кокал..
  • 14 Почерпи са

    5 8 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Хайде гаси лампите и пали нафтовата, а може и да си сипеш 100гр на Лукойл да ти е мирна главата
  • 15 Онзи

    15 4 Отговор

    До коментар #11 от "Лазар":

    С ток за 25ст ще стигнеш до....външната врата.Чакай да ти е безплатно.Как мислиш,че ще е.еш дявола във въздуха и ще се возиш безплатно.
  • 16 Олигарха

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Мориц":

    Разбира се, че няма бъеще в това нещо. Питайте Мориц драскащ в някакъв забутан сайт в най-забутаната държава в Европа, а не шефчетата на Ауди дето са се подлъгали и строят завод за стотици милиони или милиарди, те са дебили и нищо не разбират. Даже да го питат после какво да правят, че явно ги разбира нещата.
  • 17 За 25 стинки

    8 6 Отговор
    карайте велосипеди, за далечни пътувания си има самолети, влакове, автобуси
  • 18 Дизелак

    0 0 Отговор
    То много това, при пробег от 10000 км/година и разход 5/100 ще стигне за цели 800 коли - достатъчно за село Голямо Сусурево.
  • 19 Ауди Брюксел

    1 0 Отговор
    От 2018 започва производството на еректрическо Ауди 😊
    Сега инсталират работите.
  • 20 Колев

    1 0 Отговор
    Коментар #17 ви даде най-умната и практична идея с велосипеда. Не плащаш данък, ГТП, гражданска, каско, паркинг, гориво и да не продължавам.

    Освен това минават години докато се счупи, а като се счупи ремонта е елементарен и евтин в сравнение с ремонтите на автомобила. Въобще поддръжката е смешна в това отношение.

    Не чакаш и не плащаш транспорт, не висиш по задръствания. Особено с велоалеите. Дори с кретеноидите, които понякога ги препречват пак е по-малкото зло.

    За капак има вече алтернативи да си караш колело с ел.мотор, ако си толкова дебелогъз мързел, че те мързи да въртиш. И то с рекуперация на енергията по наклон и при спиране.

    Подходящото време за колело е повече от 6 месеца годишно, и ако карате велосипед, ще сте и по-здрави.

    За важни и спешни случаи, за лошо време, за товари, за дълги разстояния, за хоби шофиране - естествено, че автомобила.

    Но за ежедневно каране - естествено че колело. Даже вече с тоя претоварен трафик и неграмотните шофьори, един по-престижен велосипед доставя далеч повече удоволствие от шофирането.

    Вие (обръщам се само към комплексарската част от аудиторията) обаче му напраскахте минусите, защото нали в колите ще ви пораснат п*шките по-дълги.

    Българска работа!
  • 21 Рамбо

    4 0 Отговор
    До #11
    Лазаре !
    Веднага да се върнеш на училище !
    Има много процеси при които при горене вредните емисии са малко или изобщо ги няма !
    Това , че ти не ги знаеш не значи че не съществуват !

    Коментиран от #22

  • 22 Колев

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Рамбо":

    Най-простия пример който ми хрумва е изгарянето на водород:
    2H2 + O2 -> 2H2O

    Резултира единствено във водни пари на дестилирана вода, без следи от азотни и карбонови окиси.