Last news in Fakti

30 Ноември, 2017 10:46 4 453 24

DHL поръча Tesla Semi

  • tesla-
  • semi-
  • dhl
DHL поръча Tesla Semi - 1

DHL се присъедини към Walmart, J.B. Hunt Transport Services и други големи компании с поръчката на 10 електрически камиона Tesla Semi, съобщава Wall Street Journal. Немският логистичен гигант планира да използва влекачите за доставки за доставки на стоки и оборудване в САЩ чрез поделението си DHL Supply Chain.

Wall Street Journal разкрива още, че DHL е участвала заедно с други транспортни компании в заключителните етапи от разработката на Semi. Идеята на немците е електрическите камиони на Tesla да се ползват не само за бързи доставки в рамките на един ден, а и бъдат тествани на по-дълги маршрути.

Автопаркът на DHL вече включва електрически фургони Ford за бързи доставки в Европа. Поръчката на камиони на ток обаче се разглежда като качествено нов етап в навлизането на електричеството в транспортните услуги.

При представянето на Semi Tesla обяви, че предварителни поръчки за камиона могат да се направят срещу предплата от $5 000. Силният интерес към електрическия влекач обаче окуражи Илон Мъск и депозитът бързо бе увеличен четирикратно на $20 000. Първата партида Semi, наречена по традиция Founders Edition, ще струва $200 000, а след това цените ще спаднат на $150 000 за версията с обсег 500 км и $180 000 за тази с автономен пробег 800 км.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зорлем

    4 6 Отговор
    Да не са изпуснати някоя друга нула в тази поръчка? Ако ли не, то с такива поръчки от по 10-15 бройки все едно самолети се купуват, еб@си. Ехидно подозирам, че предварителните заявки дори за А380 са били повече преди 12-14 години, когато въпросния самолет все още се проектираше.
  • 2 гост

    13 1 Отговор
    Поръчват бройки за тестове. Уолмарт също са поръчали толкова, но с опция за 1000 бройки след тестовете. Така се прави, първо поръчваш и тестваш как ще действа в твоята среда на работа и след това, след като получиш резултати, правиш поръчка на тяхна база. Знаят си, просто не са тъпаци и само факта, че залагат на Семи е достатъчно.

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Зорлем

    2 8 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Ей, добре, че беше ти да ни махнеш кюфтетата от очите как се правели работите. Друго си е да не си от 80-те %, а?

    Въпросът е, че закоравелите Тесла сектанти се скъсаха миналата седмица да правят сметки и да доказват каква далавера и невероятна изгода ще е този камион. То не беше пестене от гориво и масла, то не беше по-бързи доставки, защото този камион нагоре, надолу и на равно все си вървял с еднаква скорост, то не беше правене на конвои от по 2-3 камиона с един шофьор и другите на автопилот, то не беше охлаждане на товара с рекуперирана енергия, то не беше чудо. И при всичките тези хубавини, сега изведнъж - ама те поръчват за тестове и после щели да видят? Е, що така, бе джанъм? Нали всичко е ясно и точ в точ?

    Аз предлагам ти и Електрика, да вземете да им обясните набързо как, що, да не няма такива загуби на време. Нали, нас "мурзилките", все ни пращате да даваме акъл на Мъск и инженерите му като кажем, че "такова животно няма", та викам малко реципрочност да има, а?
  • 4 Driving pleasure

    1 7 Отговор
    DHL само в България има 10торно по-голям автопарк парк :)
    И извинявайте ама 800 км е прогнозен теоретичен преход,

    На модел S му даваха 500 км пробег, но реалния беше 320-350 значи тука ховорим за около 600 от тях извади 50км които всеки шофьор ще си остави като резерва никой няма да го изтиска до последния метър от тях извади други 50 км при студено време и вече си на 500... е...

    Коментиран от #6

  • 5 Driving pleasure

    3 6 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Гостенино... а тестовете кога ще се проведат :) 2020 Свети илон може би ще достави първите бройки, после ще трябва да навъртят поне тия 1.6 млн км за да видят какво получават на практика и чак тогава може да поръчат повече... до 2025та евентуално...
    ама свети Мъск набързо вдигна мизата и побърза да прибере една кинта :)
  • 6 Тираджията

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    След като изминеш 500км спираш и зареждаш! Какво не ти е ясно??
    По правилата на European Agreement concerning the work of crews of vehicles engaged in international road transport (AETR) на всеки 4,5 часа трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да почиваш 45мин., като може да си разбиеш почивките на по 20 мин. на всеки 2,5 часа.
    Знам, че ще ти бъде доста трудно, но те моля да положиш малко усилия и да помислиш, колко километра може да изминеш с влекач за 4,5 часа??
    Максимум 450км. (ако си на магистрала и подържаш скорост от 100км/ч)
    В реални условия (трафик, граници, ограничения в населени места и т.н.) за 4,5 часа се изминават средно 300-350 км.

    Коментиран от #8

  • 7 Електрика

    8 2 Отговор
    Нали знаеш за песимиста оптимиста и чашата.

    Уж четем една и съща новина, а виждаме нещо различно.

    Аз виждам, че най-големите потенциални клиенти, имат доверие и поръчват. Вие ги мислите за глупаци.

    Аз виждам как най-големите фирми, залагат на прогреса с риск да изгубят парите си, въпреки вашето мнение. Дали ще стане 2019-та или 2021 година, не е от толкова голямо значение за тях. По-добре да стане късно с помощта на Тесла, отколкото много по-късно или никога, ако зависи от автомобилните производители.

    Освен финансова подкрепа, те дават и обществената подкрепа, от която се нуждае прогресът, за да се пребори със закостенели мозъци.

    Щом 200 поръчки за две седмици те се виждат малко, дай информация за поръчките на електрически камиони на останалите автомобилни производители в които се кълнеш?

    Нали можели да предложат много повече от Tesla защото имали производствен капацитет и традиции? Защо никой не им иска продуктите?

    Коментиран от #11

  • 8 Ввв

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Тираджията":

    Тъй ли било,а в Америка май нямаше ограничение за часове каране или се бъркам,ще ни обясниш ли?

    Коментиран от #10

  • 9 Раш

    7 0 Отговор
    За каквото и да си говорим тук ..
    ПОЛОЖЕНИЕТО Е СЛЕДНОТО:
    по голямата част от хората са динозаври и не вярват в промяната
    същата тази голяма част се бие в гърдите и твърди че добрия стар дизел нема какво да го измести. На тези хора се опитвам да им обясня че не мислят за ползите от електрическия двигател и че не мислят колко е вреден техния добър стар дизел
    явно не им пука за децата и внуците им :)
    Аз лично вдигам две ръце в подкрепа на Тесла, ако не друго поне прокарват началото
  • 10 Тираджият

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ввв":

    В США от 2015г. се въведоха тахо шайбите и доста затегнаха контрола.
    Там нормирани почивки няма до 11 часа шофиране и след това 10 часа почивка. Но нищо не им пречи след 5 часа шофиране да отидат до тоалетна, да изпият едно кафе, и да се порастъпчат за 30-40 мин. докато им се заереди камиона!
  • 11 Зорлем

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "Електрика":

    "... Щом 200 поръчки за две седмици те се виждат малко, дай информация за поръчките на електрически камиони на останалите автомобилни производители в които се кълнеш?

    Нали можели да предложат много повече от Tesla защото имали производствен капацитет и традиции? Защо никой не им иска продуктите?"

    Интересно защо според теб никой друг не предлага електрически камион? Сериозно ли вярвате в конспирациите за нефтеното лоби?

    Дали пък причините не са чисто технически при положение, че има хора, които правят електрокари и други превозни средства на акумулатори от десетилетия? Пък едни други правят тролеи и влакове, например, та е логично да се предположи, че са доста наясно какво е нужно, за да може един тежкотоварен автомобил да се движи на ток по свободната пътна мрежа.

    Та според вас всички тези хора са или пълни идиоти, или изпечени мошенници, и то в продължение на десетилетия, та се налага един програмист да им отваря очите. Не, че не е възможно, но все пак, сериозно - каква е вероятността да се случва нещо такова?
  • 12 Електрика

    6 0 Отговор
    Ако прочетеш още веднъж въпроса ми, ще видиш че питам за поръчки на електро камионите на останалите производители. Само в рамките на две седмици преди премиерата на Тесла, имаше представиха прототипите на два различни електрически камиона от два различни реномирани производители. Не е като да не са се втурнали да правят, но говорят за 300 и 500 километра пробег с четири часово зареждане между тях. Освен това не са влекачи, камиони с доста по-малко полезен товар.

    Жестоко бъркаш, когато говориш за батериите. Дори Тесла все още не е пуснала производство на такива батерии, но след като дава конкретни параметри и срокове, е сигурно че параметрите ще са поне толкова добри колкото са обещали. Почти толкова е сигурно че ще закъснеят и със сроковете, нов максимум година.

    Досега никой не е предлагал подобни превозни средства, защото не е имало а и все още няма необходимите батерии.

    Tesla много сериозно вдига летвата, като ясната цел е останалите да я последват.

    В момента разследват картел между всички големи производители от 2001 до 2009 година за умишлено задържане на цените на батериите. Вероятно според тебе съм глупак за да вярвам подобни конспирации. Но също така вярвам, че разследващите не са глупаци и не си измислят предтекст.
  • 13 Зорлем

    0 0 Отговор
    Е, ти щом вярваш, че големите производители могат да се наговорят, как пък вярваш, че проверяващите са безкористни и обективни? Те не са хора, може би?

    Коментиран от #15, #16

  • 14 Електрика

    2 0 Отговор
    Напълно подкрепям мнението ти!

    Няма никакво значение обаче. Миналото си е минало. Важното е, че Илон Мъск им разби схемата. Хората го обичат именно заради това. Защото разби не едно статукво.

    Корпорациите задържат прогреса, за да могат да извлекат максимална печалба от всеки един етап. Илон Мъск иска да извлече печалба от последният възможен етап. Краткосрочни печалби не го интересуват. Учудва ме как въобще оцелява и финансово и физически с такива противници на няколко фронта.

    Да не мислите че е от DHL са много щастливи да плащат милиарди долари за гориво годишно, при положение че могат да минат с 10 пъти по-малко разходи?

    За тези които не знаят, DHL още преди няколко години станаха колеги на Тесла и го изпревариха в ... изненадааа ... производството на електрически камиони. Точно така, сами започнаха да си произвеждат електрически камиони, защото никой от големите германски производители не пожела да им направи. При това един камион и ми излиза по-евтино отколкото лека кола. Вече имат няколко модела.

    Смяташ ли, че DHL са единствените, които от години чакат електрическите камиони?

    Коментиран от #17

  • 15 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Можеха да се ОПИТАТ да се натоварят , обаче от оядени чиновници , които смятат , че всички са будали и могат да ги доят колкото им изнася , ИЗТЪРВАХА момента и сега само могат да гледат как лавината ги затрупва !!!
  • 16 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Да ти припомня Лъц , който е виден "консерватор" :. Старите производители трябва да се реформират в компании за коли под наем или да изчезнат !!!!
  • 17 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Електрика":

    Даже и 10 пъти е малко , всъщност с една първоначална инвестиция във панели , перки и батерии във огромните им бази , за което ще получат огромна помощ от държавата ще забравят за "горива" ! И даже може да им остава излишен ток за продажба с който да финансират подмяната на амортизираните части от системите .
  • 18 Електрика

    2 0 Отговор
    Няма защо да инвестират в батерии. Само след десетина години, ще трябва да сменят батериите на превозните средства, защото са излезнали нови по-леки модели на смешна цена. Ще махнат двата тона батерии и ще ги заменят с 500 килограма, които имат два пъти по дълъг пробег от тежките. Така ще ще се повиши и теглото на полезния товар.

    В старите батерии ще се съхранява слънчевата и вятърната енергия и освен за транспорт, ще има отпадне и разхода за електроенергия за сградите.

    Този процес на децентрализация, ще наруши монополът и олигопола на няколко индустрии. Именно затова е всичкия този черен пиар който се изсипва и по Тесла и по електромобилите като цяло.

    В Европа и в Щатите може и да подейства за кратко, но китайците не спят. Там са си поставили високи цели и в добива на чиста енергия и в чистия транспорт.

    Съвсем скоро ще караме китайски електромобили, защото немците все още ще си развиват чистият дизел, хората ще искат да карат електромобили.
  • 19 Зорлем

    0 2 Отговор
    Момчета (или по-точно "ребята", за да ви дразни повече), всичко това е много хубаво, само дето вие изхождате от презумпцията, че техническата възможност за съвремен свят, и най-вече транспорт, базиран на слънчева и вятърна енергия е налична и достатъчно практична, а дори и евтина.

    Е, точно тази презумпция според мен ви е грешката и затова "залитате" по някакви конспиративни теории и обвинения към митичното "статукво", което явно има безброй лица, според които теории някой държи някъде под ключ всякакви върхови технологии за добив и съхранение на енергия подобно на рецептата на Кока-Кола.

    Затова и си търсите месия/революционер/спасител, който се бори с "лошите". И не само се бори, но и ще ги победи, а накрая ще отпраши към залеза, нали?

    Коментиран от #20, #22

  • 20 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    Сега , да ти припомня историята , щото явно не си в час . DHL е структуроопределящ играч в европейския , а и световния транспорт и логистика . По него се равняват и се учат всички в тази сфера , същия е най-големия краен купувач на ВАГ горе долу откакто съществува ! И преди 5-6 години отправя запитване към нафуканите му шефове дали могат да им изработят ЕЛЕКТРИЧЕСКИ превозни средства за техните нужди , на което от ВАГ
    самонадеяно отвръщат , че те по-разбират от тия работи и да купуват каквото им предлагат !!!! Между другото след сегашното развитие стана голям скандал и двама трима шефове изхвърчаха като тапи . Та DHL явно без да се впечатли , купи една малка фирма за електро коли и си направи собствен модел , отговарящ изцяло на нуждите му на ПО-НИСКА цена от дизеловите !!! В момента фабриката е предвидена за 100 000 годишно , но предстои втора за 250 000 и започват продажба за ДРУГИ клиенти , демек конкуренция на ВАГ !!! Освен това с Форд направиха общ ван за до 3,5 т , а сега камион до 6 т . До 2021 всичко в парка им без най-големите до 40 т ще е на ток , а с Тесла Семи ще покрият и това , щото няма смисъл да се опитват да правят всичко сами . Та въпроса е какво ли ще направят другите пред заплахата на такъв конкурент , да не говорим ,мче въобще не са единствените обявили ,мче минават 100% на ток ???
  • 21 незнайко

    3 0 Отговор
    НЯМО КОЙ ДА ГО СПРЕ !!! Само китайците се мъчат да му се опънат на Илон Мъск ! ТОВА Е БЪДЕЩЕТО , ДАЖЕ ДА НЕ ГО ИСКАМЕ !
  • 22 Електрика

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    Въобще не си мисля, че в бъдеще фотоволтаичната и вятърна енергия ще е евтина.

    ТЯ ВЕЧЕ Е ЕВТИНА.

    Тази година имаше няколко търга, на цена под 2 цента за киловатчас фотоволтаична енергия в различни части на света.

    Офшорните вятърни ферми печелят търгове на 3,5 цента за киловатчас.

    При такива цени, нима не очакваш бум на изграждане на фотоволтаични и вятърни централи на съвсем пазарен принцип?

    Логичен проблем е акумулирането на излишната евтина енергия когато я има.

    Какво по-подходящо място от батериите на електромобилите?

    Ако всички автомобили в България бяха електромобили, капацитета им щеше да е няколко пъти по-голям от този на ПАВЕЦ Чаира

    Коментиран от #23

  • 23 Зорлем

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Електрика":

    Щом е толкова евтина и достъпна, да се чуди човек тогава защо цените за крайните клиенти не намаляват (дори напротив).

    Сега очаквам да ми припомниш онзи уикенд в Германия с отрицателните цени, на което аз пък бих отговорил с новината от вчера за статистиката на Евростат за цените на ел. енергията в ЕУ. Отново картел и тъмни задкулисни сили може би?
  • 24 Електрика

    2 0 Отговор
    Ще ти кажа само, че все още няма смарт грид, но е въпрос на време. Тогава ще е възможно всеки час цената на тока да е различна в зависимост от търсенето и предлагането. Тогава ще може да се възползват от responce demand принципа.


    Знаеш ли какво го боли немеца колко е цената на тока, щом си го произвежда сам?

    Там, за разлика от България, въпроса е " Ще плащам или ще ми плащат за зелената енергия"

    Всеки си избира сам.

    За разлика от домакинствата, фирма като DHL, може да си купи енергията директно от няколко производителя и да си плати само такси за пренос, но е по-вероятно сами да си произвеждат по-голяма част от енергията и напълно да си спестят абсолютно всички такси и данъци.