Японците от Mazda работят над нов тип висококомпресионни бензинови двигатели, които, що се касае до ниво на изхвърляни вредни емисии, ще могат да се конкурират с електрическите силови трактове. Информацията е на Automotive News, които цитират шефа на отдела за разработка на нови агрегати Митсуо Хитоми.
Технологията, която ще се нарича Skyactiv-3, ще позволи на марката да произвежда мотори с драстично по-голямо КПД, а отделяната топлина от агрегата няма да се губи, а ще се използва за друга полезна работа. По думи на представители на Mazda, новите им агрегати ще са по-екологични от повечето електромобили на пазара.
Японците отчитат изхвърлянето на вредни вещества в атмосферата при производство на електроенергия, както и при производството на самите батерии. Все още не е ясно кога новите мотори ще бъдат готови и пуснати в серийно производство. Знае се обаче, че термичното им КПД ще е 56% - по-голямо от всички познати ни до момента бензинови агрегати.
Сега лидер по този показател е двигателят на Mercedes-AMG от Формула 1, който разполага с термично КПД 50%. Същият агрегат се монтира на показаният през есента на миналата година концепт Mercedes-AMG Project One. В този прототип обаче въпросният процент е 43.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1111
Едва ли ще го поставят в сериен модел.
Коментиран от #2, #3, #7, #30, #36
10:55 30.01.2018
2 митко
До коментар #1 от "1111":
Първо, Ford и Mazda отдавне не се бъркат едни на други.Второ, Ford ползват двигатели на Мазда ( Duratec двигателите са всъщност MZR двигател разработен изцяло от Mazda )
Трето, двигателя е предвиден да влезне серийно във моделите от 2019-та година
11:01 30.01.2018
3 Bojinkata
До коментар #1 от "1111":
Ти си човек, на когото знанията му се простират до първо поколение мазда 6, и ДОТАМ. Запознай се малко, после плещи глупости по форумите !11:02 30.01.2018
4 W220
Коментиран от #79
11:09 30.01.2018
5 Фори
Коментиран от #80
11:12 30.01.2018
6 Gt r
11:15 30.01.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Стефан
Коментиран от #32, #40, #42
11:17 30.01.2018
9 пчел
Дълги години поизвеждаха напук на всички останали модели с екзотичния ванкелов двигател.
11:17 30.01.2018
10 mediator37
Коментиран от #12, #15
11:19 30.01.2018
11 GTE
Коментиран от #14
11:24 30.01.2018
12 007
До коментар #10 от "mediator37":
Тук 99% не разбират от ДВГ. Ел двигател е недостижим от Двигател с вътрешно горене по КПД, каквото и да правят и измислят, просто последни напъни на отмираща технология която за жалост е много разпространена и много бавно но сигурно ще отмре. Ще ни липсва ръмженето и мириса на бензин но това е положението.Коментиран от #17, #33
11:32 30.01.2018
13 123
Тоест - браво на японците.
11:34 30.01.2018
14 гост
До коментар #11 от "GTE":
Точно, да го монтират на автомобил и да го сравнят с актуален двигател при идентични условия, не на стенд и хартия.Тогава, само тогава ако покаже, че харчи не 6л, а 4л. на 100км тогава да кажат, че е невероятен. Интересно е след като Мазда правят сметка на електрическите коли производство на електроенергия и батерии дали в сметката на тяхната кола включват същите фактори? Добивът на нефт е основен замърсител емисии, защото съпътстващите газове се изпускат в атмосферата, от едва няколко години се работи по системи за оползотворяване на метана, с който да се генерира ток за помпите на сондите. Трябва да вземта готова кола с ДВГ и такава на ток. Да им направят тест от по 100х.км и после да седнат да ги разглобят на части и да направят сметка на отделяни емисии, експлоатационни разходи и т.н. Малко вероятно е този двигател да е 10% по-ефективен от инженерно произведение за много милиони.
11:44 30.01.2018
15 гост
До коментар #10 от "mediator37":
Илън Мъск пада от смях и се чуди как е възможно в 2018 г да има толкова невежи хора !!! Първо ЦЯЛАТА уйдурма е базирана на ПРЕДПОЛОЖЕНИЕТО , че при производството на ток има ИЗХВЪРЛЯНЕ на вредни вещества !!!!! За тяхно съжаление това отговаря САМО на ТЕЦ на въглища , които в Европа и Китай ще бъдат затворени до 2030 , даже и в БЪЛГАРИЯ !! Второ никой никъде по света не изхвърля литиеви батерии , защото те се РЕЦИКЛИРАТ на 100% !!Коментиран от #18, #34
11:45 30.01.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Миро
До коментар #12 от "007":
ДВГ никога няма да имат КПДто на ел. двигателя, но енергията което потребява ел. двигателя идва от източници които масово все още имат по ниско КПД от ДВГ!!! Не случайно все повече се говори,че глобално електромобилите са по големи замърсители от конвенционалните автомобили.При сегашните източници на ел. енергия, масовото използване на ел. автомобили ще доведе до екологична катастрофа!11:49 30.01.2018
18 Dido
До коментар #15 от "гост":
Илън Мъска пада от смях като гледа колко много заблудени хора има които му дават парите си и още неможе да повярва,че балона който наду не се е спукал!Наясно ли си каква енергия е необходима за рециклирането на 500кг батерия на Тесла?!?От къде идва тази енергия?!Ааа,от фотоволтаици! а какъв е живота не тези фотоволтаици и колко струва да се рециклират!?!Ама АЕЦ имало,екологични били!A отработенето ядрено гориво какво го правим?!?Перпективата да карам "екологично чист" електромобил облечен в костюм за радиационна защита никак не ми допада, а на теб?!?11:56 30.01.2018
19 гост
Коментиран от #21
11:59 30.01.2018
20 Темида
Коментиран от #25
12:19 30.01.2018
21 Антиелектрика
До коментар #19 от "гост":
Публикувано във факти.бг: Единственното, което е необходимо е чиста, евтина и лека батерия. Когато това стане, вероятно до 3-5г. и още толкова за масово производстово"Спри да ни занимаваш с гаданията си, ставаш банален! Чиста и евтина батерия НЯМА!!! По-скоро ДВГ ще започне да се движи с водород, отколкото да има чисти батерии!!!
Коментиран от #22
12:19 30.01.2018
22 гост
До коментар #21 от "Антиелектрика":
Водород е най-чистият и лош вариант за съхранение на енергия, това не го ли разбирате? Една клетка струва 40х.долара и пак съдържа редки метали, амортизира се при употреба. Водородните коли са много скъпи, добива на водород е много енергоемък. Метан или пропан са по-удачни и по-ефективни, а конверсията на стандартна кола на такова гориво е пренебрежителна. Много по-добре е сегашните коли да се конверсират на пропан и излишната енергия от ВЕИ да се преработва в пропан. Евтина батерия ще има, това е ясно.Коментиран от #26
12:40 30.01.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
До коментар #23 от "Kypандо":
Най-доброто нещо са фотоволтаици за покривите на сградите. Така първо се подпомагат локалните мрежи директно до консуматорите, след това се намалява термалната енергия достигаща до покрива на сградата и се намалява нуждата от охлаждане или поне се повишава комфорта в нея. Вече панелите са с вградено водно охлаждане което доставя топла вода (50градуса) и същевременно охлажда панелите, което удължава живота им. У нас ЕРП прави всичко възможно, за да не позволи това да не стане, опитах, писах си с отговорни инженери и бумащината и изискванията са непосилни за частни лица и законово-издържан монтаж. Вместо да е лесно, то е много трудно и затова не виждате панели по къщите за разлика то Германия например, където и по плевните си ги слагат. Но там подаваш една молба в ерп и след 4-6седмици имаш работеща система, която ти намаля сметките. Кога ще ги стигнем - никога!Коментиран от #37
13:07 30.01.2018
25 гост
До коментар #20 от "Темида":
То заради това, че повечето хора у нас са умници, затова те, западняците, живеят бъдещето, а ние дишаме канцерогените от изкормените дизели и се мислим за много умни. Ние сме лидери по смъртни случаи, убити на пешеходна пътека, сърдечно-съдови заболявания и ракови заболявания, а претенциите са ни като на швейцарци. Много умно, нали?13:11 30.01.2018
26 Антиелектрика
До коментар #22 от "гост":
Глупости! Защо смяташ, че водород се добива само от електролиза?Електричеството в батериите да не се добива с динамо? Както в батерията се добива електричество чрез химична реакция, така има технологии за добиване на водород чрез химична реакция!
Значи може да се развива производството на батерии, а не може да се развива производството на водород, така ли?
Само, че водородът има едно огромно предимство - най-екологичното гориво на света е!!! Да не говорим колко пари ще се спестят като се използва цялата налична инфраструктура за производство на ДВГ!!!
А това с фотоволтаиците е най-голямата измама - ти чакай безопасните и евтини батерии, дядо Мраз ще ти ги донесе.
Коментиран от #29
13:17 30.01.2018
27 Зорлем
До коментар #23 от "Kypандо":
"Изхода е горене на вода-има вече технология която незнам защо се крие..."Ъ..ъ..ъ, може би се крие, защото горенето е вид окисление, а водата си е окислен водород, така че трудно ще се окисли отново.
Не, че не съществува перхидрола например, но дори и той не се получава от окисляване (т.е. от горене) на вода, а от смесване на чист водород и чист кислород.
13:17 30.01.2018
28 до изостаналите:
13:18 30.01.2018
29 Зорлем
До коментар #26 от "Антиелектрика":
"... така има технологии за добиване на водород чрез химична реакция..."За имане, има, но май засега единствената такава, годна за промишлено производство, изполва за суровина метан (и водна пара).
С други думи, и тези са на същото дередже като електричарите - в чакане на "революционния" пробив. Лошото е, че според Джон Ленън, животът е това, което се случва, докато кроим планове за бъдещето.
Коментиран от #31
13:23 30.01.2018
30 Гост
До коментар #1 от "1111":
Като си неинформиран що се обаждаш? Мазда откупи дела си от Форд и си пое по своя път преди 6-7 години.14:07 30.01.2018
31 Антиелектрика
До коментар #29 от "Зорлем":
Точно така! Сега нямаме нито лесен начин за добиване на водород, нито екологични и безопасни електрички.И вместо да се налага едната технология за сметка на другата, по-добре е да се работи паралелно.
14:35 30.01.2018
32 Да да
До коментар #8 от "Стефан":
Е как за какво,ще пекат банички в движение :))))))). Да си представим само за момент че този двигател върти генератор на ток! Настроен е така, че работи на оптимална мощност и обороти,без да ги променя,тоест има най-високо КПД.(а не да влиза в различни обороти (КПД-та) и да има работа на празен ход). Когато зареди батерията - гасне. Дори при тази употреба ел.двигатели пак са по икономични от чистото ДВГ(хибрид и е доказано). При натискане на спирачките ел.енергия се връща в батерията. При спускане - също! Кога ще се върне бензин в резервоара! Като мине през 5-6 скорости,КПД-то май ще поувехне малко и от максималните сега 35% при реална употреба,ще стигне 40% евентуално. Голяма революция,голямо нещо. На ел.дв.заедно със загубите в батреията е над 90% и то реални! Или иначе казано КПД на ДВГ 60% по 0.9 = КПД ел.кола 54% + върнатата от спирачките енергия 6 % = 60% . КПД ДВГ 56% -15% скоростна кутия и +1% печене на банички =42 преко сили ако не спира никога и не сменя обороти! Ама то не става само с банички,другари!Коментиран от #39
14:54 30.01.2018
33 ДВГ
До коментар #12 от "007":
Ти остави другото ами някои дори не могат да четат(визирам теб) :))).Хайде прочети статията обмисли я и после пиши.
Ще ти дам жокер, никой не сравнява двигатели ама кой да прочете.
15:26 30.01.2018
34 Гост е факир
До коментар #15 от "гост":
Като при рециклирането на батерията се отделя ароматно розово масло :).Гост цепи мрака отново.
Коментиран от #35
15:31 30.01.2018
35 321
До коментар #34 от "Гост е факир":
Той не е гост, а гоуст!15:33 30.01.2018
36 миро
До коментар #1 от "1111":
Приятелче,дуратек,със по-старото име зетек на форд са разработка на мазда и ямаха,прочети в уйкито какво пише,напиши само зетек в гугъл и ще ти излезе.15:41 30.01.2018
37 ДВГ
До коментар #24 от "гост":
Един път да се съглася с тебе нооо отново едно пояснение.Без изкупуване от ЕРП!!!!!!!!!
Тоест поставяш си панелът да кажем 90% ползваш от него, през зимата може и да ти се налага да дръпнеш малко от енергото няма проблем, но ЕРП да изкупува на всеки мижавите КВч това вече не ми се вижда рентабилно.
15:41 30.01.2018
38 Иоуееееее
Зер баба ви в кола ви е раждала?
16:22 30.01.2018
39 CVT
До коментар #32 от "Да да":
Прав си трябва и да се чете а после и да се усмисли статията нали???Прочети 3ят абзац може и да ти светне!!!!
И превръщането на КПД в светият граал не е никак умнo, знаеш ли колко е КПДто на слънчевият панел???
Също CVT скоростната кутия променя нещата много, заедно с такъв двигател нещата биха заспали.А може и хибрид с Е-CVT кой знае.
А топлината освен за парното може и да се използва за производство на ток който да захранва спомагателни механизми или усилватели.
16:31 30.01.2018
40 стар шофьор на стари брички
До коментар #8 от "Стефан":
За парното:)16:32 30.01.2018
41 Грую
17:06 30.01.2018
42 САП
До коментар #8 от "Стефан":
Специално за термо-енергията от ДВГ единия вариант е термодвигател (Стърлинг) двигател да я превръща в механична.Вариантите са няколко директно към силовия трак(много проблеми с усъвместяването на оборотите на двата двигателя), другия е генератор и от там батерия или ел. двигател към колелата.
Но доколко ще е ефективно не знам. Най-лошото е, че става страшно сложно.
Коментиран от #44
17:19 30.01.2018
43 Така е
18:05 30.01.2018
44 ДВГ
До коментар #42 от "САП":
Не е сложно има Е-CVT.Япончетата си знаят работата, не са като германците да нареждат турбини една до друга и да си вирят носа до тавана.
По скоро енергията ще се използва за спомагателни агрегати и/или усилватели.
18:06 30.01.2018
45 Garrincha
Коментиран от #47, #51
18:21 30.01.2018
46 Garrincha
18:31 30.01.2018
47 САП
До коментар #45 от "Garrincha":
Термо енергията не задължително да се губи.За сега не сме се научили да я използваме качествено.
За превръщане то и във въртящ момент има термо двигатели, в ел. енергия има термоволтаици (но засега много неефективни) и др.
Причината да се разсейва в автомобила е неспособността ни да я използваме.
Коментиран от #50
19:04 30.01.2018
48 Бат Мишо
СИ МЕРЕТЕ ПРИКАЗКИТЕ
първо не знаете 1 ден какви горива ще се открият
второ тея НЛО та сето са изловени и анализирани сите имат двигатели с вътр горене където бухат антиматерия и я срещат с материя в нещо като генератор ама със сигурност горенето е вътрешно
и ТРЕТО и НАЙ ВАЖНО - ел двигателите НЕ МОГОТ ДА НАПУСКАТ АТМОСФЕРАТА И НИКОГА НЯМА ДА МОГАТ -А САМО ГАДНИ МРЪСНИ ПЕТРОЛНИ ДВИГАТЕЛИ могат принципно да бутат вещо в космоса със струята от квото гори там ВЪТРЕ в КАМЕРАТА
и това ще остане така поне до измисляне на телепорти и пространствени тунели А ТВА НЯМА ДА Е СЛЕДВАЩИТЕ 1000-2000 год
така че който погребва ДВГ - погребва пътуването в космоса
без което ИЗМИРАМЕ КАТО ВИД
Коментиран от #53
19:20 30.01.2018
49 Бат Мишо
АМА ВЕДНАГА СЛЕД КАТО МИ ОБЯСНИ ДОРИ ТЕОРЕТИЧНО
как дъ фак ел двигател може да се движи в открит космос - вакуум
и ас лично ше ископая гроба на мръсните замърсяващи двигатели
19:28 30.01.2018
50 Зорлем
До коментар #47 от "САП":
Като гледам не си дават много зор и за тия термогенератори. Елементът на Пелтие вече май е накъм 200г и е най-доброто на пазара.19:30 30.01.2018
51 Логистика
До коментар #45 от "Garrincha":
Да прав си обаче ДВГ без топлина е като студен термоядрен синтез с две думи не съществува. Та заданието към жълтурите е как топлината която не може директно да се използва за движение на буталата да влезе в употреба.Да не се лъжем Ел. двигателят винаги е бил по-добър от ДВГто в противен случай щеше да има перални или поне фуражомелки с ДВГ.
Когато обаче се говори за логистика двигателят е само малка част от цялата схема и ДВГто засега е незаменимо на 100% колкото и да се пънат някои хора.
19:42 30.01.2018
52 Хихии
Коментиран от #55
19:49 30.01.2018
53 Космонавт
До коментар #48 от "Бат Мишо":
Абе колега, ти докъде пътуваш за работа всеки ден с ракетата в космоса? То по тази логика и парния двигател все още не е погребан, защото все още се ползва. ДВГ никога няма да умре, просто вече му мина времето и няма да бъде масовия двигател в транспорта, както е в момента.20:06 30.01.2018
54 AMG-ТО
20:33 30.01.2018
55 Антиелектрика
До коментар #52 от "Хихии":
Ами като те чета, май ти си този, който само си носи мозъка и не го ползва за друго, освен за пълнеж в главата!Примитивно творение е електричката, защото е с половин век по-стара технология. И ми писна под всяка статия да се пише тази тъпа лъжа за "новата" технология на електричките!!! Като пишеш всеки път с различни никове, да не мисли, че ставаш по-умен???
Пък асинхронния двигател, когато измести реактивния двигател, който също е ДВГ, ела ми се обади!
Колко ли пъти трябва да се повтаря едно и също?
22:12 30.01.2018
56 гост
Коментиран от #57, #58
22:21 30.01.2018
57 Антиелектрика
До коментар #56 от "гост":
Давай Гьобелс, повери тази лъжа още 100 пъти, но пак ще си остане лъжа.Ако 120 годишна технология е по-дърта от 170 годишна технология, явно наистина няма шанс да се оправиш. Патология си.
Коментиран от #62
22:43 30.01.2018
58 ДВГ
До коментар #56 от "гост":
Мрънкащата свекърва отново е тука.Аз мога да ти изброя поне 10 EVта и още толкова PHEV. Обаче ти си купил дизел?????
Това е все едно да ми кажеш че си хетеро като всеки ден си лягаш с Азис????
Когато си отговориш на въпросът защо ти караш кола с ДВГ ще си отговориш и на останалите въпроси.
После вземи любимата си кристалната топка и провети кога ТИ лично си купуваш първaта EV?
Коментиран от #66
23:06 30.01.2018
59 Минаващ от тук
Коментиран от #60
07:17 31.01.2018
60 Теляк
До коментар #59 от "Минаващ от тук":
Дааа след пародииният образ гост дето кара стар дизел а се оплаква че въздухът бил мръсен, има и карикатури които пушат ама казват че колите им тровели въздухът.Еми ти карай велосипед първо и после говори за екологията. Ама някой знае ли в колко офиса в София има баня??? Щото ако въртиш педали 5км и после седнеш до колежката ще изглеждаш противно.
08:02 31.01.2018
61 некойси
11:07 31.01.2018
62 Историк
До коментар #57 от "Антиелектрика":
Нима твърдите, че човекът е открил електричеството преди горенето? Моля консултирайте се със специалист!Коментиран от #63, #64
12:56 31.01.2018
63 Антиелектрика
До коментар #62 от "Историк":
Всеки специалист ще каже да му се обадите възможно най-бързо!Явно сте спешен случай щом мислите горенето и електричеството за някакви обекти!
То човекът първо е открил, че има слънце, но още не го е достигнал. Обаче явно вие още не сте достигнал сайтът за лесна и бърза информация наречен уикипедия: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0
Хайде бързо сега с вашите твърдения, при най-близкия около вас специалист, моля ви!
14:20 31.01.2018
64 Адам
До коментар #62 от "Историк":
Ако беше чел библията щеше да знаеш че още Адам го е треснала една светкавица в главата и му е дошло акълът в главата, ама твоят хич го няма!!!!14:47 31.01.2018
65 Историк
И какъв е извода от написаното от вас? Написали сте, че не е важно кога човек е открил дадена технология, а е важно кога е готов практически да се възползва от нея. Това съвпада и с личното ми мнение. На онзи етап, нито е имало технология за производство на батерии с достатъчен капацитет, ниско тегло и обем с достатъчен брой цикли живот, нито технология и достатъчно енергия за тяхното зареждане. Дори преди десетина години нямаше такива технологии, затова са нови и високотехнологични.
Коментиран от #67
17:18 31.01.2018
66 гост
До коментар #58 от "ДВГ":
Не бе не. Карам на бензин. А ти? Нека позная: Опел Астра с газова и не можеш да отлепиш на светофара дори с новото "спортно" гърне от Китай. Но надали.... По-скоро "шофираш" ученическото лаптопче. Когато научиш, малкия, как са устроени съвременните ДВГ и колко допълнителни механизма са им наблъскани с цел контрол на емисиите и когато тръгнеш по майстори да ти ги чистят и да те сервизират, тогава пиши. Хайде, до догодина - в девети клас.Коментиран от #69
17:23 31.01.2018
67 Антиелектрика
До коментар #65 от "Историк":
Изяснете се първо със специалистите относно раздвоението на личността ви и желанието да пишете с различни никове!Тогава заповядайте да ни обяснявате кой за какво ползва мозъка си, кое е иновативно, кое е практично и кое е иновативно!
Това с батериите вече се изтърка - все същите токсични и скъпи боклуци, каквито са били преди векове!
Още веднъж ви моля да потърсете незабавна медицинска помощ относно проблема с раздвоението на личността ви, защото очевидно се задълбочава г-н, Електрик, има начин, хихии, Историк и още 20-на ника!
Коментиран от #68
17:58 31.01.2018
68 Историк
До коментар #67 от "Антиелектрика":
Не знам с кого ме бъркате, но може да се възползвате от съвета си и да прочетете в Уикипедия какво означава думата "технология" преди да я употребите следващия път.https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Технология
Там черно на бяло пише коя технология след коя следва:
"Прости инструменти и механизми се използват от зората на човечеството, като през следващите хилядолетия те значително се усъвършенстват и усложняват, но дълго време използването на машини остава ограничено от източниците на енергия – главно работата на хора или животни и донякъде използване на вятъра и реките. Обрат в това положение настъпва с Индустриалната революция през XVIII-XIX век, която довежда до широкото използване на двигатели за трансформиране на енергията от изкопаеми горива в механична работа – първоначално на парни машини, след това на двигатели с вътрешно горене, а с развитието на електротехниката – и електродвигатели. През следващите десетилетия започват да се използват и други източници на енергия – хидравличната енергия на язовири, ядрена енергия и възобновяема енергия."
Коментиран от #73
18:22 31.01.2018
69 ДВГ
До коментар #66 от "гост":
гост, ти наистина ли не знаеше че двигателите използващи бензин са ДВГ??? Това не е EV бе човек някой те е излъгал :))).А знаеш ли колко транзистора има в една интегрална схема? Това какво общо има с качеството, има си компании които го могат и други които не.
Ама на тебе като главата ти е завряна в задника дори не знаеш какво да си купиш.
И между другото ако ти е счупена кристалната топка, може да хвърляш боб за да видиш кога ще си купиш първият EV, такъв дето е без бензин нали се сещаш :))).
Не ти може ли да си толкова заблуден не мога да повярвам, извикай електрика да те защитава :)).
18:43 31.01.2018
70 Чичо
Коментиран от #71
19:53 31.01.2018
71 Историк
До коментар #70 от "Чичо":
"Но понеже има много нефт, двг става практичен за употреба."Ключовата дума е "практичен". Електромобилите в момента са всичко друго но не и практични. Дали те ще са бъдещето, зависи само от това. Освен това няма излишък , а има недостиг на ток, особено зелен, който на всичко отгоре е на висока цена. Доста вода ще изтече, докато това се промени, ако въобще някога се промени. ДВГ още дълги години ще си остане по-практичния избор, а електромобилите екзотична нова технология на бъдещето, но не и на настоящето.
20:40 31.01.2018
72 gost
22:05 31.01.2018
73 Антиелектрика
До коментар #68 от "Историк":
Прощавайте, вие да не сте болен от дислексия? Явно ви е трудно да осмисляте написаните факти!!!По-ясен цитат от този, който съм дал в коментар 63, едва ли съществува:
Публикувано във факти.бг: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D
Какво има повече да се разсъждава по въпроса?
Аман от анонимни разбирачи, които дори не могат да проумеят елементарни факти, написани черно на бяло!!!
22:44 31.01.2018
74 Историк
Правите ли разлика между "година на откритие" и " високи(съвременни) технологии"
Вие спорите за второто, като изброявате факти за първото, в което няма абсолютно никакъв смисъл.
Самият вие дадохте пример че слънцето е открито дори преди огъня, но толкова години след откритието, човекът все още не притежава технология нито да стигне до него нито да повтори реакциите му. Не е достатъчно една технология да е открита. Докато не стане практична, тя няма шанс за масово разпространение. Колко двигатели бяха открити и щяха да променят света, а колко от тях се използват в практиката днес? От колко години се говори за водородни автомобили, да сте виждали някой на улицата? Електрическите автомобили поне няколко години ще имат шанс, за да се прецени практичността на технологиите, а после и те могат да затънат в забвение. Когато става въпрос за технологии обаче те са по високотехнологичните, защото използват последни технологии за производството им.
Коментиран от #75
09:22 01.02.2018
75 Историк
До коментар #74 от "Историк":
Извинявам се за дългия коментар!09:23 01.02.2018
76 незнайко
17:35 03.02.2018
77 Как може да се пишат такива глупости
11:12 14.12.2018
78 R.САВ
19:05 20.06.2019
79 Димитър
До коментар #4 от "W220":
Аман от такива разбирачи като тебе. Ти не разбра ли, че екобууста се оказа пълно недоразумение, а и как иначе 1000 кубика моторче да движат тон и нагоре кола. Харчи масло, чупи се и умира на 20 Хил. км.20:47 20.06.2019
80 един от всички
До коментар #5 от "Фори":
Да,но не всички.11:44 21.02.2020