Last news in Fakti

10 Февруари, 2012 12:47 37 468 50

Вредата от фаровете против мъгла

  • фарове против мъгла-
  • закон за движение по пътищата

 

Британският застраховател Swiftcover публикува интересна статистика, изследваща различните технологии, свързани с безопасността на автомобилите. Любопитна част от нея е свързана с допълнителни светлини против мъгла.
 
По закон у нас тези фарове могат да се използват само при лоши метеорологични условия и са абсолютно забранени при ясно време както през деня, така и през нощта. Полицията често съставя актове на водачи, каращи с включени светлини против мъгла.
 
Въпросът е защо са забранени при ясно време и толкова ли пречат на отсрещно движещите се превозни средства, след като са насочени основно пред автомобила? Мнозина биха казали, че тези фарове по никакъв начин не пречат на безопасността на движението.
 
Не така обаче смятат хората от Swiftcover. Според тях само за миналата година са станали 300 000 пътнотранспортни произшествия, причината за които се крие именно в допълнителните фарове против мъгла. Оказва се обаче, че в повечето случаи тези фарове са монтирани на неподходящо място.
 
Известно е, че много водачи монтират допълнително такива фарчета, като невинаги съобразяват мястото и насочеността на светлината. Това обаче едва ли важи за заводските фарова за мъгла, макар според Swiftcover и те пречат на безопасността на движение.
 
Статистиката показва, че всеки пети водач смята действието на основните къси светлини за недостатъчно през нощта и включва допълнителните фарове против мъгла. Много от младежите на възраст между 18 и 34 години пък ги включват денем, за да изглежда колата им по-впечатляващо.
 
Въпреки всички тези статистики и забраната за използване на фарове против мъгла в ясно време остава неизяснен въпросът как добре регулирани и монтирани на правилното място допълнителни светлини биха могли да заслепят насрещнодвижещ се автомобил?
 
Поради тази причина решихме да ви попитаме:

Освен в анкетата можете да споделите личното си мнение в коментарите под материала.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сабри бисеров

    1 10 Отговор
    e za ko da ni pre4at halogenite zashto gi proizvejdat shtom ne trqbva da gi puskame egati i skapaniq zakon...
  • 2 НЕДКО САВЧЕВ

    9 2 Отговор
    Най-много пречат задните фарове против мъгла когато са включени без да има мъгла. Тогава най-доброто решение е да светнеш на идиота пред теб дълги светлини и да му извадиш очите докато не му дойде на акъла защо и не ги изключи. А предните фарове не помагат по никакъв начин при ясно време, само служат за гъзария. Ако основните фарове не са добре, няма как тези за мъгла да го компенсират. Затова пък в мъгла, силен дъжд или сняг, особено нощно време, фаровете за мъгла увеличават доста видимостта, ако наред стова могат да се свалят и основните фарове по-ниско, ефекта е гарантиран. Така че този изследовател дето си е бъркал в носа или на някой други места докато уж е правел това изследване, да си бръкне там още веднъж и да се разкара със неадекватните си заключения.
  • 3 nikito_blend

    4 8 Отговор
    На по новите коли автоматично им се затъмняват огледалата при силна светлина, така че и да му пускаш дълги може и да не разбере.
  • 4 борисоввввввв борислав

    20 2 Отговор
    Пречат ми евтините скапани китайски ксенони дето всеки втори бмвист и алфист си слага и ме заслепява страшно много,ама аз директно си им пускам и аз дълги и не ги жаля
  • 5 инж. Денчев

    3 0 Отговор
    Първите два коментара са безсмислени. Четете преди да спамите. Става дума за използването на фаровете против мъгла при ясно време - пречат или не - това е въпроса. Какво само философствате излишно и давате оценки на британските експерти, не ми е ясно
  • 6 Mal ii

    3 3 Отговор
    Заводските фарове за мъгла по никакъв начин НЕ ПРЕЧАТ на другите участници в движението! Напротив, помагат да се избягват кратерите по нашите "европейски" пътища! Но съм напълно съгласен с колегата НЕДКО
    САВЧЕВ,че стоповете за мъгла трябва да се пускат само при мъгла!
  • 7 Джигит

    9 0 Отговор
    Писна ми от джигити по пътищата които карат с включени халогени, китайски ксенони и всякакъв вид допълнително монтирани светлини. Нека някой ме обеди че още 100 вата халогенни фарове, макар насочени пред автомобила незаслепяват насрещно движещ се автомобил. Едно са 100 вата, съвсем друго 200 вата. А за гъзаришта за включени стопове за мъгла съвсем неискам да я коментирам. На мен лично много често ми се случва някой срещу мен да кара на халогени заради и джигита да невидя някоя дупка на новите пътища на ББ.
  • 8 пешо

    3 0 Отговор
    и нещо друго каква е разликата между заводски монтиран фар и фар монтиран допълнително от човек който ЗНАЕ какво прави
  • 9 ввв

    2 4 Отговор
    щом са поставени както трябва, нека си светят халогенките. Те пречат само на баба ми.
  • 10 ВАЛЕНТИН

    2 3 Отговор
    НА КРИВА РАКЕТА, КОСМОСЪТ И ПРЕЧИ......и добре регулирани и монтирани на правилното място допълнителни светлини :)
  • 11 Николай Николов

    1 2 Отговор
    Според мен даже помагат за периферната осветеност.Но разбира се само заводскте ниско под нивото на бронята!
  • 12 Рено Меган

    5 4 Отговор
    абе какви са тия глупости!!!! фарове ПРОТИВ мъгла?!?! има фарове ЗА мъгла! още малко и ще измислят фарове против полицаи!!! спрете да пишете малоумни заглавия!
  • 13 Козирог РР****АМ

    1 1 Отговор
    ´´фарове за мъгла трябва да са ЖЪЛТИ´´ Според мен фарове за мъгла не пречат (не осветяват очите ни) освен някои допълнителни монтирани на високо в МПС-то и същто както са споделили колегите ´´Mal ii-(гост) - Напротив, помагат да се избягват кратерите по нашите "европейски" пътища! Но съм напълно съгласен с колегата НЕДКО
    САВЧЕВ,че стоповете за мъгла трябва да се пускат само при мъгла! ´´. И бялото осветление почти не помага всички фарове за мъгла трябва да са ´´ЖЪЛТИ´´ нали си спомните Руските автомобили.

    Коментиран от #16

  • 14 despeRADO

    4 2 Отговор
    Рено Меган - незнанието ти не е причина да обиждаш който ти падне. Фарове за мъгла няма, те са направени да противодействат на мъглата и точно поради тази причина се наричат фарове ПРОТИВ мъгла. А това, че е прието в разговорния език да се използва и този термин, не значи, че е верен.
  • 15 МУТРИ

    8 0 Отговор
    ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ СЕ ЧУДЯТ КАКВА ГЛУПОСТ ДА ИЗМИСЛЯТ ЗА ДА НЕ ИЗПЛАТЯТ ЩЕТИ !

    НОВИТЕ ЗАСТРАХОВАТЕЛИ СА СТАРИТЕ МУТРИ
  • 16 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Козирог РР****АМ":

    @13 На старите Мерцедеси фаровете за мъгла са в общ блок с късите и са им доста дразнещи и силни насреща. Според мен най-добре когато не са необходими (в града при улично осветление) да се изключват, но безспорно помагат най -вече в периферията.
  • 17 marian

    4 1 Отговор
    farovete za magla pre4at zashtoto ima mnogo mladeji deto gi vklu4vat prez denq i ne znaeqt za kakvo slujat daje. dori i prez hubavo vreme vklu4vat i zadnite farove protiv magla i mnogo draznet o4ite dori nqkoga ne znaesh dali sa vku4ili stopovete ili neshto drugo.zatova e hubavo da se izklu4vat v hubavo vreme i da se polzvat samo za losho vreme.no ne samo forovete im za magli se loshi dori i farovete si digat prez noshtite i zaslepqvat mnogo ot nasreshnite shofiori. zatova ako moje gi regoliraite i ne zaslepqvaite nasreshnite molqva i ot zadvas sashto.
  • 18 ppkunov

    6 0 Отговор
    Оригиналните фарове против мъгла са много хубаво нещо. Независимо дали са жълти или бели ако са монтирани правилно вършат страхотна работа. Монтираните допълнително по брони, капаци, тавани и къдели не са за заядлица и селска тунинг газария и служат единствено за заслепяване и дразнене на насрещно движещи те се. Също така смятам че ДЪРВЕНИТЕ ксенони светещи с всички цветове на дъгата са не по малко гадни и дразнещи.
  • 19 ванката

    4 1 Отговор
    най- гаден е задният фар за мъгла!
  • 20 The Bear

    7 2 Отговор
    Задните светлини против мъгла действително заслепяват много силно. Те не трябва да се ползват без нужда. Но предните фарове против мъгла, било то жълти или бели, ако са заводски или пък допълнително но вещо монтирани не са ми пречили никога - техният ъгъл на лъчите спрямо пътя е много по-голям от този на късите светлини и снопът светлина не достига до отсрещните водачи пряко, а отразената от пътя е пренебрежима и разсеяна. От моят сравнително дълъг опит като шофьор (22 години активно шофиране) съм забелязал, че предпочитам насрещният да е включил само габарити и фарове против мъгла през деня и ясно време, отколкото къси светлини без фарове за мъгла. Откакто е задължително карането на светлини през зимния период, аз именно за да щадя насрещните водачи включвам габарити и фарове против мъгла (вторите не светят без първите) и съм убеден, че за насрещните това е по-добре. През нощта при ясно време не включвам тези против мъгла, но дори и насрещни коли с къси и против мъгла включени не ме заслепяват, ако са заводски, регулирани добре след сблъсък и оправяне на предницата, или монтирани както трябва. Заводските ксенони също не ме заслепяват. Но изпълнения от рода на стари фарове с поизгорели рефлектори да сложиш силна евтина (заместител на) ксенонова крушка са убийствени за видимостта на насрещните - отбивал съм от пътя докато минат такива "тузари" за да не направя беля... Е тези изпълнения трябва да са забранени и тези шофьори глобявани солено - те умишлено съз
  • 21 дупе и гъз

    1 2 Отговор
    Виште сега карате само на дълги и когато ви спре някой ядосан шофиор изваждате от джоба си 5 лева и едно фенерче и ослепявате очите му после бягате и му се смеете хахахахахаха слет това се скривате зад един панелен блок и си бършите косматото дупе с 5 те лева хаххахахахаха
  • 22 666

    1 3 Отговор
    Инструкторът ми казваше,че "Закона за движение по пътищата е писан с кръв!".Вярно е,че заслепяват!Едно чукване в бордюра или удряне в пряспа е в състояние да измени ъгъла на светене,а оригиналните крушки в тези фарове са 100 вата-почти два пъти по-вече от нормалните "дълги" от 60 вата!
  • 23 Дидката

    10 3 Отговор
    От фалшивите "ксенони" по-гадно нещо няма.Като нямате пари за истински ксенон,просто си карайте с обикновени крушки,а не с онези дето като ти изскочат насреща после не виждаш 2 мин!
  • 24 Анонимен

    3 5 Отговор
    Само ксеноновите фарове !!
  • 25 ВИП АМГ

    1 2 Отговор
    xenonat e neshto unikalno.kogato patuvam noshno vreme sam po spokoen s xenon.
  • 26 DBS

    1 0 Отговор
    Пътувам много и рядко фарове за магла да ме заслепят(ако някой си ги слагал сам и са вирнати нагоре).Много по-лоши сините крушки,ксенон за 29.99,каране само на дълги щото късите са изгоряли и няма кой да ги смени,а и също на един дълъг фар.Напоследък,обаче гледам че почва да се кара само на фаровете за мъгла,а основните са на габарит(дори на тъмно),което не ми се струва нормално
  • 27 Иван Чукарски

    4 0 Отговор
    Обикновени фарове за мъгла рядко ме заслепяват, ама тези с фалшивите ксенони без лупа направо ме изкарват извън нерви... Преди малко видях един с ксенони и на фаровете за мъгла и като се движиш срещу него нищо друго не виждаш освен селските му синкави фарчета, които светят в небесата... Както някой по-долу беше написал като нямате пари за истински ксенони недейте да ослепявате насрещно движещите се... Ама нали всеки мисли само за себе си...
  • 28 Димитър Белишки

    0 2 Отговор
    Моето мнение пък за прословутите фарове за мъгла е отрицателно. Не искам да натоварвам никой с глупостите си, но според мен тези фарове са направени да разпръскват светлината си доста настрани отколкото нормалния къс фар, и когато през ясно време се разминаваш в двупосочен път с въпросен такъв фар, при момента на разминаването много гадно те осветява и зависи от силата на светене може да те заслепи - мое лично мнение, заради което не смятам че тези фарове,които са за мъгла са предназначени за светене в ясно време...
  • 29 xenon

    1 1 Отговор
    Надали ксенона е виновен! С обикновенна халогенна крушка светеща в царевицата да не е по-хубаво? Вземете си регулирайте фаровете и си погледнете предните стъкла на повечето коли са надрани и от там пръскат светлината по целия прозорец.
  • 30 Петър Делчев

    1 0 Отговор
    Повече пречат на идващите отсреща отколкото помагат.В ясно време задните светлини за мъгла направо дразнят.
  • 31 Тони

    0 0 Отговор
    Да, с тея менталиви фарове като му пресветна с дългите и той на мене с дългите, късите му са по-силни от дългите. Нямам думи....
  • 32 koko

    2 0 Отговор
    Градско шофиране - пътя обикновено е такова състояние , че не пусна ли и фаровете за мъгла в мокро време в " добре осветената ни столица" - /визирам малките около блокови пространства , а не основните булеварди / - задължително влизам в дупка или яма , а куче , котка или пешеходец - абсурд да се види ...
    Междуградско - дори и магистралите са заприличали на лунен пейзаж - около Девня е страшно ...
    Основният проблем са ни пътищата - 60% , неподходящ рефлектор за ксенони или не регулирани фарове - 35% и едва тогава неподходящи допълнителни светлини - 5% ....
  • 33 фичката фичков

    2 0 Отговор
    КАКВО значение има дали са заводски или не при положение , че са ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА!!!!!!!!
    Когато някой ми кара на фарове за мъгла - пускам стопа за мъгла!

    НА КРИВА РАКЕТА, КОСМОСЪТ И ПРЕЧИ......и добре регулирани и монтирани на правилното място ТЕ СА СИ допълнителни светлини

    @23 Това не е от фалшив ксенон , а от нерегулирани фарове!!!
    Всеки е засичал кола на която и двата фара светят в небето , нима това не заслепява повече ?!?
  • 34 фичката фичков

    2 0 Отговор
    КАКВО значение има дали са заводски или не при положение , че са ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА!!!!!!!!
    Когато някой ми кара на фарове за мъгла - пускам стопа за мъгла!

    НА КРИВА РАКЕТА, КОСМОСЪТ И ПРЕЧИ......и добре регулирани и монтирани на правилното място ТЕ СА СИ допълнителни светлини

    @23 Това не е от фалшив ксенон , а от нерегулирани фарове!!!
    Всеки е засичал кола на която и двата фара светят в небето , нима това не заслепява повече ?!?
  • 35 велислав

    2 0 Отговор
    ФАРОВЕ ЗА МЪГЛА. Точно е опоменато кога се използват. Спора е излишен.
  • 36 PlimP

    1 0 Отговор
    а габарита за мъгла :D, него никой не го споменава, пускат го за щяло и не щяло, и отзад текат ли текат хорските очи, колко тъп трябва да си, че да не се сетиш, че щом ти виждаш без проблем пред теб колите които не са с включен габарит за мъгла, значи и теб те виждат(aко МПС-то ти е с изрядни светли, а не от тип свещички), а фаровете за мъгла заслепяват, щото са малко не ударените челно коли с добре регулирани фарове, масова са кривондели колкото си щеш с преработки и доработки в БГ стил, на 90% не им пука на къде им гледат светлините, даже се радват че са макс. криви и дразнят околните, да не говорим за псевдо ксеноните за по 100-тина лв., чиято задача май е да заслепяват но не и да осветяват пътя и за това на джипката си имам 4х100W допълнителни светлини, за да видят аджеба приятно ли е или не е като те заслепяват, вършат добра работа и срещу камьони и автобуси :D
  • 37 Георги Георгиев

    2 1 Отговор
    A гуми за мъгла...?
  • 38 fore escort

    0 2 Отговор
    farovete za magla moje i da pre4at ne znam ama fara za maglata otzad mnogo pre4at zashtoto se barkash da ne bi da sa stopovete i vav ve4erno vreme mnogo blesti qrko i pre4i na u4ite nqkade go gledah vav video li beshe ili v statiq ne si spomnqm no kazaha 4e zanite svetlini za magla pre4at mnogo na o4ite i moje da dovede do oslepqvane.gledah daje klip v angliq ako te vidqt s vklu4eni halogeni ili zadniq far za magla v hubavo vreme ili nosht globqvate solidno bez da in migne okoto. mojebi ako bqha visoki sankciite i v balgaria nqmashe da gi palqt za shtqlo i neshtelo.taka 4e vie reshavate dali da ste korektni shofiori ili na puk shte si gi palite i shte pre4ite na dvijenieto.
  • 39 Тони-София 37г.

    0 2 Отговор
    -----В БГ. вършат повече работа отколкото пречат тези фарчета! :) Как пак се отвориха тези кратери по улиците ни и пътищата особенно отстрани до банкетите ,то определено тук в БГ. трябва да се позволят,особенно и при невероятната мизерия по уличните платна ,която зацапва фаровете ! :)
  • 40 tyanko

    1 0 Отговор
    Монтираните фабрично фарове за мъгла не пречат. Но осбено водачите на 124-ки, които фарове за мъгла с до късите светлини и сами си ги настройват често ЗАСЛЕПЯВА... но пък катаджиите въобще не ги спират, тъй като за тях фаровете за мъгла са явно минтирани само на бронята. Да не говорим за стоповете за мъгла. Никаква култура на пътя, доста млади, зрели, задпенсии неграмотни водачи. Докато се научим всички да не псуваме за щяло и нещяло доста гориво ще се изпари през ауспусите ни.
  • 41 Satio

    0 2 Отговор
    farovete za mygla ne zaslepqvat kogato sa regulirani pravilno a tova 4e bili pri4ina za katastrofi pylni gluposti . i kysite zaslepqvat kato sa regulirani da brulqt dyrvetata i v kombinaciq sys dopylnitelno slagan ksenon stava olemale
  • 42 Satio

    1 0 Отговор
    da kakto kaza tyanko mercedesite imat nai-opasnite farove za mygla 124-te i C-kite pri tqh naistina prekaleno mnogo zaslepqvat
  • 43 фичката фичков

    0 0 Отговор
    Чл. 74 (1)Раздел 17 ''ИЗПОЛЗВАНЕ НА СВЕТЛИНИТЕ'' от Закона за движение по пътищата гласи:
    Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
  • 44 Andrey

    0 3 Отговор
    ползвам фаровете за мъгла пре ноща(заводски на Пежо 406) когато карам по разбити и неосветени квартални уличк за да виждам по-добре дупките по пътя.
  • 45 smarta

    0 0 Отговор
    farovete za magla gi polzvat po vseko vreme i dori mislqt 4e im gorqt po malko tok v kolat i karat na farove dori i prez denq i mislet 4e se vijdat no nee taka zashtoto pri halnisti neravnosti po patq se vijdat mnogo kasno ot farovete i zatova sporet men nqma smisal da gi palqt pa i kolegata po dola e kazal v zakona za kakvo se izpolzvat ama vie si znaete vashoto zashtoto iskate da ne ste korektni na patq.zadnata svetlina pre4i mnogo na o4ite i drazni mnogo okoto ama vie pak si znaete vashoto shtom iskate da se e...vate s shofiorite e..vaitese i da ima mnogo smartni slu4ii na patishtata. samo dano da ne ste vie na smarnoto leglo.
  • 46 аз

    1 0 Отговор
    ксенона,но само ако е монтиран на фарове с лупи!Този на рефлекторите смазва очите на насрещните!!!
  • 47 gost

    0 0 Отговор
    От дългогодишния ми опит като шофьор(30 години, 7 различни автомобила, над 1 ооо ооокм. у нас и в чужбина) и като нормален гражданин съм стигнал до следните заключения:
    1. Дали моето зрение е нормално или не е друг въпрос, но халогените за мъгла(фабрични или не) ми пречат и през деня и през ноща - за сведение специално те са обикновенно(фабричните) фиксирани неподвижно и не подлежат на регулиране. За разлика от късите, който дали чрез релефа на стъклото или разположението и големината на рефлектора за по-новите с пластмаса, но задължително върху крушката имат една метална "шапчица" ограничаваща светлинния поток отгоре и настрани(съответно за ляво или дясно движение - пример цяла Европа и Англия). Халогените за мъгла са гола крушка в гол рефлектор и светят тотално напред(лампа Н1/55W - абсолютен аналог на дългия фар) ... само дето са по-ниско до пътя ... Това пък бърка дълбоко в очите на насреща движещите се(особенно когато вече са не на 30 или 50 метра а на 10-15м.) ... А пък когато е нощем или на съмване или по здрач И ВАЛИ ИЛИ Е МОКРО ..... МАЛЕ МАЛЕ ... Тогава вашите 2 фара по 55W стават автоматично с още 2 по 55W отдолу насочени директно нагоре. Вие хубавко си ги виждате дупките(не че като са пълни с вода не е ясно дупка ли е или гьолче) а колегите отсреща са изцяло "в лъчите на пржектора ..220W допълнителен халоген. За самоделките или ловджийски тип от 4 броя до +безкрайност броя отгоре отдолу и за кръгова отбрана не си струва да се коментира. Така че те(халогените за мъгла) са си за мъгла или за при много намалена видимост а не за ясно и нормално време(денем или нощем).
    2. На нас българите е присъщо(за разлика от хората в белите страни) за всичко да умуваме и все някой да е винивен за нещо или да не е прав - докато в ЗАКОНА пише само при намалена видимост и край .... ЗАБРАНЕНО ПРИ НОРМАЛНА ВИДИМОСТ ..... ???? КАКВО ПРАВИМ --- ИЗПЪЛНЯВАМЕ !!! Като отпадне текста --- всеки да прави каквото иска и да умува.
    Извинете и безавариен пут.
  • 48 gost

    0 1 Отговор
    Извинете ме за правописните грешки преди малко и за многословието. Така и не можах да разбера как да си дам оценката, но то е ясно, че съм против ползването в ясно и с добра видимост време на фарове и задни светлини за мъгла - просто и защото току що си направих справка с инструкцията за експлоатация на моето Рено-Сценик и се оказа, че братята италианци изрично са си ги писали, че са за мъгла, че дори допълнително(като за малоумници и всезнайковци като мене) в специални няколко каренца допълнително са ми пояснили и ме предупреждават да не преча на насрещно движещите се с тях при добра видимост. !!!! ЩО ЛИ ТАКА???? Може би като ми направи акт техния полицай да не мога да му кажа, че не зная що са ми ги сложили и си ги пускам щото проверявам данеби и те да имат някоя дупка-ямичка като у нас. Пък и така по-гот си вижам АЗ ......... Така де ... кво толкова го инересува него .... А МОЖЕ ПЪК ДА Е РЕШИЛ ДА ИЗКАРА НЯКОЕ ДРУГО ЕВРО ?? ... А??? ДАЛИ ЩЕ МИ ПРСТИ?????
  • 49 Георги Кръстев

    2 0 Отговор
    няма по гадна светлина от евтините така наречени ксенони
    пречат тотално. Трябва да бъдат забранени веднага
  • 50 Николай Маркин

    0 0 Отговор
    41 години съм на волана , това ми е работата - в хубава ясна нощ кое е по-добре да е срещу теб - два фара на къси светлини или фарове+ халогени ??? Твърдо съм против халогените , има кога да се ползват ! Зад граница са ме спирали за включени халогени при нормален дъжд .