Германски стартап твърди, че е разработил технология, която може да спаси двигателя с вътрешно горене. Системата на Micro Wave Ignition AG намалява разхода на гориво с 30%, а вредните емисии - с цели 80%, съобщава Automotive News.
Впечатляващите резултати се постигат с пулсиращи микровълни вместо запалителни свещи. Така горивото изгаря при по-ниски температури, което намалява консумацията му и вредните емисии в отработените газове.
Компанията от малкия немски град Емпфинген съществува отскоро, но технологичният ѝ потенциал вече е оценен от някои "големи риби" в индустрията като Венделин Видекинг. Бившият главен директор на Porsche и група частни инвеститори притежават 20% от акциите на Micro Wave Ignition AG.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джагалите
12:29 14.12.2018
2 DarciePortwood
Това е което правя......>>>>www.Trade46.Com
Коментиран от #44
12:30 14.12.2018
3 Джагалите
12:31 14.12.2018
4 НикиД
Коментиран от #5, #7
12:43 14.12.2018
5 Не са
До коментар #4 от "НикиД":
Не са глупости температурата е инертна величина не може да скочи с магическа пръчка. Ако горивото изгори бързо няма да достигне висока темп.13:07 14.12.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 гост
До коментар #4 от "НикиД":
Трай си сега , нека петролофилчетата подскачат от поредната "животоспасяваща технология" за ДВГ !!!! После ще се окаже , че не било баш така и пак ще чакаме следващия месия дето ще направи ДВГ чист , икономичен и евтин , хаххха !!13:32 14.12.2018
8 Въпросче
Коментиран от #9
13:32 14.12.2018
9 гост
До коментар #8 от "Въпросче":
Ти остави дизелите , ами "новите" рекламирани бензини със самозапалване и те сигурно свещите са им проблема , хахахах !!!13:36 14.12.2018
10 гост
До коментар #6 от "ванката":
Не знам доколко си наясно , ама още преди повече от 15 години имаше такива "пробиви" , при това там беше със ЛАЗЕР , който работи със скоростта на светлината !!!!! "По-бързо" от това , здраве му кажи !!! Ама що така нещо никой ни го чу , ни го видя тоя лазер , хахаха !!! А знаеш ли колко ще струва една такава "свещ" с излъчвател на микровълни ??? А колко ще изкарва според теб ??? Дизеловите дюзи със 3-4000 атмосфери ще ти се видят жълти стотинки , хахахах !!!13:42 14.12.2018
11 hmhmhm
13:44 14.12.2018
12 hmhmhm
Коментиран от #26
13:49 14.12.2018
13 Зорлем
14:00 14.12.2018
14 Гост
14:16 14.12.2018
15 Ото
14:26 14.12.2018
16 Японеца
Коментиран от #18, #24
14:32 14.12.2018
17 Не че нещо... АМА...
Коментиран от #22
14:35 14.12.2018
18 Айде бе
До коментар #16 от "Японеца":
Айде бе електричката нямала Антифриз?? И нямала радиатор???14:37 14.12.2018
19 гост
15:51 14.12.2018
20 123000км
16:40 14.12.2018
21 Яба яба
Най големия разход са задръстванията в големите градове и за това всички правителства го толерират и вдигат акциза върху горивата. Така се правят пари. Останалото е плява за драскачи
19:00 14.12.2018
22 Антиелектрика
До коментар #17 от "Не че нещо... АМА...":
Те защото пържолите са много гадни като ги метнеш на скарата, нали? Апропо, първо са умували да сменят конския впряг с електрички, но не се е получило, ама ти отде да знаеш, важното в да си фЙешън.20:53 14.12.2018
23 Набитото око
Ако може накой да ми обясни как с намаляване на темрературата се повишава КПД моля да заповяда. Ще го изслушам с удоволствие!
Коментиран от #29
08:17 15.12.2018
24 Boxer
До коментар #16 от "Японеца":
При така показаната технология се получава ДЕТОНАЦИЯ ! Нещо което се избягваше с по-високо октановият бензин . Така със сигурност ще има УДАР върху буталото и звукът на работа ще е като при дизел със всички минуси от това ...Плюсът би дошъл ако има ПЪЛНО изгаряне - нещо което е само теоретично възможно ...Коментиран от #30
10:43 15.12.2018
25 незнайко
емисии ! Разхода не е толкова важен .
Коментиран от #27
11:31 15.12.2018
26 Димов
До коментар #12 от "hmhmhm":
Нищо подобно не е. Алфа Туин Спарк има по две свещи на цилиндър, но въобще не работят на този принцип. Там причината за втора свещ е друга. Няма нищо общо с тази идея...... която между другото не е нова, а на поне 30г.12:07 15.12.2018
27 Димов
До коментар #25 от "незнайко":
Не са само японците. Идеята е стара и са правени доста ДВГта по нея, но не са стигнали до масово производство. С предишното ниво на технологии, излизало по-скъпо, отколкото имало файда.12:12 15.12.2018
28 Димов
Коментиран от #31
12:22 15.12.2018
29 Димов
До коментар #23 от "Набитото око":
КПД на ДВГ не се определя така. Има три вида КПД: Термичен, механичен, и ефективен. Формулите за достигането до тях са сложни, но ако държиш - ще ти ги напиша. В никакъв случай не е просто разлика от температурите на входа и изхода.12:26 15.12.2018
30 Димов
До коментар #24 от "Boxer":
Детонацията е вредна при обкновени мотори, като моят и твоят. Това е така, защото при нея горивото се запалва доста по-рано, а горенето и налягането се разпростират доста по-бързо и с много по-голяма сила, отколкото при нормално запалване. По този начин, налягането почва да въздества в-у буталото преди то да е стигнало ГМТ и се мъчи да го върне обратно, и да завърти коляновият вал наобратно. Детонационното горене е толкова мощно, че отразените вълни от разпространеннието на налягането му, като преминат през все още незапалените участъци горивна смес предизвикват трептения на тази смес, които чуваш като чукане. Обаче имало едни ентусиасти, които решили да го впрегнат и да върши полезна работа, вместо да чупи бутала. И Мазда май ще да са пионерите.Коментиран от #32, #34
12:35 15.12.2018
31 Boxer
До коментар #28 от "Димов":
Много добре си го обяснил ! Какво мислиш за моето предположение # 24 ?Коментиран от #36
12:39 15.12.2018
32 Boxer
До коментар #30 от "Димов":
1.Телепатия с 4 мин. разлика ;)2.Отпадането на предварението, поради мигновеното запалване, определено ще увеличи ефективността. Ако действително запалването е едновременно - това е взрив ! И макар буталото да се отдалечава от ГМТ, налягането може да надвиши стандартното максимално налягане при горене и няма да се учудя от повишен удар върху буталото , последван от съответният звук от коляно-мотовилковият механизъм , характерен за дизеловите ДВГ . Следват : уякчаване на механиката (наливане на тегло) + демпферен маховик, да гаси пиковите вибрации . Това са само предположения, а отговорите ,май, ги имат само във фирмената лаборатория...
Коментиран от #37
16:55 15.12.2018
33 бъдещето е на вода
16:55 15.12.2018
34 Boxer
До коментар #30 от "Димов":
Варианта е разбиване на горенето на порции подобно на комонрейла при дизелите . Впръскване + микровълновото им запалване , поледвано от ново горивоподаване + запалване и така няколко пъти, докато буталото се отдалечава от ГМТ . Макар и стъпаловидно налягането ще се поддържа в по-ниски граници и ще се избегне голямата детонация от еднократната порция... Идея върху която , предполагам, работят в момента ;)Коментиран от #38
17:24 15.12.2018
35 ДДД
18:53 15.12.2018
36 Димов
До коментар #31 от "Boxer":
Пълното изгаряне звучи добре, ама как? Преди време имаше разни магнитни йонизатори по горивопроводите, някви измишльотини, за които всеки се кълнеше, че го постигат. Някои хора си накупуваха, но никой не видя файда от тях. Туинспарка и той уж беше с такава цел, ама..... Не видяхме чудеса от него. Пълното изгаряне постига висок термичен КПД. А намаляването на механичните загуби вдига механичният такъв. В резултат, ефективният КПД расте. Всеки производител бори проблемите по свой начин.19:06 15.12.2018
37 Димов
До коментар #32 от "Boxer":
Ако постигнат много по-висока скорост на разпространенние на налягането, по-интересно ще ми е, какво ще стане, ако то въздейства на буталото при по-голям ъгъл на вала, след ГМТ. Когато вече биелата има по-голямо рамо спрямо оста и въртящият момент от голямото налягане, комбинирано с голямото рамо, ще е чудовищен. Стане ли така, май ще се нагледаме на ежедневни мотори 1,3 с параметри като на 2,5.Коментиран от #39
19:11 15.12.2018
38 Димов
До коментар #34 от "Boxer":
Това не го ли пробваха за бензинките при SIDI Turbo, на Опел?19:14 15.12.2018
39 Boxer
До коментар #37 от "Димов":
Аз по-скоро очаквам тенденцията да ги правят по-дългоходови, по-бавнооборотни . По този начин ще дадат повече време за по-пълно изгаряне и оползотворяване на налягането . Т.е. оборотите ще са 3500-4000 (като на камион) , а динамиката ще се компенсира от ефективен вариатор или хибридно задвижване .Коментиран от #40, #47
19:55 15.12.2018
40 Boxer
До коментар #39 от "Boxer":
*Максималните обороти*19:59 15.12.2018
41 Zeleniq
Коментиран от #45
22:24 15.12.2018
42 българинБГ
............. Ами, такива сме "българи" ! А?
Коментиран от #49
23:07 15.12.2018
43 българинБГ
Това е от мене.
23:14 15.12.2018
44 лайнар
До коментар #2 от "DarciePortwood":
Така става като даваш на съседа да ти прави счетоводството. Дава по 86, а ти имаш 95 всъщност.Отлитай лястовичке свободна !
00:20 16.12.2018
45 Антиелектрика
До коментар #41 от "Zeleniq":
Устава, Устава, но май ти си този, който е Уставал в 1-ви клас. На такива като теб разчитат да наложат електричките.Коментиран от #46
09:23 16.12.2018
46 гост
До коментар #45 от "Антиелектрика":
А ти още си мечтаеш , че някой трябва да ги "налага" , хахахха !!! Подай си носа навън и те чака изненада , въпросът вече е колко още ще издържи ДВГ-то , но със сигурност не повече от 10-15 годинки !!Коментиран от #48
13:36 16.12.2018
47 Димов
До коментар #39 от "Boxer":
За максимални обороти - да. Всичко е игра с оборотите и въртящият момент, при изборът на предавателни числа, на кутия и диференциал. Виж, при ниските обороти вече е проблем да ги намалиш под 800. При дизела може, като при тракторите. Но при бензина и другите по-лесно запалими горива не е добре, компресията да отнема повече време. Компресираната смес се нагрява от налягането. Ако има достатъчно време за да се образуват прекиси, хидропрекиси и подобни съединения в нея, тя ще е по-склонна към замозапалване, преди подходящият момент. Производителите се мъчат да намалят времето, през което сместа може да бъде изложена на подходящи условия за самовъзпламеняване. Иначе бавноходната машина е дълготрайна, но това въобще не е приоритет на някой производител. Вече ги правят за по 5г живот, че да си купиш следващият модел. Освен това, дългоходовите мотори са по-високи от късоходовите. Центърът на тежестта на мотора е по-високо, а той е тежък и влияе силно на общият център на тежестта на автомобила. Прави го по-нестабилен. Някой дългоходови ги правят силно наклонени, да избегнат този недостатък. Другият проблем са инерционните сили - бая големи стават и по-трудно се балансират. Отделно от това, дългоходивият мотор е с по-малък диаметър на цилиндъра. От там и клапаните са по-малки. Няма къде да се съберат. От там и дишането се влошава и щеш, не щеш... трябва да ограничиш оборотите. Естествено, има си и предимства, и за това правят и такива, но си има и граница, която неКоментиран от #51
14:28 16.12.2018
48 Антиелектрика
До коментар #46 от "гост":
Ти на опиати ли си? Подадох си носа навън и що да видя - 30 см сняг и ни една електричка. И вместо да чакам вятър, че сега няма слънце, се качих на дъртото си Субару с евро 4 и отидох с него по ливадите в снега, да си разходя кучето. А ти освен едно "хаха" и бялнове за диктатура, друго не може да измислиш, драги ми НПО-ецо17:49 16.12.2018
49 висок
До коментар #42 от "българинБГ":
Що бе, и аз паля водата, дай 1 милион$ и ти давам патента!19:11 16.12.2018
50 Един
Ако температурата на горене е по-ниска това автоматично означава по-нисък коефициент на полезно действие! А като кпд-то е по-ниско за същата мощност ти трябва повече гориво!
Тук"ключа от палатката" е многоточковото запалване на горивото. Това осигурява едновременно горене в обема на цялата камера. Горивото изгаря равномерно и има повече време за изгаряне.
(И между другото достига по-висока температура : от където ще дойде по-големия КПД. И това води до по-нисък разход на гориво!)
09:27 17.12.2018
51 Мулти
До коментар #47 от "Димов":
Димов нали затова досега на мода не бяха "мултифункционалните роботи". Ако искаш семейна кола вземаш семеен дизелов СУВ. Добър обем на багажника, много здрав мотор над 500х без проблем, малко разход на гориво. Ако искаш кола за града да разнасяш децата и да пазаруваш вземаш малка бензинка. Концепции като Х6 или РС комбита беше простотия. Сега с Тесла се пробва отново тази концепция уж семеен луксозен автомобил ама и спортен, нищо че в планината едно наточено клио ще го издуха а на ринга М3 (дори не говоря за истинските спортисти). На мен това всичко в едно не ми харесва.Коментиран от #52
10:55 17.12.2018
52 Димов
До коментар #51 от "Мулти":
Съгласен.20:42 17.12.2018
53 хахаха
13:11 19.12.2018