14 Декември, 2018 12:22 6 834 53

Микровълни намаляват разхода на гориво с 30%

  • micro wave ignition ag

Германски стартап твърди, че е разработил технология, която може да спаси двигателя с вътрешно горене. Системата на Micro Wave Ignition AG намалява разхода на гориво с 30%, а вредните емисии - с цели 80%, съобщава Automotive News.

Впечатляващите резултати се постигат с пулсиращи микровълни вместо запалителни свещи. Така горивото изгаря при по-ниски температури, което намалява консумацията му и вредните емисии в отработените газове.

Компанията от малкия немски град Емпфинген съществува отскоро, но технологичният ѝ потенциал вече е оценен от някои "големи риби" в индустрията като Венделин Видекинг. Бившият главен директор на Porsche и група частни инвеститори притежават 20% от акциите на Micro Wave Ignition AG.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джагалите

    21 7 Отговор
    Големите риби няма да позволят това изобретение да се популяризира масово ами ще гледат хем да го проточат във времето хем ако има печалба тяхна да е, разбира се 10 годишен патен не му мърда
  • 2 DarciePortwood

    0 63 Отговор
    Спечелвам $ 86 на час, работейки от дома. Бях изненадан, че съседът ми каза, че имам средно $ 95, но сега виждам как работи. Сега чувствам толкова свобода, че съм мой шеф.

    Това е което правя......>>>>www.Trade46.Com

    Коментиран от #44

  • 3 Джагалите

    23 0 Отговор
    Добре че е чичо Китай да си прави квот си иска та благодарение на него цяла Азия и половин Африка са облечени и обзаведени, а по-развитите етноси раждат и по малко
  • 4 НикиД

    17 7 Отговор
    това са пълни глупости, както всички останали подобни изобретения. в статията се казва, че горивото изгаряло при по-ниски температури. как е възможно такава нелепост при положение, че горивото си има точка на запалване и температура на горене?

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Не са

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "НикиД":

    Не са глупости температурата е инертна величина не може да скочи с магическа пръчка. Ако горивото изгори бързо няма да достигне висока темп.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 гост

    6 12 Отговор

    До коментар #4 от "НикиД":

    Трай си сега , нека петролофилчетата подскачат от поредната "животоспасяваща технология" за ДВГ !!!! После ще се окаже , че не било баш така и пак ще чакаме следващия месия дето ще направи ДВГ чист , икономичен и евтин , хаххха !!
  • 8 Въпросче

    17 0 Отговор
    А аз като по-необразован да попитам, щом технологията важи за всички двигатели с вътрешно горене, какво се случва при дизелите? Там възпламеняването както заем става от високото налягане в цилиндъра, пак ли става в една точка и е нужно тооооолкова време за да се разпространи пламъка и да си свърши работата...?

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    11 2 Отговор

    До коментар #8 от "Въпросче":

    Ти остави дизелите , ами "новите" рекламирани бензини със самозапалване и те сигурно свещите са им проблема , хахахах !!!
  • 10 гост

    10 2 Отговор

    До коментар #6 от "ванката":

    Не знам доколко си наясно , ама още преди повече от 15 години имаше такива "пробиви" , при това там беше със ЛАЗЕР , който работи със скоростта на светлината !!!!! "По-бързо" от това , здраве му кажи !!! Ама що така нещо никой ни го чу , ни го видя тоя лазер , хахаха !!! А знаеш ли колко ще струва една такава "свещ" с излъчвател на микровълни ??? А колко ще изкарва според теб ??? Дизеловите дюзи със 3-4000 атмосфери ще ти се видят жълти стотинки , хахахах !!!
  • 11 hmhmhm

    4 0 Отговор
    Ако е толкова лесно да се направят техните свещи и да се тества импулса го има от бобината. Така че да се тества новата свещ и ако е ок е супер иначе само си говорим
  • 12 hmhmhm

    5 2 Отговор
    И все пак да кажа че алфа туин спарк е нещо подобно но нищо забележимо. Само проблеми със свещите и трябва да сменяш 8 свещи за 4 ри цилиндров двигател.

    Коментиран от #26

  • 13 Зорлем

    14 0 Отговор
    Това май се явява нещо като някаква много джиджана микровълнова печка, която работи вътре в цилиндъра. Засега го слагаме в една и съща папка заедно с революционните технологии за електрически батерии.
  • 14 Гост

    0 2 Отговор
    STAR TAP
  • 15 Ото

    10 3 Отговор
    Какво гласи закона за термодинамиката? За какво намаляне на температурата говорят. Шарлатани.
  • 16 Японеца

    14 3 Отговор
    Скороста на горене на горивото и начина на запалване играят голяма роля, НО, каквото и да правят електромоторите са бъдещето.Няма свещи, изкопаеми горива, антифриз, сп. течности, хидравлични и т.н.Няма радиатори, стартери, съединители и т.н. чарколяци струващи милиарди.Автомобилната индустрия на ДВГ ще колабира, ако минем на ТОК!Затова всичко е плавно/през хибриди/ и с такова нежелание!

    Коментиран от #18, #24

  • 17 Не че нещо... АМА...

    6 3 Отговор
    Има ли горене има и гадост след него! Ко толко има се умува! Так се е умувало като се е сменяла конската тяга с ДВГ... Нищо ново...

    Коментиран от #22

  • 18 Айде бе

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "Японеца":

    Айде бе електричката нямала Антифриз?? И нямала радиатор???
  • 19 гост

    4 1 Отговор
    Има логика, въпросът е как да се внедри и да е надеждна тази технология и дали ще може да се преоборудва една кола с подобни свещи и ремап. Логиката е, че микровълните проникват във веществата и повишават трептение в течностите като по този начин ги загряват, чрез трептене. Един вид точката на запалване на горивото се манипулира, както може да се манипулира чрез увеличаване на налягането. Въпросът е колко енергия ще харчи и има ли прототипи или е само компютърна графика и теория.
  • 20 123000км

    8 2 Отговор
    Още дълги години ДВГ ще продължи да съществува.Всичко останало е само в сферата на фантазиите!Електромобила набира скорост но,за него също трябва енергия.Ако навлезе масово къде се зареждат батериите?
  • 21 Яба яба

    6 1 Отговор
    То и с водата се намалява разхода, ама...
    Най големия разход са задръстванията в големите градове и за това всички правителства го толерират и вдигат акциза върху горивата. Така се правят пари. Останалото е плява за драскачи
  • 22 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Не че нещо... АМА...":

    Те защото пържолите са много гадни като ги метнеш на скарата, нали? Апропо, първо са умували да сменят конския впряг с електрички, но не се е получило, ама ти отде да знаеш, важното в да си фЙешън.
  • 23 Набитото око

    9 3 Отговор
    Тези да не измислиха нова физика? КПД на всяка термодинамична машина се определя от разликата в темрературата на входа и изхода на системата.
    Ако може накой да ми обясни как с намаляване на темрературата се повишава КПД моля да заповяда. Ще го изслушам с удоволствие!

    Коментиран от #29

  • 24 Boxer

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Японеца":

    При така показаната технология се получава ДЕТОНАЦИЯ ! Нещо което се избягваше с по-високо октановият бензин . Така със сигурност ще има УДАР върху буталото и звукът на работа ще е като при дизел със всички минуси от това ...Плюсът би дошъл ако има ПЪЛНО изгаряне - нещо което е само теоретично възможно ...

    Коментиран от #30

  • 25 незнайко

    1 2 Отговор
    Японците отдавна работят над такава разработка . Няма значение какво ще измислят, само в изхвърлените газове да няма вредни
    емисии ! Разхода не е толкова важен .

    Коментиран от #27

  • 26 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "hmhmhm":

    Нищо подобно не е. Алфа Туин Спарк има по две свещи на цилиндър, но въобще не работят на този принцип. Там причината за втора свещ е друга. Няма нищо общо с тази идея...... която между другото не е нова, а на поне 30г.
  • 27 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "незнайко":

    Не са само японците. Идеята е стара и са правени доста ДВГта по нея, но не са стигнали до масово производство. С предишното ниво на технологии, излизало по-скъпо, отколкото имало файда.
  • 28 Димов

    5 1 Отговор
    При обикновен бензинов мотор, искрата запалва сместа преди ГМТ (предварение). От него момент, до ГМТ, фронтът на пламъка се разпространява из горивната камера, и когато горенето обхване цялата камера, буталото вече е в ГМТ. Ей този кратък период, от искрата до ГМТ, производителите се мъчат да го намалят. Защото в този кратък период, моторът се бори сам срещу себе си и губи много енергия. Един от начините за намаляване на предварението, е да се запали сместа на няколко срещуположни места едновременно. Така, фронтът на пламъка обхваща камерата по-бързо и предварението може да се намали. Имало е разработени мотори с по 3 дори с по 4 свещи на цилиндър. Е да, ама се искат повече свещи и по-сериозна запалителна система, а със старите технологии това беше скъпо и не си струваше файдата. Разработките са били стигнали най-далеч до някакви прототипни, дребни серийки, които не са видели особена популарност. Явно тия хора са намерили начин да го направят по-лесно и евтино. Дано успеят да го направят масовка, но като знам каква е съдбата на повечето иновации....

    Коментиран от #31

  • 29 Димов

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "Набитото око":

    КПД на ДВГ не се определя така. Има три вида КПД: Термичен, механичен, и ефективен. Формулите за достигането до тях са сложни, но ако държиш - ще ти ги напиша. В никакъв случай не е просто разлика от температурите на входа и изхода.
  • 30 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Boxer":

    Детонацията е вредна при обкновени мотори, като моят и твоят. Това е така, защото при нея горивото се запалва доста по-рано, а горенето и налягането се разпростират доста по-бързо и с много по-голяма сила, отколкото при нормално запалване. По този начин, налягането почва да въздества в-у буталото преди то да е стигнало ГМТ и се мъчи да го върне обратно, и да завърти коляновият вал наобратно. Детонационното горене е толкова мощно, че отразените вълни от разпространеннието на налягането му, като преминат през все още незапалените участъци горивна смес предизвикват трептения на тази смес, които чуваш като чукане. Обаче имало едни ентусиасти, които решили да го впрегнат и да върши полезна работа, вместо да чупи бутала. И Мазда май ще да са пионерите.

    Коментиран от #32, #34

  • 31 Boxer

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Димов":

    Много добре си го обяснил ! Какво мислиш за моето предположение # 24 ?

    Коментиран от #36

  • 32 Boxer

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    1.Телепатия с 4 мин. разлика ;)
    2.Отпадането на предварението, поради мигновеното запалване, определено ще увеличи ефективността. Ако действително запалването е едновременно - това е взрив ! И макар буталото да се отдалечава от ГМТ, налягането може да надвиши стандартното максимално налягане при горене и няма да се учудя от повишен удар върху буталото , последван от съответният звук от коляно-мотовилковият механизъм , характерен за дизеловите ДВГ . Следват : уякчаване на механиката (наливане на тегло) + демпферен маховик, да гаси пиковите вибрации . Това са само предположения, а отговорите ,май, ги имат само във фирмената лаборатория...

    Коментиран от #37

  • 33 бъдещето е на вода

    2 0 Отговор
    HHO cars Varna
  • 34 Boxer

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Варианта е разбиване на горенето на порции подобно на комонрейла при дизелите . Впръскване + микровълновото им запалване , поледвано от ново горивоподаване + запалване и така няколко пъти, докато буталото се отдалечава от ГМТ . Макар и стъпаловидно налягането ще се поддържа в по-ниски граници и ще се избегне голямата детонация от еднократната порция... Идея върху която , предполагам, работят в момента ;)

    Коментиран от #38

  • 35 ДДД

    4 0 Отговор
    германски щом е на теория ще връща гориво а на практика?
  • 36 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Boxer":

    Пълното изгаряне звучи добре, ама как? Преди време имаше разни магнитни йонизатори по горивопроводите, някви измишльотини, за които всеки се кълнеше, че го постигат. Някои хора си накупуваха, но никой не видя файда от тях. Туинспарка и той уж беше с такава цел, ама..... Не видяхме чудеса от него. Пълното изгаряне постига висок термичен КПД. А намаляването на механичните загуби вдига механичният такъв. В резултат, ефективният КПД расте. Всеки производител бори проблемите по свой начин.
  • 37 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Boxer":

    Ако постигнат много по-висока скорост на разпространенние на налягането, по-интересно ще ми е, какво ще стане, ако то въздейства на буталото при по-голям ъгъл на вала, след ГМТ. Когато вече биелата има по-голямо рамо спрямо оста и въртящият момент от голямото налягане, комбинирано с голямото рамо, ще е чудовищен. Стане ли така, май ще се нагледаме на ежедневни мотори 1,3 с параметри като на 2,5.

    Коментиран от #39

  • 38 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Boxer":

    Това не го ли пробваха за бензинките при SIDI Turbo, на Опел?
  • 39 Boxer

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    Аз по-скоро очаквам тенденцията да ги правят по-дългоходови, по-бавнооборотни . По този начин ще дадат повече време за по-пълно изгаряне и оползотворяване на налягането . Т.е. оборотите ще са 3500-4000 (като на камион) , а динамиката ще се компенсира от ефективен вариатор или хибридно задвижване .

    Коментиран от #40, #47

  • 40 Boxer

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Boxer":

    *Максималните обороти*
  • 41 Zeleniq

    2 4 Отговор
    Ще дигнат кпд то, ама масла ремаци и тн си устават електромотор е по съваршен от двг то

    Коментиран от #45

  • 42 българинБГ

    1 5 Отговор
    Ами, като се оказа много алчен ония българин който подпали вода и изчезна някъде - България изтърва възможност да бъде първа по екологически чисти коли и без протести срещу повишаване на цена на бензина!
    ............. Ами, такива сме "българи" ! А?

    Коментиран от #49

  • 43 българинБГ

    1 4 Отговор
    А сега допълнително и технически: За по-качествено изгаряне на горивна смес - сигурно, екологически има ефект. Ама, каато и икономия на бензина аж 30% - съмнително, щото микровълнов генератор е електрически прибор със своята сериозна консумация на ел.тока! Така че, ако има слънчеви панели достатъчна мощност за да захранват акумулатора - може би ще стигнат и такава икономия на бензин.
    Това е от мене.
  • 44 лайнар

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "DarciePortwood":

    Така става като даваш на съседа да ти прави счетоводството. Дава по 86, а ти имаш 95 всъщност.
    Отлитай лястовичке свободна !
  • 45 Антиелектрика

    9 1 Отговор

    До коментар #41 от "Zeleniq":

    Устава, Устава, но май ти си този, който е Уставал в 1-ви клас. На такива като теб разчитат да наложат електричките.

    Коментиран от #46

  • 46 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    А ти още си мечтаеш , че някой трябва да ги "налага" , хахахха !!! Подай си носа навън и те чака изненада , въпросът вече е колко още ще издържи ДВГ-то , но със сигурност не повече от 10-15 годинки !!

    Коментиран от #48

  • 47 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Boxer":

    За максимални обороти - да. Всичко е игра с оборотите и въртящият момент, при изборът на предавателни числа, на кутия и диференциал. Виж, при ниските обороти вече е проблем да ги намалиш под 800. При дизела може, като при тракторите. Но при бензина и другите по-лесно запалими горива не е добре, компресията да отнема повече време. Компресираната смес се нагрява от налягането. Ако има достатъчно време за да се образуват прекиси, хидропрекиси и подобни съединения в нея, тя ще е по-склонна към замозапалване, преди подходящият момент. Производителите се мъчат да намалят времето, през което сместа може да бъде изложена на подходящи условия за самовъзпламеняване. Иначе бавноходната машина е дълготрайна, но това въобще не е приоритет на някой производител. Вече ги правят за по 5г живот, че да си купиш следващият модел. Освен това, дългоходовите мотори са по-високи от късоходовите. Центърът на тежестта на мотора е по-високо, а той е тежък и влияе силно на общият център на тежестта на автомобила. Прави го по-нестабилен. Някой дългоходови ги правят силно наклонени, да избегнат този недостатък. Другият проблем са инерционните сили - бая големи стават и по-трудно се балансират. Отделно от това, дългоходивият мотор е с по-малък диаметър на цилиндъра. От там и клапаните са по-малки. Няма къде да се съберат. От там и дишането се влошава и щеш, не щеш... трябва да ограничиш оборотите. Естествено, има си и предимства, и за това правят и такива, но си има и граница, която не

    Коментиран от #51

  • 48 Антиелектрика

    6 0 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Ти на опиати ли си? Подадох си носа навън и що да видя - 30 см сняг и ни една електричка. И вместо да чакам вятър, че сега няма слънце, се качих на дъртото си Субару с евро 4 и отидох с него по ливадите в снега, да си разходя кучето. А ти освен едно "хаха" и бялнове за диктатура, друго не може да измислиш, драги ми НПО-ецо
  • 49 висок

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "българинБГ":

    Що бе, и аз паля водата, дай 1 милион$ и ти давам патента!
  • 50 Един

    1 1 Отговор
    Глупости!
    Ако температурата на горене е по-ниска това автоматично означава по-нисък коефициент на полезно действие! А като кпд-то е по-ниско за същата мощност ти трябва повече гориво!
    Тук"ключа от палатката" е многоточковото запалване на горивото. Това осигурява едновременно горене в обема на цялата камера. Горивото изгаря равномерно и има повече време за изгаряне.
    (И между другото достига по-висока температура : от където ще дойде по-големия КПД. И това води до по-нисък разход на гориво!)
  • 51 Мулти

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Димов":

    Димов нали затова досега на мода не бяха "мултифункционалните роботи". Ако искаш семейна кола вземаш семеен дизелов СУВ. Добър обем на багажника, много здрав мотор над 500х без проблем, малко разход на гориво. Ако искаш кола за града да разнасяш децата и да пазаруваш вземаш малка бензинка. Концепции като Х6 или РС комбита беше простотия. Сега с Тесла се пробва отново тази концепция уж семеен луксозен автомобил ама и спортен, нищо че в планината едно наточено клио ще го издуха а на ринга М3 (дори не говоря за истинските спортисти). На мен това всичко в едно не ми харесва.

    Коментиран от #52

  • 52 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Мулти":

    Съгласен.
  • 53 хахаха

    0 0 Отговор
    Стартъп - поредния.Да го пуснат на пазара за 10-20 лева и ще им кажем дали твърденията отговарят на истината.