Last news in Fakti

19 Декември, 2018 14:11 3 440 4

10 съвременни автомобилни технологии (ЧАСТ I)

  • автомобилни екстри-
  • технологии-
  • автомобили
10 съвременни автомобилни технологии (ЧАСТ I) - 1

Съвременните автомобили са наблъскани с всевъзможни електронни системи и с още куп други технологии, които вече са неразделна част от тях. Турбокомпресори, непосредствено впръскване на горивото, активно окачване, стабилизираща програма, климатроник, адаптивен круиз контрол, безключов достъп, автоматични светлини, подгряване на всички седалки и какво ли още не.

Голяма част от тези неща се появиха след 2000 година и вече се интегрират и в доста по-бюджетни автомобили, но фантазията на автомобилните инженери не спира да работи. Сега обаче ще ви разкажем за десет нови технологии, които започнаха да се внедряват в колите през последното десетилетие и постепенно започват да се налагат и в масовите автомобили.

1. Система за автоматично екстремно спиране
Още през 1998 Mercedes вгражда подобна система в своята S-Klasse, но тя просто леко забавя автомобила и предупреждава за съкращаване на дистанцията. Първите пълноценни подобни системи се интегрират през 2009 година в Mercedes E-Klasse W212, а след година подобни започват да монтират Volvo, Volkswagen и Honda.

2. Автопилот
Комбинацията от адаптивен круиз контрол и система за следене на лентите отдавна наричаме в разговорния език с думата "автопилот". На практика това е второ ниво на автономност, но при добра маркировка върши отлична работа. Все още обаче на тази система не може да се разчита напълно.

3. Матрични и лазерни фарове
Колкото по-добре е осветен пътя през нощта, толкова по-лесно и безпроблемно е шофирането. Само че фаровете не трябва да заслепяват насрещно движещите се коли. Това става напълно възможно през 2013 година, когато в Audi A8 се интегрират т.нар. матрични фарове. През 2014 пък за първи път в моделите Audi R8 LMX и BMW i8 се монтират лазерни светлини. Те се явяват най-доброто измислено до момента в света на технологиите за автомобилно осветление.

4. Виртуално арматурно табло
През 1976 година подобна система е интегрирана в Aston Martin Lagonda, а впоследствие много автомобилни марки започва да използват това решение. Но това бяха монохромни екрани, изобразяващи цифри като на калкулатор, а в някои от случаите дори дисплеите бяха съставени от цветни диоди. Първият нарисуван скоростомер обаче се появява през 2006- а на Mercedes S-Klasse (W221), а през 2010-а пълноценно цифрово табло се вгражда в Lexus LFA.

5. Apple CarPlay и Android Auto
Революцията в навигационните системи, които са значително по-добри от предишните, става през 2014-а, когато се появява Apple CarPlay. Благодарение на нея, освен навигацията от телефона, в колата се появяват и всички останали опции на смартфона. Първият автомобил с интегриран Apple CarPlay е Ferrari FF. Аналогичният продукт на Google се появява година по-късно и се вгражда за първи път в Hyundai Sonata, като това става през 2015-а.

>>> ЧАСТ II >>>


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бабата

    16 2 Отговор
    до 1999-2000 имаше коли....сега има само проблеми с тези глупости, наречени технологии !
  • 2 веце

    3 0 Отговор
    толкова много технологии един кенеф не можаха да измислят
  • 3 ахам

    2 0 Отговор
    Системата за автоматично екстремно спиране във Volvo беше въведена серийно в модела ХС60 през 2008 година, проверявайте си информацията преди да пишете статии.
  • 4 друго ниво

    0 0 Отговор
    изчерпаха се в технологино отношеие колите.Сега освен да направят колите да летят нищо друго не може да ме впечатли.