Last news in Fakti

10 Февруари, 2019 11:30 29 031 25

Най-големият камион на 50-те

  • berliet-
  • t100-
  • rétromobile 2019

Изложението за класически автомобили Rétromobile в Париж се смята за едно от най-мащабните събития от този вид в света. Един експонат на тазгодишното издание на форума обаче буквално засенчва всички останали.

През последните 30 години Berliet T100 се съхранява в колекцията на Автомобилния фонд на Мариус Берлие. Когато го показват за пръв път пред публика на салона в Париж през 1957 г., този гигант се нуждае от отделен павилион, тъй като не влиза в сградата.

По онова време разработеният тайно T100 е най-големият камион в света. Предназначен е за нефтените, газови и уранови находища в Сахара. Произведени са само 4 екземпляра, от които до днес са оцелели 2.

Френският исполин е оборудван с 29.6-литров 12-цилиндров дизел Cummins с мощност 700 к.с. и хидромеханична трансмисия. Камионът е дълъг 13.4, широк 5.5 и висок 4.5 метра, а масата му достига 200 тона.

С пълно натоварване разходът надхвърля 640 л/100 км. През 1962 г. инженерите на Berliet решават да експериментират с газова турбина вместо дизелов двигател, но тя изразходва още повече гориво и идеята е отхвърлена.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 майстора

    62 11 Отговор
    КОЛКО ¿??? Шест литра и половина нафта на на километър ??!!!!! Е това ме травмира вече до живот
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 mediator37

    43 22 Отговор
    Мани ги французите- един свестен телевизор не могат да направят.

    Коментиран от #7

  • 4 Пешо

    46 2 Отговор
    Някога през 60-те СОМАТ имаше влекачи Берлие.

    Коментиран от #5, #24

  • 5 Дидо

    29 1 Отговор

    До коментар #4 от "Пешо":

    Карах такъв.от русенския Сомат.
  • 6 Милю Будалата

    31 7 Отговор
    Какво му е толкова специално че да го разработват тайно, разбирам да гореше 6/100,та да се пази в тайна.Опазил ме Господ, нищо чудно че са направени само 4бр.

    Коментиран от #9

  • 7 98346437

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "mediator37":

    Еми двигателя и трансмисията са американски. Аре да беше монокок да кажеш че е сложно шасиго, а пък то правоъгълен профил.
  • 8 K N

    47 29 Отговор
    КАКВО ЩЕ КАЖЕТЕ ЗА РУСКИТЕ БЕЛАЗИ КОЙТО НОСЯТ ТОВАР 450 ТОНА

    Коментиран от #12, #14

  • 9 МИ ЩОТ СА КРАЛИ ПО МНОГО С НЕГО

    11 6 Отговор

    До коментар #6 от "Милю Будалата":

    ОТ КОЛОНИИТЕ СИ.
  • 10 Токо

    64 6 Отговор
    Да го барнем тоа камион и да се засилим та през парламента - по време на парламентарен контрол . Ама яко със пъна газ ... После да минем и през КАТ -София. Мале там па ония бараки ще ги направим на трЕски !

    Коментиран от #11

  • 11 Голям прос

    24 2 Отговор

    До коментар #10 от "Токо":

    И никой не може ти сече пътя
  • 12 някой

    31 8 Отговор

    До коментар #8 от "K N":

    През 1957 няма такъв Белаз а и марката не е руска.
  • 13 Пабло

    13 1 Отговор
    Два камиона са със 600 к.с и два със 700 к.с.Пише го на радиаторната решетка.
  • 14 Zicko

    4 5 Отговор

    До коментар #8 от "K N":

    Тестван с 550 тона
  • 15 555

    15 3 Отговор
    Има доста проста конструкция (поне от това което се вижда от снимките). Все едно са взели един обикновен камион и са го увеличили в мащаб. Шаси от П-образни профили, ресьори, кабина с изнесен пред нея двигател.
    През 1959 Berliet представя T100 N4, той вече е доста футуристичен.
    А през това време в СССР, използват подобни по размер камиони със захранване като на тролейбус и мостове прикрепени директно към шасито. Да.. Със сигурност не са мислили за комфорта на шофьора 😂
  • 16 Stive

    2 6 Отговор
    Аз съм каръл такъв камион голяма работа е🥥😎😎😎😎🎖️🎖️🎖️

    Коментиран от #21

  • 17 комбайнер

    15 0 Отговор
    Първите тирове на България бяха Berliet.

    Коментиран от #18

  • 18 мдааа

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "комбайнер":

    модела беше TR250
  • 19 бай Ганьо

    18 4 Отговор
    Правили са хората..още от кога . а ние по това време сме правили дървено рало, хурки, потури и цървули . То и сега правим само скари и чушкопеци.

    Коментиран от #25

  • 20 годечанин

    5 1 Отговор
    абе незнам колко арчи нафта ,ама като го запалиха ,маи са сипали нафта от станянската ,чади като пернишка печка кюмур ,като запалат сутрин камионите у мината ,администрацията не се вижда от мьгла,и целио двор.
  • 21 Човека

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Stive":

    Ти кой набор си наборе.
  • 22 гост

    7 0 Отговор
    е от тоя калко нафта мое да се крадне малиии
  • 23 Bore

    1 0 Отговор
    На митницата на Пазарджик бившия Сомат стоеше един Берлиет поне допреди 10на години.
  • 24 Чачо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пешо":

    Боклуци, пълни.
  • 25 Va60

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "бай Ганьо":

    Купих си скара от ТПК Стражица за 3години се развали около 15 пъти