ФАКТИ.БГ

Най-големият камион на 50-те

Публикувана: 10 Февруари, 2019 11:30
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 26785
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Изложението за класически автомобили Rétromobile в Париж се смята за едно от най-мащабните събития от този вид в света. Един експонат на тазгодишното издание на форума обаче буквално засенчва всички останали.

През последните 30 години Berliet T100 се съхранява в колекцията на Автомобилния фонд на Мариус Берлие. Когато го показват за пръв път пред публика на салона в Париж през 1957 г., този гигант се нуждае от отделен павилион, тъй като не влиза в сградата.

По онова време разработеният тайно T100 е най-големият камион в света. Предназначен е за нефтените, газови и уранови находища в Сахара. Произведени са само 4 екземпляра, от които до днес са оцелели 2.

Френският исполин е оборудван с 29.6-литров 12-цилиндров дизел Cummins с мощност 700 к.с. и хидромеханична трансмисия. Камионът е дълъг 13.4, широк 5.5 и висок 4.5 метра, а масата му достига 200 тона.

С пълно натоварване разходът надхвърля 640 л/100 км. През 1962 г. инженерите на Berliet решават да експериментират с газова турбина вместо дизелов двигател, но тя изразходва още повече гориво и идеята е отхвърлена.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
майстора
1 Отговор
КОЛКО ¿??? Шест литра и половина нафта на на километър ??!!!!! Е това ме травмира вече до живот

Оценка:
-11 +62

2
Този коментар е премахнат от модератор
mediator37
3 Отговор
Мани ги французите- един свестен телевизор не могат да направят.

Коментиран от #7


Оценка:
-21 +43

Пешо
4 Отговор
Някога през 60-те СОМАТ имаше влекачи Берлие.

Коментиран от #5, #24


Оценка:
-2 +45

Дидо
5 Отговор

До коментар #4 от "Пешо":


Карах такъв.от русенския Сомат.

Оценка:
-1 +29

Милю Будалата
6 Отговор
Какво му е толкова специално че да го разработват тайно, разбирам да гореше 6/100,та да се пази в тайна.Опазил ме Господ, нищо чудно че са направени само 4бр.

Коментиран от #9


Оценка:
-6 +31

98346437
7 Отговор

До коментар #3 от "mediator37":


Еми двигателя и трансмисията са американски. Аре да беше монокок да кажеш че е сложно шасиго, а пък то правоъгълен профил.

Оценка:
-3 +14

K N
8 Отговор
КАКВО ЩЕ КАЖЕТЕ ЗА РУСКИТЕ БЕЛАЗИ КОЙТО НОСЯТ ТОВАР 450 ТОНА

Коментиран от #12, #14


Оценка:
-29 +47

МИ ЩОТ СА КРАЛИ ПО МНОГО С НЕГО
9 Отговор

До коментар #6 от "Милю Будалата":


ОТ КОЛОНИИТЕ СИ.

Оценка:
-6 +11

Токо
10 Отговор
Да го барнем тоа камион и да се засилим та през парламента - по време на парламентарен контрол . Ама яко със пъна газ ... После да минем и през КАТ -София. Мале там па ония бараки ще ги направим на трЕски !

Коментиран от #11


Оценка:
-6 +63

Голям прос
11 Отговор

До коментар #10 от "Токо":


И никой не може ти сече пътя

Оценка:
-2 +24

някой
12 Отговор

До коментар #8 от "K N":


През 1957 няма такъв Белаз а и марката не е руска.

Оценка:
-8 +30

Пабло
13 Отговор
Два камиона са със 600 к.с и два със 700 к.с.Пише го на радиаторната решетка.

Оценка:
-1 +13

Zicko
14 Отговор

До коментар #8 от "K N":


Тестван с 550 тона

Оценка:
-5 +4

555
15 Отговор
Има доста проста конструкция (поне от това което се вижда от снимките). Все едно са взели един обикновен камион и са го увеличили в мащаб. Шаси от П-образни профили, ресьори, кабина с изнесен пред нея двигател.
През 1959 Berliet представя T100 N4, той вече е доста футуристичен.
А през това време в СССР, използват подобни по размер камиони със захранване като на тролейбус и мостове прикрепени директно към шасито. Да.. Със сигурност не са мислили за комфорта на шофьора 😂

Оценка:
-3 +15

Stive
16 Отговор
Аз съм каръл такъв камион голяма работа е🥥😎😎😎😎🎖️🎖️🎖️

Коментиран от #21


Оценка:
-6 +2

комбайнер
17 Отговор
Първите тирове на България бяха Berliet.

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +14

мдааа
18 Отговор

До коментар #17 от "комбайнер":


модела беше TR250

Оценка:
-0 +2

бай Ганьо
19 Отговор
Правили са хората..още от кога . а ние по това време сме правили дървено рало, хурки, потури и цървули . То и сега правим само скари и чушкопеци.

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +17

годечанин
20 Отговор
абе незнам колко арчи нафта ,ама като го запалиха ,маи са сипали нафта от станянската ,чади като пернишка печка кюмур ,като запалат сутрин камионите у мината ,администрацията не се вижда от мьгла,и целио двор.

Оценка:
-1 +5

Човека
21 Отговор

До коментар #16 от "Stive":


Ти кой набор си наборе.

Оценка:
-0 +4

гост
22 Отговор
е от тоя калко нафта мое да се крадне малиии

Оценка:
-0 +7

Bore
23 Отговор
На митницата на Пазарджик бившия Сомат стоеше един Берлиет поне допреди 10на години.

Оценка:
-0 +1

Чачо
24 Отговор

До коментар #4 от "Пешо":


Боклуци, пълни.

Оценка:
-0 +0

Va60
25 Отговор

До коментар #19 от "бай Ганьо":


Купих си скара от ТПК Стражица за 3години се развали около 15 пъти

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.