Last news in Fakti

26 Февруари, 2019 12:00 7 046 17

Един от най-опасните самолети в света

  • boeing-
  • 737-
  • jt8d
Един от най-опасните самолети в света - 1

Това е Boeing-737 JT8D, който се произвежда през периода 1967-1988. 20 години след края на производството му, през 2008 година в експлоатация са 517 екземпляра. Постепенно те са бракувани, но днес все още се използват основно в страни от третия свят.

Това е най-старата модификация на Boeing 737, като означението JT8D е свързано с двигателите на самолета Pratt & Whitney. Авиокомпаниите, използващи този самолет днес често срещат големи затруднения да плащат за основната техническа поддръжка и качествено обучение на пилотите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Rukaisho

    13 2 Отговор
    2017 е била единствената година в историята на авиацията в която не е имало дори един паднал самолет
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Rukaisho

    25 9 Отговор
    Само да кажа че 78% от всички авио катастрофи са с Boeing

    Коментиран от #9, #16

  • 8 Г-н Вайуи

    2 5 Отговор
    Много си е по комфортен самолета, сравнение с по—новите, на които са наредили максимален брой седалки.
  • 9 892

    16 19 Отговор

    До коментар #7 от "Rukaisho":

    Съвсем нормално ,като на тоя свят авио самолетите са само Бойнг.Ти какво очакваш ? Ако имаше ИЛ-ове щеше 100% да е само с тях.

    Коментиран от #11

  • 10 Боян

    12 8 Отговор
    Американски кошник.

    Коментиран от #12

  • 11 Rukaisho

    13 6 Отговор

    До коментар #9 от "892":

    Не 45% от самолетите са Airbus

    Коментиран от #15

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    6 4 Отговор
    Истината е че самолетите стават все по надеждни без значение дали е ербъз, бойнг, ембреър, ту или ил! Назад във времето всяко падане на самолет бе свързано с пилотска грешка, за жалост.

    Коментиран от #17

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 не ама ДА

    8 4 Отговор

    До коментар #11 от "Rukaisho":

    Когато 737 е полетял за първи път Ербъс още не е съществувал като компания. В миналото американските машини са имали тотална доминация на пазара, а Ербъс навлиза и постепенно стига до сегашните нива, да не мислиш, че винаги са имали такъв пазарен дял. Едва след 2003 г. Ербъс достига Боинг и започва да продава повече от него до 2011 г., когато Боинг отново си връща доминацията. За сравнение продажби през 5 години - Боинг/Ербъс: 1974 г. -189/4 броя, 1979 г. - 286/26, 1984 г. 146/48, 1989 г. - 284/105, 1994 г. - 272/123, 1999 г. - 573/294, 2004 г. 285/320, 2009 г. - 481/498, 2014 г. -723/629, 2018 г. - 806/800 броя. За цялото време - Боинг - 19533, Ербъс - 11763, което показва под 45 процента от общите продажби, а и те са най-вече в по-новите времена. Така че в миналото падне ли самолет (пилотска грешка, технически проблем, метеоуслоивя, тероризъм) то ясно че ще е почти винаги Боинг, защото статистиката в началото показва превъзходство в продажбите над 40 пъти!! , не процента!! И това е от появата на Ербъс, а преди това .......
    Друга тема е колко нарочна и едностранна е тая статия и какво цели най-вече заглавието....
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Нищо подобно

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Винаги е човешка грешка. Не пилотска а човешка! Дали е грешка на техника проверявал хидросистемата, дали на химика проверявал керосина или на леяра приготвял метала за някоя отливка няма значение- пак е човешка грешка. Техниката не се чупи случайно и самопроизволно. А пилотите също са хора и грешат. Но процентът на пилотските грешки не е толкова висок.