Това е Boeing-737 JT8D, който се произвежда през периода 1967-1988. 20 години след края на производството му, през 2008 година в експлоатация са 517 екземпляра. Постепенно те са бракувани, но днес все още се използват основно в страни от третия свят.
Това е най-старата модификация на Boeing 737, като означението JT8D е свързано с двигателите на самолета Pratt & Whitney. Авиокомпаниите, използващи този самолет днес често срещат големи затруднения да плащат за основната техническа поддръжка и качествено обучение на пилотите.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Rukaisho
12:25 26.02.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Rukaisho
Коментиран от #9, #16
12:51 26.02.2019
8 Г-н Вайуи
12:59 26.02.2019
9 892
До коментар #7 от "Rukaisho":
Съвсем нормално ,като на тоя свят авио самолетите са само Бойнг.Ти какво очакваш ? Ако имаше ИЛ-ове щеше 100% да е само с тях.Коментиран от #11
13:03 26.02.2019
10 Боян
Коментиран от #12
13:29 26.02.2019
11 Rukaisho
До коментар #9 от "892":
Не 45% от самолетите са AirbusКоментиран от #15
14:04 26.02.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гост
Коментиран от #17
16:24 26.02.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 не ама ДА
До коментар #11 от "Rukaisho":
Когато 737 е полетял за първи път Ербъс още не е съществувал като компания. В миналото американските машини са имали тотална доминация на пазара, а Ербъс навлиза и постепенно стига до сегашните нива, да не мислиш, че винаги са имали такъв пазарен дял. Едва след 2003 г. Ербъс достига Боинг и започва да продава повече от него до 2011 г., когато Боинг отново си връща доминацията. За сравнение продажби през 5 години - Боинг/Ербъс: 1974 г. -189/4 броя, 1979 г. - 286/26, 1984 г. 146/48, 1989 г. - 284/105, 1994 г. - 272/123, 1999 г. - 573/294, 2004 г. 285/320, 2009 г. - 481/498, 2014 г. -723/629, 2018 г. - 806/800 броя. За цялото време - Боинг - 19533, Ербъс - 11763, което показва под 45 процента от общите продажби, а и те са най-вече в по-новите времена. Така че в миналото падне ли самолет (пилотска грешка, технически проблем, метеоуслоивя, тероризъм) то ясно че ще е почти винаги Боинг, защото статистиката в началото показва превъзходство в продажбите над 40 пъти!! , не процента!! И това е от появата на Ербъс, а преди това .......Друга тема е колко нарочна и едностранна е тая статия и какво цели най-вече заглавието....
05:16 27.02.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Нищо подобно
До коментар #13 от "Гост":
Винаги е човешка грешка. Не пилотска а човешка! Дали е грешка на техника проверявал хидросистемата, дали на химика проверявал керосина или на леяра приготвял метала за някоя отливка няма значение- пак е човешка грешка. Техниката не се чупи случайно и самопроизволно. А пилотите също са хора и грешат. Но процентът на пилотските грешки не е толкова висок.22:08 01.03.2019