Last news in Fakti

29 Март, 2019 12:09 45 144 40

Защо двигателят работи шумно след старт?

  • двигател-
  • мотор-
  • силов агрегат-
  • масло

След стартиране двигателите на много автомобили тракат и бучат, което разбираемо тревожи собствениците. Моторът работи много шумно дори в съвсем нови коли, но всъщност това не говори непременно за неизправност.

Управляващата електроника на съвременните двигатели е програмирана така, че да включва специален алгоритъм за загряване до работна температура. Блокът подава команда към двигателя да увеличи оборотите, за да може да се разнесе студеното масло и да се увеличи температурата в катализатора, който почиства отработените газове чак след 350 °C.

Част от шумната работа се дължи на увеличените хлабини между детайлите на двигателя. Студеният метал се свива и разстоянията между алуминиевите бутала и чугунения блок, например, се увеличават. С нарастването на температурата обаче материалите започват да се разширяват, ударните натоварвания върху буталата намаляват и моторът утихва.

При двигатели с пробег над 100 000 км причина за шумната работа могат да бъдат коксувани маслени канали и хидравличните компенсатори. Маслената помпа просто не успява да впръска в тях студената смазка, но след загряване тропането изчезва.

Според отзиви на собственици и статистиката най-шумно работят студените японски двигатели. Бучат и многолитровите агрегати, които след старт понякога звучат като трактор или камион.

Във всеки случай шумната работа на мотора невинаги е белег за възможни неизправности и понякога се дължи на специфики в конструкцията. Ако обаче бученето и тракането продължат дори след като двигателят е загрял, поводи за притеснение вече има.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Разбирач

    75 5 Отговор
    Наи шумни са сттаррите микробуси на Форд акули им викат те и топли тракат като за световно

    Коментиран от #14, #15, #39

  • 4 ракия

    75 12 Отговор
    Е мойто Беемве си го знам започне ли да трака сипвам 2литра масло и продължавам
  • 5 155000

    34 4 Отговор
    Нов внос втора употреба първо качество коли след като им смениш маслото започва яко тропаньосване в двигателя.Обяснението е че преди това са им хакнали три/четири стопчета!
  • 6 олд мобиле

    16 4 Отговор
    забравили са да споменат и изместването на центровката с предварение до прага на детонации още по бързо загрява така двигателя

    Коментиран от #25

  • 7 onq s konq

    24 3 Отговор
    Действа УСПОКОЯВАЩО...че дори автора на статията е наясно с факта за първоначалното тракане на двигатела.
  • 8 КОСМОС

    27 2 Отговор
    на студен старт веригата трака, след 5сек като се омасли и спира,после като запалиш не трака, хората си мислят че е двигателя карат така и късат вериги

    Коментиран от #35

  • 9 Бай Тошо

    22 1 Отговор
    Все едно да питат пора защо вони
  • 10 Гн Ийструд

    35 3 Отговор
    защо ,когато си го избършва в пердето жената крещи ?
  • 11 комбайнер

    26 0 Отговор
    Между буталата и цилиндрите има сегменти. Точно те се износват, унмици!

    Коментиран от #12

  • 12 комбайнер

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "комбайнер":

    умници.
  • 13 Токо

    39 9 Отговор
    А защо Корнелия Нинова след като загрее става още по шумна?

    Коментиран от #17

  • 14 Ми да

    14 1 Отговор

    До коментар #3 от "Разбирач":

    Тях ги карат само ЦИГАНИ и са радост за Полицаите прецени сам що тракат

    Коментиран от #18

  • 15 Троянеца

    17 1 Отговор

    До коментар #3 от "Разбирач":

    Двигателите на Форд и Ивеко от ония години са с директно впръскване и затова работят по този начин.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Бай

    22 11 Отговор

    До коментар #13 от "Токо":

    Защото групировката гроб и тиквата извършват ПРЕСТЪПЛЕНИЯ !!!
  • 18 Враца Баце

    14 1 Отговор

    До коментар #14 от "Ми да":

    В България циганите карат БМВ и Мерцедес от миналия век. Не знам в Англия колко цигани има, но Форд е най-продаваният автомобил.

    Коментиран от #24

  • 19 Анонимен

    7 2 Отговор
    При мвн пък е обратното. Докато е студен и работи на високи обороти звучи добре. Паднат ли оборотите почва да трака.
  • 20 Су27

    11 3 Отговор
    Преди 10г имах една Алфа 156 1.8 туин спарк, ей........всеки ме питаше дали е дизел. Сега карам 147 1.6 и пак трака като дизел!
  • 21 гост

    19 7 Отговор
    На сите ви тракат мозъците оти аресвате простотийте на Б.Борисов.
  • 22 Николай

    18 2 Отговор
    Двигателя работи малко по шумно когато е студен и то не заради хлабините а заради по високите обороти преди загряване. Иначе Дачия с двигател 1,5 бензин от РЕНО с трака като дизел. Студен топъл все тая. На ЛЕКСУС не се чува ни студен ни топъл. Знам го от личен опит.
  • 23 Николай

    7 2 Отговор
    Маслото не се впръсква, подава се под налягане. Много литровите 6, 8 и по големи мотори си звучат много добре особено след 3000 об.

    Коментиран от #38

  • 24 Николай

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Враца Баце":

    Щото е евтин и с евтина поддръжка.
  • 25 Николай

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "олд мобиле":

    Това е от променливите фази на газораспределение. При по високи обороти горивото се впръсква по рано и се запалва по рано за да се получи по добро и пълно изгаряне, високо оборотните двигатели изискват по високо октанов бензин.
  • 26 Куоре спортиво

    6 0 Отговор
    Колега,трака защото тези двигатели имат вариатор който променя ъгъла на запалване над определени обороти.
    Слагай истинско масло,а не ментета.Аз имам 156-ца и като попадна на масло менте се получава същото. Сега е с хубаво масло и всичко е точно.
  • 27 Цецко от борован

    5 0 Отговор
    Повечето от вас започват коментара с нещо умно след което мани мани . Чу ли нещо разбра ли нещо от някой
  • 28 qwerty

    0 0 Отговор
    Не разбрах за кои двигатели става въпрос, карам в момента един 4М41 и да не казвам как си трака на студено, преди това имаx F4R и не се чуваше, но най-много харесвах М112-ката: палиш и се ослушваш дали не е изгаснал, дори и при ниски температури, а за вървенето няма да споменавам.

    Коментиран от #29

  • 29 Гошко-шофьорчето

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "qwerty":

    Моя не трака, а цвили :-) Тъй че, зависи от модела.
  • 30 Шаран БГ

    1 1 Отговор
    Моят Голф не работи шумно и не трака. Малко по-силно хлопа, ама като станат градусите на водата 70 - 90 по Целзиус , мърка като котенце.Само дето ходеше най-добре със 50/50 % бензин 95 и 99 октана и на равен път с 2600 оборота ги държеше точно 90 км/ч. Сега нещо се позагуби тоя 99 октана - не всеки път го намирам по бензинаджийниците . За мсяка каруца е важен катранът. Катранницата трябва да е на климията и пачето перо да е вътре !!! - Туй го знам от дядо си !

    Коментиран от #32

  • 31 Пепи Айтос

    0 4 Отговор
    Като запаля и натисна съединителя спира да шуми, като пусна педала шуми, като включа светлините пак шуми. Що така, колеги? Дайте съвет, този Опел бензин ми къса нервите ако, а уж германски автомобил.

    Коментиран от #37, #40

  • 32 А,де ...

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Шаран БГ":

    Сигурен ли си, че 95 и 99 се смесват? Преди доста години ми бяха ''попаднали'' 200л. - 115 и с нищо не можах да го ''разредя''. Оставаше си на пластове.
  • 33 ВИЛИ

    2 5 Отговор
    КАРАМ АЛФА 156 БЕНЗИН 2000 К. В МОМЕНТА Е НА 256540 К. НА 1 МЕТ. ОТ НЕЯ КАТО РАБОТИ НА 900 ОБ. НЕ СЕ ЧУВА НО СМЕНЕТЕ СИ ВАРИАТОРА Е МАЛКО СКЪПИЧКО И СИПВАЙТЕ СЕЛЕНИЯ 20 К ИМОЖЕ ДА ГО СМЕНЯВАТИ НА 20000 Х. ПОВЯРВАЙТЕ МИ.
  • 34 незнайко

    0 1 Отговор
    "ПОКЛОН" пред създателя на тази статия !!! Не пишете неща, които трябва да знае всеки собственик но МПС !!! Защо не сте написал как двигателя "утихва", преди да мине зоната на прегряване ???
  • 35 незнайко

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "КОСМОС":

    Едноредова верига съм виждал скъсана на японска кола, но ДВУРЕДОВА като на старите дванайсеттаци не съм и чувал !!! Разтеглена и жужи но работи !!!
  • 36 То се знае

    1 0 Отговор
    защото е дизел! Щрака, тресе, пуши и смърди, особено помпа-дюзата на Вагините и колкото и да загрява все си е тая....
  • 37 Николай

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Пепи Айтос":

    Отиди при Иван Жеков сервиза му е до болницата в Айтос да ти направи диагностика и да каже какво става.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 tfme

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Разбирач":

    Тракат, но са едни от най коравите бусове, на пътя не те оставят ,не съм циганин.За 200 000 един шарнир и семерина на помпата. Върви със всякаква нафта.Проблема с паленето зимата, го реших с един бутон, който принудително включва отоплението на нафтата.
  • 40 Боби турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Пепи Айтос":

    Според мен е лагера на съединителя. Нищо притиснително,така ще си откара.