След стартиране двигателите на много автомобили тракат и бучат, което разбираемо тревожи собствениците. Моторът работи много шумно дори в съвсем нови коли, но всъщност това не говори непременно за неизправност.
Управляващата електроника на съвременните двигатели е програмирана така, че да включва специален алгоритъм за загряване до работна температура. Блокът подава команда към двигателя да увеличи оборотите, за да може да се разнесе студеното масло и да се увеличи температурата в катализатора, който почиства отработените газове чак след 350 °C.
Част от шумната работа се дължи на увеличените хлабини между детайлите на двигателя. Студеният метал се свива и разстоянията между алуминиевите бутала и чугунения блок, например, се увеличават. С нарастването на температурата обаче материалите започват да се разширяват, ударните натоварвания върху буталата намаляват и моторът утихва.
При двигатели с пробег над 100 000 км причина за шумната работа могат да бъдат коксувани маслени канали и хидравличните компенсатори. Маслената помпа просто не успява да впръска в тях студената смазка, но след загряване тропането изчезва.
Според отзиви на собственици и статистиката най-шумно работят студените японски двигатели. Бучат и многолитровите агрегати, които след старт понякога звучат като трактор или камион.
Във всеки случай шумната работа на мотора невинаги е белег за възможни неизправности и понякога се дължи на специфики в конструкцията. Ако обаче бученето и тракането продължат дори след като двигателят е загрял, поводи за притеснение вече има.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Разбирач
Коментиран от #14, #15, #39
12:37 29.03.2019
4 ракия
12:49 29.03.2019
5 155000
14:37 29.03.2019
6 олд мобиле
Коментиран от #25
14:48 29.03.2019
7 onq s konq
15:24 29.03.2019
8 КОСМОС
Коментиран от #35
15:35 29.03.2019
9 Бай Тошо
17:38 29.03.2019
10 Гн Ийструд
17:59 29.03.2019
11 комбайнер
Коментиран от #12
19:31 29.03.2019
12 комбайнер
До коментар #11 от "комбайнер":
умници.19:32 29.03.2019
13 Токо
Коментиран от #17
19:47 29.03.2019
14 Ми да
До коментар #3 от "Разбирач":
Тях ги карат само ЦИГАНИ и са радост за Полицаите прецени сам що тракатКоментиран от #18
20:20 29.03.2019
15 Троянеца
До коментар #3 от "Разбирач":
Двигателите на Форд и Ивеко от ония години са с директно впръскване и затова работят по този начин.20:30 29.03.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Бай
До коментар #13 от "Токо":
Защото групировката гроб и тиквата извършват ПРЕСТЪПЛЕНИЯ !!!21:00 29.03.2019
18 Враца Баце
До коментар #14 от "Ми да":
В България циганите карат БМВ и Мерцедес от миналия век. Не знам в Англия колко цигани има, но Форд е най-продаваният автомобил.Коментиран от #24
22:13 29.03.2019
19 Анонимен
22:49 29.03.2019
20 Су27
23:33 29.03.2019
21 гост
01:14 30.03.2019
22 Николай
06:53 30.03.2019
23 Николай
Коментиран от #38
06:56 30.03.2019
24 Николай
До коментар #18 от "Враца Баце":
Щото е евтин и с евтина поддръжка.06:57 30.03.2019
25 Николай
До коментар #6 от "олд мобиле":
Това е от променливите фази на газораспределение. При по високи обороти горивото се впръсква по рано и се запалва по рано за да се получи по добро и пълно изгаряне, високо оборотните двигатели изискват по високо октанов бензин.07:02 30.03.2019
26 Куоре спортиво
Слагай истинско масло,а не ментета.Аз имам 156-ца и като попадна на масло менте се получава същото. Сега е с хубаво масло и всичко е точно.
07:38 30.03.2019
27 Цецко от борован
10:45 30.03.2019
28 qwerty
Коментиран от #29
10:47 30.03.2019
29 Гошко-шофьорчето
До коментар #28 от "qwerty":
Моя не трака, а цвили :-) Тъй че, зависи от модела.11:34 30.03.2019
30 Шаран БГ
Коментиран от #32
12:39 30.03.2019
31 Пепи Айтос
Коментиран от #37, #40
12:49 30.03.2019
32 А,де ...
До коментар #30 от "Шаран БГ":
Сигурен ли си, че 95 и 99 се смесват? Преди доста години ми бяха ''попаднали'' 200л. - 115 и с нищо не можах да го ''разредя''. Оставаше си на пластове.12:52 30.03.2019
33 ВИЛИ
12:54 30.03.2019
34 незнайко
15:18 31.03.2019
35 незнайко
До коментар #8 от "КОСМОС":
Едноредова верига съм виждал скъсана на японска кола, но ДВУРЕДОВА като на старите дванайсеттаци не съм и чувал !!! Разтеглена и жужи но работи !!!15:26 31.03.2019
36 То се знае
19:11 31.03.2019
37 Николай
До коментар #31 от "Пепи Айтос":
Отиди при Иван Жеков сервиза му е до болницата в Айтос да ти направи диагностика и да каже какво става.07:57 01.04.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 tfme
До коментар #3 от "Разбирач":
Тракат, но са едни от най коравите бусове, на пътя не те оставят ,не съм циганин.За 200 000 един шарнир и семерина на помпата. Върви със всякаква нафта.Проблема с паленето зимата, го реших с един бутон, който принудително включва отоплението на нафтата.10:34 05.04.2019
40 Боби турбото
До коментар #31 от "Пепи Айтос":
Според мен е лагера на съединителя. Нищо притиснително,така ще си откара.16:28 06.04.2019