Last news in Fakti

29 Март, 2019 13:16 6 844 21

Nissan възобновява производството на легендарен шестак

  • nissan-
  • nismo-
  • rb26-
  • двигател

Само преди година спортното поделение на Nissan зарадва почитателите на марката с новината, че започва да предлага нови оригинални части за нейни класически модели. Сега обаче Nismo готви изненада, от която феновете ще изпаднат във възторг - култовият двигател RB26 се завръща в производство.

Този редови шестак се смята за отговор на Nissan на моторите 1JZ и 2JZ на Toyota. Двата агрегата се монтират на еднакво прочути асфалтови герои като Skyline и Supra от златната ера на японското автомобилостроене през 80-те и 90-те години на миналия век.

Също като 1JZ и 2JZ, RB26 се превръща в легенда благодарение на невероятната си издръжливост и надеждност. Почитателите на спортни японски автомобили го ценят високо най-вече заради способността му да търпи безропотно съществено увеличение на мощността, без да се налагат изменения във вътрешното устройство.

Нов блок за RB26 ще струва 170 000 йени, а цилиндрова глава - 187 000. По днешния валутен курс това прави съответно €1 366 и €1 503. Цена за напълно окомплектован двигател не е обявена.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 конска радост

    44 18 Отговор
    Радост за бе ен ве драйвърчетата, ще има какво сигурно да си сложат в бе ен ве-тата ;) За ония вагаджиите също важи !

    Коментиран от #7

  • 2 сектант

    36 6 Отговор
    една добра новина да видя най-накрая!

    Коментиран от #3

  • 3 СектаФен

    12 3 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Току-виж си преустановил Дачията си с този двигател, а? :D

    Коментиран от #4

  • 4 сектант

    24 5 Отговор

    До коментар #3 от "СектаФен":

    ще си взема едно сандеро и ще го направя слийпър да наказвам улични състезатели с пъпки по лицето

    Коментиран от #11

  • 5 Браво

    27 0 Отговор
    Двигател легенда-уникален е...Незнам поради какви причини беше спрян-но евалата на Нисан че пак започват производството му
  • 6 Ивайло

    24 0 Отговор
    Най-накрая една наистина добра новина!!! Браво!!! Нека се възроди този класически мотор с история!!! :)))
  • 7 Random

    8 35 Отговор

    До коментар #1 от "конска радост":

    Само дето М50 без ванос е по-добър от който и да е японски двигател.

    Коментиран от #8, #12

  • 8 ...

    19 11 Отговор

    До коментар #7 от "Random":

    Глупости! Един свестен двигател нямат немските травестити-мошенници. Всичко е мъртвороден трошляк.

    Коментиран от #10

  • 9 сервизен техник

    20 6 Отговор
    Random,.. отново доказваш че не разбираш от двигатели....м50 е добър спор няма, но не е по-добър в никакъв случай от гореспоменатите двигатели легенди, можеш да провериш навсякъде и хората които ще ти кажат че м50 е по-добър са само и единствено болни бмв фенове ..
  • 10 Random

    7 12 Отговор

    До коментар #8 от "...":

    Викаш N54 дето му викат "Немския 2JZ" за нищо не ставал? 800 коня без пипане на карантията нищо ли не е?

    Коментиран от #16

  • 11 като гостите

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Нямаш си на идея колко добър слипар ще стане моята 240-ка (Волво 240)
  • 12 Той

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Random":

    Остей... Хората нито са се занимаеали, нито карали, нито знаят кое на колко бой държи.... И как RB-то цепи бутало на всяко палене 😀😀😀

    Коментиран от #15

  • 13 John Doe

    13 6 Отговор
    Много клипове гледате из тубата! Има една малка подробност там - в тея мотори из тубата (1JZ, 2JZ, RB26), за да станат такива зверилници са им нялати човали с пари, вътре в блоковете нямат нищо стоково, А хващаш едно дърто M50b25, слагаш му коляново валче от TDS (50лв.), Биелаки (стокови), буталца от М42 (200-тина лв.) и получаваш двигател дето държи на над 700-800 магарета. Славата на тези японски двигатели идва от там, че в Щатите карат адски много японски коли и тунерите са разработвали с години по тях и наистна има страшни машини, но направени с много средства и една камара афтърмаркет карантийки.

    Коментиран от #14, #17

  • 14 Random

    8 8 Отговор

    До коментар #13 от "John Doe":

    Направо карантия от М54Б30. За под 1000лв получаваш 3.0л двигател който ще държи повече от 2JZ-GE(от GTE не поради високата степен на сгъстяване, но с бутала от N54/55 и това ще се оправи). Въобще японските двигатели са много надценени ззащото частите на немските са скъпи отвъд голямата локва. Не казвам че са лоши, ама пък и не са най-добрите.
  • 15 Kirumo

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "Той":

    RB-то цепи бутало, НО при 4-цифрени мощности със стокови вътрешности.

    Коментиран от #19

  • 16 Kirumo

    5 5 Отговор

    До коментар #10 от "Random":

    N54 със стокови вътрешности и 800 коня има не повече от 300км. живот, ако имаш голяма доза късмет, може да изкара цели 500 преди да каже бум.
  • 17 Kirumo

    9 5 Отговор

    До коментар #13 от "John Doe":

    2JZ-GTE достига стабилни, надеждни и сигурни 1000 коня за малко над 30 000лв. Според мен не е скъпо. През целия си живот не съм виждал нито един добре работещ, надежден строукър, който да не трака като стар дизел дори с 300 коня, а ти говориш за 800!? Славата на японските двигатели идва оттам, че си взимаш едно Ево 4 с 4G63T 2.0 литра турбо с 276 коня сток и само с турбина и кулер (+ няколко други дребни нещица) става 600 коня и е НАДЕЖДЕН за разлика от повечето европейски автомобили. Много ясно, че може да се вземе дори един Голф 1.9 TDI и да стане 500+ коня, но този мотор ще работи за максимум 10 пълни ускорения и след това ще умре, за разлика от повечето японски мотори.

    Коментиран от #18

  • 18 John Doe

    4 4 Отговор

    До коментар #17 от "Kirumo":

    Една М50 за половината от тези пари, които си споменал спокойно ще удари 1000 и повярвай ми изобщо няма да трака. Пък да не говорим за 30k какво може да се получи от еднo S54. Както и да е, аз ги харесвам двигателите, не казвам, че са лоши, даже напротив. За Евото няма какво да коментирам. То самото струва адски скъпо като кола, камо ли да го модифицираш. Аз за 40К ще карам 335-ца със 600кс. минимум, ти за тея пари какво Ево ще караш?
  • 19 Random

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Kirumo":

    За да изкараш 1000 коня от RB трябва да смениш карантията. Само 2jz го може това, ама пък рядко.

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 ВАГ

    3 0 Отговор
    Ауууу ,тук са коментирали само индженери с 1000+ коньови коли.