Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

BMW с 10 хиляди Нютонметра (ОБНОВЕНА)

Публикувана: 25 Юни, 2019 16:13 Обновена: 25 Юни, 2019 20:17
44 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15736
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 22 гласа.

ОБНОВЛЕНИЕ: В отговор на запитване на Roadshow инженер от BMW е уточнил броя на Нютонметрите. Точната стойност е "1 150 Нютонметра", което се равнява на 848 фунта на фут. Обявената първоначално стойност, 7,357 фунта на фут, е технически правилна, но 848 фунта на фут е по-точна.


Липсата на ауспуси в задната броня на тази баварска петица има съвсем логично обяснение. "Луси", както са я нарекли от BMW, е започнала живота си като M550i xDrive, но могъщият 4.4-литров V8 е предал вахтата на три електромотора от пето поколение, с каквито ще се оборудва бъдещият кросоувър iX3.

Експерименталната петица, представена по време на конференцията BMW Group #NEXTGen в Мюнхен, разполага с мощност от 720 к.с. Далеч по-впечатляваща е стойността на въртящия момент, който достига умопомрачителните 10 000 Нм.

Това означава, че "Луси" разполага с 95 коня и 9 250 Нм повече от M5 Competition, и обяснява ускорението до 100 км/ч за "доста под 3 секунди" въпреки теглото от 2 404 кг. Единственият проблем е, че акумулаторният блок на експерименталния седан има капацитет от едва 45 кВтч.

"Луси" никога няма да влезе в серийно производство. Автомобилът е по-скоро подвижна лаборатория за изпробване на последните постижения на баварските инженери, но това не значи, че някои от демонстрираните технологични решения няма да си проправят път до конвейера съвсем скоро.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 22 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Driving pleasure
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Запазете си хилядите нютонметри, дайте ми сладкия звук на редовия 6так или брутализма на ве осмака нямам нужда от вибратор, за да ми е кеф, за разлика от некои джендърчета ...

Коментиран от #6, #12


Оценка:
-44 +79

гост
(гост)

Неутрално
2 Отговор
2.4 тона с толкова малка батерия? Ако го направят с голяма от сорта на 120-140квч има шанс да чукне 3 тона. Браво на баварския прогрес.

Коментиран от #41


Оценка:
-25 +35

Гост
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Публикувано във факти.бг: "...обяснява ускорението до 100 км/ч за "доста под 3 секунди" въпреки теглото от 2 404 кг. Единственият проблем е, че акумулаторният блок на експерименталния седан има капацитет от едва 45 кВтч."
Хахахха... Това ми напомня един виц, в който автоинженерите се събрали на международна конференция да представят постиженията си в автомобилостроенето. Дошъл ред на германският инженер и казал:
- Ние произведохме автомобил, който вдига от 0-10 км/ч за по-малко от една секунда!
Всички впичатлени, ръкопляскат.
- Има само един недостатък - продължил той. Спира за точно толкова, колкото и останалите автомобили.
:))))))) И тук така...

Коментиран от #9, #15, #38


Оценка:
-31 +7

Ще се сетят и те!
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Ще се сетят къде е истината пътя и живота. Хубаво е, че все повече автомобилни марки започват да правят експерименти с електромобили. Едно е да вярваш сляпо в господството на ДВГ и да слушаш зомбитата как повтарят че електричките за нищо не стават, а съвсем друго да те залепи за седалката електрическата тяга с десетки хиляди нютон метра на колелата. Когато тази тяга е от автомобил с бъбреци, е твърде вероятно доста от зомбираните да го харесат, въпреки че биха го оплюли, ако беше друга марка.

Оценка:
-23 +20

гост
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Поредното доказателство колко назад и вляво са "стогодишните" при електромобилите !!! 2,4 тона с нещастна 45 квт батерия и "10000 Нм" , ноооо "доста под 3 секунди" , ама и доста НАД 2 секунди , хахаххахах , демек 2,5 - 2,6 чакайте накрая !!! За сравнение Модел ЕС прави 2,3 секунди с една десета от тия Нм -ри , да не говорим , че тежи доста по-малко със 100 квт батерия !!!! И накрая като дойдем до цена от БМВ ще викат "по добре не питай" , хаххахахах !!!!

Оценка:
-22 +22

Кой ти пречи да слушаш?
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #1 от "Driving pleasure":


С електрическите дори е по-лесно да слушаш какъвто си искаш двигател, защото истинските двигатели трудно се чуват и няма да пречат на звука в тонколоните. https://youtu.be/gB0apslghXU кеф ти е днес да караш 12-так, включваш такъв звук. Утре искаш осмак, окей няма проблеми. Така или иначе и звукът на BMW който слушаш в купето идва от тонколоните.

Оценка:
-15 +14

Госта
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Идеално за джендърчета,браво браво!!!

Коментиран от #8


Оценка:
-12 +23

гост
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #7 от "Госта":


Научиха ви една дума и вече сте най-големите европейци в цял свят! Браво,браво!

Коментиран от #31


Оценка:
-7 +13

ГОУЕМ СМЯХ
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


ДРУГИЯ ПЪТ КАТО ПИШЕШ ПОДОБНА ТЪПОТИЯ НЕ ЗАБРАВЯЙ ДА СЕ ПОСМЕЕШ...ЗАЩОТО НИКОЙ ДРУГ НЯМА ДА ГО НАПРАВИ..

Оценка:
-3 +4

гост
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Да напишем пак за Тесла! Модел 3 е побидил на писта в състезание на Топ Гиър с шофьор Крис Харис,срещу Алфа Ромео и БМВ М3,като потвърждава,че Модел 3 е по-бърз! След теста си е поръчал Модел 3! Тук е статията от вчера!

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-top-gear-track-review-video/

Коментиран от #11


Оценка:
-6 +6

гост
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #10 от "гост":


Победил-малка грешка.

Оценка:
-5 +1

Ivan S
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #1 от "Driving pleasure":


До всички "изходили" се по статията. Батерията е малка защото автомобила е ТЕСТОВ!!! А за номер 1- не се притеснявай за звука, ще ти запишат какъвто си пожелаеш, 6, 8,12 цилиндров, танков дизел или звук от ракетата на Елън Мъск. Срещу допълнително заплащане може и от Трабант.

Коментиран от #30, #40


Оценка:
-4 +21

шофер
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Това е електрокар. М компетишън си е кола та дрънка!

Оценка:
-10 +6

Порно
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Няма ли да изрине асфалта с тоя въртящ момент ? А и колко ще изкара с тая малка батерия ? БМВ е удоволствие само с редови шестак. Останалото е като немкинята - върши работа , удоволствие никакво.

Оценка:
-6 +6

куку руку ку
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


А аз се сещам за една серия на Топ гиър, в която тестваха автомобил, чиито гуми издържат само 15 минути на максимално натоварване на колата, но се успокояваха с това, че горивото в резервоара свършва за 10 минути.

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +11

гост
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #15 от "куку руку ку":


Помня я! Ставаше въпрос за Бугати Вейрон при максимална скорост!

Коментиран от #33


Оценка:
-1 +9

0000
(гост)

Неутрално
17 Отговор
10 000 NM.ти луд ли си или хабер нямаш от мерни единици.при такъв въртящ момент наясно ли си че ще и гръмне купето на тая кола,ако издържат гумите или трансмисията

Коментиран от #20, #22


Оценка:
-4 +17

незнайко
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Скоро, колко да е скоро ??? ТЕСЛА се развива ежечасно !!! Явно още не са откраднали цялата технология от ТЕСЛА !!!

Оценка:
-0 +2

19
Този коментар е премахнат от модератор
Невежи драскачи
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #17 от "0000":


Автора е тотално невеж.Помня когато Ауди пуснаха на пазара малка серия Q7 V12 TDI с въртящ момент 1000NM,години наред беше автомобила с най висока такава стойност и съм чел че скоростната му кутия е на абсолютния предел в поемането на такава сила въпреки усилията на инженерите.Тази статия направо е смешна дори за хора с малки технически познания.

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +7

jdm
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Ще боксуват и четирите гуми при подаване на газ. Ама няма щом няма звук няма да има кеф колкото и да е бърза

Оценка:
-3 +1

Йордан
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #17 от "0000":


Сега Тея нютон метри са маркетингова заигравка с цифрите. Всеки един електромобил освобождава пълната си мощ от 1 оборот. Затова принципно при тях не се говори за въртящият момент. Ако при 700 конното БМВ въртящият момент е 10000, то при 1400 коният Римарк концепт ти, тя ще е 20 хиляди.... Ама при 100 оборота примерно, кел файда....

Коментиран от #29


Оценка:
-2 +1

гост
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Тесла Роудстър също е 10 хил.Nm.

Оценка:
-0 +5

Смехче
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Луси може да го ла*па...имам ф10 с над 750коня след родни доработки...е верно че харчи 30+, ама без ядене, нема работа

Оценка:
-5 +3

Ами
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #20 от "Невежи драскачи":


Естествено че са неграмотни познат елетрифицира бмв и се смя. Защото вика 1н циганин с 500 кг топ кон знае какво е да дърпа 😆. Тука вика 500 кг ротор не виждам иначе колата ще разцепи буквално. При типично градско рязко смяна на обороти. Топ кола има около 200 кг тяга иначе отиде болтове на маховика. Та бмв няма и конска сила. Ама ще им кажа че 200 коня поне иначе дърпа доста колицата 😆😆😆

Оценка:
-6 +1

пропов
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Вие кухи ли сте тук?
Колата е експериментална. Може и 5 тона да тежи. Пълна е с измервателна техника, вероятно или с разни други уреди. Не са я пъснали на пазара и няма да я пускат такава. Ама 10000 нютонметра не ги видяхте. Това е то българина! Вижда черната точка , ама не вдява цялата картина. Ограничени хора еййй!!!

Оценка:
-7 +4

Пламен М.
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Ето линк към оригиналната статия:
https://www.cnet.com/roadshow/news/bmw-5-series-power-bev-prototype/

Оценка:
-0 +0

Бачо Киро
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Стига с тея глупости тип Тесла... 10000нм може да са само на колелата, като Тесла за роудстера обяви същите. Не са малко, но примерно Додж Демон измерен по този начин има над 16000нм. Та стига боравене с цифрите, да изглеждат повече... На това се връзват само глупаците. Най-малкото поне можеше да уточните, че са на колелата... Бастуни...

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +4

Бачо Киро
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #22 от "Йордан":


Проста заигравка с цифрите е, така е, Тесла почнаха с тея глупости, но поне уточняват, че е на колелата. От там други решиха да проверят колко точно е това и се оказа, че Додж Демон е с 16000+. Демек 10000 макар да не е малко, не е откритие на топлата вода....

Оценка:
-3 +1

От Тесла
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #12 от "Ivan S":


Засега сме записали само пръдните на Илон. Зомбираните ги предпочитат пред звука на разни там шестаци и осмаци

Оценка:
-3 +5

гость
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Ще станем истински европейци когато докараме негри и араби да ни плющят наред без да подбират, жени, мъже, бабички, дори малките момиченца, а ние да си траем че може да нарушим ценностите, традициите и чувствата на тарамбуките и ще ни обявят за расисти.

Оценка:
-2 +8

гост
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #28 от "Бачо Киро":


Аз като кажа че бастуна ми е 28 милиметра, много хора се объркват, някои дори ги хваща страх.

Коментиран от #39


Оценка:
-4 +2

Голф
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #16 от "гост":


Всички тук ли са гледали Топ гиър? ЯКО.

Оценка:
-0 +1

Стига с тези глупости
(гост)

Неутрално
34 Отговор
Единственото обективно сравнение на двигатели е въртящ момент на коляновия вал. Оттам натататък много неща зависят от подбор на скоростна кутия, главно предаване, размер на гуми, паразитни загуби и т.н. За него обаче трябва да се разчита на заводски данни, които може да са умишлено занижени/завишени, или да се свали двигателя и да се качи на стенд за измервания, което е сложно и трудоемно, затова давай въртящ момент на колелата, че е най лесно.

Коментиран от #37


Оценка:
-1 +1

Чичо Гошо
(гост)

Неутрално
35 Отговор
В заглавието нютонметрите са 10 000, после чета надолу статията стават 1000. Малко по-надолу пак 10 000. Колко са последно?

Коментиран от #36


Оценка:
-0 +0

И двете са вярни
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #35 от "Чичо Гошо":


10000 нютонметра на колелата при 1150 нютонметра на оста на двигателя. Следователно предавателното число е малко под 8,69. Това колко е по-малко, зависи от загубите по трансмисията.

Оценка:
-0 +1

При електричките е обективно
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #34 от "Стига с тези глупости":


При електричките, не ти трябва да знаеш колко нютон метра е на коляновия вал, защото... няма колянов вал. Май дори не се усещаш какви глупости пишеш.

Реално въобще не ти трябва да знаеш колко са нютонметрите на двигателя, защото са важни тези на гумите, а тях не можеш да ги промениш защото... електромобилите нямат скоростна кутия. Колкото ги е направил производителя, толкова. За теб остава единствено да натискаш педала на газта, а Нютон метрите са си 10 000 още от нула оборота. Продължават да са 10 000, до достигане на максималната мощност, която при Тесла например е около 200 км в час. Не ти трябва да знаеш и оборотите на двигателя, защото те са пряко свързани със скоростта и не можеш да ги промениш, за да "изрежеш" двигателя, защото такова понятие няма.

Коментиран от #44


Оценка:
-0 +4

АLFA Q 4
(гост)

Неутрално
38 Отговор

До коментар #3 от "Гост":


ЩО НЕ СЕ ОБЕСИШ

Оценка:
-1 +0

АLFA Q 4
(гост)

Неутрално
39 Отговор

До коментар #32 от "гост":


КОЙТО СИ МОЖЕ. НЕПАРАДИРА
ТИ МАЙ КАРАШ 8/10см.. АМА ТУК СИ ГОЛЕМЕЦ, НАЛИ КРАТУН
КВО СТАНА С. GTR ра. ПРОДАДЕ ЛИ ГО

Оценка:
-0 +0

Kirumo
(гост)

Неутрално
40 Отговор

До коментар #12 от "Ivan S":


За какво записване говорите? Нищо не може да замести натуралния глас на истински двигател с вътрешно горене. Това за записването е все едно да сравнявате концерт на Моцарт на живо със запис от песен на Азис.

Оценка:
-0 +0

СС6
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Максимум още 300кг. с по голяма батерия

Оценка:
-0 +0

Tozi
(гост)

Неутрално
42 Отговор
С този 10 хиляди нютонметра копират изказване на Тесла за новия им роудстър

Оценка:
-0 +0

Бобобо
(гост)

Неутрално
43 Отговор
Пиши в Гугъл за "ALIENO" ! Това ще е колата на ток !

Оценка:
-0 +0

dumb guest from N
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #37 от "При електричките е обективно":


Говоря за двигатели а не за миксери и сокоизстисквачки, ОК?

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Д-р Петър Москов
Министърът на здравеопазването пред Нова ТВ:
Нямайте ни най-малко съмнение в психическата изрядност на г-н Волен Сидеров."

Още бисери