Новини

Какво показва цветът на изгорелите газове?

Публикувана: 26 Юни, 2019 14:00
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9567
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 17 гласа.

Цветът на отработените газове говори много за състоянието на двигателя на автомобила. Ако моторът е изправен и работи нормално, димът от ауспуха би трябвало да е прозрачен и напълно безцветен. Всеки друг нюанс свидетелства за проблеми.

Бял пушек


Характерният бял цвят на отработените газове е сигурно доказателство за наличието на влага в цилиндрите. Причина за това може да бъде както високата влажност на околния въздух, така и кондензат в горивопроводите. Плътният бял пушек може да се дължи също на теч на антифриз. Това налага спешна проверка на охладителната система на двигателя.

Син пушек


Синкавият нюанс на отработените газове е тревожен признак за попадането на странични вещества в двигателя. Първият и основен заподозрян в случая е моторното масло, което може да е проникнало в горивните камери или изпускателния колектор. Проблемът се среща най-често при стари и амортизирани агрегати, при които вече е настъпило сериозно износване на цилиндрово-буталната група, уплътняващите гумички на клапаните и сегментите.
Синият пушек обаче невинаги се дължи на механични неизправности. Понякога причината за този симптом е просто некачествено гориво.

Черен пушек


Бълващият черен дим ауспух е сигурен признак, че двигателят не изгаря цялото гориво в горивната камера. В такъв случай трябва автомобилът да бъде закаран на диагностика възможно най-бързо. Обичайните заподозрени в този сценарий са дюзите на инжекциона и компютъра, управляващ работата на двигателя. Ако проблемът не се реши експедитивно, собственикът на колата рискува тежки повреди на мотора.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 17 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
дилър
1 Отговор
Показва,че е време за нова каляска.

Оценка:
-1 +48

onq s konq
2 Отговор
Мойто беенве отка съм го зел се си пуши черно и отначало се плашех ама ми мина и вече му не обръштам внимание

Коментиран от #11


Оценка:
-11 +38

Гарантирано от ГЕРБ
3 Отговор
В България 30% от старите дизЪли Бълват черен дим от ауспуха, особено когато дебилите натиснат до ламарината, но това не е проблем, а дори повод за гордост.

Оценка:
-6 +58

EHO
4 Отговор
AUDI I VW

Оценка:
-8 +11

Анаболен батка с татуси
5 Отговор
Мойто БМВ върИ само на чалга! Кат усиля "Доко доко" и покажа ръката с късия ръкав и ланците, хич не мош ме фана! Я съм столичанин вей, имам сергия на Графа.

Оценка:
-4 +31

куку руку ку
6 Отговор
А ако няма пушек?

Оценка:
-4 +9

моштен
7 Отговор
Моя майстор много добар ми каза да сипем малко вода преди да тръгнем и двигатело че да варви повече. Така били нови мошни коли.
Сега сипвам малко вода тръгнем колата варви мнооого ама пуши и трите цвята, черно синьо и бело ама варви на гръм

Оценка:
-5 +10

миризлив пор
8 Отговор
Ако вместо дизел са ти сипали "леко корабно гориво" няма значение колко читава е колата пуши и запушва DPF.

Оценка:
-1 +12

Бай Яни
9 Отговор
Ако не вади без никакъв цвят, какво ще рече това.. Едната ми кола е дизел. Вектра Б. След малък но неизбежен ремонт, смяна на оплътнителите на клапаните. Нови филтри. И смяна на маслото, сега нищо не се види от ауспуха да излиза... И това за качеството на дизела е верно.. Но с качествени добавки всичко е наред. Продават боклуци по бензиностанции те.

Оценка:
-0 +9

747
10 Отговор
Мойта вади, щот' е мъжка.

Оценка:
-2 +3

И я на кон
11 Отговор

До коментар #2 от "onq s konq":


Оно бнвето движи дълго след като умре. Моите са зомби.

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери