8 Юли, 2019 14:18 11 594 58

Tesla Model 3 измина 2800 км за денонощие

  • tesla-
  • model 3-
  • рекорд

Собственик на Tesla Model 3 реши да докаже, че електромобилите се справят безпроблемно с дълги пътешествия и не отстъпват на колите с ДВГ. Бьорн Ниланд е успял да измине 2 781 км за 24 часа, което е нов световен рекорд.

Впечатляващият километраж е навъртян по пътищата на Германия. За да остане максимално верен на реалните експлоатационни условия на електромобила, Ниланд е карал както в ежедневието.

Основната част от маршрута е преминала по немските аутобани. Това обяснява високата средна скорост на "тѐслата" от 115 км/ч.

Ниланд е използвал зарядни станции Ionity, които зареждат батериите много по-бързо от терминалите Supercharger на Tesla. Новият рекорд е поставен с модификацията Model 3 Long Range с два електромотора, която може да изминава по 500 км с едно зареждане и ускорява от 0 до 100 за 4.5 сек.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гаргамел

    46 66 Отговор
    и каква е ползата от това, какво е доказал всъщност тоя промит мозък?
    Може би, че електроенергията произведена от въглища става за зареждане на тая тЕсла ли?

    Коментиран от #6, #36, #46

  • 2 Лексус

    42 36 Отговор
    И нека плюенето по тесла(бъдещето) започне -СЕГА🤘

    Коментиран от #5, #51

  • 3 ВъглищаНемски

    31 25 Отговор
    Да и немците с техните въглищни централи спряха АЕЦ-ове уж за екология (уплашени какво ще стане ако има авария) ... и както каза колегата ... сега помпат ел. коли, а тока го произвеждат с въглища все още. Локига в ЕС не търсете - има само интереси и легални подкупи, наречени инвестиции.

    Коментиран от #43

  • 4 дърводелеца

    14 7 Отговор
    Технология на успеха.
  • 5 Borislav Popov

    38 15 Отговор

    До коментар #2 от "Лексус":

    Е да, ама руснаците пускат в най скоро време УАЗ с автоматична ск. кутия, тойта Тесла и Илон Маск, нервно пушат отстрани.
  • 6 гост

    54 10 Отговор

    До коментар #1 от "Гаргамел":

    Доказал е, че с подходящата кола и зарядна система електромобилите са практични, бързи и удобни, също както колите с ДВГ. Щом не го разбираш това е зле за самия теб. Никой не отрича практичността на ДВГ, но тук става дума, че електричките вече са на достатъчно добро ниво и има изгодни коли с дълъг пробег, когато ти се наложи няма да кажеш, ами тя след 200км ще остане без ток и ще вися 8 часа на зарядната, нали? Точно това е показал, че може да се ползва нормално с условието на плануване на маршрута и наличието на зарядни от бърз тип, а не бавни.

    Коментиран от #38, #53

  • 7 Teslarasti

    15 50 Отговор
    Световен рекорд по какво? Не се уточнява така че вероятно е изминал повече от други миксери, защото "високата" (хи хи) средна скорост от 115 км/ч по аутобан е по възможностите на Лада, дори и Москвич 412 ако ги модифицирам да са "Long Range" LOL. Най вероятно е рекорд по тесларастия. Тесларасти от всички страни, съединявайте се!!!

    Коментиран от #10, #11, #40, #44

  • 8 гост перничанин от Норвегия

    29 5 Отговор
    пред винкело сите са равни, пред Тесла сите ца бавни!!!
  • 9 123

    20 20 Отговор
    Айде стига фалшиви реклами на тесла. 24 часа по 115 км/ч. са 2760 км. Тоест, биха изминали това разстояние ако са карали със средна скорост от 115, което означава каране през повечето време с поне 140 км/ч. и при положение, че никъде не са спирали. Тази тесла е голяма батерия и по книга може да мине 500 км, ама човка уж я карал обичайно, 350 максимум. Тоест са спирали поне 8 пъти за да зареждат. Колкото и да е бързо зарядното поне 10-15 мин. Нещо не им излиза сметката.

    Коментиран от #12, #14

  • 10 мнение

    33 10 Отговор

    До коментар #7 от "Teslarasti":

    Виж сега дизераст,тези 115 км/ч са с времето за зареждане,ако не го разбираш! В по-голямата част от времето караше със скорости 170 и на горе! Какво да ви показва това,освен че колата си замества напълно една ДВГ кола! За всички където пишете,че ел.колите не стават за извънграда! А знаете ли колко струва едно зареждане на Ионити зарядни? За сега се плаща на зареждане и както Модел 3 има голяма батерия,на всяко зареждане се плаща 8 евро! Така с 8 евро изминаваш 500 км.! Но вие няма как да знаете,защото за вас тези коли са някъде далече в бъдещето!

    Коментиран от #34

  • 11 куку руку ку

    6 14 Отговор

    До коментар #7 от "Teslarasti":

    Средна скорост 115!!! Тоя през цялото време трябва да е "юркал" колата поне със 150-160км/ч. Знаеш ли, че средната ти скорост при нормална експлоатация е около 40-50 км/ч? Това, ако беше сериозно начинание щеше да засече колко време е бил в движение и колко време на заряд.

    Коментиран от #13

  • 12 мнение

    21 8 Отговор

    До коментар #9 от "123":

    Сметката им излиза,малко ти е Софтуера,още! При зареждане,скороста на зареждане е най-висока до заряд около 50 процента,от там започва да пада,за да не развали батерията! Зареждаха,често докато скороста на заряд започне да пада и тръгваха,с батерия до около 60 процента! На зарядните Ионити скороста на заряд е до 350 кW.,Модел 3 приема до 200 kW,за сега! При тази скорост на заряд,зарежда около 1250 км/ч. Така,че спираха често и зареждаха по малко,за да могат да зареждат с максимална скорост!
  • 13 мнение

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "куку руку ку":

    Да кажем,че в повечето време са зареждали със средна скорост 800 км/ч,излиза че са зареждали общо около 4 часа за зареждане! Другото е каране!
  • 14 гост

    14 6 Отговор

    До коментар #9 от "123":

    Целия рекорд ДО СЕКУНДА го има в тубето в канала на Бьорн Ниланд , това отгоре е само едно дребно клипче !!!! Ако имаш излишни 24 часа сядай и гледай , да видим чия сметка ще излезе !!!!

    Коментиран от #16, #17

  • 15 мнение

    8 8 Отговор
    И когато ъпдейтват с нова прграма за зареждане,скороста на заряд ще стане до 250 кW! В Америка вече е с нови зарядни на Тесла и скороста на заряд на Модел 3 е 250 кW! От следващата година ще започват да подменят и зарядните в Европа,тогава ще може да се направи нов рекорд! Про 250 кW. скороста на заряд е около 1850 км/ч! Естествено това е приблизително,защото скороста на зареждане,зависи и от скороста на каране! Ако караш бързо,изразходваш повече енергия! Мисля,че бях видял че средния разход при рекорда беше 3,13 кW на 100 км! При нормални скорости Модел 3 харчи около 1,6 кW! При една и съща скорост на заряд,можеш да изминеш и 500 км.,можеш и 250 км,зависи какъв разход на енергия имаш!

    Коментиран от #22

  • 16 Гаргамел

    6 6 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    има компилация от 5м и 16 сек и една по кратка от предния ден, няма никъде 24 часов клип. Айде провери преди да пишеш

    Коментиран от #18

  • 17 123

    12 13 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Ти луд ли си? Ще си губя времето да гледам клипчета. Има книги за тази работа. Автомобил, който струва след помощи от държавата - 55 000 евро, базово оборудване и без 4х4, за мен няма бъдеще. Този клас конвенционални автомобили струват около 25 000 евро с много екстри. За разликата имам гориво за малко над 200 000 км. В света на автомобилите всичко е финанси и емоция. Тесла не е нито едното, нито другото. Просто в момента е мода. Ако е вярно, че са карали със 170 км/ч. това са около 16 часа с обикновено ДВГ. Плюс 30 мин за 3 спирания за зареждане. Освен това, като са си направили маршрута по зарядните става, ама ако трябва да кривнат някъде. И вероятно не са пуснали климатик и са карали по равен терен. А и сигурно не са провели теста при зимни условия, нали?

    Коментиран от #19, #20

  • 18 мнение

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "Гаргамел":

    Има,мисля че ги раздели на две,една около 13 часа и другата 12 мисля беше! Видеата са на Bjorn Nyland Live!Потърси там! Имаше и директно целия тест!
  • 19 мнение

    11 6 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    А,стига бе! А ти всеки ден караш по 2500 км.нали? Тази кола която е тествана е с двойно предаване,мотори и отпред и отзад! Кой е този автомобил,за който пишеш,за сравнение с Модел 3,за 25 хил.евро? Едно ДВГ не е само бензин! Къде ти е подръжката за 200 хил.км.?Колко струват?

    Коментиран от #26

  • 20 Гаргамел

    11 12 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    е много ясно, че няма да го проведат при зимни условия, то тогава като пуснеш печката и отиде километража...lol
    това на зомбираните "зелени" не можеш да го обясниш, нито пък те могат да обяснят има ли достатъчно литии за батерии или пък как ще се рециклират същите. За произхода на ел енергията с която зареждат да не говорим.

    Коментиран от #21

  • 21 мнение

    13 7 Отговор

    До коментар #20 от "Гаргамел":

    Какво да обясняваш бе брат! Скороста на зареждане ти е толкова висока,че тока за парното е почти никаква загуба на време! При зимно време колата се загрява,докато си пиеш кафето в къщи,докато колата е включена в мрежата! След това се качваш в топла кола и разхода от батерията е малко по-висок от колкото в топло време! Как все ги разбирате нещата,ей!
  • 22 123

    13 7 Отговор

    До коментар #15 от "мнение":

    И ти ли от клипчета събираш информация. Какви 1.6 или 3.13 киловата. Отвори сайта на тесла и прочети. На 100 км харчи от 10 до 20 киловата на 100 км. Твоите стойности вероятно са на 10 км.
    Зареждането на батерия догоре е на обикновено зарядно 5 часа, на на фастчарджър е 24 минути. На магистрала при меко време и без клима - 290 км, при студено време и с парно - 220 км. тесла в момента е скъпа екзотика. И проблемна. Технически е доста зле - в мрежата има много оплаквания и забавен сервиз. В България има много хора, които могат да си купят тесла, но ежегодното обслужване е най-близо във Виена. А ако трябва да я караш с рептрак до там по-добре да я хвърлиш. Аман от умници, които не са се качвали на кола и дават мнения.

    Коментиран от #23, #25

  • 23 мнение

    8 5 Отговор

    До коментар #22 от "123":

    Да,прав си стойностите са за 10 км.тук съм сбъркал,местиш запетаята за 100 км.Моя грешка! А опита го имам от моята кола,не от клипчета!
  • 24 Behemoth

    11 4 Отговор
    Само да информирам говедата с жипуви нов внос ,че България от единия до другия край е 500 км...да не се тормозите за тока...

    Коментиран от #27

  • 25 мнение

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "123":

    До колкото прочетох в друга статия,се включиха и от ТеслаБългария,в Българиия при ремонт на колата ти карат заместваща кола, и ти карат Теслата в Австрия,така че! Незнам защо и те не се включват като информация,условия и т.н. да разясняват за хората в България! Тези км.които ги гледаш,не са за Модел 3 а С, с най-малката батерия 75кW!

    Коментиран от #29

  • 26 123

    10 9 Отговор

    До коментар #19 от "мнение":

    Който искаш. Като почнеш от Авенсис, Мазда 6, Супърб, Пасат, Мондео, Талисман, Инсигния и много други. Оппа объркал съм се, модел 3 бил доста малък. Горните лимузини са почти 5 метра. Модел 3 е в класа на Фокус, Меган, Октавия и други подобни от по-ниския клас. При тях цената е под 20 000 евро. Смешко, поддържката на модел 3 е най-евтината при теслите и е около 400 долара в щатите, тоест в ЕС ще е около 400 евро на година. И тесла има филтри, масла, течности и други. Смяната на всички консумативи за всеки от горните модели струва около 400-500 лева, като периода в момента е или на 2 години или на 25-30 000 км. Тоест по 200-300 лева на година. Тесла е за сноби с много пари, които искат 4-ти градски автомобил в гаража или за болни тъмно зелени.

    Коментиран от #28

  • 27 Гаргамел

    4 6 Отговор

    До коментар #24 от "Behemoth":

    я да те видя как с Нисан лииф минаваш през балкана и то зимата, щото и аз имам преки наблюдения от въпросния кенеф...нека са само 500 км.
  • 28 мнение

    10 8 Отговор

    До коментар #26 от "123":

    Смешко си ти пич! Не ги разбираш нещата,а се пениш! Бях писал и преди,пак ще напиша! Колко струва Шкода Октавия 2.0 ТСИ ЛиК ,в България! Бях гледал че е 60 хил.лв! Колкоти е горивото и сервизите за 200 хил.км.? За база най-евтината Модел 3 е 85 хил.лв,за сега,скоро ще излезе и по-евтината! Подръжката на Модел 3 е на 40 хил.км.и на 2 години! Ако прескочиш,гаранцията не ти отпада! Сервиза е в това,да се сменят филтри на купето,сменя се антифриз на батерията и се преглежда колата!
  • 29 123

    6 3 Отговор

    До коментар #25 от "мнение":

    Сигурно, но това е при ремонт. А колко струва ремонта, не са споделили, нали? А и аз говоря за ежегодната поддръжка, която вероятно е условие за общата гаранция на автомобила и батерията. Не съм против електрическите автомобили, но захласването по тесла ми идва повече. Една идея е по-добра от конкуренцията засега. Но, цени на 110 000 лева идват малко повече дори за западна Европа. А логиката, че си купуваш тесла за да пестиш е много сбъркана. Ако искаш да си екологичен и да пестиш в градски условия има вече приятни китайски аналози с 1+1 места и на цени за нови между 5 и 15 000 лева. Малък пробег, ама всяка вечер си я включваш в контакта и зареждаш без пари.

    Коментиран от #31

  • 30 Баси глупостите

    9 8 Отговор
    От глупостите на зомбираните коментиращи става ясно че със сигурност не притежават Тесла, че едва ли въобще имат някакъв автомобил и че им липсват елементарни знания и опит. Нагълтали са се с пропаганда и повтарят едни и същи глупости, а после с засягат като нкой им каже че са тесларасти.

    Коментиран от #42

  • 31 мнение

    1 7 Отговор

    До коментар #29 от "123":

    В 28 коментар съм написал за Годишния сервиз,на Модел 3 е на 2 години и 40 хил.км. В малка ел.кола няма и екология и икономия,по простата причина,че тя не може да ти замести бензинова! Ако ти трябват 2 коли,за жената и за теб,тогава да! Ако ти е нужна една кола,не можеш с малка батерия,тогава трябва да купуваш и бензинова за извънграда! Значи 2 коли,една за извънграда,една за града-е къде е екологията и икономията? Модел 3 с най-малката батерия е 85 хил.лв. скоро ще излезе и по-евтината! 52 хил.евро в Европа е тази с която са направили теста!
  • 32 мнение

    5 5 Отговор
    Нямам търпение Тесла да поевтинеят та да мога да изплащам вноските по осемгодишния заем като си я купя, да спестя много много пари и да забогатея, че ми омръзна да съм прошляк. Имам ли Тесла ще имам и много мадами на задната седалка докато автопилота ме вози, минимум по две.

    Коментиран от #33

  • 33 Антиелектрика

    3 7 Отговор

    До коментар #32 от "мнение":

    Нямам търпение Тесли-те да станат масови в България...хората ще пестят от гориво и ще им оставят повечко кинти за моите магистрални услуги. Верно че ще ми се пръсне халката, ама ще направя яката пачка.

    Коментиран от #37

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 мнение

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от ".....":

    Да,така е! В България няма електрички,защото няма зарядни и няма зарядни,защото няма електрички! За да няма опашки,се правят
    колите да зареждат възможно най-бързо,за да може и други след теб да зареждат! Електричките е най-евтино когато си зареждаш в къщи и бързите зарядни за дълъг път! Трябва инфраструктрура,бързи зарядни! Но в България за сега са само до 50 kW! Тези Ионити са 350 kW! Вижте колко бързо става зареждането на тези станции!
  • 36 асда

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гаргамел":

    същата като да изкачиш Еверест примерно
  • 37 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Доста малоумен опит да пишеш с моя ник, само защото си мозъчно безпомощен да осъзнаеш кой пише с твоя ник. Греда, не съм аз, защото вече не пиша в този смешен сайт, където толерират подобно кретенско поведение!
  • 38 Jacques Yves Moineau

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Може ама в Германия. В родното БГ (а и в околните ни държави) нито има толкова "аутобани", нито толкова зарядни станции, да не говорим за ионити. А пък и 90% от хората живеят в блокове. Малко е неудобно да пуснеш кабел от 10тия етаж за да си заредиш колата.
  • 39 Ставри

    8 4 Отговор
    Ехооо! Тези киловати тук за нищо ги нямаме. Трансформаторите в трафопостовете на енергото са по 250 kVA, какви бързи зарядни к'ви 5 лева. В Германия са наясно, че системата им няма възможности за масова електрификация - има цял доклад по въпроса. Норвегия е друга бира.
  • 40 TSLA

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "Teslarasti":

    Всеки път, когато споменаваш тази дума, ботовете на гугъл ми цъкат пари.. Пари, които инвестирам за повече статии за TESLA със и без повод. Статии, под които ти още и още БЕЗПЛАТНО (хах, какъв парадокс е живота) пишеш тази дума с пяна на уста, като така умножаваш статиите за нея и съответно парите... до безконечие!
    Ха ха ха!
    Има две безкрайни неща - космосът и човешката глупост, но не съм сигурен за Космоса - Албърт Айнщайн
  • 41 TSLA

    10 4 Отговор
    "Не се занимавайте с глупаци. Те са най-неприятните крадци - освен че ви крадат от времето, ви крадат и от настроението.."

    "Не се занимавайте с негативни хора - те виждат проблем във всяко решение"

    Няма никакво значение колко минават електричките, нито колко струват, нито колко са надеждни. Никакво!

    Има само ЕДНА единствена причина да станат утрешния масов транспорт -> онова, което излиза от ауспуха на днешния транспорт, ПОД НОСА на населението. Не търсете под вола теле. Нито сложна логика. Causa perduta. Загубеното време си литва и се не връща :D
  • 42 Ами

    0 5 Отговор

    До коментар #30 от "Баси глупостите":

    Така в богата Англия познат смятал и най изгодно му дошло джи луис. 2ра ръка. Пътуване много км рент а кар. Даже от любопитно какво да караш нов скъп мърк с топ двигател. Наели го. А електричката и сменил батерията мисля и това е. Теслата мърк и порше собствени шефа имал. Каенче за жената 😉
  • 43 Запознат

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "ВъглищаНемски":

    Пич, добре, че чуваш влака. Вече соларните панели имат най-голям процент от произведената електроенергия в Германия. Те хората забраниха дизелите, ти кви въглища, кви 5 лева бълнуваш

    Коментиран от #45

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 ВлакЛиПсихопатЛи

    3 3 Отговор

    До коментар #43 от "Запознат":

    Ето ти заглавие от тазгодишната ни преса: "Германия се отказва от въглищата през 2038 г." ... ти сам си прави заключения кой в каква последователност се отказва и от какво.... ето и какво казва статистиката от последните 2 години: "Делът на въглищата в производството на електроенергия в Германия досега е около 40 %." ... вие си четете за ел. коли и си мислете, че цял свят ги ползва.

    Коментиран от #47

  • 46 явертъ

    6 7 Отговор

    До коментар #1 от "Гаргамел":

    Доказал е, че промитите от нефтената и автомобилната мафии мозъци, нямат основателна причина да се притесняват от "бавното зареждане" на електромобилите, защото НИКОГА ПРЕЗ ЖИВОТА СИ няма да им се наложи да изминат с автомобил 3000км за едно денонощие, но ако все пак им се наложи, това ще е възможно с електромобил от ново поколоение.

    Доказва на промитите мозъци, които още вярват, че ако трябва да изминат 500км по магистралата с електромобил или ще трябва да карат с 90км/ч без климатик, за да им стигне заряда или да пренощуват някъде по пътя за да изчакат 8-10 часа да си заредят батерията, а реално дозареждането за да караш с 150км/ч и климатик е само 8-10 минути. Време което не ти стига да идеш до тоалетна или да си изпушиш спокойно цигарата.
  • 47 явертъ

    5 3 Отговор

    До коментар #45 от "ВлакЛиПсихопатЛи":

    Ето как завършва статията от втория ти цитат
    "Освен това, след излизането на АЕЦ през 2022 г., затварянето на ТЕЦ-овете трябва да продължи и към 2030 г. установената им мощност трябва да е 19 ГВт.

    В доклада се препоръчва по-активно развитие на ВЕИ. В краткосрочните планове за развитие на слънчевата и вятърната енергетика се предлага повишаване на мощностите до 4 ГВт годишно за всяка от технологиите, а за офшорната вятърна енергетика – до 1 ГВт годишно.
    Делът на възобновяемите източници в потреблението на електроенергия трябва да съставлява, както следва – минимум 50% през 2025 г., минимум 70 % през 2035 г.. и 100 % през 2050 г."
  • 48 Йони

    4 3 Отговор
    реклама на Ionity, кое не разбрахте. Вижте им карата на покритие.
    Що не пробва този германец с дръпнатите очи да стигне от Мюнхен до беломорието през родните ни европейски магистрали. Не само че няма къде да зареди, ама и няма дори къде да се изпикае...

    Коментиран от #57

  • 49 гост

    6 3 Отговор
    "..за да остане максимално верен на реалните експлоатационни условия на електромобила, Ниланд е карал както в ежедневието." Представяте ли си какво ще стане ако Ниланд реши да настъпи вместо да кара като в ежедневието!!!

    Коментиран от #50

  • 50 мнение

    4 5 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    Ако Ниланд подгони Теслата поне 3500 км ще мине за 24 часа, голяма част от тях може да са на автопилот, а той на задната седалка с две мацки. Дизерастите максимум 1200 км за 24 часа и мацките не им обръщат внимание.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Vuicho Vanio

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от ".....":

    В бъдеще ел колите ще се зареждат в движение от зарядни станции по магистралите и пътищата, нещо като тролеите но без контактно. Така че станции като старите бензиностанции едва ли ще са необходими. Е у нас 23 век може би :)
  • 53 ФауВе

    0 4 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    И с достатъчно зарядни станци по пътя. Трябва да са двойно повече от бензиностанциите, щото Тесла изминава 500км с един заряд, докато един ДВГ изминава поне 1000км. Демек - ще харижем някоя и друга нива за повече зарядни станции, между села и градове. Ама щом викаш, че е полезно........

    Коментиран от #55

  • 54 тежка форма на тесларастия

    3 3 Отговор
    не знам какъв норвежец е тоя ниланд, но той и другите дебили на снимката много тежко ги е ударила тесларастията
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 WVVW

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "за гъби съм":

    гъбич, ти много разбираш, нали всеки ден шофираш Брезник-София-Брезник
  • 57 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #48 от "Йони":

    Ти да си виждал норвежец или германец на беломорието с кола?! Разсъждавате "ако това", "ако онова" а почти всички хора карат 20-100 км на ден и не повече от 500-1000 веднъж или няколко пъти годишно при това с 1-2-3 спирания за почивка. За по-далеч трябва да са болни мозъци за да не хванат самолет.
  • 58 Разум

    4 0 Отговор
    Вижте сега ... ъъъ ....
    четейки коментарите става отново ясно каква е причината в България всичко да се случва трудно.
    В САЩ си взех Tesla Model S 60 под наем. Ползвах я 5 дни, като едно от пътуванията ми беше 400 км за 5 часа.
    Моделът е от 2012-та с много малък пробег (винаги ми показваше под 300 оставащи). Останах на климатик в жегата 5 часа на място срещу скромните 2 % заряд.
    Отвъд океана имах предизвикателства, даже проблеми от всякакво естество, но последното, за което съм мислел е, че могат да дойдат от колата (така и стана). Усещането за стабилност, лекота на ускорението, лесното включване във всякакъв трафик (Около и в Ню Йорк е пълна лудница - няма нищо общо с нашите представи за трафик).
    Карал съм и други, по-нови електромобили, но не и по-нова Тесла.
    Основната причина да не искам все още да си взема Модел 3 е, че няма сервиз в България.