Най-сигурният начин да се избегне затъване в пясъка е да не се кара по плажа. През лятото обаче немалко шофьори пренебрегват забраните, за да си спестят ходенето в жегите, или надценяват възможностите на колите си, в резултат на което се озовават в капан.
Когато това се случи, обикновено се налага търсене на помощ от колега с високопроходим автомобил. Какво може да се направи ако наоколо няма добър самарянин, който да Ви издърпа?
На първо място си струва да се опита самостоятелно измъкване чрез спадане на гумите до налягане от около 0.5 атмосфери. Увеличеното контактно петно подобрява сцеплението и затруднява потъването в пясъка.
Колкото по-ниска е скоростта на автомобила, толкова по-висок е рискът от затъване. Движението по пясък трябва да бъде стабилно и равномерно без излишно намаляване или резки ускорения.
Ако колата вече е започнала да затъва, най-добре би било педалът на газта изобщо да бъде забравен. В противен случай положението може да се влоши още повече и колата да "легне" върху пясъка на дъното си.
Ако затъването на е прекалено дълбоко, може да се опита обилно намокряне под и около колелата. Това не е трудно, стига да разполагате с кофа или друг по-вместителен съд. Така триенето между частиците на пясъка се увеличава и гумите могат да зацепят в по-плътния материал.
Ако и това не помогне, трябва да се търсят дъски, камъни клонки или други твърди материали. Колата трябва да се повдигне с крик и те да се положат под затъналите колела. Непременно трябва да осигури полегата "рампа" пред образувалата се от буксуването яма, откъдето автомобилът да се измъкне.
Главното условие за успех е правилното дозиране на газта, като на всяка цена се избягва пробуксуване. Добре би било да има помощници, които да помогнат за заклащането на колата, за да се използват инерционните сили за излизането от ямата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ХхХ
15:13 31.07.2019
2 Behemoth
15:17 31.07.2019
3 NFS
Коментиран от #9, #19
15:23 31.07.2019
4 Jeep
15:24 31.07.2019
5 Сектанта
Коментиран от #6, #7
15:27 31.07.2019
6 Баш майстора
До коментар #5 от "Сектанта":
Имам "дачия "никога не е закъсвала на плажа ,просто никога не е стигала до там.15:30 31.07.2019
7 Анти милиционер
До коментар #5 от "Сектанта":
Какво е Датчия?Коментиран от #23
15:32 31.07.2019
8 Кирил
Коментиран от #14, #20
15:35 31.07.2019
9 РЗС
До коментар #3 от "NFS":
По-просто и от теб - не карай по пясъка, вместо да си купуваш такъв ръбат кошник, с който да затвърдиш селянията си като караш на плажа15:36 31.07.2019
10 Мерлин
15:43 31.07.2019
11 изумен
Най-много ми хареса идеята да се съберат още хора и да поклащат.
Жал ми за младите. Виждам първите жертви на разкъсани от Фейсбук неврони водещи до оглупяване и на пишещите такива статии и на четящите! Хомо Сапиенс постепенно мутира в Хомо Тапанарикус! Всичко е заради Фейсбоклука!
15:43 31.07.2019
12 Йозеф
15:43 31.07.2019
13 живо предаване
Коментиран от #16
15:56 31.07.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 мнение
18:08 31.07.2019
16 Дъстър
До коментар #13 от "живо предаване":
Имаш +. Точно баш там 2017, дъстъра само с предно (за радост на Сектанта) шляпаше навсякъде с леееко позамисляне в по-дълбочките пясъчни коловози! Па може и заради ниското тегло да е.18:14 31.07.2019
17 Каракуд
19:38 31.07.2019
18 Ей гоче
19:42 31.07.2019
19 Фадрома
До коментар #3 от "NFS":
И тогава идва фадромата.20:10 31.07.2019
20 боцмана
До коментар #8 от "Кирил":
А какъв беше флага , че си ходил до шамандурата?Коментиран от #21
20:27 31.07.2019
21 Kalo
До коментар #20 от "боцмана":
Какъвто и да е не го бърка той под водата е бил22:21 31.07.2019
22 onq s konq
01:14 01.08.2019
23 Коментара
До коментар #7 от "Анти милиционер":
Не ти трябва да знаеш ... Иначе в статията е доста добре описано всичко. Едно допълнение, спадането на гумите се прави преди да влезете или преди тръгване от пясъците. Окопате ли се веднъж става много сложно...ама много. И както пише автора - Преди всичко правилно дозиране на газта!10:53 01.08.2019
24 Един
08:31 02.08.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.