Лаковото покритие на Tesla Model 3 е прекалено меко и тънко, което води до преждевременно износване, лесно надраскване и дори лющене, констатира Финландската търговска камара. Нерадостната оценка е резултат от проверка, предизвикана от оплакване на собственик, който установил дефекти по боята след едва месец експлоатация.
Джони Саволайнен получил своя Model 3 на 29 март и още на 29 април забелязал, че по лаковото покритие на новия му електромобил са започнали да се появяват следи. Оплакал се от проблема в представителството на Tesla, но от там го информирали единствено, че гаранцията не покрива такъв дефект.
Саволайнен естествено не останал никак доволен от отговора и се обърнал към Финландската търговска камара с молба за инспекция (част от дейността на организацията са технически проверки на стоки и услуги). Експертите установили непълно покритие "покрай пантите на предните и задните врати, долната им част, предните и средните колонки на каросерията", както и "неточно напасване на вратите, което допринася за повреждането на лаковото покритие".
Формата на калниците също причинявала щети, тъй като позволявала на колелата да изхвърлят малки камъчета по боята. Монтажът на калобрани можел да предотврати такива наранявания, но със сигурност щял да влоши аеродинамиката и автономния пробег на електромобила.
Финландците констатирали и друг недостатък. Лаковото покритие на Model 3 било със средна дебелина 106 микрона, докато стандартът в автомобилната индустрия варирал между 110 и 150 микрона. Нещо повече - на места боята на американския електромобил била дебела едва 70 микрона. Докладът на Финландската търговска камара завършва със заключение, че " в най-засегнатите зони боята е доста под минималния долен праг, посочен от производителя".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гаргамел
17:40 05.08.2019
2 Коментар📝
Коментиран от #80
17:43 05.08.2019
3 гост
Коментиран от #6, #42
17:51 05.08.2019
4 Миризлив пор
18:08 05.08.2019
5 Driving pleasure
Коментиран от #33
18:10 05.08.2019
6 Driving pleasure
До коментар #3 от "гост":
Съгласен съм! Илончо е гениялен бандит! Няма друг такъв тарикат като него да измъква парите на бунаците по толкова нагъл начин като Илончо! Престъпен гений с престъпен ум!18:20 05.08.2019
7 омъскатяване
18:24 05.08.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Бачо Киро
До коментар #8 от "простотия до шия":
Тц тц тц тц значи и тоя финландец е руска ушанка, а... Онея със замръзналите тесли на температура около нулата и те, а... Тея с изгорелите от прегряване на подгряването, за да отвори вратите даже са от Чукотка... Няма лошо, знаем, че балъците няма да свършите никога... Карайте си това недоразумение - таблета на колела, ние ще караме произведения на хора, които знаят как се прави автомобил. Ама туй верните лаещи кучета сте все хора, които никога не сте карали Тесла. Собствениците са много по- в час от вас и нямат нищо общо с конете с капаци... Шест човека познавам собственици и всички са в час с проблемите, но имат пари и искат да имат и по Тесла в гаража. Да, ускорението е страхотно, ел мотор е все пак, но туй то... Никой от тях никога не се е пънал като фенчетата тук в коментарите да ми обяснява, как това е номер 1 и туй то...Коментиран от #10, #12, #50
18:53 05.08.2019
10 мнение
До коментар #9 от "Бачо Киро":
Карал съм Тесла и имам Тесла! Кон с капаци не съм! Проблема го има при някой, да! Гледал съм и други снимки! Проблема е специално и при тази боя, черната! Не е достатъчно издръжлива, явно е тънка, но не излиза при всички! Тази вървеше в цената, не е металик! Някой решиха проблема с престилки! В момента Модел 3 се предлага в цената с бялата боя, която е много по - устойчива! Запознат съм с проблемите, колите не са по -дефектни от други нови модели на други марки!Коментиран от #62
19:09 05.08.2019
11 Behemoth
19:10 05.08.2019
12 Да да
До коментар #9 от "Бачо Киро":
Хората в Норвегия, Дания, Холандия, Германия и др. развити страни, карат Тесла не заради ускорението. Ежедневно срещам Тесли по пътя и досега нито един водач не се е пънал да ускорява! Докато в България всеки с Тесла се дърпа! Що ли е така?Коментиран от #14, #15, #31
19:24 05.08.2019
13 Ганьо
19:43 05.08.2019
14 Абе
До коментар #12 от "Да да":
Как да ускори, като ще държи до работа инна връщане пеш!Коментиран от #17
19:44 05.08.2019
15 Driving pleasure
До коментар #12 от "Да да":
На изброените бунаци вибраторите им идват с държавна премия - затва ги карат! Спри премиите и преференциите и ела да си поговорим пак колко са популярни вибраторите ;)Коментиран от #16, #47
19:54 05.08.2019
16 мнение
До коментар #15 от "Driving pleasure":
Модел 3 е доста конкурентен в Европа и без субсидии! Причината е, че подръжката на ДВГ е скъпа и цената на бензина е висока! Знаеш ли, колко е цената на час работа, на сервиз? Колко е цената за смяна на ангренаж, на турбо, на ДПФ, на съединител и много други? Това е причината, хората да не искат ДВГ - ТА! В България си правите старите коли при кварталните майстори! Защо не ги карате на фирмените сервизи? В Европа квартални майстори няма! Хората знаят, защо ги сменят! И как, ще купиш ДВГ, като скоро може и да ги забранят! Знаеш ли каква ти става обезценката на колата, като никой не ти я иска?Коментиран от #20
20:24 05.08.2019
17 мнение
До коментар #14 от "Абе":
Не говори глупости, Модел 3 с голямата батерия при нормално каране с 90 км/ч си издържа 500 км.! Да вметна, че България е толкова от единия край до другия! Ако си спомняте в Топ Гиър, Кларксън караше Мустанг Шелби мисля до Италия, с разход 20 на 100 и 50 литра резервоар! Бензина му свършва по - бързо от на електричка! Колко км.изминавате градско с бензинова кола 50 литра резервоар и 10 разход?Коментиран от #45, #67
20:35 05.08.2019
18 Жоро
Коментиран от #77
20:42 05.08.2019
19 Порно
21:05 05.08.2019
20 Driving pleasure
До коментар #16 от "мнение":
Говориш глупости! Даже в самата Америка със спада на субсидиите продажбите паднаха, в гейропа дават и данъчни облекчения и безплатно паркиране и още глупусти - само това стимулира покупката, а не защото е по-добрата техника. Зареждането е преобладаващо на суперчардж и струва 30 цента на кВ това са си 5 евро на 100 сложи надценката, която си дал при покупка, дно 20 тина хил евро, сложи и подмяната на батерията след няколко години и просто няма как да я изкараш икономически изгодна т'слата. Да не говорим, че има доста хора, които гаранционно са подменяли даже електромотори - как си представяш ти, да ти направят необслужваема кола - не ставай смешен. Т'слата се трош и обслужва също както конвенционалния автомобил - разликата е, че парите ги даваш на куп, вместо във времетоКоментиран от #21, #23, #32
21:16 05.08.2019
21 Ганьо
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Оо забравяш че в Америка не ги цъкат по 1,20 за кофичка мляко и по 55% акциз върху горивата!21:38 05.08.2019
22 Хехехехе
Лека полека идва отрезвяването. Не, че и при другите съвременни марки лаковото покритие е по-дебело, но свети Илон тук се е ос.....л.
Търкалям един служебен ВАГ на 2 години, лакът му на предния капак от камъчета е в по-лошо състояние от личния ми ВАГ, който е правен 2005 г.
22:06 05.08.2019
23 мнение
До коментар #20 от "Driving pleasure":
30 цента! Това ти го писах, аз преди! Това е в Германия, където е най - скъп! А знаеш ли колко е в Норвегия?Коментиран от #25
22:32 05.08.2019
24 анова
22:45 05.08.2019
25 Driving pleasure
До коментар #23 от "мнение":
А знаеш ли колко голям е норвежкия автомобилен пазар спрямо германския ;) А Норвежците, на които богатството идва от износ на петрол са ми бая лицемерни - нема лошо да спре европа да купува петрол от тях, за да са напълно зелени и после да си говори какви субсидии и какви цени ;)Коментиран от #30
22:58 05.08.2019
26 Driving pleasure
23:06 05.08.2019
27 мнение
Коментиран от #29
23:36 05.08.2019
28 Random
До коментар #8 от "простотия до шия":
Коя Лада не пали бе плосък? Грантата през 2011? За 14000лв толкова. Новите нямат никакви ядове,ама вие ако не повтаряте една случка отпреди 8 години с предпроизводствен модел няма да има какво да пишете.23:43 05.08.2019
29 мнение
До коментар #27 от "мнение":
Не пишете с други никове!23:48 05.08.2019
30 мнение
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Ако не от Норвегия, петрола ще се купи от друго място, защото петрол трябва! Не знам, дали знаеш, че в Норвегия, се добива доста екологично, за да не замърсява при добива! Защото, следващата индустрия е рибата!Коментиран от #38
23:54 05.08.2019
31 123
До коментар #12 от "Да да":
Ами щото са развити страни, с развити хора! Да не довършвам, че ще се обидите!00:09 06.08.2019
32 мнение
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Знаеш ли, колко е средния живот на колите в ЗАПАДНА Европа? В някой държави е 12-13 години! При Тесла гаранцията е 8 години! Мислиш ли, че не може да издържи другите 5? Батерията е проектирана да издържи тези години! Така, както ТСИ моторите са проектирани да издържат около 250 хиляди км.! И даже доста по - рано сдават багажа! Ти колко годишна кола караш?Коментиран от #43
00:21 06.08.2019
33 Също не харесвам Тесла но
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Вие с “Илончо”на един чин ли сте седяли,господин изпитващ удовоствие, от карането на 15 годишната си “Е четиресе и шестица“?Надали,просто манталитет май,а!
Коментиран от #35
00:21 06.08.2019
34 Варбург
Коментиран от #36, #66
03:15 06.08.2019
35 Госあ
До коментар #33 от "Също не харесвам Тесла но":
А ма той на училище ходил ли е ? Имам предвид онзи шарлатанин от Африка.06:45 06.08.2019
36 969
До коментар #34 от "Варбург":
Хастарът по принцип е отвътре на дрехата, така че ако искаш да кажеш, че Мъск не е променил нищо, си прав.Коментиран от #41
07:07 06.08.2019
37 Sofia
07:55 06.08.2019
38 РИГ
До коментар #30 от "мнение":
Хаха стига с тези простотии. Участвал съм в правенето на много петролни платформи. Технологията е еднаква както за Норвегия така и за Африка. По принцип е доста чисто, стига да няма инцидент, не си мислете че в Африка примерно има замърсяване.08:43 06.08.2019
39 ДОКО
08:47 06.08.2019
40 Турист
08:47 06.08.2019
41 6х9+6+9
До коментар #36 от "969":
Лицето на дрехата е редно да е чисто. ДВГ не е парфюмопроизводство. Неискам то да е лицето на цивилизацията!09:00 06.08.2019
42 Хайл
До коментар #3 от "гост":
Ти нали караше тесла,пребоядиса ли я вече09:21 06.08.2019
43 Хайл
До коментар #32 от "мнение":
Изпилиха ти мозъка с тая тесла.когато тоя боклук стане на годините на моята кола знаеш ли че никой няма да помни какъв цвят е била щото ще се е скапала отдавна,някое негърче отдавна ще се е наиграло с таблета от неяКоментиран от #44
09:26 06.08.2019
44 мнение
До коментар #43 от "Хайл":
Тя доста преди да е станала на годините на твоята, ще си е върнала парите от горивото!09:43 06.08.2019
45 Хост
До коментар #17 от "мнение":
500 км никак не лош.! Лошото е че както казваш ако прекосиш Българи от единия до другия крайи в близките 8 часа бе моцеш да се върнеш. Това е проблема на електричките и докато не го променят за мен си остават коли за градско или за пробек до 200 км от вкъщи. Надявм се в най скоро време да намерят решение на проблема със зареждането и тогава със сигурност ще си зема ел. КолаКоментиран от #46
09:58 06.08.2019
46 мнение
До коментар #45 от "Хост":
Не разбрахте, че проблема не е пробега, а липсата на зарядни в България! В Европа се минава спокойно 1500 километра на ден!Коментиран от #54
10:21 06.08.2019
47 мнение
До коментар #15 от "Driving pleasure":
Понеже, пишеш за субсидии! Бяха ли субсидирани дизелите в началото, когато се смятаха за екологични?Коментиран от #48
10:39 06.08.2019
48 652
До коментар #47 от "мнение":
Бяха, и точно затова ви обясняваме, че схемата е същата, обаче вие се кълнете, че "този път ще е различно" и ел. колите са екологични, икономични и практични, и всичко ще е цветя и рози. Вервайте си колкото искате в Дядо Коледа и как сте хванали Господ за шлифера и как ще е..те Дявола във въздуха, но недейте рева като ви се подиграваме на наивността и лекомислието (да не използваме по-образни думи).Коментиран от #49
10:47 06.08.2019
49 мнение
До коментар #48 от "652":
Екологично е, но е важно и тока да се произвежда чисто! За производството на бензин, също се изразходва много ток, който идва от ТЕЦ! А тока можеш направо да си заредиш в колата, а не да пренасяш нефт през половината свят, да го рафинираш и да го разнасяш през цялата държава! Тока е чистата енергия, но трябва да се добива чисто или поне по - голямата част!Коментиран от #56
11:02 06.08.2019
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 мнение
Коментиран от #53
12:05 06.08.2019
52 ФауВе
13:16 06.08.2019
53 ФауВе
До коментар #51 от "мнение":
.... за един по-пед^лски свят.13:17 06.08.2019
54 ФауВе
До коментар #46 от "мнение":
Със зарядни на всеки километър, екологията и зелените площи ще я втасат чудно.Коментиран от #55
13:18 06.08.2019
55 мнение
До коментар #54 от "ФауВе":
На мястото на бензиностанциите? Или за бензиностанции зелени площи не се губят?Коментиран от #81
13:38 06.08.2019
56 5699
До коментар #49 от "мнение":
Айдеее, продължаваме с бележките "под черта" - електричките са практични, ама трябва да има зарядна инфраструктура. Електричките са екологочни, ама токът трябва да е "зелен". Електричките са надеждни, ама трябва батерията да се управлява и зарежда не знам си как. С други думи ракетата си е чудесна, но космосът е крив. Като ти е зор да си екологичен, те ти метан, те ти дизел от рапица, те ти етанол от захарна тръстика. Така да се каже все ВЕИ източници на гориво.Коментиран от #57, #60
16:00 06.08.2019
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 мнение
Коментиран от #82
17:42 06.08.2019
59 12345
18:17 06.08.2019
60 мнение
До коментар #56 от "5699":
Пич, незнам как мислиш за оправдание инфраструктурата! Ти ако имаш една бензиностанция в Пловдив и една във Видин, ще си купиш ли бензинова кола?Коментиран от #63
19:49 06.08.2019
61 Антиелектрика
До коментар #57 от "Антиелектрика":
Защо продължаваш да пишеш с моя ник, след като изрично казах, че повече няма да пиша в смешния сайт, именно заради анонимността и писането с чужди никове?! С болни мозъци нямам намерение да се занимавам!20:12 06.08.2019
62 Право
До коментар #10 от "мнение":
Проблемът се решава с малко черно фолио. Имаше снимки. Дори седи стилно. Тойотата ми има фабрично такова фолио...21:35 06.08.2019
63 7583
До коментар #60 от "мнение":
Ако има две бензиностанции на кръст не знам дали ще си купя бензинова кола, но със сигурност няма да бия тъпан колко са практични бензинките и как е песен да живееш с такава.Коментиран от #64, #65
23:53 06.08.2019
64 мнение
До коментар #63 от "7583":
Е, да де! Аз не живея в България, аз пиша за Европа! Там зарядни има много! А за България, говорете с Бойко да ви направи! Тук е статия за кола във Финландия, а не в България!Коментиран от #69
00:01 07.08.2019
65 мнение
До коментар #63 от "7583":
А и защо, да не вземеш! Нали инфраструктурата не може да е проблем! Караш от София, зареждаш в Пловдив! Бензиновата кола има голям пробег с един резервоар, не е проблем!Коментиран от #70
00:18 07.08.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Asd
До коментар #17 от "мнение":
Първо не беше Кларксън, а Хамънд. Второ не беше Мустанг, а Додж Чарджър, трето не беше топ гиър, а Гранд тур предаванетоКоментиран от #68, #74
08:16 07.08.2019
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 5626
До коментар #64 от "мнение":
Като четем какви колосални продажби имат електричките в Европа (обикновено 20 хил. бройки на година са мираж!) направо им завиждам за ел. инфрастуктурата там. В "родната" ти Норвегия едва ги докарвате до 30-40% от продажбите на нови коли и то след като за електричките няма ДДС и една камара други такси и налози, т.е. "състезанието" е меко казано манипулирано. Но, както казах, продължавайте да ми обяснявате колко сте прогресивни и напредничави, но не мрънкайте като ви се подигравам за религиозните ви вярвания.09:29 07.08.2019
70 7268
До коментар #65 от "мнение":
Ама вие отворихте дума за инфраструктурата - електричката била много хубава, но ѝ и трябвала подходяща зарядна инфрастктура. Ми, щом има уславие за хубавостта ѝ, значи не е баш толкова хубава. При бензинките проблемът със зарядната инфраструктура се оправя с две туби по 20л. в багажника. Ето това е пример за практично и ефективно ИНЖЕНЕРНО решение. Подчертавам - инженерно. Всичко останало са мрънкания и уфлянквания като на 6-класничка след класно по български език и литература. Тя електричката ми е много хубава, много бърза, мога многа да я карам, ама само на определени места и в определено време. Пак казвам, щом има толкова условия и дребен шрифт значи въпросната електричка е всичко друго, но не и инструмент, който да ми улеснява живота. Моден аксесоар, пичеловка, хоби - да, но не и удобство.09:41 07.08.2019
71 мнение
10:24 07.08.2019
72 4565
Коментиран от #73
11:47 07.08.2019
73 мнение
До коментар #72 от "4565":
Ами ти колко искаш да продават, не мога да разбера? Кой да ги произведе? За второто тримесечие Тесла е произвела 87 хиляди и е продала 95 хиляди! Не виждаш ле че няма капацитет?Коментиран от #75
11:52 07.08.2019
74 мнение
До коментар #67 от "Asd":
Изтрили са ми коментара, не знам дали си го видял! Напиши в Тубата Мустанг Шелби Кларксън Топ Гиър! Кара до Италия!21:06 07.08.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 До експертите
До коментар #18 от "Жоро":
Пич тази кола я искат защото е модерна и защото има държавни субсидии. Плюс това до момента нямаше алтернативи. Искаш бърза електричка, отиваш при чичо ти Илън. Чакай още една две години и тогава говори за колко добра е колата. Аз съм се возил в модел тройка и качеството на колата не е оправдано от 55000 евро цена в Европа. Верно че в Америка е 35000 долара ама все пак не е достатъчно добра за тези пари където и да е. Туй то...Коментиран от #78, #79
09:03 09.08.2019
78 мнение
До коментар #77 от "До експертите":
Уж си се возил, а нещо си нямаш понятие, от Тесла! Значи 35 хиляди долара, в Америка и 55 в Европа? И кои модели са това? SR, SR +, LR или Performence ?Или няма значение, важното е цената? Специалисти!14:18 09.08.2019
79 мнение
До коментар #77 от "До експертите":
Иди напиши в статията на ТСИ на ФВ! Там може да си по - компетентен, но не вярвам! ФВ е супер качество, с развалени двигатели!14:21 09.08.2019
80 Кикива
До коментар #2 от "Коментар📝":
Ти си неграмотен!17:05 09.08.2019
81 ФауВе
До коментар #55 от "мнение":
Бензиностанциите нама нужда да са толкова много, колкото трябва да са електростанциите, защото петролните коли изминават много повече км с един заряд, отколкото електричките. Двойно повече електростанции ще трябват.22:49 09.08.2019
82 ФауВе
До коментар #58 от "мнение":
Тока е евтин. Тока на зарядка е безплатен. Ама за сега. Като стане нужен за всяка кола, цената му ще скочи в пъти. Толкова ли не схващаш? Днес Тесла строи зарядни станции за да печели пари от тях утре. А колите й са пипалата й в джоба ти.22:54 09.08.2019