Лаковото покритие на Tesla Model 3 е прекалено меко и тънко, което води до преждевременно износване, лесно надраскване и дори лющене, констатира Финландската търговска камара. Нерадостната оценка е резултат от проверка, предизвикана от оплакване на собственик, който установил дефекти по боята след едва месец експлоатация.
Джони Саволайнен получил своя Model 3 на 29 март и още на 29 април забелязал, че по лаковото покритие на новия му електромобил са започнали да се появяват следи. Оплакал се от проблема в представителството на Tesla, но от там го информирали единствено, че гаранцията не покрива такъв дефект.
Саволайнен естествено не останал никак доволен от отговора и се обърнал към Финландската търговска камара с молба за инспекция (част от дейността на организацията са технически проверки на стоки и услуги). Експертите установили непълно покритие "покрай пантите на предните и задните врати, долната им част, предните и средните колонки на каросерията", както и "неточно напасване на вратите, което допринася за повреждането на лаковото покритие".
Формата на калниците също причинявала щети, тъй като позволявала на колелата да изхвърлят малки камъчета по боята. Монтажът на калобрани можел да предотврати такива наранявания, но със сигурност щял да влоши аеродинамиката и автономния пробег на електромобила.
Финландците констатирали и друг недостатък. Лаковото покритие на Model 3 било със средна дебелина 106 микрона, докато стандартът в автомобилната индустрия варирал между 110 и 150 микрона. Нещо повече - на места боята на американския електромобил била дебела едва 70 микрона. Докладът на Финландската търговска камара завършва със заключение, че " в най-засегнатите зони боята е доста под минималния долен праг, посочен от производителя".
-11 +93
Коментиран от #80
-3 +36
Коментиран от #6, #42
-85 +19
-3 +19
Коментиран от #33
-22 +57
До коментар #3 от "гост":
Съгласен съм! Илончо е гениялен бандит! Няма друг такъв тарикат като него да измъква парите на бунаците по толкова нагъл начин като Илончо! Престъпен гений с престъпен ум!
-14 +56
-18 +40
До коментар #8 от "простотия до шия":
Тц тц тц тц значи и тоя финландец е руска ушанка, а... Онея със замръзналите тесли на температура около нулата и те, а... Тея с изгорелите от прегряване на подгряването, за да отвори вратите даже са от Чукотка... Няма лошо, знаем, че балъците няма да свършите никога... Карайте си това недоразумение - таблета на колела, ние ще караме произведения на хора, които знаят как се прави автомобил. Ама туй верните лаещи кучета сте все хора, които никога не сте карали Тесла. Собствениците са много по- в час от вас и нямат нищо общо с конете с капаци... Шест човека познавам собственици и всички са в час с проблемите, но имат пари и искат да имат и по Тесла в гаража. Да, ускорението е страхотно, ел мотор е все пак, но туй то... Никой от тях никога не се е пънал като фенчетата тук в коментарите да ми обяснява, как това е номер 1 и туй то...
Коментиран от #10, #12, #50
-13 +40
До коментар #9 от "Бачо Киро":
Карал съм Тесла и имам Тесла! Кон с капаци не съм! Проблема го има при някой, да! Гледал съм и други снимки! Проблема е специално и при тази боя, черната! Не е достатъчно издръжлива, явно е тънка, но не излиза при всички! Тази вървеше в цената, не е металик! Някой решиха проблема с престилки! В момента Модел 3 се предлага в цената с бялата боя, която е много по - устойчива! Запознат съм с проблемите, колите не са по -дефектни от други нови модели на други марки!
Коментиран от #62
-19 +18
-13 +9
До коментар #9 от "Бачо Киро":
Хората в Норвегия, Дания, Холандия, Германия и др. развити страни, карат Тесла не заради ускорението. Ежедневно срещам Тесли по пътя и досега нито един водач не се е пънал да ускорява! Докато в България всеки с Тесла се дърпа! Що ли е така?
Коментиран от #14, #15, #31
-7 +16
-24 +5
До коментар #12 от "Да да":
Как да ускори, като ще държи до работа инна връщане пеш!
Коментиран от #17
-5 +16
До коментар #12 от "Да да":
На изброените бунаци вибраторите им идват с държавна премия - затва ги карат! Спри премиите и преференциите и ела да си поговорим пак колко са популярни вибраторите ;)
Коментиран от #16, #47
-2 +26
До коментар #15 от "Driving pleasure":
Модел 3 е доста конкурентен в Европа и без субсидии! Причината е, че подръжката на ДВГ е скъпа и цената на бензина е висока! Знаеш ли, колко е цената на час работа, на сервиз? Колко е цената за смяна на ангренаж, на турбо, на ДПФ, на съединител и много други? Това е причината, хората да не искат ДВГ - ТА! В България си правите старите коли при кварталните майстори! Защо не ги карате на фирмените сервизи? В Европа квартални майстори няма! Хората знаят, защо ги сменят! И как, ще купиш ДВГ, като скоро може и да ги забранят! Знаеш ли каква ти става обезценката на колата, като никой не ти я иска?
Коментиран от #20
-24 +9
До коментар #14 от "Абе":
Не говори глупости, Модел 3 с голямата батерия при нормално каране с 90 км/ч си издържа 500 км.! Да вметна, че България е толкова от единия край до другия! Ако си спомняте в Топ Гиър, Кларксън караше Мустанг Шелби мисля до Италия, с разход 20 на 100 и 50 литра резервоар! Бензина му свършва по - бързо от на електричка! Колко км.изминавате градско с бензинова кола 50 литра резервоар и 10 разход?
Коментиран от #45, #67
-15 +6
Коментиран от #77
-22 +13
-2 +25
До коментар #16 от "мнение":
Говориш глупости! Даже в самата Америка със спада на субсидиите продажбите паднаха, в гейропа дават и данъчни облекчения и безплатно паркиране и още глупусти - само това стимулира покупката, а не защото е по-добрата техника. Зареждането е преобладаващо на суперчардж и струва 30 цента на кВ това са си 5 евро на 100 сложи надценката, която си дал при покупка, дно 20 тина хил евро, сложи и подмяната на батерията след няколко години и просто няма как да я изкараш икономически изгодна т'слата. Да не говорим, че има доста хора, които гаранционно са подменяли даже електромотори - как си представяш ти, да ти направят необслужваема кола - не ставай смешен. Т'слата се трош и обслужва също както конвенционалния автомобил - разликата е, че парите ги даваш на куп, вместо във времето
Коментиран от #21, #23, #32
-6 +19
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Оо забравяш че в Америка не ги цъкат по 1,20 за кофичка мляко и по 55% акциз върху горивата!
-1 +9
Лека полека идва отрезвяването. Не, че и при другите съвременни марки лаковото покритие е по-дебело, но свети Илон тук се е ос.....л.
Търкалям един служебен ВАГ на 2 години, лакът му на предния капак от камъчета е в по-лошо състояние от личния ми ВАГ, който е правен 2005 г.
-4 +7
До коментар #20 от "Driving pleasure":
30 цента! Това ти го писах, аз преди! Това е в Германия, където е най - скъп! А знаеш ли колко е в Норвегия?
Коментиран от #25
-8 +2
-0 +15
До коментар #23 от "мнение":
А знаеш ли колко голям е норвежкия автомобилен пазар спрямо германския ;) А Норвежците, на които богатството идва от износ на петрол са ми бая лицемерни - нема лошо да спре европа да купува петрол от тях, за да са напълно зелени и после да си говори какви субсидии и какви цени ;)
Коментиран от #30
-1 +18
-3 +13
Коментиран от #29
-2 +6
До коментар #8 от "простотия до шия":
Коя Лада не пали бе плосък? Грантата през 2011? За 14000лв толкова. Новите нямат никакви ядове,ама вие ако не повтаряте една случка отпреди 8 години с предпроизводствен модел няма да има какво да пишете.
-4 +11
До коментар #27 от "мнение":
Не пишете с други никове!
-0 +0
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Ако не от Норвегия, петрола ще се купи от друго място, защото петрол трябва! Не знам, дали знаеш, че в Норвегия, се добива доста екологично, за да не замърсява при добива! Защото, следващата индустрия е рибата!
Коментиран от #38
-4 +6
До коментар #12 от "Да да":
Ами щото са развити страни, с развити хора! Да не довършвам, че ще се обидите!
-1 +6
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Знаеш ли, колко е средния живот на колите в ЗАПАДНА Европа? В някой държави е 12-13 години! При Тесла гаранцията е 8 години! Мислиш ли, че не може да издържи другите 5? Батерията е проектирана да издържи тези години! Така, както ТСИ моторите са проектирани да издържат около 250 хиляди км.! И даже доста по - рано сдават багажа! Ти колко годишна кола караш?
Коментиран от #43
-8 +6
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Вие с “Илончо”на един чин ли сте седяли,господин изпитващ удовоствие, от карането на 15 годишната си “Е четиресе и шестица
“?Надали,просто манталитет май,а!
Коментиран от #35
-5 +7
Коментиран от #36, #66
-6 +4
До коментар #33 от "Също не харесвам Тесла но":
А ма той на училище ходил ли е ? Имам предвид онзи шарлатанин от Африка.
-2 +5
До коментар #34 от "Варбург":
Хастарът по принцип е отвътре на дрехата, така че ако искаш да кажеш, че Мъск не е променил нищо, си прав.
Коментиран от #41
-1 +7
-0 +3
До коментар #30 от "мнение":
Хаха стига с тези простотии. Участвал съм в правенето на много петролни платформи. Технологията е еднаква както за Норвегия така и за Африка. По принцип е доста чисто, стига да няма инцидент, не си мислете че в Африка примерно има замърсяване.
-1 +8
-0 +8
-3 +6
До коментар #36 от "969":
Лицето на дрехата е редно да е чисто. ДВГ не е парфюмопроизводство. Неискам то да е лицето на цивилизацията!
-3 +1
До коментар #3 от "гост":
Ти нали караше тесла,пребоядиса ли я вече
-1 +5
До коментар #32 от "мнение":
Изпилиха ти мозъка с тая тесла.когато тоя боклук стане на годините на моята кола знаеш ли че никой няма да помни какъв цвят е била щото ще се е скапала отдавна,някое негърче отдавна ще се е наиграло с таблета от нея
Коментиран от #44
-1 +5
До коментар #43 от "Хайл":
Тя доста преди да е станала на годините на твоята, ще си е върнала парите от горивото!
-6 +1
До коментар #17 от "мнение":
500 км никак не лош.! Лошото е че както казваш ако прекосиш Българи от единия до другия крайи в близките 8 часа бе моцеш да се върнеш. Това е проблема на електричките и докато не го променят за мен си остават коли за градско или за пробек до 200 км от вкъщи. Надявм се в най скоро време да намерят решение на проблема със зареждането и тогава със сигурност ще си зема ел. Кола
Коментиран от #46
-3 +2
До коментар #45 от "Хост":
Не разбрахте, че проблема не е пробега, а липсата на зарядни в България! В Европа се минава спокойно 1500 километра на ден!
Коментиран от #54
-6 +1
До коментар #15 от "Driving pleasure":
Понеже, пишеш за субсидии! Бяха ли субсидирани дизелите в началото, когато се смятаха за екологични?
Коментиран от #48
-2 +2
До коментар #47 от "мнение":
Бяха, и точно затова ви обясняваме, че схемата е същата, обаче вие се кълнете, че "този път ще е различно" и ел. колите са екологични, икономични и практични, и всичко ще е цветя и рози. Вервайте си колкото искате в Дядо Коледа и как сте хванали Господ за шлифера и как ще е..те Дявола във въздуха, но недейте рева като ви се подиграваме на наивността и лекомислието (да не използваме по-образни думи).
Коментиран от #49
-1 +7
До коментар #48 от "652":
Екологично е, но е важно и тока да се произвежда чисто! За производството на бензин, също се изразходва много ток, който идва от ТЕЦ! А тока можеш направо да си заредиш в колата, а не да пренасяш нефт през половината свят, да го рафинираш и да го разнасяш през цялата държава! Тока е чистата енергия, но трябва да се добива чисто или поне по - голямата част!
Коментиран от #56
-4 +4
Коментиран от #53
-6 +4
-1 +5
До коментар #51 от "мнение":
.... за един по-пед^лски свят.
-1 +4
До коментар #46 от "мнение":
Със зарядни на всеки километър, екологията и зелените площи ще я втасат чудно.
Коментиран от #55
-1 +6
До коментар #54 от "ФауВе":
На мястото на бензиностанциите? Или за бензиностанции зелени площи не се губят?
Коментиран от #81
-5 +2
До коментар #49 от "мнение":
Айдеее, продължаваме с бележките "под черта" - електричките са практични, ама трябва да има зарядна инфраструктура. Електричките са екологочни, ама токът трябва да е "зелен". Електричките са надеждни, ама трябва батерията да се управлява и зарежда не знам си как. С други думи ракетата си е чудесна, но космосът е крив. Като ти е зор да си екологичен, те ти метан, те ти дизел от рапица, те ти етанол от захарна тръстика. Така да се каже все ВЕИ източници на гориво.
Коментиран от #57, #60
-1 +6
Коментиран от #82
-7 +2
-1 +3
До коментар #56 от "5699":
Пич, незнам как мислиш за оправдание инфраструктурата! Ти ако имаш една бензиностанция в Пловдив и една във Видин, ще си купиш ли бензинова кола?
Коментиран от #63
-2 +0
До коментар #57 от "Антиелектрика":
Защо продължаваш да пишеш с моя ник, след като изрично казах, че повече няма да пиша в смешния сайт, именно заради анонимността и писането с чужди никове?! С болни мозъци нямам намерение да се занимавам!
-1 +5
До коментар #10 от "мнение":
Проблемът се решава с малко черно фолио. Имаше снимки. Дори седи стилно. Тойотата ми има фабрично такова фолио...
-3 +0
До коментар #60 от "мнение":
Ако има две бензиностанции на кръст не знам дали ще си купя бензинова кола, но със сигурност няма да бия тъпан колко са практични бензинките и как е песен да живееш с такава.
Коментиран от #64, #65
-1 +4
До коментар #63 от "7583":
Е, да де! Аз не живея в България, аз пиша за Европа! Там зарядни има много! А за България, говорете с Бойко да ви направи! Тук е статия за кола във Финландия, а не в България!
Коментиран от #69
-3 +2
До коментар #63 от "7583":
А и защо, да не вземеш! Нали инфраструктурата не може да е проблем! Караш от София, зареждаш в Пловдив! Бензиновата кола има голям пробег с един резервоар, не е проблем!
Коментиран от #70
-2 +0
До коментар #17 от "мнение":
Първо не беше Кларксън, а Хамънд. Второ не беше Мустанг, а Додж Чарджър, трето не беше топ гиър, а Гранд тур предаването
Коментиран от #68, #74
-1 +4
До коментар #64 от "мнение":
Като четем какви колосални продажби имат електричките в Европа (обикновено 20 хил. бройки на година са мираж!) направо им завиждам за ел. инфрастуктурата там. В "родната" ти Норвегия едва ги докарвате до 30-40% от продажбите на нови коли и то след като за електричките няма ДДС и една камара други такси и налози, т.е. "състезанието" е меко казано манипулирано. Но, както казах, продължавайте да ми обяснявате колко сте прогресивни и напредничави, но не мрънкайте като ви се подигравам за религиозните ви вярвания.
-2 +4
До коментар #65 от "мнение":
Ама вие отворихте дума за инфраструктурата - електричката била много хубава, но ѝ и трябвала подходяща зарядна инфрастктура. Ми, щом има уславие за хубавостта ѝ, значи не е баш толкова хубава. При бензинките проблемът със зарядната инфраструктура се оправя с две туби по 20л. в багажника. Ето това е пример за практично и ефективно ИНЖЕНЕРНО решение. Подчертавам - инженерно. Всичко останало са мрънкания и уфлянквания като на 6-класничка след класно по български език и литература. Тя електричката ми е много хубава, много бърза, мога многа да я карам, ама само на определени места и в определено време. Пак казвам, щом има толкова условия и дребен шрифт значи въпросната електричка е всичко друго, но не и инструмент, който да ми улеснява живота. Моден аксесоар, пичеловка, хоби - да, но не и удобство.
-2 +5
-4 +2
Коментиран от #73
-1 +4
До коментар #72 от "4565":
Ами ти колко искаш да продават, не мога да разбера? Кой да ги произведе? За второто тримесечие Тесла е произвела 87 хиляди и е продала 95 хиляди! Не виждаш ле че няма капацитет?
Коментиран от #75
-3 +1
До коментар #67 от "Asd":
Изтрили са ми коментара, не знам дали си го видял! Напиши в Тубата Мустанг Шелби Кларксън Топ Гиър! Кара до Италия!
-1 +0
До коментар #18 от "Жоро":
Пич тази кола я искат защото е модерна и защото има държавни субсидии. Плюс това до момента нямаше алтернативи. Искаш бърза електричка, отиваш при чичо ти Илън. Чакай още една две години и тогава говори за колко добра е колата. Аз съм се возил в модел тройка и качеството на колата не е оправдано от 55000 евро цена в Европа. Верно че в Америка е 35000 долара ама все пак не е достатъчно добра за тези пари където и да е. Туй то...
Коментиран от #78, #79
-1 +3
До коментар #77 от "До експертите":
Уж си се возил, а нещо си нямаш понятие, от Тесла! Значи 35 хиляди долара, в Америка и 55 в Европа? И кои модели са това? SR, SR +, LR или Performence ?Или няма значение, важното е цената? Специалисти!
-2 +1
До коментар #77 от "До експертите":
Иди напиши в статията на ТСИ на ФВ! Там може да си по - компетентен, но не вярвам! ФВ е супер качество, с развалени двигатели!
-1 +0
До коментар #2 от "Коментар📝":
Ти си неграмотен!
-0 +0
До коментар #55 от "мнение":
Бензиностанциите нама нужда да са толкова много, колкото трябва да са електростанциите, защото петролните коли изминават много повече км с един заряд, отколкото електричките. Двойно повече електростанции ще трябват.
-0 +1
До коментар #58 от "мнение":
Тока е евтин. Тока на зарядка е безплатен. Ама за сега. Като стане нужен за всяка кола, цената му ще скочи в пъти. Толкова ли не схващаш? Днес Тесла строи зарядни станции за да печели пари от тях утре. А колите й са пипалата й в джоба ти.
-0 +1