През 1934 г. ръководството на Texaco взема решение да промени напълно имиджа на американския петролен гигант. С нов вид се сдобиват бензиностанциите, логото, дрехите на служителите и автомобилният парк на компанията.
Най-радикалната новост обаче са бензиновозите Diamond T Doodlebug. Идеята за футуристичните цистерни е на Норман Бел Гедис и Уолтър Доруин Тийг, които са натоварени с модернизирането на бранда Texaco.
Камионите се произвеждат от Heil Trailer в Милуоки, щата Уисконсин, където аеродинамичните каросерии се монтират на шасита Diamond T. Високи са едва 1.8 м и нямат нито калници, нито странични стъпенки и нито една издадена част.
Кабината на 8-метровия Dooddlebug се намира в предната част и е опасана с извити стъкла, каквито през 30-те години на миналия век светът все още не е виждал. Зад нея се намира цистерната с обем 5 700 литра.
Задвижването е поверено на шестцилиндров Hercules L-head с обем 3.9 литра, мощност 91 к.с. и максимален въртящ момент 260 Нм. Агрегатът е разположен в задната част на камиона и водачът не го чува. За да могат да се превключват предавките правилно, в двигателния отсек е монтиран микрофон, който да предава звука в кабината.
Изработени са общо 6 бензиновоза Doodlebug. Всички те са боядисани в яркочервен цвят. Texaco ги използва до края на 40-те години, но въпреки положителните отзиви на механиците и шофьорите едросерийно производство така и не започва.
В последните години от съществуването си някои от футуристичните цистерни са откупени от други компании, но през 50-те всички са изведени от експлоатация. До днес не е оцелял нито един Doodlebug.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ХХХ
Бих карал такова, с известни модификации да не е цистерна само.
Коментиран от #5
14:22 07.08.2019
2 DIESEL SMOKE
14:26 07.08.2019
3 РЗС
19:06 07.08.2019
4 drum
00:42 11.08.2019
5 Иво
До коментар #1 от "ХХХ":
Че какво те бърка да е цистерна,?18:45 14.08.2019