Новини

Защо не се използва барут вместо бензин?

Публикувана: 14 Август, 2019 11:06
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10183
Защо не се използва барут вместо бензин?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 16 гласа.

Задавали ли сте си въпроса: След като куршумът излита от дулото на оръжието с огромна скорост, то защо подобен механизъм не се използва и в автомобилите?

Изхождайки от първия закон на термодинамиката, енергия не може да бъде създадена или унищожена. Автомобилът преобразува наличната енергия в кинетична, като тази енергия идва от продукти от нефт или от електричество. Ние обаче ще поговорим за бензиновите коли.

И така, смес от бензин и въздух попадат в цилиндъра, където се сгъстява от буталото, а сгъстената смес се възпламенява, което кара буталото да се върне, като по този начин се завърта и коляновия вал. Използването на бензин е масово, защото първо той е сравнително евтин и второ, отделя много енергия при горене.

Защо не се използва барут вместо бензин?

Казано накратко, то отделената енергия е нещо като "енергиен напор", получаващ се от определено количество субстанция. За да се движи нормално един автомобил му е нужно вещество с ефективно съотношение между мощност и тегло.

В стандартния акумулатор, който присъства във всички автомобили това съотношение е малко - 0.17 мегаджаула на килограм, а в урана от реактор, например, то е прекалено голямо - 80 620 000 мегаджаула на килограм. Така се стига до използването на бензин, който е далеч "по-скромен" от урана, но и доста по-ефективен от оловно киселинните акумулатори.

Всичко това ни връща към въпроса от заглавието - Защо не се използва барут вместо бензин? Барутът отделя енергия равна на 11.3 мегаджаула на килограм, като на този фон отделяната от бензина енергия е 46.4 мегаджаула на килограм. Оказва се, че барутът има шокиращо ниска отделена енергия, която обаче е достатъчна да изстреля куршума, но не и тези тон и половина, колкото е средната маса на един автомобил.

Защо не се използва барут вместо бензин?

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Яжо Секвоев
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Па смени дилъра бре!

Коментиран от #2


Оценка:
-6 +29

Яжо Секвоев
(гост)

Неутрално
2 Отговор

До коментар #1 от "Яжо Секвоев":


От какво се прави Барут? Яко сладури сте! Сега да не дуднем КАК.

Оценка:
-3 +7

3
Този коментар е премахнат от модератор
чико
(гост)

Неутрално
4 Отговор
За сведение първите двигатели на дизел са работели със стрит като брашно въглищен прах.Съвременния дизел е всъщност двигател на Сабатие ,но популярност е добил под името на Дизел.

Коментиран от #9, #19


Оценка:
-3 +20

АУДИттрс420
(гост)

Неутрално
5 Отговор
къде си суперкар

Оценка:
-3 +1

ТАД
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Защото трудно минава по тръбите ;-)

Оценка:
-1 +12

Jack Bauer
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Интересна статия. И се сещам за следващия въпрос - защо патроните не ги правят с бензин, след като бензина има по-добро съотношение отделяна енергия/тегло? Тогава боеприпасите ще бъдат по-леки и доста по-мощни.

Коментиран от #10


Оценка:
-2 +25

Кафъфъл
(гост)

Неутрално
8 Отговор
А аз питам, защо не се използват лай.... вместо мозък?

Оценка:
-3 +7

майстора
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #4 от "чико":


Да почти... само дето е малко еволюирал ....малко малко колкото е разликата в еволюционно отношение между динозавър и човек......

Оценка:
-1 +0

Димов
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #7 от "Jack Bauer":


Тъкмо щях да питам същото. Малоумна работа, ей. Тия хора хептен изтрещяха. Бензинови патрони: "- Ти с какви стреляш? - С безоловни. А ти? - Аз съм с рейсингови с добавки за октан."

Оценка:
-1 +17

Dron
(гост)

Неутрално
11 Отговор
https://en.wikipedia.org/wiki/Coffman_engine_starter

А всъщност са се ползвали за стартиране на двигателя.

Оценка:
-1 +4

Симпатичен и скромен Пекински пор вдовец
(гост)

Неутрално
12 Отговор
би било суперско с барут заредено колицататполи за минута от българия в бразилия

Оценка:
-1 +1

Проба
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Смесете барут с бензин, гаранция колата ви ще литни.

Оценка:
-0 +7

Бонус
(гост)

Неутрално
14 Отговор
И бонус, светлинни ефекти.

Оценка:
-0 +5

Емил
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Сега обясни и обратното - като бензинът е толкова енергийно висок, защо не става за патрони, а само за "коктейл молотов"! СМЕШНИЦИ!

Оценка:
-0 +3

гуньо
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Навремето са правили такива опити дори имало прототип но се оказало бошлаф работа много не ефективен се оказал.Но на въглища и дърва има газоженни двигатели пиролиза мисля беше и отделя газ.Малко преди и по време на втората свтовна воина са били доста распространени поради липсата на бензин.Бях чел някаде че имало и самолети които исползвали въглищен прах,правоточни двигатели мисля че бяха и представлява една траба надупчена.Извинявам се че немога да дам подробности много отдавна съм го чел и бях много изненадан че има такъв двигател ито на самолет за това съм го запомнил.

Оценка:
-0 +3

ТАС
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Журналисти, като не ви е работата да се бъркате в науките физика и химия не го правете.
В случая не е важна енергията, а характеристиките на горене на веществата. Има понятие скорост на горене. При течните горива то не е толкова зависимо от налягането съда(цилиндъра или патрона). При барута нещата са много различни. Скоростта му на горене силно зависи от налягането в съда. На практика се получава, че след първоначалното запалване в затворен съд той си само ускорява горенето защото повишава налягането в съда(лесно може да разруши съда) замислете се колко с дебели стените на затвора на едно оръжие. Обема на отделените газове е много голям, около 500 пъти по-голям от началния за бездимния барут. Стандартния дизелов двигател работи с до 20 пъти повишен обем(20 атмосфери). Подобен процес става почти неконтролируем в затворена среда.

Оценка:
-1 +2

Глупости
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Двигател на Сабатие?! Има теоретични разработки в тази насока заедно с Тринклер, поради което се нарича "двигател на Сабатие-Тринклер", но реално се отличава доста от разработките на Дизел. Впрочем, покажи ми само един линк към сайт с инфо за първите работещи двигатели на въглищен прах, защото съм сигурен, че опитите да се внесе въглищен прах в горивната камера са неуспешни - самото гориво трябва да се подава непрекъснато, а изгорелите вече сажди да се изкарат навън. Т.е. работещ двигател на въглищен прах никога НЕ Е СЪЗДАВАН!

Оценка:
-0 +1

Cyka
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #4 от "чико":


Информативно и крайно безполезно. Как е възможна цилиндрите да се пълнят с барут и каква система ще е необходима за това. Дали ще сработва достатъчно добре? И как ще се отрази на механика от колекторите, през клапаните и цилиндрите на сухото гориво, което вероятно ще полепва по стените на цилиндъра и всичко останало.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Хасан Адемов
Депутатът от ДПС коментира спекулациите за коалициите на Движението на Сокола.
ДПС не е „файл“ да ни прикачва към БСП или ГЕРБ, автономна политическа партия сме"

Още бисери