Съвременните технологии позволяват интегрирането в стъклото на редица компоненти, които променят коренно свойствата му, докато структурата остава прозрачна. Когато автомобилът се движи, основният удар от всички елементи поема многослойно предно стъкло, което служи за главния „прозорец към света“ за водача. Следователно, от всички останали стъкла в колата, то има максимална защита и се счита за най-„умно“. В крайна сметка ветроупорното стъкло е пълно с иновативни технологии, които подобряват експлоатационните характеристики и комфорта на водача. Напоследък обаче задните стъкла на автомобила не изостават по отношение на интелигентността.
Нагряване
Няма да изненадате никого с електрическото нагряване на стъклото, което се осигурява от проводими ленти на повърхността му. Преди това такава функция беше достъпна само отзад, но тъй като лентите бяха намалени до размера на едва забележими нишки, и предните стъкла и страничните прозорци започнаха да ги използват. Благодарение на това се появи много полезен зимен вариант - загряване на зоната за почистване на чистачките. Така те не замръзват и винаги са готови за употреба.
Атермично стъкло
С атермични стъкла са оборудвани 70% от съвременните автомобили, и всичко това се прави, защото те предават топлина и светлина в оптимални дози. Специалното пръскане със сребърни йони предпазва стъклото от замръзване и поддържа оптималните температурни условия в салона.
Антена
В много съвременни автомобили антени под формата на тънки метални нишки са интегрирани в стъклото. Те могат да бъдат запечатани между слоевете на конструкцията или да бъдат приложени към нея от вътрешната страна с модерна технология за печат. Освен това фините размери на антената изобщо не пречат на видимостта и в същото време това гарантират висококачествен прием на сигнал.
Черен кант
По краищата на предното стъкло лесно се забелязва черна точковидна лента с ширина от 1,5 до 3 см под формата на тънка плътна линия и кръгове с различни размери, които се наричат фрити. Наред с други полезни функции, тези капчици от специална керамична боя улавят слънчевите лъчи и спасяват очите на водача от внезапно заслепяване.
Триплекс
Когато е повредено, предното стъкло се напуква, оставайки в рамката си, което гарантира безопасност за водача и пасажера до него. Това става възможно благодарение на използването на специално ламинирано „триплексно“ стъкло със специален филм вътре, който го държи и предпазва от разпадане. В резултат участниците в произшествието могат да избегнат сериозни наранявания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 САП
Ако нещо не са подобрили технологията съм твърдо против нея.
Останалите неща са си супер.
14:15 27.09.2019
3 сноу
14:22 27.09.2019
4 Въпрос
Коментиран от #7, #8, #9
15:06 27.09.2019
5 ....
15:10 27.09.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 САП
До коментар #4 от "Въпрос":
Не става да ги слагаш допълнително. Трябва да са фабрично вградени.19:07 27.09.2019
8 има
До коментар #4 от "Въпрос":
Търсиш реотан за печка ЕЛВА. После трябва да намериш някой майстор, да отлепи триплекса.06:28 29.09.2019
9 type-R
До коментар #4 от "Въпрос":
Предното стъкло се обдухва с топъл въздух от парното. Натисни си съответното копче.Коментиран от #10
21:44 29.09.2019
10 гост
До коментар #9 от "type-R":
Въпросът е колко време трябва да чакаш докато започне да духа топло и да нагрява предното стъкло, ако колата ти стои на -20г. Преди имах дизелова кола и трябваше да я запаля 10мин преди да потегля, защото дори и да духа вентилацията топло не се усеща преди 5тата минута, а достатъчно топло да загрява стъклото и да размразява става след 7ма, 8ма минута. Сегашната ми кола е с 500вата нагревател и бензин, та размразяването и топлото започват на втората минута. Аз съм против нагревател в предното стъкло, вижда се и лично мен ме дразни.Коментиран от #11
09:06 30.09.2019
11 type-R
До коментар #10 от "гост":
Ами така са дизелите. Да си беше купил бензин. Нищо. Следващия път ще знаеш.09:37 30.09.2019