Новини

Стартиране на двигателя през зимата: 5 правила

Публикувана: 8 Ноември, 2019 11:48 Обновена: 8 Ноември, 2019 17:20
64 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 84691
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 119 гласа.

Тази година зимата се бави, но студовете неминуемо ще дойдат, а с тях идват и проблемите със стартирането на двигателя в мразовитите утрини. Руският портал auto.mail.ru припомня 5 правила, чието спазване намалява риска да тракате безпомощно със зъби около колата заради изтощен акумулатор точно когато ви е най-необходима.

Правило №1. Не бързай
Премръзналият през нощта автомобил се нуждае от известно време, за да се "опомни". Някои коли поемат сами част от предстартовите процедури - например автоматично включване на горивната помпа при отварянето на вратите. Основното обаче зависи от водача.


След включването на контакт направете известна пауза преди да завъртите стартера. Така бордовата електроника ще има време да завърши процеса на самодиагностика, горивната рейка ще снабди дюзите с достатъчно гориво и ще се стабилизират параметрите на електрическата инсталация и запалителната система.
Собствениците на дизелови автомобили не бива да забравят оранжевата контролна лампа със спираловиден символ. Обикновено тя показва работата на подгряващите свещи и ако не е изгаснала, съществува сериозен риск двигателят да не запали.
Стартирането на двигателя в кола с бутон е значително по-просто. Електрониката организира целия процес самостоятелно и за шофьора остава само да натисне копчето.

Правило №2. Пести тока


Стартерът е един от най-големите консуматори на електричество в автомобила. В многоцилиндровите двигатели мощността му сравнима с тази на мотопед. Ето защо при измръзнал двигател, когато завъртането на коляновия вал е особено трудно, акумулаторът се изтощава за нула време.
В зимните утрини батерията рядко е напълно заредена и токът трябва да се икономисва. Препоръките в инструкциите за експлоатация на съвременните автомобили определят лимит от 10-15 секунди въртене на стартера. Ако двигателят не запали, трябва му се даде поне половин минута почивка преди следващия шок. След 3-4 опита няма смисъл повече да се пробва. Очевидно има друг проблем.

Правило №3. Натисни съединителя


Ако автомобилът е с ръчна скоростна кутия, преди стартиране на двигателя амбреажът задължително трябва да се натисне по пода. Така стартерът ще бъде разтоварен от задачата да раздвижва и замръзналата трансмисионна смазка.
Не бързайте да отпускате съединителя. Нека моторът да влезе в стабилен режим на празния ход. Ако педалът се отпусне прекалено бързо, повишеното натоварване може да угаси двигателя дори на неутрална предавка.

Правило №4. Не подавай газ


Електронният управляващ блок на мотора е интелигентен механизъм. Той знае най-добре от колко гориво и въздух има нужда двигателят и няма никакъв смисъл да му се "помага" с помпане на газта като на едновремешните карбураторни "жигули" и "москвичи". Така съставът на сместа ще се наруши и ще затрудни още повече стартирането.

Правило №5. Никакво бутане и дърпане, само кабели


Опитите за стартиране на двигателя с бутане или теглене на буксир са силно непрепоръчителни. Тези способи създават риск за катализатора, а при автоматиците - повреда на трансмисията.
Ако сте сигурни, че проблемът е в изтощения акумулатор, единственият разумен изход са кабелите за подаване на ток. Те обаче също трябва да се използват разумно, тъй като електрониката в съвременните автомобили е нежна и не понася добре резките скокове в напрежението.
"Плюсовете" могат да се свържат директно за клемите, а "минусът" - към всеки метален детайл по колата с изтощен акумулатор. Пряко свързване на отрицателните полюси не е желателно, тъй като в проблемната батерия може да има късо съединение, а то означава неприятности и за колегата, който се е съгласил да даде ток.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 119 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
сектант
1 Отговор
дъстъра ми го паля с ключа от терасата и докато слеза до долу вече е загрял и вътре е 25 градуса

Коментиран от #2, #3, #27, #30, #49


Оценка:
-211 +84

Иван
2 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


За влашкия Туарег ли става дума❓😂

Оценка:
-26 +235

Сектант
3 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


Моя е с печка и като вляза вътре е адска жега,много помага кат влача хиксове и мл по пряспите из Пампорово.

Коментиран от #7


Оценка:
-89 +67

гост
4 Отговор
Публикувано във факти.бг: ''преди стартиране на двигателя амбреажът''...ми добре, щом требе и ''амбреажът'' ша натискам...щото ние тука на село караме коли с амбреаж, за разлика от гражданчетата...техните са със съединител...

Оценка:
-32 +88

Кракра
5 Отговор
Имам си гараж и ме боли фара

Коментиран от #6, #11


Оценка:
-30 +129

Сектант
6 Отговор

До коментар #5 от "Кракра":


Само Дъстъра не се нуждае от гараж,останалите паркетници трябва и с одеяло да ги завивате а зимата и чудото да им палите.

Коментиран от #33, #34


Оценка:
-87 +47

гост
7 Отговор

До коментар #3 от "Сектант":


Ти па....я ела да та качим в МТЛБ-то да видиш язе ква печка имам. Като натоварим 2 тона чукуровски кюмур и един кубик дрЪва отзаде в платформата и кюмбето стаа на 6...па тва МL, XXL, 2XXL, X6,7, 8 че и 9 ги влачим като дърта свинкя мазен вестник...

Оценка:
-8 +66

Зайко Байко многознайко
8 Отговор
Палете, влачете , мръзнете, подавайте си ток. Аз заминавам на Доминикана и си карам колело!😄

Коментиран от #13, #17, #31


Оценка:
-8 +139

Бай
9 Отговор
А топъл ли ти е гаража ?

Оценка:
-5 +40

10
Този коментар е премахнат от модератор
Бай
11 Отговор

До коментар #5 от "Кракра":


А топъл ли ти е гаража ?
Муахахахаааааааааааа !!!!!!!!!

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +31

Каскет под ушанката
12 Отговор
Не знаех че автоматик може да се пали с теглене и бутане, някой по запознат моля да разясни.

Коментиран от #15


Оценка:
-7 +83

Един НА Софията
13 Отговор

До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":


НА Доминикана ли беее .. ейй аман от селяни по таз земя !

Оценка:
-9 +39

фенъ
14 Отговор
Електричката "пали" от раз. Не съм имал проблем със спарковете.

Оценка:
-9 +31

Бай този
15 Отговор

До коментар #12 от "Каскет под ушанката":


Имах мерц 123 автомат.3 пъти съм го палил на дърпане.Нямаше никакъв проблем.

Коментиран от #16


Оценка:
-35 +19

Другия каскет
16 Отговор

До коментар #15 от "Бай този":


И как точно става? Искам и аз, би ли пояснил на коя предавка, как я включваш и т.н.

Коментиран от #18


Оценка:
-6 +29

Алфа Ромео
17 Отговор

До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":


На мен Куба ми е в сърцето но засега не съм ходил там, ако отида някой ден и ми хареса може и да не се върна, не всичко е пари приятелю...

Оценка:
-5 +35

Бай този
18 Отговор

До коментар #16 от "Другия каскет":


На неутрална и при около 30км слагаш директна.Зацепва пали и няма никакъв проблем.

Коментиран от #19, #57


Оценка:
-23 +17

Третия каскет
19 Отговор

До коментар #18 от "Бай този":


Да не си бил с ръчни скорости и да са те излъгали че е автоматик. Долу колко педала имаше, два или три?

Коментиран от #20, #54


Оценка:
-6 +51

Шоо
20 Отговор

До коментар #19 от "Третия каскет":


Един...

Коментиран от #21, #58


Оценка:
-3 +18

21
Този коментар е премахнат от модератор
Малчу от Факултету
22 Отговор
Нема таквоз нещу ощи сас слаганету на хамутя и гуменката трагва одма.

Оценка:
-0 +24

Pompev/zapoznat
23 Отговор

До коментар #11 от "Бай":


Шосе смееш,в северните държави има понятия като студен гараж и топъл гараж

Оценка:
-4 +12

незнайко
24 Отговор
Публикувано във факти.бг: Пряко свързване на отрицателните полюси не е желателно !!! КЪДЕ СПОРЕД УМОВЕТЕ ТРЯБВА ДА Е ВРЪЗКАТА ??? ЗАЩО НЕ Е СПОМЕНАТО ???

Коментиран от #45


Оценка:
-12 +9

руска зима
25 Отговор
Този акумулатор на снимката няма да запали никога.

Оценка:
-3 +15

Евала
26 Отговор

До коментар #21 от "Мооо":


Браво

Оценка:
-1 +4

Кое палиш
27 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


Кое палиш печката или колата? При второто няма лошо, но явно трябва да си на ръчна и свободна или неутрал/не важи за Дъстър-а защото няма 4х4 автомат/, което през зимата си е чисто ХА-ХА. Иначе поздравления за печката, чудесна екстра си е, но помнете - обслужваема!

Оценка:
-1 +11

Мерцедес мл
28 Отговор
На мерцедеса не му трябва печка, парното започва да духа още на първата минута.

Коментиран от #42, #51


Оценка:
-4 +24

Бай този
29 Отговор

До коментар #21 от "Мооо":


Педал е баща ти,че те е направил.Глупак.

Оценка:
-9 +2

китаеца
30 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


И като погледнеш, вътре Касабов чисто гол.😊😎😜

Оценка:
-2 +8

Другия Дедо Гошо Баце ти за Доминика
31 Отговор

До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":


Баце ти за Доминикана блазе ти. Аз заминавам за Филипините и ме боли картера за студа там кола не ти требе - един мотор ти е достатъчнен

Оценка:
-3 +8

Иво
32 Отговор
Полезно

Оценка:
-0 +2

Борис
33 Отговор

До коментар #6 от "Сектант":


Дустъра ако е дачия това кола ли е бе балъков това е щаига но не и кола всичко зависи от акумулатора е стига да не сте се преебали да си купите дизел акумулатора ми е на 4години бош и колата ми пали на -25 от първия или наи много от 2рия път100%

Коментиран от #41, #59


Оценка:
-7 +7

боикоминета
34 Отговор

До коментар #6 от "Сектант":


Що тъй?Реклама на румънско рено ли праиш?

Оценка:
-2 +8

gggw
35 Отговор
и най-важното - не загрявайте на място.. никой не е дльжен да ви диша изпаренията, така или иначе на светофарите ще загрее... в много страни по света подгряването на двигателя е забранено.. дано скоро и тук да стане... чистият вьздух е много по-важен от бракми за 300лв

Оценка:
-27 +31

Згряване
36 Отговор
Ши загрявам колата колкот си искам, пари за ремонт нямам. Ходи си лягаи до аспуха

Коментиран от #63


Оценка:
-17 +35

Згряване
37 Отговор
Ши загрявам колата колкот си искам, пари за ремонт нямам. Ходи си лягаи до аспуха

Коментиран от #50


Оценка:
-11 +18

Тричко
38 Отговор
Хубаво , палим и тръгваме със замръзналите или запотени прозорци... умньо!

Коментиран от #48


Оценка:
-6 +30

Пешо
39 Отговор
Абе дайте на тоя СЕКТАНТ да покара някаква кола,белким спре да ни промотира тоя ЗАДРЪСТЪР!!!Дърпал той Х5-ци и МЛ-и по Витоша с тия носачи от тръбички ф16 и двигател 1.3TCe!!!

Оценка:
-3 +35

Чудо на чудесата
40 Отговор
Аз 1 декември до 1 април не я гася. И всичко е точно!

Оценка:
-3 +17

SD dd
41 Отговор

До коментар #33 от "Борис":


Научи се, кога се пише й или и, от поста ти лъха неграмотност.

Оценка:
-1 +6

Гошо
42 Отговор

До коментар #28 от "Мерцедес мл":


Тук вече полъгваш. Няма такъв мерцедес освен да не знаеш какво караш

Оценка:
-2 +1

Десислав
43 Отговор
Толкова неграмотно технически статия не бях чел.Все още притежавам автомобил вектра А с карбуратор без електроника .Ако следвам препоръките значи ,че те тоа хафтомобил нема да са възпламени нивгиш

Оценка:
-6 +5

44
Този коментар е премахнат от модератор
Знайко
45 Отговор

До коментар #24 от "незнайко":


Положителните се свързват директно. Отрицателните - на подаващата се слага на клемата, на приемащата, на някой метален детайл!

Оценка:
-0 +9

Случки
46 Отговор
Старият ми Пасат 1.9 подавам му ключа изчаквам релето на подгряването да го чуя да изключи и дрън веднага. На Х- 6 тицата светва авариен режим , в сервиза ме питат , да не си сипал някаква нафта на черно , а аз им викам , вие в ред ли сте ?

Оценка:
-1 +16

47
Този коментар е премахнат от модератор
gggw
48 Отговор

До коментар #38 от "Тричко":


запотени не са щот не си бил вьтре, а за замрьзналите си има стьргало и всякакви размразяващи флакони

Оценка:
-3 +1

Иван
49 Отговор

До коментар #1 от "сектант":


Бех, толкова хвалби за Дачия от един човек не бях чувал никога. Даже обратното. Повечето мнения (от хора които имат и карат чисто нова дачия) са точно обратното... Не че са лоши, не че не са сподобни, ама за качеството на сглобка и материалите ми е интересно какво ще кажеш? Тъй като съм свидетел на това как на чисто нова Дачия и се разпада интериора и падат оплътнение след няма и 100 километра...

Оценка:
-4 +3

gggw
50 Отговор

До коментар #37 от "Згряване":


кат нямаш пари за ремонт ши пьтуваш с градския

Оценка:
-1 +4

Стефо
51 Отговор

До коментар #28 от "Мерцедес мл":


Не им трябват печки на старите атмосферни и турбодизели , на цди- тата им трябват по 2 печки, не по една. Или 20 км извънградско без парно :))

Оценка:
-0 +1

ауди а4
52 Отговор
за 5та точка след като аз не подам пряко минусовия проводни а го закача някъде из купето не е ли същото то мак отива до акумолаторът

Оценка:
-3 +4

jullliann 72
53 Отговор
Едновремешните Жигули,Москвичи и т.н. палят без никакъв проблем не само при нашта зима,но и при руската.Те са руски коли,не са за Африка и Бразилия.А тия високотехнологичните нещо им е трудно дори и при нашата мека зима.Огън да им накладем под двигателя или да ги ги качим по апартаментите?

Оценка:
-4 +6

54
Този коментар е премахнат от модератор
55
Този коментар е премахнат от модератор
56
Този коментар е премахнат от модератор
Николай
57 Отговор

До коментар #18 от "Бай този":


При старите Мерцове може и да става. На моя ако не запалиш мотора лоста на автомата не мърда. Трябва да я превключваш в авариен режим ръчно през една дупка с един допълнителен лост. До сега не ми се е налагало.

Оценка:
-0 +0

Путарина
58 Отговор

До коментар #20 от "Шоо":


пита долу в краката , не пита на седалката колко педала има.

Оценка:
-1 +5

Joo
59 Отговор

До коментар #33 от "Борис":


Моята кола е дизел и до сега никога не ми се е налагало да пробвам втори път да запали. 😁

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +2

agabaga
60 Отговор
Аз съм прост и вие сте прости, за това се разбираме.

Оценка:
-0 +2

Некой
61 Отговор
Пали се автоматика на дърпане явно не сте пробвали . Значи не сте патили!?

Оценка:
-0 +0

Селянин с кололо
62 Отговор
На -20 въртя и паля без проблем. Мазда 1.6 бензин. Да му мислят тия с умрелите дизели.

Оценка:
-0 +2

олеееееееее
63 Отговор

До коментар #36 от "Згряване":


МИ като нямаш пари ,дай си таралясника на вторични. Не е задължително всеки да е таралясник.

Оценка:
-0 +1

олеееееееее
64 Отговор

До коментар #59 от "Joo":


Споко, ще ти се наложи. Дизела много убав,докато е здрав. Като се потроши -оле мале, дюзи , турбини, маховици , ГНП-та . Е , сега ако колата ти е на 2 години е друга работа.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери