Тази година зимата се бави, но студовете неминуемо ще дойдат, а с тях идват и проблемите със стартирането на двигателя в мразовитите утрини. Руският портал auto.mail.ru припомня 5 правила, чието спазване намалява риска да тракате безпомощно със зъби около колата заради изтощен акумулатор точно когато ви е най-необходима.
Правило №1. Не бързай
Премръзналият през нощта автомобил се нуждае от известно време, за да се "опомни". Някои коли поемат сами част от предстартовите процедури - например автоматично включване на горивната помпа при отварянето на вратите. Основното обаче зависи от водача.
Собствениците на дизелови автомобили не бива да забравят оранжевата контролна лампа със спираловиден символ. Обикновено тя показва работата на подгряващите свещи и ако не е изгаснала, съществува сериозен риск двигателят да не запали.
Стартирането на двигателя в кола с бутон е значително по-просто. Електрониката организира целия процес самостоятелно и за шофьора остава само да натисне копчето.
Правило №2. Пести тока
Стартерът е един от най-големите консуматори на електричество в автомобила. В многоцилиндровите двигатели мощността му сравнима с тази на мотопед. Ето защо при измръзнал двигател, когато завъртането на коляновия вал е особено трудно, акумулаторът се изтощава за нула време.
В зимните утрини батерията рядко е напълно заредена и токът трябва да се икономисва. Препоръките в инструкциите за експлоатация на съвременните автомобили определят лимит от 10-15 секунди въртене на стартера. Ако двигателят не запали, трябва му се даде поне половин минута почивка преди следващия шок. След 3-4 опита няма смисъл повече да се пробва. Очевидно има друг проблем.
Правило №3. Натисни съединителя
Ако автомобилът е с ръчна скоростна кутия, преди стартиране на двигателя амбреажът задължително трябва да се натисне по пода. Така стартерът ще бъде разтоварен от задачата да раздвижва и замръзналата трансмисионна смазка.
Не бързайте да отпускате съединителя. Нека моторът да влезе в стабилен режим на празния ход. Ако педалът се отпусне прекалено бързо, повишеното натоварване може да угаси двигателя дори на неутрална предавка.
Правило №4. Не подавай газ
Електронният управляващ блок на мотора е интелигентен механизъм. Той знае най-добре от колко гориво и въздух има нужда двигателят и няма никакъв смисъл да му се "помага" с помпане на газта като на едновремешните карбураторни "жигули" и "москвичи". Така съставът на сместа ще се наруши и ще затрудни още повече стартирането.
Правило №5. Никакво бутане и дърпане, само кабели
Опитите за стартиране на двигателя с бутане или теглене на буксир са силно непрепоръчителни. Тези способи създават риск за катализатора, а при автоматиците - повреда на трансмисията.
Ако сте сигурни, че проблемът е в изтощения акумулатор, единственият разумен изход са кабелите за подаване на ток. Те обаче също трябва да се използват разумно, тъй като електрониката в съвременните автомобили е нежна и не понася добре резките скокове в напрежението.
"Плюсовете" могат да се свържат директно за клемите, а "минусът" - към всеки метален детайл по колата с изтощен акумулатор. Пряко свързване на отрицателните полюси не е желателно, тъй като в проблемната батерия може да има късо съединение, а то означава неприятности и за колегата, който се е съгласил да даде ток.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #2, #3, #27, #30, #49
12:00 08.11.2019
2 Иван
До коментар #1 от "сектант":
За влашкия Туарег ли става дума❓😂12:05 08.11.2019
3 Сектант
До коментар #1 от "сектант":
Моя е с печка и като вляза вътре е адска жега,много помага кат влача хиксове и мл по пряспите из Пампорово.Коментиран от #7
12:05 08.11.2019
4 гост
12:09 08.11.2019
5 Кракра
Коментиран от #6, #11
12:11 08.11.2019
6 Сектант
До коментар #5 от "Кракра":
Само Дъстъра не се нуждае от гараж,останалите паркетници трябва и с одеяло да ги завивате а зимата и чудото да им палите.Коментиран от #33, #34
12:44 08.11.2019
7 гост
До коментар #3 от "Сектант":
Ти па....я ела да та качим в МТЛБ-то да видиш язе ква печка имам. Като натоварим 2 тона чукуровски кюмур и един кубик дрЪва отзаде в платформата и кюмбето стаа на 6...па тва МL, XXL, 2XXL, X6,7, 8 че и 9 ги влачим като дърта свинкя мазен вестник...12:48 08.11.2019
8 Зайко Байко многознайко
Коментиран от #13, #17, #31
12:54 08.11.2019
9 Бай
12:54 08.11.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Бай
До коментар #5 от "Кракра":
А топъл ли ти е гаража ?Муахахахаааааааааааа !!!!!!!!!
Коментиран от #23
12:56 08.11.2019
12 Каскет под ушанката
Коментиран от #15
13:09 08.11.2019
13 Един НА Софията
До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":
НА Доминикана ли беее .. ейй аман от селяни по таз земя !13:29 08.11.2019
14 фенъ
13:52 08.11.2019
15 Бай този
До коментар #12 от "Каскет под ушанката":
Имах мерц 123 автомат.3 пъти съм го палил на дърпане.Нямаше никакъв проблем.Коментиран от #16
13:55 08.11.2019
16 Другия каскет
До коментар #15 от "Бай този":
И как точно става? Искам и аз, би ли пояснил на коя предавка, как я включваш и т.н.Коментиран от #18
14:14 08.11.2019
17 Алфа Ромео
До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":
На мен Куба ми е в сърцето но засега не съм ходил там, ако отида някой ден и ми хареса може и да не се върна, не всичко е пари приятелю...14:25 08.11.2019
18 Бай този
До коментар #16 от "Другия каскет":
На неутрална и при около 30км слагаш директна.Зацепва пали и няма никакъв проблем.Коментиран от #19, #57
14:31 08.11.2019
19 Третия каскет
До коментар #18 от "Бай този":
Да не си бил с ръчни скорости и да са те излъгали че е автоматик. Долу колко педала имаше, два или три?Коментиран от #20, #54
14:41 08.11.2019
20 Шоо
До коментар #19 от "Третия каскет":
Един...Коментиран от #21, #58
14:50 08.11.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Малчу от Факултету
15:38 08.11.2019
23 Pompev/zapoznat
До коментар #11 от "Бай":
Шосе смееш,в северните държави има понятия като студен гараж и топъл гараж15:55 08.11.2019
24 незнайко
Коментиран от #45
16:20 08.11.2019
25 руска зима
16:54 08.11.2019
26 Евала
До коментар #21 от "Мооо":
Браво16:57 08.11.2019
27 Кое палиш
До коментар #1 от "сектант":
Кое палиш печката или колата? При второто няма лошо, но явно трябва да си на ръчна и свободна или неутрал/не важи за Дъстър-а защото няма 4х4 автомат/, което през зимата си е чисто ХА-ХА. Иначе поздравления за печката, чудесна екстра си е, но помнете - обслужваема!17:16 08.11.2019
28 Мерцедес мл
Коментиран от #42, #51
17:25 08.11.2019
29 Бай този
До коментар #21 от "Мооо":
Педал е баща ти,че те е направил.Глупак.18:35 08.11.2019
30 китаеца
До коментар #1 от "сектант":
И като погледнеш, вътре Касабов чисто гол.😊😎😜18:36 08.11.2019
31 Другия Дедо Гошо Баце ти за Доминика
До коментар #8 от "Зайко Байко многознайко":
Баце ти за Доминикана блазе ти. Аз заминавам за Филипините и ме боли картера за студа там кола не ти требе - един мотор ти е достатъчнен18:45 08.11.2019
32 Иво
20:00 08.11.2019
33 Борис
До коментар #6 от "Сектант":
Дустъра ако е дачия това кола ли е бе балъков това е щаига но не и кола всичко зависи от акумулатора е стига да не сте се преебали да си купите дизел акумулатора ми е на 4години бош и колата ми пали на -25 от първия или наи много от 2рия път100%Коментиран от #41, #59
20:46 08.11.2019
34 боикоминета
До коментар #6 от "Сектант":
Що тъй?Реклама на румънско рено ли праиш?20:52 08.11.2019
35 gggw
21:08 08.11.2019
36 Згряване
Коментиран от #63
21:26 08.11.2019
37 Згряване
Коментиран от #50
21:26 08.11.2019
38 Тричко
Коментиран от #48
21:36 08.11.2019
39 Пешо
22:27 08.11.2019
40 Чудо на чудесата
23:04 08.11.2019
41 SD dd
До коментар #33 от "Борис":
Научи се, кога се пише й или и, от поста ти лъха неграмотност.23:48 08.11.2019
42 Гошо
До коментар #28 от "Мерцедес мл":
Тук вече полъгваш. Няма такъв мерцедес освен да не знаеш какво караш23:56 08.11.2019
43 Десислав
00:34 09.11.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Знайко
До коментар #24 от "незнайко":
Положителните се свързват директно. Отрицателните - на подаващата се слага на клемата, на приемащата, на някой метален детайл!06:18 09.11.2019
46 Случки
07:46 09.11.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 gggw
До коментар #38 от "Тричко":
запотени не са щот не си бил вьтре, а за замрьзналите си има стьргало и всякакви размразяващи флакони08:58 09.11.2019
49 Иван
До коментар #1 от "сектант":
Бех, толкова хвалби за Дачия от един човек не бях чувал никога. Даже обратното. Повечето мнения (от хора които имат и карат чисто нова дачия) са точно обратното... Не че са лоши, не че не са сподобни, ама за качеството на сглобка и материалите ми е интересно какво ще кажеш? Тъй като съм свидетел на това как на чисто нова Дачия и се разпада интериора и падат оплътнение след няма и 100 километра...09:03 09.11.2019
50 gggw
До коментар #37 от "Згряване":
кат нямаш пари за ремонт ши пьтуваш с градския09:16 09.11.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 ауди а4
12:02 09.11.2019
53 jullliann 72
13:51 09.11.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Николай
До коментар #18 от "Бай този":
При старите Мерцове може и да става. На моя ако не запалиш мотора лоста на автомата не мърда. Трябва да я превключваш в авариен режим ръчно през една дупка с един допълнителен лост. До сега не ми се е налагало.19:50 09.11.2019
58 Путарина
До коментар #20 от "Шоо":
пита долу в краката , не пита на седалката колко педала има.19:52 09.11.2019
59 Joo
До коментар #33 от "Борис":
Моята кола е дизел и до сега никога не ми се е налагало да пробвам втори път да запали. 😁Коментиран от #64
22:25 09.11.2019
60 agabaga
20:26 10.11.2019
61 Некой
20:32 10.11.2019
62 Селянин с кололо
18:32 11.11.2019
63 олеееееееее
До коментар #36 от "Згряване":
МИ като нямаш пари ,дай си таралясника на вторични. Не е задължително всеки да е таралясник.18:33 11.11.2019
64 олеееееееее
До коментар #59 от "Joo":
Споко, ще ти се наложи. Дизела много убав,докато е здрав. Като се потроши -оле мале, дюзи , турбини, маховици , ГНП-та . Е , сега ако колата ти е на 2 години е друга работа.18:37 11.11.2019
65 Мразя дизели
16:20 14.01.2020