Last news in Fakti

26 Ноември, 2019 12:57 19 775 48

Cybertruck се оказва изненадващо обтекаем

Първият пикап на Tesla предизвика меко казано противоречиви реакции с дизайна си. Ако естетическите достойнства са въпрос на вкус обаче, аеродинамиката се подчинява на строги правила. Дори по някаква причина да харесва дяланите форми на Cybertruck, и най-правоверният поклонник на Илон Мъск би трябвало да се запита как такава пирамида на колела може да постигне заявения автономен пробег ако през цялото време бута пред себе си планина от въздух.

Cybertruck се оказва изненадващо обтекаем

От Tesla не са обявили коефициента на въздушно съпротивление на Cybertruck. Пикапът обаче е проектиран от опитен екип, който надали е пренебрегнал заложените изисквания. За да установи колко точно обтекаемо е новото електрическо чудовище, независимият аерокосмически инженер Джъстин Мартин го подлага на изчислителлна хидродинамична симулация.

Cybertruck се оказва изненадващо обтекаем

Специалистът веднага прави уговорката, че няма достъп до оригинална документация от производителя. Компютърният му тест се основава само на снимки, транспонирани като чертежи в софтуер за изчислителна хидродинамика, което прави резултатите неофициални и само приблизителни.

Cybertruck се оказва изненадващо обтекаем

Въпреки тези уговорки дори и грубите изчисления показват, че Cybertruck е изненадващо обтекаем за привидно примитивните си форми. Противно на логиката острите ръбове не влошават аеродинамиката - един от най-дяланите автомобили от 80-те Citroen BX, например, има впечатляващо нисък коефициент на въздушно съпротивление от 0.34.

Cybertruck се оказва изненадващо обтекаем

Симулацията показва, че дори когато превали щръкналия хребет на покрива на Cybertruck, въздухът обтича гладко каросерията. Завихряния не се забелязват никъде освен зад задницата, но те въпреки това са по-малки, отколкото при традиционните пикапи.

Cybertruck се оказва изненадващо обтекаем


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 29 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЛЕНИН

    45 45 Отговор
    лада НИВА минава през всичко изобщо вятъра не го плаши
  • 2 хахаха

    39 10 Отговор
    Някои хора си махаха страничните огледала на ладите за да се намали съпротивлението и съответно разхода..............х

    Коментиран от #15, #39

  • 3 kjl

    36 20 Отговор
    Сега трябва някой да ни убеди колко красива е мис България генерирана чрез компютърен модел. Естествено автора на изследването може и да не е имал личен достъп до мерките на изследваната. За това резултатите няма да се приемат за достоверни.

    Коментиран от #6

  • 4 Умен

    21 26 Отговор
    Нищо не разбират от механика на флуидите тея. Забелязвате ли зоната с много ниско налягане зад автомобила. Това оказва голямо съпротивление. Затова в Ф1 имат спойлери, за да не се получава тази зона с ниско налягане.

    Коментиран от #5, #10

  • 5 Шабиха

    25 5 Отговор

    До коментар #4 от "Умен":

    Умен, правиш ми като вятъра ! Много е хубаво.

    Ся, за разбиращите - още като видят липсата на хоризонтален покрив и падащата задница, липсата на стърчащи кардани, окачване и гърнета по пода, ще им е ясно, че съпротивлението е много ниско.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Никой

    17 5 Отговор
    Това е типичен пример за форма диктувана от функцията. Не е много изненадващо, че е по-аеродинамичен от всеки друг пикап. Най-големият им проблем от тази гледна точка е вертикалното задно стъкло и багажното отделение, които тук са доста умно елиминирани. А формите са такива защото не е толкова лесно да пресоваш свръхякостна стомана. Доста ще спестят като време, място и пари от страна на производство и боядисване.
  • 8 Незнам

    14 4 Отговор
    Явно, хората им харесва. Резервациите са вече 250 хил.

    Коментиран от #22, #23

  • 9 гост

    14 4 Отговор
    Ееееех , колко петролофилска мъка докарва всеки нов модел на Тесла , не е истина , хахаххахахха !!! А още не е показала и половината от качествата си , малиииий , хахаххах !!!
  • 10 гост

    14 4 Отговор

    До коментар #4 от "Умен":

    Специално за тебе "умньо" , пожелавам ти като разбереш скоро , че тоя пикап ще има коефициент под 0,3 , което за пикап е революция , да загубиш желание да коментираш завинаги от срам !!!

    Коментиран от #14, #18

  • 11 куку руку ку

    6 10 Отговор

    До коментар #6 от "Бесен Язовец":

    Дори не става въпрос за аеродинамични качества, а за хидро динамични... Това чудо га почне да плава, тогава симулацията ще е меродавна.

    Коментиран от #16

  • 12 Зомби с квадратно чело

    7 3 Отговор
    Чакайте първо да излезе на пътя, щото така няма да му дадът лиценз после да изчислява. Освен това този добър коефициент ще е само затворен, един път отвори ли го няма да има разлика, разликата е как се затваря покрива до тавана. И накрая това е пикап, който няма да се кара чак толкова бързо а по скора е товарно муле, но всъщност не се знае точно таргета за тези пикапи. Може да ги ползват за драг.
  • 13 гост

    7 6 Отговор
    Meждyнapoднaтa aгeнция Fіtсh Rаtіngѕ пyблиĸyвa aĸтyaлизиpaнa пpoгнoзa зa пpoдaжбитe нa лeĸи aвтoмoбили тaзи гoдинa, ĸaтo взeмa пpeдвид "мнoгo пo-cлaбo тъpceнe" зa тaĸивa пpeвoзни cpeдcтвa. Cпopeд нoвитe oцeнĸи нa Fіtсh, пpиблизитeлнo 77,5 милиoнa aвтoмoбилa щe бъдaт пpoдaдeни пpeз 2019 г. в cвeтa - c 3,1 милиoнa aвтoмoбилa пo-мaлĸo, oтĸoлĸoтo пpeз 2018 гoдинa. B cъщoтo вpeмe, cпopeд нeгo, в мoмeнтa пpaĸтичecĸи нямa apгyмeнти в пoлзa нa възcтaнoвявaнeтo нa пpoдaжбитe пpeз 2020 гoдинa !!! Koлтън дoбaвя, чe тaзи cитyaция нa пaзapa нa aвтoмoбили щe пpoдължи дa oĸaзвa нaтиcĸ въpxy индycтpиaлния ceĸтop нa cвeтoвнaтa иĸoнoмиĸa и нa oтдeлни дъpжaви, ĸoитo ca yязвими oт тaĸивa oтpицaтeлнa динaмиĸa, пo-cпeциaлнo Гepмaния. Eĸcпepти oт гepмaнcĸия Цeнтъp зa aвтoмoбилни изcлeдвaния (САR) в yнивepcитeтa в Дyйcбypг - Eceн пpeди тoвa нaпpaвиxa oщe пo-нeгaтивни пpoгнoзи, зaявявaйĸи oчaĸвaния зa cпaд нa пpoдaжбитe нa лeĸи aвтoмoбили c 4 милиoнa eдиници в cвeтa пpeз 2019 гoдинa !!!! Самите ВАГ прогнозират свиване на продажбите с около 900 000 бр за тази и следващата година !!!!!
    На тоя фон Тесла върви към ПОРЕДНАТА си година с над 80% ПРИРАСТ и нищо друго не се очаква и за следващата година !!!!
  • 14 Умен

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Ще видим! Но към момента това са фактите и данните.
  • 15 Именно

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "хахаха":

    Доста по-добро решение е в съвремените коли вместо огледала да има камери. Избягват се хем излишния драг хем и слепите зони (ако се разположат правилно).
    Тогава разбира се трябва да са високо надеждни тези камери, за да не случи да "ослепее" шофьорът по време на движение.

    Коментиран от #19

  • 16 Бесен Язовец

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "куку руку ку":

    Ти май наистина см изкукал, куку руко -ку ?
  • 17 ЕлЛада

    1 0 Отговор
    И руснаците правят ел.коли! Имат електрическа Лада!

    https://www.youtube.com/watch?v=LltApO6yY1Q
  • 18 Не сме педали

    6 4 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Много бързо започна да биеш отбой. Вчера се изхвърли че коефициента на въздушно съпротивление е ПОНЕ ТРИ ПЪТИ ПО НИСЪК от стандартен пикап. Моят пикап е с коефициент 0.45, чакам този да е 0.15, хи хи хи
  • 19 Зомби с квадратно чело

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "Именно":

    Може и да си прав но такава кола няма да получи лиценз! Това не е идея на Мъск има я в много концепции.

    Коментиран от #20

  • 20 Нямало да получи лиценз!

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Зомби с квадратно чело":

    Защо да не получи? Ауди Е-трон е с камери (опция). Електрическата Хонда също е с камери.

    Коментиран от #21

  • 21 Зомби с квадратно чело

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "Нямало да получи лиценз!":

    Ти камерите може да ги сложиш като опция няма проблем, но огледалата са задължителни. Дай линк към серийна кола без огледала?

    Коментиран от #27, #28, #29

  • 22 ФауВе

    18 5 Отговор

    До коментар #8 от "Незнам":

    Азис пък го харесват два милиона души, но това не означава, че е за харесване, а че два милиона са за лечение.
  • 23 Random

    3 6 Отговор

    До коментар #8 от "Незнам":

    100 долара които като откажеш ти ги връщат, и аз бих ги метнал за ташак, номера е колко ще си го купят наистина, цена май няма казана още?

    Коментиран от #24

  • 24 Ами метни

    8 2 Отговор

    До коментар #23 от "Random":

    Ами, че метни 100 долара! Защо не метнеш?

    Коментиран от #37

  • 25 Алфа Ромео

    4 2 Отговор
    Калибра беше преди години колата с най-ниско въздушно съпротивление 0.26

    Коментиран от #35

  • 26 АЛ КУРОПАТКИН

    6 1 Отговор
    Volkswagen XL1 е с коефициент 0,18

    Коментиран от #31

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ето ти и страницата

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Зомби с квадратно чело":

    На Ауди България, конфигурирай и ще видиш, виртуални външни огледала 3493 лв. Сега, доволен ли си.
    https://konfigurator.audi.bg/cc-bg/bg_BG_AUDI/A/equipment/500/GENBAEWT/A2A2/FZ/@/@?GrossNetSwitch=GROSS&specialTaxCalculationMethod=DPFN13

    Коментиран от #36

  • 29 Ето ти

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Зомби с квадратно чело":

    Ето и Хонда е.
    https://youtu.be/FI-hfmC47do
  • 30 VVV

    5 3 Отговор
    Може да се направи много по добра аеродинамика .Но стабилността в задната част може да пострада. Тия рисунки на компютър при каква скорост сам .При различни скорости се променят нещата. Двата ъгъла в горната час на предното стъкло и предницата са най смотани .Задното налягане не е добре направено .Има много да се желае за да се постигне нещо .
  • 31 Алфа Ромео

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "АЛ КУРОПАТКИН":

    Да но не е серийно произвеждана кола
  • 32 Египтянина

    5 4 Отговор
    Илонката дойде видя Хеопсовата пирамида и се надъха !
    Всеки с такъв камион е фараонче
  • 33 Джуган

    7 3 Отговор
    Тази статия е в типичния за Тесла BS стил, никаква конкретина, бил “изненадващо” обтекаем, или поне така изглеждал на някой си, единствената конкретна цифра е 0.34, но за.... Ситроен от преди 35 години.
  • 34 Димов

    1 4 Отговор
    Защо да е изненадващо? Само с бегъл поглед се разбира, че е аеродинамичен, което е било едно от условията на дизайна й. Honda Insight от 1999г също е аеродинамична (Cd=025), ама и тя е голема греда с външния вид. Виж, Опел Калибра с малкия мотор, хем е аеродинамична, хем е красива. Тя беше отлично съчетание на аеродинамика и красота. Мъск е трябвало да извика Уейн Чери да му направи дизайна на пикапа.
  • 35 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Алфа Ромео":

    Беше до 99г. Хонда Инсайт я измести с нейният 0,25. Ауди А2 също. Хондата би с 0,01 по обтекаемост, ама беше доста грозновата отвън. Новите поколения Инсайт са доста по-хубави.
  • 36 Зомби с квадратно чело

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "Ето ти и страницата":

    Това е опция. Прочети правилата да видиш. Има обсъждане да се разреши както и коли без шофьори и затова се тестват но за момента е забранено.
  • 37 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ами метни":

    Аз се опитах да метна, но за България не става. В Румъния може, но не и у нас, нали според Боко сме супер пример на Балканите, защо няма Тесла чарджър и магазин със сервиз у нас, а има такъв при мамалигите?

    Коментиран от #38

  • 38 ФауВе

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    При вас фаф Норвегия пак ли Боко управлява?

    Коментиран от #41

  • 39 Jelqzko

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "хахаха":

    Na moqta ne sym gi mahal, te si padnaha sami.
  • 40 Proximus

    4 0 Отговор
    Аз си резервирах една ! Колкото и да е грозен ме кефи супер яко!
  • 41 не сме педали

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "ФауВе":

    Нали го хванахме че лъже че живее в Норвегия и има Тесла. Оказа се че е от някакво пернишко село. Сега лъже че имал 100 долара за капаро, освен ако не е измолил от баба си.

    Коментиран от #42

  • 42 6722

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "не сме педали":

    Пловдивско е селото, не пернишко.

    Коментиран от #46

  • 43 Еинт там

    1 0 Отговор
    За тоз дето обяснява, че няма да дадат лиценз, защото няма огледала. Пич, свери си часовника Мерцедес Актрос, цял камион е с камери за обратно виждане, а не огледала и вече има продажби и в БГ. Т.е. движи се по пътищата... айде пак помисли и размисши

    Коментиран от #44

  • 44 Зомби с квадратно чело

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Еинт там":

    Еми незнам аз друго виждам, дай линк да видим
  • 45 име

    1 1 Отговор
    Mercedes W 124 Производство 1985 година, Cх = 0,29

    Най-ниският регистриран коефициент на обтекаемост 0,22 на автомобил с двигател с вътрешно горене е този на Mercedes CLA 180 BlueЕfficiency
  • 46 Не сме педали

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "6722":

    Ако е пловдивско село играта му е проста, купува си сива Варшава комби, отглежда чушки и домати, пълни я до дупка, да не пропусна и багажника на покрива с 4-5 реда щайги, идва в София на пазаря, продава и събира за Тесла. Невероятна гледка е как колата е клекнала и едва пъпли в аваеийното нагоре към тунела на Траянови врата
  • 47 Хари

    0 0 Отговор
    Коефициентът на въздушно съпротивление на Сайбертрака ще е нисък, защото предният капак и челното стъкло са в една плоскост, под много остър ъгъл с пътя. Същото се отнася и до покрива и щорестия капак на багажника (естествено, когато е спуснат). А и е-колите отдолу са и много по-гладки, защото имат много по-малко финтифлюшки, което също намалява съпротивлението.
  • 48 kzl

    0 0 Отговор
    1948