Last news in Fakti

18 Декември, 2019 10:43 30 963 49

Нов, умен двигател за Skoda

  • skoda-
  • tsi-
  • двигател-
  • active cylinder technology
Нов, умен двигател за Skoda - 1

Чехите от Skoda представиха един нов за тяхната марка двигател, който разполага със система за деактивация на цилиндрите. Този агрегат се монтира на някои от моделите на концерна Volkswagen, но сега за първи път ще е наличен и за колите Skoda. Първоначално, с новия мотор, чехите ще оборудват моделите Rapid и Kamiq.

Двигателят е с работен обем от 1.5 литра. Бензинов TSI е и разполага с мощност от 150 конски сили. Максималният му въртящ момент е 250 Нм. Двигателят може да работи, както с шестстепенна механична трансмисия, така и със седемстепенната роботизирана DSG скоростна кутия на концерна.

Най-интересното е, че двигателят е снабден със системата Active Cylinder Technology, която "отключва" два от четирите цилиндъра, като по този начин драстично намалява разхода на гориво. От Skoda обявиха, че техните модели, които ще се оборудват с този агрегат ще са с разход от 5.4 до 6.7 литра на 100 километра пробег.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 54 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VAG

    33 93 Отговор
    VAG са N:1 !!!!!!!!!!!!!
  • 2 Петър

    69 11 Отговор
    Незнам какви са ви източниците но 1.5 ТСИ се вгражда в цялата ваг група от 2 години. Нищо ново няма .

    Коментиран от #5

  • 3 Петр Чех

    44 4 Отговор
    Че това е в Шкода от 2018, ар ю факинг ритардет?
  • 4 Groznata istina

    34 6 Отговор
    всъщност, технологиите въплатени в един такъв двигател са много повече от който и да е електрически с батерия. Но нали трябва да ни бавят развитието, какво ли няма да измислят, само и само да трупат хартийки.

    Коментиран от #9

  • 5 Ne sum az

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Петър":

    Чети бе!

    Коментиран от #8, #15

  • 6 Ваг

    34 5 Отговор
    Бравоо.
    А моя двигател от 2006г при това на газ, в зависимост от натоварването, скороста и положението на педала-
    Не изключва цилиндър, а пропуска такт *(същото)

    разликата , че е корейски
  • 7 мислещ

    60 12 Отговор
    Хонда и Мазда отдавна имат двигатели с такава мощност и разход, само че и с нормален обем, без да са напомпани с турбо и разчетени да се бракуват след изтичане на гаранцията. И не харчат по 1-2 литра масло на 1000

    Коментиран от #23

  • 8 Петър

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "Ne sum az":

    Май вие не четете !
  • 9 Прав си

    34 4 Отговор

    До коментар #4 от "Groznata istina":

    Всички разбраха вече, че точно тези технологии те дерат след това, като свърши гаранцията. Нали и за това производителите ги блъскат вътре, за да има след това какво да ремонтират по сервизите и да ти взимат парите. Още една причина, заради която продажбите на нови автомобили падат.
  • 10 Обективен

    17 26 Отговор
    Концерните крадат от потребителя, като за последно... Измислят все по сложни неща, уж за пестене на гориво... То не бяха хибриди, умни и нам си кви боклуци, които като се повредят, нямат оправяне... Решението е само едно - Електромобили.
  • 11 Недялко неделчев

    7 5 Отговор
    Извадете малко история и ще видите ,че пехите са измислили половината екстри ноито съществуват в съвременно време в автонобила.

    Коментиран от #46, #47

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 М лалала

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Вагове ваги ни":

    Голям експерт си олдер чокондуре гранде.Виждам разбираш от коли.
  • 14 Тираджия

    60 1 Отговор
    Нищо ново, имал съм шкода 120 и тя понякога си изключваше по един, два цилиндъра
  • 15 Собственик

    18 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ne sum az":

    Ти чети бре бастун! От 2 (две) години този двигател се предлага в Шкода. Моята е произведена през март 2018 и е с такъв двигател... със същите параметри.

    Коментиран от #27, #33

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Четото

    15 2 Отговор
    Те старите не могат да вкарат в ред нов боклук са измислили.
  • 18 Млада Болеслав

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Точно шкодилаците от 2018 са със 1.5 тси и тази технология бе
  • 19 1234

    18 1 Отговор
    Най хубавия двигател който си е вечен, 4 л атмосферен на газ. 1 млн км ще ги мине без ремонти. Само че в сащ не карат на газ, а в европа не карат 4 л а 2 с турбо като кошница
  • 20 Димов

    15 2 Отговор
    Пффффф.....! Това е старата американска технология DOD. САЩ я внедряват от десетилетия в Корвет, и в други техни марки. Сетили се от Шкода......

    Коментиран от #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Димов

    23 3 Отговор
    DOD - Displace On Demand e технология за Active Fuel Management, която ГМ вграждат в моторите си V6 и V8. Технологията изключва работата на някой цилиндри при леки натоварвания, за да подобри икономичността и екологичността на мотора. В ГМ вече се произвежда трето поколение на тази технология. Шкодилаците чак сега загряли за нея.
  • 23 Бай хой

    9 10 Отговор

    До коментар #7 от "мислещ":

    А колко им е въртящия момент на гондата и мазната? Прави разлика между мотор за автомобил и за косачка.

    Коментиран от #35

  • 24 До Димов

    11 1 Отговор

    До коментар #20 от "Димов":

    Сетили се от Шкода???? Не се ли сещаш, че моторите са на ФВ! ФВ не дава всички свои, нови технологии на Шкода от самото начало, първо трябва да се продадат няколко хиляди ФВ и чак тогава дават на Шкода.
  • 25 Petar

    10 8 Отговор
    Така, имам кола от 2005 година с тая технология, а такъв двигател с изключване на цилиндрите има от 63 година и му каьват ХЕМИ господа руски поданици.

    Коментиран от #38

  • 26 ехоо

    8 4 Отговор
    Екотеците на Опел от доста време работят с такива двигатели. Не че е кой знае какво. На светофара, ще спести малко, ама като го настъпиш...
  • 27 Петър

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Собственик":

    И какво бе бастун. 63 година излиза първия двигател с тази технология.

    Коментиран от #28

  • 28 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #27 от "Петър":

    63 може да е излязла в колите, но преди това я е имало в локомотивите. От там я взаимстват колите.
  • 29 Готин

    33 4 Отговор
    Странна работа!?
    Разхода им е равен на 1.4 двигателите на Рено от 1980 г. с двукамерен карбуратор Вебер. Личен опит! Това е среден разход при спортно каране на същият двигател с който са печелени ралитата с Рено 5.
    Къде е технологичното развитие, или се правим на инженери новатори!?

    Коментиран от #36

  • 30 Добърден

    14 3 Отговор
    Ми това ми е разхода на 12 годишния Ярис с 1.5 двигател на Тоьота дето е от поне 20 години без да изключва цилиндри. Ха ха
  • 31 Някой си

    32 0 Отговор
    Прекрасен двигател,T-roc на 18к км турбина, замяна с оригинал на 35к км двигател е тотал щета и заменен с нов по гаранция след още 20к отново турбина просто новите мотори са уникални
  • 32 Петър Петров

    16 2 Отговор
    Тази новост,за която пишете я има дори в старите светски дизелови локомотиви ,които в България са серия 07.При тях на празен ход се изключват 8 от 16 цилиндъра и двигателят става по-икономичен.Сега в колите на фолксваген има устройство,което гаси мотора,когато е на празен ход.Мисля,че това не е добре за двигателя и за стартера.

    Коментиран от #41

  • 33 Ами

    5 5 Отговор

    До коментар #15 от "Собственик":

    Вероятно ти дава разход 1 2 на сто с икономия. Моят примитив според оборотомера 3.5 к оборота на зверски баир 100 км. На равно 2к оборота а надолнище удържа сякаш иска да влиза в Тихи обороти как са го правили тоя 5 6 на сто бензин гений баце мотор умен от 1993г Франция дъ бест 😆
  • 34 иво

    21 1 Отговор
    Шкода и ВАГ групата да вземат да решат този проблем на TSI двигателите дето горят по 3 литра масло на 6000 километра това са най скапаните двигатели който съм ремонтирал

    Коментиран от #39

  • 35 иво

    18 2 Отговор

    До коментар #23 от "Бай хой":

    Те пък тези двигатели са перфектни нямам думи ауди с прословутия 1.8 тфси дето хаби маслото на поразия и сегментите на буталото са все едно са правени от вестник .Ти евентуално си кон с капаци и не си се качвал на японски коли затова си мирувай и си карай немската барака
  • 36 Тодор

    8 0 Отговор

    До коментар #29 от "Готин":

    Имах 19ска, с Вебер, 80 КС, невероятна, на дълъг път 6-6,5 при яко настъпване, а градско - 9. Карах я седем години, абсолютно си прав!
  • 37 Кой

    10 0 Отговор
    На заради една статия с почти нищо вярно се изпокарахте. Успокойте се малко идват празници ;)
  • 38 Random

    2 4 Отговор

    До коментар #25 от "Petar":

    АХАХАХАХАХА, НЕ, умирам, от смях, ХАХАХХАХАХА, 63-та година деактивация на цилиндрите? Остави че в света няма още електронна инжекция ми те самите хамери чак 57-ма тепърва откриват механичната. Хеми инжекция няма до 3-то поколение, демек 2003г. Първия хамерски двигател с деактивация на цилиндрите е 8-6-4 -81-ва година и е бил пълен боклук - не са мои думи, на чети https://www.hemmings.com/blog/article/cadillac-v-8-6-4/
  • 39 МАК

    6 0 Отговор

    До коментар #34 от "иво":

    Това са по принцип най нетрайните им мотори със кратък технически живот!!!изобще не бих погледнал коятоъи да е кола от Ваг с тия мотори!!
  • 40 Лудогорец8

    5 4 Отговор
    Мазда имат доста по-иновативни двигатели от фауве и се вижда че последните няколко години в Германия се копуват все повече мазди например последните 3месеца има 30%увеличение на продажбуте от предните 3месеца и това от няколко години. Вече почти на всяка улица се вижда мазда в германия немците дали са прости че си ги копуват или има защо
  • 41 Гост

    0 4 Отговор

    До коментар #32 от "Петър Петров":

    Ко???? Как така гаси мотора докато е на празен ход? Пускаш педала и мотора гасне, така ли? Май не си схванал нещо.
  • 42 Джони Холидей

    4 2 Отговор
    Най добре е да се купуват коли с колкото се може по малко елекроника и по опростена от лигости.
  • 43 Onq s konq

    3 3 Отговор
    Само Мерцедес ваг, маг, школници, боклуци...
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Трабант

    1 0 Отговор
    Ми да монтират двутактов двигател на Трабант като хибрид и при изключване на четиритактови да се включва той.
  • 46 Чехът

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Недялко неделчев":

    Ключа за светлото бъдеще е в този коментар,а именно в автомобила,който ще изобретят чехите!Тва е заключвай!
  • 47 Чехът

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Недялко неделчев":

    Ключа за светлото бъдеще е в този коментар,а именно в автомобила,който ще изобретят чехите!Тва е заключвай!
  • 48 Асен

    1 1 Отговор
    Те при трицилиндровите Екобуст го изключват от вече 2 години. Нищо ново.
  • 49 Martin

    0 0 Отговор
    Ha dqdo mi Moskvi4a redivno si rabote6e na 3 cilindara.taka 4e, tazi tegnologiq e izmislena mnogo otdavna ot Rusnacite