ФАКТИ.БГ

Защо в Сибир опъват кабели до колите?

Публикувана: 13 Януари, 2020 10:45
169 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 192138
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 211 гласа.

Експлоатацията на автомобил в суровите условия на крайния Север не е никак лека. Да се стартира двигателят при температури от -40 °C рано сутрин изисква специална подготовка.

В Сибир далеч не всеки разполага с топъл гараж и тамошните автомобилисти са изобретили какви ли не методи, за да си гарантират поне известна сигурност, че няма да останат без кола. Напоследък обаче набира все по-голяма популярност нов способ за подгряване на мотора.

Ако по някаква причина реши да се разходи из градовете Якутск или Норилск по това време на годината, човек не може да се обърне внимание на висящите от жилищните блокове кабели. Всеки от тях влиза под предния капак на паркираните долу автомобили.

Предназначението на жиците е съвсем просто. Тъй като дори оборудване за предварително подгряване на двигателя на производители като Webasto не се справя с кучешките студове в Сибир, мнозина шофьори добавят към охладителната система специален прибор с помпа. Уредът работи на 220 волта и за 20-30 минути може да загрее антифриза до 70 °C, което помага на колата да запали безпроблемно дори в арктически мраз.

Опъването на кабели от жилищните сгради до улицата е забранено законодателно и много паркинги в северните руски градове постепенно се оборудват със захранващи табла на 220 волта. Достъп до ток обаче има далеч не навсякъде, така че обикновените хора предпочитат да рискуват глоба пред мръзненето покрай замрелия автомобил сутрин преди работа.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 211 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
един
1 Отговор
на старите москвичи и жигулки можеше да накладеш огън отдолу и готово, ама вече няма тази опция и хората са принудени да търсят варианти.

Коментиран от #93, #105, #110, #154


Оценка:
-91 +300

гост
2 Отговор
Със същата сила могат да зареждат електрически коли и да нямат грижи за паленето. На една от снимките са решили добре този проблем с табло и конктакти на всяко паркомясто.

Коментиран от #8, #65, #73, #90, #95, #96, #115, #121, #143, #167


Оценка:
-168 +154

гост
3 Отговор
Със същата сила могат да зареждат електрически коли и да нямат грижи за паленето. На една от снимките са решили добре този проблем с табло и конктакти на всяко паркомясто.

Коментиран от #5, #70, #168


Оценка:
-136 +43

4
Този коментар е премахнат от модератор
Борил
5 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Познай как електричките ще стартират на -40 градуса.

Коментиран от #7, #13, #46, #135


Оценка:
-47 +359

незнайко
6 Отговор
На малкия кръг или на големия е вързано устройството ? Ако е на малкия трябва да загрее повече от 70 градуса за да почне да отваря термостата. Ако е на големия просто няма да се стопли двигателя ! Явно там карат БЕЗ ТЕРМОСТАТИ !!!

Коментиран от #12, #41, #61, #127, #159, #161


Оценка:
-168 +52

фенъ
7 Отговор

До коментар #5 от "Борил":


Електричките стартират на всякакви температури!

Коментиран от #37, #98, #116, #144


Оценка:
-199 +45

Morgoth
8 Отговор

До коментар #2 от "гост":


При температури под -30 електромобилите драстично намаляват пробега си. Освен това се препоръчва подгряване на колата не само като влезеш да ти е комфортно, но и за да влезе батерията в подходящата за работа температура. Студът е сериозно изпитание и за електромобилите, въпреки че нямат проблеми с паленето.

Коментиран от #10


Оценка:
-15 +222

дядо
9 Отговор
То за това едно време в Коми (може би и сега) тежката техника никога не се гасеше (или поне до лятото) иначе нямаше как да запали.

Коментиран от #112, #142


Оценка:
-7 +251

hgost
10 Отговор

До коментар #8 от "Morgoth":


Те не стартират щото нямат стартер и няма горене.При Тесла батерията се използва за да се самоподгрява и да седи в нормална температура. Ако е включена към зарядно няма никакъв проблем ;)

Коментиран от #47


Оценка:
-44 +71

Бай Джап
11 Отговор
Тойотите си палят и без тези кабели ;)

Коментиран от #81, #87, #117


Оценка:
-122 +78

ключаря
12 Отговор

До коментар #6 от "незнайко":


Завива се на мястото на термостата и е едновтременно термостат, помпа и нагревател - измислил го е руснака

Коментиран от #15, #19


Оценка:
-26 +179

гост
13 Отговор

До коментар #5 от "Борил":


Какво има да "стартира" електричка , бе "експерте" , хахахаххаха !! Да не би да и замръзне маслото ?? Или горивото ?? Хахаххахаха !!! Ще стартира безпроблемно не на -40 , а на -80 даже !!! Да не говорим , че почти всички модели с течно охлаждане имат автоматично поддържане на температурата над нулата заради батерията , а не заради мотора !! Което скоро ще отпадне заради новите батерии с твърд електролит , който няма нужда от течно охлаждане !!

Коментиран от #14, #48


Оценка:
-132 +72

14
Този коментар е премахнат от модератор
гост
15 Отговор

До коментар #12 от "ключаря":


Измислил е руснака дръжки !! Всички автомобили за скандинавските страни , Канада и дори северните щати на САЩ идват с най-обикновен нагревател на 220 или 110 волта , който е директно ниско в блока и даже няма нужда от никаква помпа , щото антифриза се върти от естествената циркулация , като топлия отива нагоре , а студения пада надолу . Това е отпреди 50 години и всеки който е виждал такъв автомобил ще ти го каже !! Поне 20 години преди руснаците да го изкопират и да спрат да палят огньове под мотора !!

Коментиран от #20, #49


Оценка:
-67 +174

АБВГ
16 Отговор
Тия ел. подгреви ги има масово в Норвегия, Швеция и Канада. Но незнайно защо се изкарва, че ей сега руснаците са ги изобретили. Както обикновено, кухи журналисти.

Оценка:
-35 +194

гост
17 Отговор

До коментар #14 от "ключаря":


И кое и "стартира" на батерията , царю на "егати тъпанарите" ??? Или като не можеш да вденеш , се пишеш разбирач на батерии , хахаххаха !!

Коментиран от #21


Оценка:
-63 +28

Фффффф
18 Отговор
До автора на статията не само в Сибир а ми в северните страни се прави това в по цивилизованите автомобилиъе имат на малки кръг уред за затопляне на системата така че човек като се качи хем да запали лесно хем да му е топло.

Оценка:
-10 +79

гост
19 Отговор

До коментар #12 от "ключаря":


Да не казвам още , че там панелки няма , така че контакта е на стената собствената им къща или даже в гаража , та не можеш и да видиш , че е включен !!

Коментиран от #23, #50


Оценка:
-25 +52

ключаря
20 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Авторът ясно е написал, че този подгрев не върши работа - затоваа се налага подгрев на антифриза, а не на двигателя/ с оплетка/

Коментиран от #25


Оценка:
-20 +38

ключаря
21 Отговор

До коментар #17 от "гост":


Ами пробвай на собствената си Тесла - мои приятели имат проблеми, когато пътуват от Холандиш за Германия - именно в Германия и точно със стартирането сутрин.

Коментиран от #35, #106


Оценка:
-22 +64

гост
22 Отговор

До коментар #14 от "ключаря":


За сведение на групичката "егати тъпанарите" , с предводител в твое лице , луноходите "стартират" при температури близки до абсолютната нула , под -160 градуса !! И го правят почти всеки ден !! И о ужас , всичките са само ЕЛЕКТРИЧЕСКИ !!!! И винаги са били и винаги ще бъдат !! И то на батерии !!!!!!

Коментиран от #27, #51


Оценка:
-69 +69

ключаря
23 Отговор

До коментар #19 от "гост":


То ако е в гаража съм съгласен, че проблеми няма да има

Коментиран от #26, #29


Оценка:
-8 +32

24
Този коментар е премахнат от модератор
гост
25 Отговор

До коментар #20 от "ключаря":


Автора какво е писал и кой му го е казал си е негов проблем , аз лично преди години съм имал Шевролет с такъв нагревател в блока и си вършеше перфектно работата и то за 10 минути максимум !! Ако ти е в къщата като на белите хора , можеш дори с обикновен таймер да го настроиш да се включва малко преди да тръгнеш и да не гори тока цяла нощ !!

Коментиран от #53, #77


Оценка:
-15 +39

гост
26 Отговор

До коментар #23 от "ключаря":


Ами в гаража като не се отоплява и вън е -50 , вътре е -35 , -40 , за твое сведение , само дето не духа !!

Коментиран от #28, #54


Оценка:
-23 +40

ключаря
27 Отговор

До коментар #22 от "гост":


Ти си егати умника - и кога стартира - посред нощ ло? и с батерия ли?
Егати малоумниците!

Коментиран от #31


Оценка:
-15 +16

ключаря
28 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Ами за твое сведение на 220V със стартерна установка за 12 - да!

Коментиран от #33, #163


Оценка:
-6 +15

гост
29 Отговор

До коментар #23 от "ключаря":


Щото там гаража е отделна сграда , а не приземен или даже подземен етаж на отоплявана сграда !!!

Оценка:
-8 +13

ключаря
30 Отговор

До коментар #24 от "Електричка":


Москва не вярва на сълзи - искам тук и пред мене

Оценка:
-9 +21

гост
31 Отговор

До коментар #27 от "ключаря":


А с какво бе , антиумнико , с двг ?? Хахахаххахаххахха !!! Или с "атомен реактор" , хахахха !!! Не само че посред нощ , ами и работи през нощта , докато батерията падне до определено ниво ! И при изгрева на слънцето се включва отново , защото фотоволтаиците му почват да я зареждат !!! А тези които са на обратната страна , работят САМО на батерии при още по-ниски темератури през цялото време !!

Коментиран от #55, #59, #118


Оценка:
-26 +11

555
32 Отговор
Рискували глоба вместо да мръзнат ...я гробарите български да им опънат глоба та да видим как ще я платят ,, ще има да работят поне 3 месеца за нея Достатъчно е да доставят 220в през трансформатор 1 към 1 така нареченото предпазно разделяне или дефектно токова защита и опасността е сведена на минимум .

Коментиран от #40


Оценка:
-13 +17

гост
33 Отговор

До коментар #28 от "ключаря":


"Стартерните установки" можеш да си ги разправяш на дружките в клуба приятели на Раша !!! Замръзнал двг с масло като асфалт и гориво като петмез докато не го подгрееш ще запали в шестък !!

Оценка:
-21 +45

VikiLexus
34 Отговор
Какви електрички в северен Сибир?? Пишат коментари абсолютни неадекватници! В Якутск дори дизел не се продава и всичко е на бензин! От декември до средата на април са твърдо минусови под минус 25 през декември и март и по минус 45 до минус 52 градуса януари!!! и февруари денонощно без значение обяд или нощ....къде ще караш електричка или дизел на такива откачени условия ??? Доколкото имам спомен преди 5-6 г. ОМВ са се издънили здравата с тест на алпин дизела в сибир през януари на минус 47 е замръзнал и са избягали в Норвегия на далеч по топло.....камиони - коли всичко е на бензин в Сибир зимата!!! просто в Сибир е твърде извратено времето и мнозина откачат от вълчия студ.

Коментиран от #36, #38, #44, #72


Оценка:
-11 +78

Електричка
35 Отговор

До коментар #21 от "ключаря":


Какво и стартират на батерията, не стана ясно. Да не палят вестник под батерията да затопля? Батерията си загрява, когато тръгнеш с колата и батерията заработи. Тогава загрява, а не преди да тръгнеш да загряваш.

Коментиран от #64, #67, #84


Оценка:
-13 +20

Електричка
36 Отговор

До коментар #34 от "VikiLexus":


Видеото в коментар 24 е до теб!

Оценка:
-8 +5

До електрика стартира
37 Отговор

До коментар #7 от "фенъ":


Да но какъв пробег ще има малко св замисли преди да ръсиш ...

Коментиран от #119


Оценка:
-8 +26

38
Този коментар е премахнат от модератор
Опа
39 Отговор
Норвегия

Оценка:
-12 +5

Гост
40 Отговор

До коментар #32 от "555":


Какво ревеш от гробарите бе смешко?? Не е ли нормално да има закони и те да се спазват? Къде по света не е така,и ако не спазваш те? Или ти не знаеш за какво ,но трябва да мрънкаш и да се правиш на компетентен?

Коментиран от #83


Оценка:
-27 +19

Пробвай се
41 Отговор

До коментар #6 от "незнайко":


На малкия, на същия принцип се подгряват големите ел. генератори ( парят на 2s като спре тока), с разликата, че поддържат 45-50 С°.
Виждал съм нагревател който е поставен на мястото на тапата в блока, работи без помпа, на Транзит 2.5 тд.

Оценка:
-2 +20

Инфо- от посетител на руския студ
42 Отговор
Пътувал съм в руската държава при - 46 градуса и давам ви за информация, че електролита на акумулатора замръзва и хай го угасиш двигателя и антифриза не ти е концентрат, пиши се за боклука.
Виждал съм турци, уж с модерни камиони с пръснати блокове.
Така, че никакво гасене, ако няма от къде ток да вземеш.
А това да слагаш бензин в нафтата е глупост... само слух е че помага... по скоро грешка.
Така, че живота ги е научил руснаците как да живеят в студа...

Оценка:
-9 +79

Ай стига ве
43 Отговор

До коментар #4 от "ЛЕНИН":


Явно не си виждал такъв студ ,при -40,нямаш никакъв шанс да запалиш каквото и да било,по мое време просто не ги гасяхме,а когато падаше -45 раздвижвахме колите на всеки два часа защото замръзваха за снега и така се чупеха съеденители скоростни кутий и деферинцияли,но който не е живял на тези ширини не може да го разбере

Коментиран от #66


Оценка:
-6 +82

Ай стига ве
44 Отговор

До коментар #34 от "VikiLexus":


Неадикватник си ти а Камаз и Маз на какво се движат аз когато работех в сибир от септември до май колите и камионите не се гасяха ауспуха минаваше под резервоара и така затопляше нафтата не пишете глупости

Оценка:
-3 +53

Гост
45 Отговор
Ето, че Русия изпреварва Америка в изграждането на зарядна мрежа за електромобили, пред блоковете.

Оценка:
-5 +38

Гост
46 Отговор

До коментар #5 от "Борил":


Познай дали при -40 разхода им няма да скочи от 12квтч/100км, на 25квтч/100км.

Оценка:
-3 +29

Гост
47 Отговор

До коментар #10 от "hgost":


Има си проблеми. Лятото може и да ти е евтино да караш на ток, ама зимата от зарядката ще чезне двойно. Не само заради самоподгряването. Студа не прощава дори и на тока.

Коментиран от #153


Оценка:
-4 +37

Гост
48 Отговор

До коментар #13 от "гост":


Мноог си невеж. Електромоторите на Тесла не са ли с маслено охлаждане? При -80 няма дори лампите да й светнат на електричката/

Оценка:
-8 +35

Гост
49 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Къде горе и къде долу бе, смешко? В един ДВГ антифризната система има предимно напред и назад. Пред мотора ти е радиатора, а зад него е парното. Разликата между горе и долу в един ДВГ за антифриза е една педя. Виждал той кола на картинка

Оценка:
-14 +22

Гост
50 Отговор

До коментар #19 от "гост":


И в Бронкс ли е на къщата им? Там не са ли само на блокове? А в Ню Йорк как е? А в Бостън? А във Вашингтон?

Оценка:
-2 +15

Гост
51 Отговор

До коментар #22 от "гост":


Ама нямат нищо общо с тенекиените каруци на Илон. Това не го пропускай! При луноходите имаш подгряване на всеки един компонент, изложен на студа. Дори и на кабелите. За да направи това в една Тесла, Илон ще трябва да я продава за 1 милион долара.

Оценка:
-8 +29

Гост
52 Отговор

До коментар #24 от "Електричка":


Вседеходите на южния полюс са двг. Вървят при -60.

Коментиран от #57


Оценка:
-3 +27

Гост
53 Отговор

До коментар #25 от "гост":


Излъга. Как ще си имал Шевролет, като още нямаш пълнолетие?

Коментиран от #97


Оценка:
-5 +13

Гост
54 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Откъде в гаража идват тези 10-15 градуса разлика, като сам казваш, че не се утоплява?

Оценка:
-14 +4

Гост
55 Отговор

До коментар #31 от "гост":


ДВГ го спирам насред гората и на сутринта пак ще запали. Тъпата ти електрическа играчка не заспи ли с кабела отзад - край! Пиши я умряла.

Коментиран от #58


Оценка:
-12 +23

Експерт
56 Отговор
Виждал съм във Финландия ,преди повече от 25г на паркинг Ел табло за тази цел ,знам и за Норвегия и Швеция е имало от 80те години !

Оценка:
-4 +18

Така ли
57 Отговор

До коментар #52 от "Гост":


Използват ДВГ, защото няма ток, а не че е по-добре! Обаче, този дали се е мъчил да я пали, да я дърпа, да я бута, да и сваля свещи, акумулатори и т. н. или се е качил, натиснал е копчето на Лийфа и си е тръгнал! А най-смешното тук е че пишеш, за висок разход на електричката, а другите ти пишат че бензин и дизел не гасят, защото не пали след това. Дали, на тези където им бръмчи на място им гори по-малко? От зарядната, няма да ти изчезва ток, а ще зарежда по-бавно! Гл.пави коментари си написал.

Коментиран от #60, #62


Оценка:
-23 +8

Така ли
58 Отговор

До коментар #55 от "Гост":


По-скоро е обратното, ако питаш мен. Електричната ще тръгне, дизела абсолютно няма да запали при такива температури.

Коментиран от #63


Оценка:
-17 +10

ключаря
59 Отговор

До коментар #31 от "гост":


Ами директно от слънчевата енергия умнико - акумулаторите и тук на земята са си тежки

Оценка:
-6 +3

Гост
60 Отговор

До коментар #57 от "Така ли":


Глупаво е твърдението ти, че на полюса базите нямали ток. Ти у ред ли си бе? На свещи ли са там учените? Знаеш ли колко гори един 3000 кубика дизел на място? Към 1л/час. За 12 часа престой ще изгори 12 литра от всичките си 100 литра резервоар.

Коментиран от #78


Оценка:
-1 +21

Джиджи
61 Отговор

До коментар #6 от "незнайко":


Не му трябва да отваря термостат, загрява на 70 градуса малкия кръг и пали

Оценка:
-1 +21

Гост
62 Отговор

До коментар #57 от "Така ли":


Тоя, дето е натиснал копчето на Лиифа и е тръгнал, след 50км е спрял насред нищото и е умрял от студ.

Оценка:
-8 +37

Гост
63 Отговор

До коментар #58 от "Така ли":


А бензина? А, чакай! Верно, че извърташ условията както са ти угодни на тебе.

Коментиран от #68


Оценка:
-7 +8

333
64 Отговор

До коментар #35 от "Електричка":


За това при ниски температури им пада пробега наполовина.
Екологичните електромобили подгряват батериите и реализират емисии, заради електричеството, което ползват дори и като са паркирани.
При толкова ниски температури ако останат без ток ще умрат.

Оценка:
-5 +22

1234
65 Отговор

До коментар #2 от "гост":


При тоя студ електричните няма и да помръднат.

Коментиран от #69


Оценка:
-6 +25

Гост
66 Отговор

До коментар #43 от "Ай стига ве":


Кой е тоя кутий?

Оценка:
-2 +9

НЕГРаМоТНиК и Котлона
67 Отговор

До коментар #35 от "Електричка":


В къщи ни мойш си оправи.Чувал ли си за капацитет и влиянието му от студа особенно при минус 45 капацитета пада от 100 -/- на 25 процента......

Оценка:
-2 +24

Така ли
68 Отговор

До коментар #63 от "Гост":


И бензина не е сигурно, че ще запали! Влез да видиш видеа от Якутия как стоят колите и пак не е сигурно, че ще запалят. Покрити са с калъфи, като двигателя се пали от време на време и калъфа задържа топлина, но им замръзва конденза от ауспуха. Има си видеа, който иска да гледа. Колко ток има на полюса и от къде идва? От агрегат? Е за какво тогава, електричка? Но това не означава, че електричка не може да върви.

Коментиран от #136


Оценка:
-15 +10

Хе хе
69 Отговор

До коментар #65 от "1234":


И тоз се изказа!

Оценка:
-2 +6

Специално за електрофила гост
70 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Стига си дращил едни и същи сектантски тъпотии,ами прочети по-добре как в любимата ти Норвегия в подземен паркинг още по-любимата ти Тесла е подпалила 300 (триста) паркирани автомобила.Електрическо зомби такова...

Коментиран от #71, #129


Оценка:
-11 +36

Хе хе
71 Отговор

До коментар #70 от "Специално за електрофила гост":


Смешко, не е Тесла която е подпалила! Знаеш ли какво е било? Опел Зафира 2005 година модел ДИЗЕЛ! И още по-интересното е било, че е имало доста електрически коли в паркинга, като на нито една не се е запалила батерията! Тази новина я четох, вече. Представям си колко си се зарадвал, за Тесла а аз така те разочаровах. Направо те съжалявам!

Коментиран от #74


Оценка:
-20 +21

Салярка
72 Отговор

До коментар #34 от "VikiLexus":


Естествено имат си камиони на нафта , но нафтата им е специална да не замръзва.

Оценка:
-3 +14

Пламен
73 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Хайде сега да помислим над няколко въпроса:
1. Каква е цената на ел автомобил
2. Колко е пробега с едно зареждане в този нечовешки студ
3. Колко ще бъде живота на батериятя в тези полярни условия
4. Ако си мислиш за Тесла помисли и как се прибират дръжките на вратите и дали ще се покажат пак на -40 или ще замръзнат за вечни времена.

Оценка:
-5 +40

Дабе
74 Отговор

До коментар #71 от "Хе хе":


Хайде бе ганьо рече и отсече понеже тесларати му казали нещо. Все още се води разследване и има само предположения, като дизел няма как да се запали така а е някоя електрическа система.

Коментиран от #76


Оценка:
-5 +14

тъйва
75 Отговор
абе хора, тази екстра си я има във Финландия от60г.ако не дойде с колата на ново, сегашната и цена труд и материали е 300/500е зависи от модела получаваш и нагревател за купето.....първите духалкй заради огромните ни холове са измислени/ обикновено работи 2 часа с таймер...нагласяш да тръгне в 6 палиш за работа в 8

Оценка:
-2 +8

А не бе
76 Отговор

До коментар #74 от "Дабе":


Доказано е, имаше даже и снимка! Опел Зафира 2005 модел! Даже е имало, изтегляне преди на тези коли, заради пожари. Така с твоя дизел, дето не се пали докато стои.

Коментиран от #91


Оценка:
-9 +12

офазяване
77 Отговор

До коментар #25 от "гост":


То има и друг вариант да не отопляваш къщата а колата и да се преместиш в нея да жиевееш :D
Иначе майтапа настрана ама попринцип е опасно (дали не беше и забранено) да се зарежда акумулатор докато е в колата, защото ако зарядното се офази има опасност от токов удар който пипне купето.
Пък разните нафтови и бензинове печти може би може да се направят и антифриза да затоплят.

Оценка:
-2 +4

Амон ра
78 Отговор

До коментар #60 от "Гост":


1литър на час гори на Тихи и отдава между 3-8kw мощност от която 70% е под формата на топлина, в работен режим разхода е съвсем друг!

Коментиран от #80


Оценка:
-1 +6

Rado
79 Отговор
Тесла с кабел = джендър. Абе то в Русия имало от по-рано джендъри щом включват ектричество към колите.

Оценка:
-5 +3

офазяване
80 Отговор

До коментар #78 от "Амон ра":


Толкова, но след като веднъж след като е запалил двигателя. Нагревателя може да се стартира винаги. Освен това няма амортизация, нагревателя не износва сегменти, основни лагери и масло. И замяната е лесна.

Оценка:
-2 +6

авто фен
81 Отговор

До коментар #11 от "Бай Джап":


Старите Тойота дизели как палят и при -20 на четвърт оборот. Най-добрия дизел е японския, винаги пали. Бензиновите Тойоти е ясно,че винаги палят.

Оценка:
-7 +17

хохо
82 Отговор
Москвича, се давеше на всякакви температури
но, манивелата помагаше! Развъртиш мотора да омасли, подкачиш гориво с помпичката под карбуратора, дърпаш смукача, и пали. Ладите не можеха така! Пъленташак

Оценка:
-6 +21

магарето на Боко
83 Отговор

До коментар #40 от "Гост":


Понеже си много,, умен и отворен" не можа да схванеш подтекста на коментара ми . Не казвам че не трябва да има законност и глоби но и да бъдат поносими а не ,,Мутро Герберски " От както Гробарите са на власт глобите са вдигнати поне 20 пъти. за разлика на заплати и пенсии За една глоба в България може да работиш седмици месеци докато на запад и в Русия е няколко часа от дневната заработка И това си го набий в кухата лейка преди да се правиш на умен и саркастичен . И по малко да те боли за Гробарите, те така и си отиват

Коментиран от #160


Оценка:
-10 +33

яве яве
84 Отговор

До коментар #35 от "Електричка":


ти си много зле

Оценка:
-5 +2

Тва е да не замръзне водката у жабката
85 Отговор
И имат духалка 😂😂😂😂

Оценка:
-3 +4

везна
86 Отговор
О, тези руснаци....

Оценка:
-0 +3

Перо
87 Отговор

До коментар #11 от "Бай Джап":


Байка, при минус 50 няма кола, която да запали стояла цяла вечер навън

Оценка:
-4 +20

Шошо
88 Отговор

До коментар #4 от "ЛЕНИН":


Научи се поне да пишеш. То бива неграмотност, но твоята е стряскаща.

Оценка:
-0 +6

Мастер
89 Отговор
Още преди 20 години видях мерцедес внос от нейде си не помня с кабел и реолтан за затопляне, избива се една от тапите на блока и там се поставя

Коментиран от #146


Оценка:
-2 +11

Ro Jy
90 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Нали се сещаш, че колкото е по-студено, толкова повече пада капацитета на батериите! /основна причина за слабата продаваемост на електричките/

Оценка:
-6 +13

Дабе
91 Отговор

До коментар #76 от "А не бе":


А линк ще дадеш ли, или пак ще ми цитираш тесларати?Преди една седмица инцидент Мъск доказал че бил бог?

Коментиран от #99


Оценка:
-6 +3

куку руку ку
92 Отговор
Много машини, и автомобили, и камиони си имат така наречен "подгрев" с помпа и нагревател. На Готвалд крановете поддържат 50 градуса.
А има стари системи, които топлят маслото в картера, а от там и целия двигател. Сещам се за Волво и Зил.

Оценка:
-1 +8

Комбина
93 Отговор

До коментар #1 от "един":


Коментара ти звучи носталгично!

Оценка:
-4 +2

Rumen
94 Отговор
1во: това не е Сибир, а е Канада. От снимките се вижда съвсем ясно. 2ро: не 220V а е 115V. 3то: загрява до около 40 градуса и далеч не за 30мин, а за около 3-4ч, ако се включи когато колата е стояла цяла вечер на -30. 4то: това е заводска стандартна окомплектова на всички коли правени за Канада и съществува от поне 30 години, ако не и повече. 5то: В блокът на двигателя е монтиран ЗАВОДСКИ нагревател, чиито щепсел е с достатъчно дълъг кабел, за да излиза извън бронята/маската или капака на колата. И 6то: при изправни двигател, акумулатор и стартер, колата пали съвсем нормално дори и при -40Ц. Моята 2013 honda civic и 2002 audi a6 ги паля при -40 без никакво затруднение без да ги включвам в ел мрежата. Тази екстра се нарича на английски "block heater."

Коментиран от #113


Оценка:
-5 +25

бг Сталин
95 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Тази мисъл с колко жалки напъна я изкара от з.....а си.Капацитета на батерията при минус 30,40 градуса е нищожен,да не говорим че при 10 а надали ще издържи и 20 цикъла на заряд и разряд и батерията е аут.

Оценка:
-3 +6

Даниел
96 Отговор

До коментар #2 от "гост":


За това в Норвегия се отказаха от електромобилите за полицията :D защото "палят" ама след зарежда е след час вече са на 41% ток .Сметни на минус 40 хахах

Коментиран от #100


Оценка:
-3 +14

До многознаещите
97 Отговор

До коментар #53 от "Гост":


До днес съм имал само американски коли . Всичките имат кабел под капака и се включват през зимата в контакт 110 v При -40 спя с леко отворен прозорец и без да подгрявам мога да направя безпроблемно няколко кръга с жените ви.....

Коментиран от #137


Оценка:
-11 +5

Фокус
98 Отговор

До коментар #7 от "фенъ":


Пробега , рязко пада при премръзнали батерии , в Чикаго пример , тесла с пробег 600 км. При "-" едвали ще изкрета 400 км.

Оценка:
-0 +6

А не бе
99 Отговор

До коментар #91 от "Дабе":


Статията,как един Опел Зафира запали 300 коли на паркинг на летище! ДИЗЕЛОВА от тези които не горят! Има също информация,че нито една батерия на ел.кола не се е запалила,а пожара е бил доста голям!
https://insideevs.com/news/392047/bloomberg-ev-fire-cause-diesel/

Коментиран от #103


Оценка:
-3 +4

Айде бе
100 Отговор

До коментар #96 от "Даниел":


Едно доста старо руско видео с Модел С при минус 30! Видеото е от 2014 със различни батерии и мотори от новите! Не се представя зле,а?
https://www.youtube.com/watch?v=jhxOW0CXNXE

Оценка:
-2 +1

hhh
101 Отговор
Подгряване с ток се предлага при много коли. Ленд Крузерите го имат като опционален аксесоар от много години и е страхотна благина - дори в гараж можете да си подгреете колата без да тормозите акумулатора на колата с доп.печка

Оценка:
-2 +6

Ахахахаха
102 Отговор
Много яко. А и коментарите са готини. Значи за електрически коли няма възможност, но за нагревател на бензинова кола се намира възможност! 😂😂😂😂😂😂

Оценка:
-0 +5

Пираня
103 Отговор

До коментар #99 от "А не бе":


Мунчо поне да беше видял какъв фалшиф източник цититаш. Та като прочете статията какво разбра от къде е информацията, от звездите ми го говорят?!?!

Коментиран от #104


Оценка:
-0 +2

А не бе
104 Отговор

До коментар #103 от "Пираня":


Информацията от норвежките власти или ти и с тях не си съгласен?

Оценка:
-0 +2

Антон Антонов
105 Отговор

До коментар #1 от "един":


На автомобилите в Сибир през 80 се подгряваха картерите с бензинови лампи,няма да го забравя. Някои си източваха охладителната система ежедневно и наливаха гореща вода ,това го виждах по тракторите

Оценка:
-2 +5

Ами
106 Отговор

До коментар #21 от "ключаря":


Мани ги тия с нов акумулатор стартира трудно е стара но бензин обаче забравих ел цигара заредена до дупка 3 дръпки и умря. Поне струва 7 лева его. Цял ден на топло работи 200 кинта ток. Та значи формула е горе долу 100 кв батерия ел кола по 2 3 милиона повече и готово цял ден си ти или генератор по евтино.,

Оценка:
-2 +1

107
Този коментар е премахнат от модератор
108
Този коментар е премахнат от модератор
Ангел
109 Отговор
Май статията я промениха?!

Оценка:
-0 +1

В Канада този принцип съществува от 70
110 Отговор

До коментар #1 от "един":


В Канада този принцип съществува от 70 те години и е нищо ново. Даже много паркинзи са оборудвани с контакти за включване.

Оценка:
-0 +6

666
111 Отговор
A в Топгиър с дизелова Тойота си палеше на - 4 и неколко.. п кво.

Оценка:
-1 +1

Напомняне
112 Отговор

До коментар #9 от "дядо":


При много ниски температури (минус 40-50 и повече градуса) нафтата се сгъстява и не може да тече по горивната система на двигателя. Такава машина, била тя автомобил, багер, камион и т.н., няма вече запалване и проблемът става много сериозен, затова не е чудно, че са оставяли двигателите да работят непрекъснато. То е като пускането на чешмите да текат при голям студ, за да не замръзнат и се нацепят тръбите.

Коментиран от #114


Оценка:
-2 +13

куку руку ку
113 Отговор

До коментар #94 от "Rumen":


От кога в Канада карат с руски рег. табели?

Оценка:
-3 +9

Ха ха
114 Отговор

До коментар #112 от "Напомняне":


Каква нафта, кви 5 лева...голям смях

Коментиран от #139


Оценка:
-2 +4

Ха ха ха
115 Отговор

До коментар #2 от "гост":


И колко ще издържи великата ТеслА на тая температура ? 30? С климатик 20)?????))))))

Коментиран от #120


Оценка:
-2 +6

ПръцЪ
116 Отговор

До коментар #7 от "фенъ":


И хич не се палят начи

Оценка:
-0 +1

Хи хи
117 Отговор

До коментар #11 от "Бай Джап":


С тикаме винаги палят

Оценка:
-2 +2

Стига ва
118 Отговор

До коментар #31 от "гост":


Фотоволтаици? Ама окъдя накъде са? Откъде накъде?))))

Оценка:
-1 +3

Ха ха
119 Отговор

До коментар #37 от "До електрика стартира":


Илончо вика - мноу голям...ми ся))))))

Оценка:
-0 +2

120
Този коментар е премахнат от модератор
121
Този коментар е премахнат от модератор
Доооообре
122 Отговор

До коментар #121 от "Лупи":


Ти също, ама и аз няма да ти кажа защо!

Оценка:
-1 +0

0123
123 Отговор
Добрутро! В Скандинавските страни от край време се ползва този способ. Всички коли имат нагревател в картера и контакт монтиран на предната решетка. А на паркингите има контакти с 220 волта ток. За един ДВГ е важно да се подгрее сгъстеното от студа масло в картера за да може по лесно да завърти коляновия вал.

Оценка:
-0 +7

124
Този коментар е премахнат от модератор
минаващ
125 Отговор
Глупости. Вебасто не можел да се справи.Имам такава, бензинова на камиона. Смъкнаха я навремето от един дърт Кадет. Програмираш централината от предния ден, до седмица напред може, влизаш в топла кабина, 70 градуса двигател, чукваш, палиш, заминаваш. Изпробвано до -25. Но бензина не е нафта. Проблема е с фабричната печка, която е суха и дърпа от резервоара. Там има 2 крушки 60 ватови, ама няма голяма файда от тях. А на работещ двигател мократа печка трябва да е изключена, на спрян двигател пък ще събори акумулаторите за норматив.

Оценка:
-3 +7

126
Този коментар е премахнат от модератор
127
Този коментар е премахнат от модератор
Шаран БГ
128 Отговор
Парафинът/ или някаква друга гадост/ в дизеловото гориво на "Лукойл" ме отказа веднъж завинаги от дизеловите двигатели. Само при -5 вече не можеше да достигне гориво до двигателя!Замръзваше отдолу по тръбичките. Това преди двадесетина години !! Сега съм бенДзинаДЖия.В далечното минало, във всеки по голям автопарк имаше резервоар с вода . При военните си бе правило ! От дежурни се подкладаше и поддържаше почти на завиране. Водачите вечер източваха горещата вода / само вода/от дизелаците.. Горе на радиаторът капачката развита и пробката от долу в джоба! Сутрин какъвто и студ да имаше, наливаха гореща вода бавно в радиатора., докато отдолу потече топла вода. Тогава завиваха пробката, пълнеха догоре с гореща вода Запалваха без проблеми и отиваха да строят социализЪма !До -15 градуса биваше. Какво е да си на -40-50 градуса - да се спасяват северните народи ! И тях ли да мисля.... ?

Оценка:
-1 +9

Интересно
129 Отговор

До коментар #70 от "Специално за електрофила гост":


От паркинг пълен с електрички, се запалил дизела! 😂😂😂😂😂

Коментиран от #134


Оценка:
-1 +4

гост
130 Отговор
Имам Мерцедес 1968г със заводски нагревател на антифриза (в блока) на 220 волта.

Оценка:
-0 +2

Суоми
131 Отговор
Във Финландия всяко паркомясто е оборудвано с кутия в която има контакт с часовник ,където се включва нагревателя на двигателя и печка в купето.Това е от много години и нищо ново не са измислили,само дето лошо са го копирали

Оценка:
-0 +6

111
132 Отговор
Аз бих точил маслото вечер и сутрин на печката го нагрявам и наливам

Коментиран от #148


Оценка:
-1 +4

Коцко
133 Отговор
Волгата едно време палеше с манивелата в най големия студ само държиш здраво че от декомпресията може да останеш без зъби 🤪

Оценка:
-1 +5

Отворко
134 Отговор

До коментар #129 от "Интересно":


Е дизелите нямат ли ел инсталация?

Коментиран от #138


Оценка:
-0 +2

Ако изобщо
135 Отговор

До коментар #5 от "Борил":


Се зареди батерията

Оценка:
-0 +0

Гост
136 Отговор

До коментар #68 от "Така ли":


Сам си дрънкаш алабаланици и сам си се оспорваш. Дори не трябва да ти опонирам аз. Щом тока на полюса идва от агрегат, той как е запалил бе, умнико? А на полюса вседеходите са ДВГ и си палят.

Оценка:
-0 +2

Гост
137 Отговор

До коментар #97 от "До многознаещите":


А с колко ника пишеш, че да симулираш много интерес към тъпи статии? Пиша на гост, а се засяга някъв друг?!?!?!

Оценка:
-1 +1

Ясно
138 Отговор

До коментар #134 от "Отворко":


А ти кола без ел.инсталация виждал ли си? Ти на твойта, като запалиш да не и вадиш ел. инсталацията за сигурност та да не се пали?

Оценка:
-1 +1

Некой си
139 Отговор

До коментар #114 от "Ха ха":


Да не си мислиш,че всичките трактори,лесовози, булдозери грейдери и други тежки машини в Коми са били на бензин ? Само няколко ЗИЛа ,КВЗтата(вид малки автобучета) и резачките бяха бензинови. А нафтата през зимата беше по-специално.

Оценка:
-1 +3

Всезнаико
140 Отговор
Само българина може да изпише 2 страници коментари под 10 реда статия и то за нещо което в нашата България няма как да стане като трудно стига - 25гр.Би било по полезно ако споделяте знанията и опита си за да може хората ако се зблъскат с такъв проблем да им е по лесно

Коментиран от #145


Оценка:
-0 +4

123
141 Отговор
Гледах по Нешънъл Джеографик за град. Оймякон в Русия - официално признатото най-студено населено място в света. През зимата темп. са около -35/-40 С през деня и под -60С през нощта - екипа на предаването така и не можа да измери точна темп. понеже термометъра им се развали на -67С през нощта.
Та за колите за обществения транспорт (по-конкретно за училищните автобуси) обясниха че са с въздушно охлаждане щото друго не вършело работа - личеше че са сравнително нови автобуси но на външен вид като дизайн все едно бяха от 2-рата световна...

Оценка:
-0 +4

Доообре
142 Отговор

До коментар #9 от "дядо":


Така беше

Оценка:
-0 +0

Гост
143 Отговор

До коментар #2 от "гост":


А сещаш ли се тази батерия колко ще издържи при постоянна експлоатация. Вместо 100 км примерно ще държат 30 40 км, заради студа

Оценка:
-0 +1

Фен
144 Отговор

До коментар #7 от "фенъ":


Ще стартира,ако си донесеш батерията в раница от топлия апартамент.
Иначе само ще и прещракат релетата(ако не са залепнали и те при -40)

Оценка:
-0 +2

Фен
145 Отговор

До коментар #140 от "Всезнаико":


Фланец на охладителната уредба с нагревател от бойлер/пералня.Слага се на блока,на малкия кръг.Връзваш го през часовник и сутринта за 8:00 служебния ЗИЛ беше пушка.

Оценка:
-1 +2

Някога
146 Отговор

До коментар #89 от "Мастер":


Късно си се родил, късно си го видял....
Още ифите и щайерите преди 50 години го имаха.
Руснаците тогава не го прилагаха, защото с бензиновата лампа подгряват или хич не го гасят ако е дизел.
Горивата бяха в изобилие и без пари .... най вече държавни.
А бензиновите мотори не беше срам и с манивела да го запалиш.

Оценка:
-0 +3

type-R
147 Отговор
Колко ли щяха да плащат за ток сибирци ако бяха в ръцете на Батето и им изтачаха живота за западните корпорации?

Оценка:
-0 +3

type-R
148 Отговор

До коментар #132 от "111":


И като излееш горещото масло в изстудения до -50 двигател и блока ще се спука. А маслото ще изстине.

Оценка:
-0 +2

До 19
149 Отговор
Най ме изкефи тоя, дето нямало панелки в Якутск
Имаш стреет вю вземи си го зареди и се информирай ..

Оценка:
-0 +3

Spas
150 Отговор
Подгрява антифриза или картера, на картера се лепи с термопаста за да подгрява маслото. Ако е ламаринен картера се монтира подгрев на антифриза. За почти всеки автомобил има, европейците ползват главно марки DEFA И CALIX. Слага се и печка духалка в купето.

Оценка:
-0 +2

Цоньо Цонев
151 Отговор
За да подъжате температурата на двигателя в нормата за леко запалване сутринта при условие че имаш достъп до ел мрежа 220в е достатъчно да си изработиш един прост уред с нагревателче за чай и кафе и термо реле да включва и изключва при температура на антифриза 40градуса + или– 10 градуса и да го включиш в охладителната система сутринта ще имаш топъл двигател за стартиране на д–ля платете и аз ще ви го направя

Оценка:
-0 +0

чукча
152 Отговор
Интересно,в Канада и Аляска не видях такива жици.

Оценка:
-2 +3

Голем смях
153 Отговор

До коментар #47 от "Гост":


Електрическите автомобили ги убива ..топлото време.Батерията издържа повече на север ,отколкото на юг.Автомобилните батерии нямат нищо общо с акумулаторите на автомобилите с ДВГ.Колкото по-студено ,толкова по-дълъг живот на автомобила.

Оценка:
-3 +3

Гост
154 Отговор

До коментар #1 от "един":


Ами аз съм имал лада ама нямам спомен да съм палил огън под нея, не виждам какво ще помогне това, те са с бензин, той не замръзва. А да си нагряваш радиатора с огън, гаранция ще запалиш я маркучи, я нещо друго.

Коментиран от #155


Оценка:
-2 +4

Пфу
155 Отговор

До коментар #154 от "Гост":


Кой е казал, че с огъня загряват антифриза? С огъня отдолу загряват маслото в картера! Нали се сещаш на какво е станало и то!

Оценка:
-1 +4

Ттт
156 Отговор
Няма да забравя навремето като ученик как един рейсаджия на автогара север в пловдив загряваше автобуса със сладкарска тава мушната отзад под двигателя с 3 цепеници дърва вътре и доливаше нафта с лейката. Огънят през двигателните врати излизаше на около метър над автобуса. Бях изумен как не успя да стопли и всички околни автобуси :)

Оценка:
-1 +0

Поп Кръстьо
157 Отговор
В цяла скандинавия - Финландия, Швеция, Норвегия включително Канада и северните щати на САЩ използват подобни устройста има различни вариации: нагревател за скоростната кутия за картера, нагревател в радиатора, малка печка вътре в купето и други... зимата на север е тежка :)

Оценка:
-0 +1

158
Този коментар е премахнат от модератор
Оле
159 Отговор

До коментар #6 от "незнайко":


Не, просто то караш без мозък?

Оценка:
-0 +0

Гост
160 Отговор

До коментар #83 от "магарето на Боко":


Виж сега червено и злобно човече,ти мразиш всичко което не е червено и всички които не са на твоето мнение! Колко часа работа е една глоба в европа???? В Испания ме глобиха преди 5 години за несложен предпазен колан 55евро!! Та колко часа труд ти е това? В България е 50лв!! За заплатите не ти е виновно правителство,ами работодатела! За кочината Просия не знам но като им гледам „супер високия стандарт на живот” нараво са жалки и много се съмнявам че е така.Айде лек ден ,продължавай да злобееш и да живееш в твоя нереален паралелен свят! Или направо емигрирай в майка си русия! Ама май не ти стиска,и само плюеш тук!

Коментиран от #164


Оценка:
-4 +3

Мене
161 Отговор

До коментар #6 от "незнайко":


Много си умен😂охладителната система термостата му е работата след като загрее малкия кръг да се отвори за да охлади двигателя,така че като загрее малкия кръг,термостата се отваря и загрява цялата система.

Оценка:
-0 +0

Мъск
162 Отговор
Тренират зареждане на Тесли

Оценка:
-0 +1

Коментатор
163 Отговор

До коментар #28 от "ключаря":


Ей то голяма дискусия

Оценка:
-0 +0

Били
164 Отговор

До коментар #160 от "Гост":


Така и не разбрах, защо като нямате аргументи задължително се обръщате към червения цвят. Защо всички противници на червеното са полуграмотни и пишат с много грешки? Карайте си трошките, защото не можете да си купите нови коли за разлика от господарите, на които се кланяте и не се излагайте.

Коментиран от #165


Оценка:
-0 +1

Гост
165 Отговор

До коментар #164 от "Били":


Защо го свързвам с червения цвят ли?? Ти сериозно ли ме питаш това? Ами много просто,като някой смешник ми даде за пример Русия ,колко добре били там ,как няма да го свързвам с черения (партиен)цвят? Или като ми каже колко зле са на запад и САЩ ,как няма да го свързвам със залюханите комунисти (русофили)??? За които не е проблем да продадат България за майка им Русия. Но същевременно не ползват нищо Руско защото си знаят че е боклук! За правописа се извинявам но са ми големи ръцете,а пиша от телефона и по някога натискам по грешка друга буква. Айде останете си със здраве и всички червени глупаци по малко да злобеят че не е добре за здравето!

Оценка:
-1 +1

Христо
166 Отговор
В казармата Татрите имаха в боекомплекта бензинова горелка която зимно време преди палене картера се загряваше.Така че нищо ново

Оценка:
-0 +0

Hristo
167 Отговор

До коментар #2 от "гост":


С електричка на -40 градуса яе стигне само до бакалията и може после да няма power да се прибере :(

Оценка:
-0 +1

Ники
168 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Ти тъп ли си при минус 40 каква точно батерия ще работи. Я си сложи телефона в фризера на Мин 18 и пробвай.

Коментиран от #169


Оценка:
-0 +1

Момчета
169 Отговор

До коментар #168 от "Ники":


Погледайте има доста видеа, как върви Лийф на минус 50. Има доста видеа. Не се изказвайте, неподготвени!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Татяна Дончева
Лидерът на Движение 21 коментира пред bTV изявите на Георги Близнашки:
Той се обича толкова, че чак се ревнува."

Още бисери