ФАКТИ.БГ

Един мит и един факт за бензин А 95

Публикувана: 27 Февруари, 2020 11:29
87 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 32464
Един мит и един факт за бензин А 95
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 57 гласа.

Бензиновото гориво А 95 е най-масово използваното, както у нас, така и в Европа. Качеството на бензина обаче на Запад и у нас не е едно и също и това може да се усети по работата на двигателя с бензин от различни страни. Октановото число обаче не е свързано с качеството на горивото.

Факт
В съвременната история на автомобилите продължава да има объркване с октановото число на бензина. Типичен пример е, когато различни автомобилни марки, използващи обаче един и същ двигател с едни и същи настройки, изискват използването на горива с различно октаново число.

Мит
Съществува мнение, че октановото число съответства на качеството на бензина. Това всъщност не е така. Просто различните бензини са проектирани за различни двигатели. И един Golf "двойка", например изобщо няма да върви по-бързо, дори ако му сипете 100-октанов бензин.

Горивото А 91 у нас и А 92 в Европа отдавна изчезна от европейските и от родните бензиностанции не защото беше нещо лошо: просто съвременните двигатели се отличават с по-голямо налягане в края на компресионния ход и следователно изискват гориво с повишено съпротивление срещу детонация.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 57 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Нямя да се лъжем я
1 Отговор
А бе всичко идващо от Руска рафинерия е качествено

Коментиран от #27


Оценка:
-89 +109

Иво
2 Отговор
Карал съм един автомобил тук и в Италия.Когато зареждам тук понякога сякаш на моменти колата угасва и мощността се губи осезаемо.

Коментиран от #7, #58


Оценка:
-13 +143

МП4
3 Отговор
100 октановия бензин е направен с цел по-добро изгаряне, нагнетяването, производителността е по-добра при обгаряне , съответно по-голяма мощност....Но както е написано в статията един голф 2ка 70 коня, няма да му се отрази, но един автомобил с турбина 250 коня , примерно ще има резултат...100 октановия бензин е по-чист от обикновенния, доброто изгаряне, предотвратява дестинациите в двигателя...Сега момента е , колко е 100 октана в България или просто натъпкан с добавки, които по-един или друг начин помагат и вредят на мотора. Отделно резервоарите на БГ бензиностанциите не се знае колко са чисти, кога са подменяни и веобше факторите са доста...Разлика ще усетите , ако карате автомобил на 5 год. не по-малко от 150 коня , да го заредите на ОМВ в Германия с 100 октана и като се приберете, да заредите 95 от Лукойл...Само за протокола , един бакшиш ми разправя как сина му кара дизелов автомобил, сипва нафта в Германия идва до тук , ауспусите му били бели, чисти, сипал тук на Лукойл за 20 мин, катран черни...Правете сметка с какво караме , бензин, дизел се ошав

Коментиран от #8, #47, #49, #50, #57, #87


Оценка:
-30 +153

МП4
4 Отговор
"Предотвратява Дестинациите"

Оценка:
-8 +37

МП4
5 Отговор
"Детонации", пълен та*к гоогле :)

Оценка:
-2 +34

Радостин
6 Отговор
Чакай ся... я да мислим логично
Аз съм завършил висше за ДВГ и зная че колкото е по високо октановото число, толко повече бензина се съпротивлява към самовъзпламеняване.
А самовъзпламеняването се получава когато нагар или някой по остър детайл в горивната камера (острите детайли са концентратори на температура) бъде нажижен до такава степен че бензина се самовъзпламени в неподходящият такт.
И се получава едно почукване а ако профължи дълго е на ремонт.
Само че това може да се случи и при карбураторен мотор а там гориво въздушната смес далеч не влиза под суупер голямото налягане...
Да, по съвременните мотори със директно впръскване впръскват като дизели в такта сгъстяване.
Но надали заради това са изменили бенините.

Коментиран от #14, #19, #34, #37, #51, #74, #75


Оценка:
-20 +18

Не може да бъде
7 Отговор

До коментар #2 от "Иво":


Явно си с екстрите, които изключват цилиндрите за екология. За това ти намаля мощността.

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +16

Зле
8 Отговор

До коментар #3 от "МП4":


И после няма само духаш на проверката ами и пърдиш, че да ти замерат вредните емисии у БГ-то.

Коментиран от #10


Оценка:
-3 +15

Миризлив пор
9 Отговор
Ако трябва да сме честни тук има особеност националната данъчна политика. Горивата се облагат със акциз над лев на литър. Обаче ако е за разредител не се облага с акциз. Та заради пуста печалба много често бензиностанциите зареждат нещо което не е бензин а разредител със съмнително октаново число.

Коментиран от #32


Оценка:
-5 +50

МП4
10 Отговор

До коментар #8 от "Зле":


Яж ми кафявия чипс примат

Коментиран от #29


Оценка:
-11 +12

БОЕЦ
11 Отговор
Ние в България още си зареждаме А 92 от бензиностанциите...

Оценка:
-2 +37

Бъркаш
12 Отговор

До коментар #7 от "Не може да бъде":


Колата е 14 годишна Тойота Корола 1.6 но с Италианския бензин работи чудесно.

Оценка:
-9 +12

Чук
13 Отговор
Не бе, не е по-качествен бензина с по голям октан, то затова е и по- евтин ))) ха ха ха

Оценка:
-4 +15

Ъхъм
14 Отговор

До коментар #6 от "Радостин":


Кажи, че си инженер, и си завършил ,,Каблешков,, кво е това ,,висше за ДВГ,, па ти !?

Оценка:
-5 +21

Хахахаха
15 Отговор
Норвежец, знаем че в Норвегия караш тесла, но кажи какво караш докато си в пазарджишкото село.

Оценка:
-2 +38

Към 9
16 Отговор
Точно смес от застояло в резерва гориво, и разтворено в разредител вретенно масло. Затова ауспусите са черни, колите, на бензин, миришат на отработено масло, независимо, дали са "издухани" или не са. Които са с ЕГР и катализатори, изревават, в един момент и си ги махат. За ЕКО норми не става дума изобщо.

Оценка:
-4 +33

К.К.
17 Отговор
На един голф2 като заредиш 98 октана усещаш веднага разликата, все едно, че си с друга кола.

Коментиран от #42


Оценка:
-12 +25

гост
18 Отговор
А защо в САЩ си карат на 90 и 92 още? Защото колкото по-висок октан, толкова по-скъпа и модерна рафинерия ти трябва. Затова и например при тях дизела не е толкова много разпространен, защото е с високо съдуржание на сяра, не е модерно рафинирано. Американците искат да им е евтино, затова струва под левче за литър. Стара кола не може да мени центровката на запалването, новите могат и при тях не е проблем толкова, защото може да се напасне, докато старата ще препуква при нисък октан, защото ще детонира по-рано от центрованото.

Коментиран от #26


Оценка:
-18 +7

висок
19 Отговор

До коментар #6 от "Радостин":


Радостине лъжеш че си завършил ДВГ!!!! Не може да си ходил на даскало и да не знаеш елементарни неща. Според оборотите искрата е от 12 до 50 градуса преди ГМТ!!! Детонацията е бързо, взривно, детонационно запалване на сместа с фронт на горене 1500 м/сек! Това е чукането. Остри сажди не палят сместа! Аман от неграмотници.

Коментиран от #22, #23, #79


Оценка:
-4 +36

незнайко
20 Отговор
Много пошла статия, даже и невярна. Вярно е само за разликата в качеството в БЪЛГАРИЯ и навън .

Коментиран от #80


Оценка:
-2 +32

dido
21 Отговор
Imam nabludeniq ot 1970 g varhy gorivoto.V Balgariq to e s lo6o ka4estvo po tradicq.Nqma kontrol po liniqta Rafineriq-kraen potrebitel,Nqma i mobilni laboratorii za kontrol.Sa6oto vagi i za maslata i antifriza.Rezyltata e pove4e remonti i malak probeg. I vsi4ko e ot lipsa na kontrol.

Коментиран от #65


Оценка:
-4 +17

Pokoloko
22 Отговор

До коментар #19 от "висок":


и пише нажижен, пиши се нажежен, правописа му куца

Коментиран от #81


Оценка:
-2 +13

Pokoloko
23 Отговор

До коментар #19 от "висок":


и пише *нажижен*, пише се *нажежен*, правописа му куца

Оценка:
-0 +7

FucK Religion
24 Отговор
Da se zapishe v talona na kolata kakav benzin se sipva. 😂 😂 😂 😂

Оценка:
-3 +5

Дизел
25 Отговор
При нафтата,разликата в качеството може да бъде :от небето до земята.Най -качествената с ,която съм карал ,беше от някаква колонка в Словения инсталирана без покрив на отдалечен Тирпаркинг.

Оценка:
-3 +8

26
Този коментар е премахнат от модератор
гнида
27 Отговор

До коментар #1 от "Нямя да се лъжем я":


Не бе , бат тиква ги защитава 10 години незнайно защо ! Дори не знам дали са руси или евреи ! Ама ти вярвай , ако си искаш!

Оценка:
-2 +5

MECHANIKER
28 Отговор
Горивата в България по стандарт трябва да както всички в Европа, но измамници като Марешки освен, че унищожават двигателите, унищожават и въздуха който дишаме

Коментиран от #41


Оценка:
-14 +16

Много поздрави
29 Отговор

До коментар #10 от "МП4":


Мислех да не ти пиша, но прочетох писанията ти и... Ами, това май всеки го знае и дори в статията е казано и за детонациите, и за качеството на бензините, и т.н. При това положение да наричаш някого "примат" е, меко казано, нелепо! Оставям настрана компетентността и умствения товар на коментирал с Номер 8, той пък е извън класацията...

Оценка:
-2 +8

Почерпи, че не подкачва
30 Отговор
Минах на 86, 79 свърши ..икономично ми е таксето

Оценка:
-1 +8

ТМВ
31 Отговор
Хич не съм съгласен,имам две коли от една и съща марка, втората я докарах сам от Германия!
И тук с бензина в България си върви едно и също!!!!
Наливам където ми падне,тя и така е на почти 270 Хил. км. какво да я жаля!

Оценка:
-9 +8

барета
32 Отговор

До коментар #9 от "Миризлив пор":


Абсолютно си прав, братле !В Плевен има едно предприятие ние го наричаме 'малката плама' или цпс. Та там от години се произвежда разредител, такъв лиценз имат, но неясно защо пред него често чакат бензиновози, даже с логото на различни вериги бензиностанции!

Коментиран от #48


Оценка:
-3 +24

Георги
33 Отговор
И какво точно искаха да кажат с тези две изречения - нищо не разбрах.

Оценка:
-2 +4

Японеца
34 Отговор

До коментар #6 от "Радостин":


Многгоооо си спреш с технологиите! Не къде към 1980г. Завършилия два!

Оценка:
-7 +2

TyЪтрг
35 Отговор
Тука човека дето сипа на Ендженера го обясни. Казва се октаново число и измерва устойчивостта срещу детонационно горене, в % от устойчивостта на Октана. Няма нищо общо нито с качеството на бензина нито с ...калоричността му да речем. Друг е въпросът, че бензина 95 Октана на бензиностанцията МОЖЕ БИ се различава от 100 октановия не САМО по октаново число

Оценка:
-2 +13

36
Този коментар е премахнат от модератор
Божееееее
37 Отговор

До коментар #6 от "Радостин":


С колко викаш си взе дипломата за вишуту по ДВГ?

Оценка:
-5 +11

Гост
38 Отговор
Абе що се чудите за бензина. То в нефтохима ако им видите сайта има а95 и а95 за износ. Очевадно е и ачик са си го написали рашките че има за износ и за тук да трошим колите и да галтат повече

Оценка:
-4 +16

Алфа Вълкът
39 Отговор
Гледах някакъв наш тираджия в САЩ и там зареждаше с А83, А87 някакви такива дето не съм ги чувал. А92 беше скъпарския, а А95, А98, А100 сигурно имало ама трябва да търсиш повече.

Коментиран от #40


Оценка:
-7 +0

AAA
40 Отговор

До коментар #39 от "Алфа Вълкът":


В САЩ октановото число се определя по различен метод в сравнение с Европа. А92 в САЩ съответства приблизително на А98 в Европа.

Оценка:
-2 +18

ввв
41 Отговор

До коментар #28 от "MECHANIKER":


Някой да те кара да зареждаш от Марешки?Зареждай от бокЛукойл и си свиркай.

Оценка:
-3 +23

gгг
42 Отговор

До коментар #17 от "К.К.":


На golf2 gti 84 година на капачката на резервоара пише октан минимум 98.

Оценка:
-1 +7

vasik atanasova
43 Отговор
това не е вярно
карайте със 100 октана голфа и да видим дали няма да върви по бързо
истината е че в 100 октановия бензин има добавки или присадки

Оценка:
-3 +5

Karcho
44 Отговор
Няма 91.92Н а върви и виш в Австрия и пак ела даси по приказваме.

Оценка:
-0 +3

Rumen
45 Отговор
Коя стока е качественна в България по бензиностанциите се продават само бози зареждам на кпп калотина минавам 650км. Зареждам после в Словения изминавам 900км. с един и същ автомобил.Всичко в България е далавери и измами живея в Испания познайте кога ще се върна да живея в милата ни родина без да ползвате жокер.

Оценка:
-0 +23

гощо
46 Отговор
В една Гърция когато заредя и колата излита! Какво има да говорим,тук си е боклук! Ще ни мерят газовете пфффф...ми то с тия горива и чисто нова да е пак ще дава лош показател!

Коментиран от #52


Оценка:
-1 +18

Иво
47 Отговор

До коментар #3 от "МП4":


Не е чак толкова драстична разликата. Има повишение на звука при бг нафтата, но чак да очерни ауспуха за 20 минути е измислица от бакшиша. Карам из цяла Европа. В България не зареждам на малките и евтини бензиностанции. Сърбия пропускам зареждане задължително. И като сипя в Австрия, колата утихва осезателно. Пробвал съм с различни коли на под 8 години и е все същото.

Коментиран от #54


Оценка:
-2 +7

Снимайте ги тези
48 Отговор

До коментар #32 от "барета":


Интересно...снимайте ги тези които зареждат и ги пуснете в нета. Със сигурност не е предвидено в закона и от производителя да се кара на разредител...ебати жалките типове.

Коментиран от #53


Оценка:
-0 +12

Неграмотник
49 Отговор

До коментар #3 от "МП4":


Нищо не ти е ясно

Оценка:
-0 +2

ann
50 Отговор

До коментар #3 от "МП4":


Не се изказвай по теми, които са ти крайно непонятни! Нямаш никаква представа от бензини и октаново число.Всичко написано е абсолютна глупост.Нямаш и представа какво е топлотворна способност и антидетоноационни свойства.Заеми се с някаква по-аграрна дейност,ако ти приляга повече.Коментарите ти дразнят с вопиющото невежество!

Оценка:
-3 +1

АLFA Q 4
51 Отговор

До коментар #6 от "Радостин":


НЕ Е ТРЯБВАЛО ДА ТЕ ПУСКАТ. НИЩО НЕ СИ НАУЧИЛ. В СТАТИЯТА ИМАТ ПРЕД ВИД. СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ. КОЕТО Е МНОГО РАЗЛИЧНО ОТ НАЛЯГАНЕТО НА ГОРИВОТО. А СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ, НЕ Е КОМПРЕСИЯ

Оценка:
-2 +5

АLFA Q 4
52 Отговор

До коментар #46 от "гощо":


СВЕТЕШЕ МИ ИНСПЕКЦИЯТА НА ДВИГАТЕЛЯ, ЗАРАДИ ПОВРЕДЕН РЕГУЛАТОР ЗА НАЛЯГАНЕТО НА ГОРИВОТО. СЛЕД ОКОЛО 300,КИЛОМЕТРА,КАРАНЕ В ГЪРЦИЯ С ТЯХНАТА НАФТА, ИНСПЕКЦИЯТА САМА УГАСНА И АЛФЕТКАТА СЕ ПРОМЕНИ

Коментиран от #82


Оценка:
-0 +7

Миризлив пор
53 Отговор

До коментар #48 от "Снимайте ги тези":


Е, какво да ги снимаш? Пише си в закона кои въглеводороди ако се ползват за горива се облагат с акциз и ако се ползват за бои и лакове не се облагат. Това че някой е докарал "нещо" нормално да е във фирмена опаковка. Толкова изнагляха, че даже започнаха да прилагат и същата схема в Гърция ама там не спят и ги хванаха. Кога заредиш такова "гориво" и започват проблемите с ниска мощност, светене на чека за лошо газообразуване като отидеш в сервиз "EGR е за чистене" и ти вземат "едни пари... а бе... Ако караш кола от "старата школа" разбирай Лада или Москвич при изкачване на наклон при загрял двигател и ниски обороти се чува от време на време как "чука аванса".

Оценка:
-1 +2

Komapak
54 Отговор

До коментар #47 от "Иво":


Зареждам на омв в Сърбия. Абсолютно никакви проблеми.

Оценка:
-0 +3

инж химик
55 Отговор
Аз съм учил нефтохимия и мога да напиша доста неща по темата, но... Горивата имат много параметри които трябва да покриват, много компоненти, много и различни по вид качества, много, много...

Оценка:
-0 +6

PRIZRAK
56 Отговор
Glupava statia.

Оценка:
-4 +1

Бачо Киро
57 Отговор

До коментар #3 от "МП4":


Грешка си пич. Ако колата ти няма knock sensor и съответните мапове в компютъра, не само ако не е голф 2, ми и голф 15 да е, не 250 ми 2500 коня, все тая. Няма общо с конете, а с това дали твоят мотор има сензор и компютър, който да разпознава какво му наливаш. Ако не разпознава дали е 95 или 100 как точно смяташ, че колата ще направи магия и ще оползотвори налятото? Качеството на горивото е друга тема, у нас си знаем какво е... Ако налееш 95 на Порше 918 примерно, което е настроено за 100, ще видиш разлика, но ако налееш 100 на твоята, ако ще да е 250-300 коня, ако няма настройки, файдата е същата. Само главата ти си мисли, че има разлика в мощността, нарича се плацебо ефект.

Коментиран от #59


Оценка:
-3 +6

до Иво
58 Отговор

До коментар #2 от "Иво":


Еми така е колега - това е руското качество !

Коментиран от #67


Оценка:
-2 +6

Коmapak
59 Отговор

До коментар #57 от "Бачо Киро":


С по-висок октан харчи по-малко. Проверил съм го. А че не върви повече си прав.

Коментиран от #68


Оценка:
-2 +2

ехеей
60 Отговор
Нямало инджинери в България, я глей тук к'во става - капацитети!!!
Фолкцваген ко чакат, к'ва Турция, к'ва Румъния!?

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +15

Кафява чума
61 Отговор
Ментето си е менте независимо от октана, бяха хванали боклук бензин 100 + октана на известна верига, гаранция няма за качеството според октановото число. В Топ гиър тестваха различни коли и бензини и разлика имаше само 1-2 процента в мощността и то на спортно Субару Импреса от 300 коня, за трошките дето караме.....трябва молитва, а не супер бензин.

Оценка:
-0 +5

Кафява чума
62 Отговор
Но на моята трошка с 95 като стои два месеца дави и пали на два цилиндъра, а като сложих 99 и пали веднага. За това слагам 99 като е паркирана и не я карам често, явно слабия октан пада в качеството си, става на смола или мазут...

Оценка:
-1 +2

111
63 Отговор
В Италия на един му издуха мотора yam. R6 на веригата ip имало нафта в бензина и други се оплакват от тази верига бенз.

Оценка:
-0 +3

инж химик
64 Отговор

До коментар #60 от "ехеей":


Има много инженери в България.. но работим други работи, защото не е оферта да си отговорен за толкова сериозни неща, а да получаваш заплата като в Лидъл, да редиш кренвирши и кашкавали по стелажите.

Коментиран от #66


Оценка:
-0 +12

инж химик
65 Отговор

До коментар #21 от "dido":


Точно така братле, аз съм сигурен, че от рафинерията излиза качествено гориво, но по цялата мрежа се случват всякакви кретении и докато стигне до твоя резервоар, не се знае през колко шитни е минало горивото.

Оценка:
-1 +10

ехейй
66 Отговор

До коментар #64 от "инж химик":


Напълно съм съгласен, респект към ИНЖЕНЕРИТЕ, имах предвид драскащите тук инДЖинери по всичко, като този, дето като не си карал колата и БЕНЗИНЪТ му СТАВАЛ НА МАЗУТ в резервоара. Ти да видиш!!!

Коментиран от #70, #72


Оценка:
-2 +2

Ццццццц
67 Отговор

До коментар #58 от "до Иво":


Кво руско качество в БГ няма руски горива. Лукойл е US фирма

Коментиран от #69


Оценка:
-7 +2

висок
68 Отговор

До коментар #59 от "Коmapak":


Поредния неграмотник! Октановото число няма нищо общо с калоричноста на горивото! Знаеш ли кое какво е? Туй 100 октана в БГ си е чист етер, МТБЕ и алкохолни вериги.... Нямаш детонации, но разхода скача с повече от литър. Тествал съм горивата на ЕКО....

Оценка:
-0 +2

Anadolu Manafesi
69 Отговор

До коментар #67 от "Ццццццц":


Не проблема в качеството , а в суровината . Нашата рафинерия е проектирана и построена да преработва руските сортове петрол и внасяме петрол само от там , което си върви със съответните негативи . Като добавиш и етанола и другите примеси , които неизбежно се появяват по пътя до резервоара се получава това с което караме .

Оценка:
-1 +3

висок
70 Отговор

До коментар #66 от "ехейй":


Ся, има нещо вярно. Бензина не става на мазут, а става на масло!!! Днешните бензини в БГ са крекитг продукти, които във времето се "омасляват", това е точния термин. Помисли, 70-те, 80-ти държавен резерв държеше бензина в отделни резервоари по 5 г и тогава го сменяше. Сега го държи по 3 месеца!!!

Оценка:
-0 +1

пепи
71 Отговор
Карал съм в Испания както и е България.5 пъти съм взимал маршрута - София Мадрид.С лека кола на нафта и на бензин/газ.Няма никаква разлика.Нито във вървежа,нито в консумацията.В България съм сипвал и от Марешки.Никакъв проблем.

Оценка:
-2 +1

Кафява чума
72 Отговор

До коментар #66 от "ехейй":


Не съм инженер, а просто колата ми не харесва преседял нискооктанов, ама трябва да ти го обяснявам бавно и с картинки...

Оценка:
-0 +1

Коко
73 Отговор
Глупости! Татко едно време ми даваше бензин 100 октана и ладичката не можеше да се запре....

Оценка:
-0 +4

Минчо Минев
74 Отговор

До коментар #6 от "Радостин":


И аз съм завършил ДВГ октана намалява скоростта на горене на бензина без октана примерно гори с около 28 000 м/сек а с октана около 20 000м/сек по мека работа на двиг. Избягва ударно изгаряне...... Е моето образование не е висше :)

Коментиран от #77, #83, #84


Оценка:
-3 +3

Минчо Минев
75 Отговор

До коментар #6 от "Радостин":


И аз съм завършил ДВГ октана намалява скоростта на горене на бензина без октана примерно гори с около 28 000 м/сек а с октана около 20 000м/сек по мека работа на двиг. Избягва ударно изгаряне...... Е моето образование не е висше :)

Коментиран от #76


Оценка:
-1 +1

Електрошок
76 Отговор

До коментар #75 от "Минчо Минев":


Освен че и аз съм завършил ДВГ,в казармата бях и сапьор,та скоростите на изгаряне и на бензин и на тротил и тен,тетрил и хексоген са ми ясни!Човече,тези числа,които си написал превъзхождат скороста на тротила!!!

Коментиран от #78


Оценка:
-1 +4

висок
77 Отговор

До коментар #74 от "Минчо Минев":


Я пак прочети какво си написал за скорости на горене като м/сек??? Ти наред ли си?

Оценка:
-1 +1

висок
78 Отговор

До коментар #76 от "Електрошок":


++++ Определено разбираш от темата. жив и здрав бъди!

Оценка:
-1 +0

Гост
79 Отговор

До коментар #19 от "висок":


Нагарът е фактор за детонация.

Оценка:
-0 +1

Гост
80 Отговор

До коментар #20 от "незнайко":


Всичко в статията е вярно като от учебник.

Оценка:
-1 +1

Гост
81 Отговор

До коментар #22 от "Pokoloko":


ПишЕ, а не "пишИ". И ти не блестиш с правопис. Тръгнал на другите да се смее.

Оценка:
-0 +0

Гост
82 Отговор

До коментар #52 от "АLFA Q 4":


То от алфата. Много са капризни.

Оценка:
-0 +0

Гост
83 Отговор

До коментар #74 от "Минчо Минев":


Посмали ги малко тия скорости на горене че язък и за средното.

Оценка:
-1 +0

Гост
84 Отговор

До коментар #74 от "Минчо Минев":


Слабо си се учил. Октана е устойчивост на детонация. Не влияе на скоростта на горене

Оценка:
-0 +2

Невъзвръщенец
85 Отговор
Кое е истински продукт в България, че и горивата да са качествени?...Само за картофите може да има гаранция!

Оценка:
-1 +2

Електрошок
86 Отговор
Когато учех ДВГ-по времето на Битълс,октановото числи се измерваше чрез контролен едноцилиндров ДВГ с регулируема степен на сгъстяване.Засичаше се момента в който започваха първите детонации.Сложно,но много точно измерване!

Оценка:
-0 +2

олеееееееее
87 Отговор

До коментар #3 от "МП4":


Глупости. 100 октановия бил по-чист. Нищо такова. 100 октановия издържа по-голямо свиване,преди да се самозапали. От там се ползва в коли с по-голяма степен на компресия- обикновено тва са по-спортни и съзтезателни двигатели. Ако сипеш 100 октана ,на кола с ниска степен на компресия- нищо не печелиш-само си даваш парите.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
ТОП 5