26 Юни, 2020 11:08 5 308 11

Кабриолетите били по-безопасни от колите с твърд покрив

  • кабриолет-
  • безопасност-
  • сигурност

Противно на масово разпространеното мнение откритите автомобилите не са по-опасни от тези с фиксиран покрив, сочат резултатите от ново изследване на американския Застрахователен институт за пътна безопасност IIHS. Нещо повече - статистически погледнато, кабриолетите са дори по-сигурни.

Изследването се базира на данни от Национална служба за безопасност на пътното движение (NHTSA) за пътнотранспортните произшествия с кабиолети на възраст до 4 години в периода 2014-2018 г. Според статистиката откритите автомобили са попадали в катастрофи 6% по-рядко на всяка измината миля, отколкото колите с фиксиран покрив, а смъртността е била 11% по-ниска.

Пътниците в кабриолети с твърд таван пък са получавали травми 10% по-рядко, отколкото тези в закрити автомобили. При моделите с мек сгъваем покрив пък нараняванията са с 3% по-малко.

Авторът на изследването Ерик Тио обаче признава, че липсата на таван увеличава риска от изпадане от колата. 21% от загиналите в катастрофи с кабриолет са карали със свален гюрук. При моделите с твърд покрив този показател е 17%. В случай на преобръщане рискът от изпадане от салона е 43% за кабриолетите и 35% за купетата.

Според IIHS има няколко обяснения за по-ниската смъртност при катастрофите с открити автомобили. На първо място те по правило са по-тежки от колите със закрита каросерия, което ги прави по-безопасни. Освен това кабриолетите са по-скъпи, а собствениците им като цяло са склонни в по-ниска степен към агресивно шофиране и карат по-рядко при лоши метеорологични условия.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 разбирача

    20 0 Отговор
    Начи, режем таваните и после с безопасните 200...
  • 2 Абе почти

    19 3 Отговор
    Може пък да е заради начина на каране - спокойно, лежерно за кеф. Някой да е виждал кабрио да влиза с вратите напред в завой - аз не.

    Коментиран от #4, #10

  • 3 сугура

    7 1 Отговор
    ''Ти можеш, да продължиш,
    но скалпът ти остава тук''
    die Arzte
  • 4 Гост

    21 1 Отговор

    До коментар #2 от "Абе почти":

    Много ме кефи как някой чел недочел с половин мозък направил статистика и си вади изводи от сорта на банана е крив защото е жълт.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бай Юрган

    11 4 Отговор
    Това е най голямата глупост , кабриолетите се чупят в средата като солети.

    Коментиран от #8

  • 8 Таман тъй

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Юрган":

    Ама ако ти си рязал жигулката на дядо ти, да я правиш кабрио. Заводски кабриолет ще се счупи през средата кога на седана му поникнат криле 🤣🤣
  • 9 Алфа Ромео

    0 0 Отговор
    По какъв точно начин ги прави по-безопасни това че са малко по-тежки от закрит тип купе!?
  • 10 Аз да

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Абе почти":

    Е как да не се вижда кабрио с вратите напред - М3 кабрио за това е създадено, особено Е46 или Е93

    Коментиран от #11

  • 11 дали

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Аз да":

    И ще си вземеш тежко и усукващо се шаси / кабрио / вместо по-леко и по-здраво / купе /. Аман от пишман шофьори