2 Октомври, 2012 12:50 4 707 4

Суперкар с водороден мотор за Льо Ман

  • льо ман-
  • greengt h2

Интересуващите се от автомобилен спорт знаят, че недалеч от френският град Льо Ман се провежда една от най-интересните надпревари с автомобили. 24-часовата гонка започва своя живот през далечната 1923 година и от тогава до днес се е наложила като едно от най-култовите състезания с коли.

Първоначално тази надпревара се провежда само с болиди с бензинови двигатели. Доста по-късно в надпреварата се включват и коли с дизелови мотори и не след дълго именно нафтовите болиди започват да печелят "24-те часа на Льо Ман". След това в гонката с огромен успех се включват и т.нар. хибриди.

На предстоящото състезание край Льо Ман се очаква да се появи нов болид, задвижван от водороден двигател. Експерименталното возило се нарича GreenGT H2. Резервоарите са разположени от двете страни на кокпита, а самите горивни клетки - зад пилота.

Иновационният GreenGT H2 тежи точно 1000 килограма, а мощността на двигателя е 500 конски сили. Мнозина специалисти са скептични относно представянето на подобен болид, но има и такива, които са на мнение, че именно това ще е следващият победител в култовата надпревара.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стоян Малкотърновски

    1 0 Отговор
    От съдържанието н астатията не става изобщо ясно какъв е точно двигателя - резервоари с водород , горивни клетки. Технологиите при тези два вида енергия са различни, горивните клетки имат за цел образуване на ел.енергия, а двигателите са всъщност електрически. Моля модератора да се поясни - за какъв тип двигател , технология иде реч. Статията е доста неясна и неточна и непълна.
  • 2 Гошо Стоиловски

    1 0 Отговор
    Колега , аз ти пояснявам - резервоарите са си резервоари , а в горивните клетки той взаимодейства химически и се образува движеща енергия и остатъчно количество вода, като отпадъчен продукт.
  • 3 xasan4o

    0 1 Отговор
    kakvato i dae tazi kola az li4no nebix sednal da j karam tova e ravno na samoubiistvo vse edano da ima6 edin aec pod g.zasi i dasi spokoen
  • 4 Георги П.

    1 0 Отговор
    това е бъдещето, аз съм - за!!!!! В Норвегия вече карат такива коли, предвижда се производство на водород със зелени водорасли, стига с тоя скъп бензин и дизел