Японската компания Honda и американският концерн General Motors са сключили споразумение за стратегическо сътрудничество. Страните са се договорили да създадат съюз в Северна Америка, което предполага взаимно използване на платформи, както за автомобили с конвенционални двигатели с вътрешно горене, така и за електрически превозни средства. Двете компании ще имат и съвместни модели.
General Motors заяви в официално изявление, че алиансът ще помогне на двете компании да ускорят инвестициите в бъдещи иновации в мобилността, като освободят допълнителни ресурси. По този начин меморандумът за разбирателство, подписан на 3 септември, разширява и укрепва сътрудничеството на страните, което стана известно тази пролет.
Тогава беше съобщено, че Honda възнамерява да пусне два електрически автомобила, базирани на глобалната платформа за електрически превозни средства на GM, и също така да използва батерии Ultium.
Споразумението има и други цели, по-специално сътрудничество в областта на обществените поръчки, научноизследователска и развойна дейност, както и в създаването на услуги за автомобили - от усъвършенствани системи за помощ на водача до мултимедийни системи.
Съвместните проекти ще бъдат наблюдавани от комисия, която ще включва мениджъри на General Motors и Honda. Пълното сътрудничество ще започне през 2021 година. Това далеч не е първият опит в съвместната работа на General Motors и Honda. Например японската страна инвестира в проекта за круизна автоматизация за разработване на автономни превозни средства, който е собственост на GM.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пилот на Ферари
Ако погледнете Шевролет - продаваните автомобили като нови в България - още са на базата на Вектра и Астра първо поколение с барабанни спирачки.
Коментиран от #2, #5, #7, #16
11:53 04.09.2020
2 хахаха
До коментар #1 от "пилот на Ферари":
Дано не падне качеството на Хонда.Коментиран от #10
11:57 04.09.2020
3 Тези искат
12:00 04.09.2020
4 Николай
Коментиран от #8
12:06 04.09.2020
5 Иванчо l-ви
До коментар #1 от "пилот на Ферари":
И сега Хонда с Екотек.Коментиран от #6
12:09 04.09.2020
6 Мюмюн
До коментар #5 от "Иванчо l-ви":
Хомндитеее немои ги стигнетееее бреее12:12 04.09.2020
7 Хулиганчо
До коментар #1 от "пилот на Ферари":
Шевролет е Деу а не Опел. Когато ГМ взимат Деу, започват да продават техните разработки под марка Шевролет. Каптива, Лачети, Калос, Нубира и др.Коментиран от #13
12:12 04.09.2020
8 пилот на Ферари
До коментар #4 от "Николай":
Остави Камарото. Виж масовите продавани у нас . Например Авео или Круз .Коментиран от #11
12:15 04.09.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 куку руку ку
До коментар #2 от "хахаха":
Където стъпи GM и ръждата се появява...12:21 04.09.2020
11 Николай
До коментар #8 от "пилот на Ферари":
Защо да го оставя нали Пак GM го правят. Викате че нямат коли. Тук като сме свикнали последна дупка си мислим само 3 марки..Хората правят роботизирано камаро с двигател да бие всчко еднои бмв, мерцедес и т.н. 10 степенен автомат и 850+ взртящ момент..Барабанни спирачки хахааКоментиран от #12, #18
12:21 04.09.2020
12 пилот на Ферари
До коментар #11 от "Николай":
От цялата работа едно Камаро остана дето много не се търси на пазара в Европа. Нищожно малко бройки. Погледни масовите модели. Технология от преди 20 години.12:26 04.09.2020
13 пилот на Ферари
До коментар #7 от "Хулиганчо":
Опел и Шевролет ги произвеждаха на общи платформи. Също като Фолксваген и Шкода. При Шевролет ползваха по стари и по евтини разработки.За това и в един момент ги спряха от продажба в Европа , за да не се конкурират взаимно.
12:29 04.09.2020
14 тго
Сега хонда ще ползват технологиите на GM. С две думи очаквайте GM с емблеми на хонда
13:24 04.09.2020
15 dsadsad
Коментиран от #17
13:43 04.09.2020
16 Говориш кокто ти изнася
До коментар #1 от "пилот на Ферари":
Май не си прочел добре статията14:06 04.09.2020
17 Чети по добре
До коментар #15 от "dsadsad":
В статията пише точно обратното. Хонда пуска автомобили базирани на GM а не обратното ;)14:08 04.09.2020
18 Случаен
До коментар #11 от "Николай":
Аха, разбивало било немските, хахахаха, та те още са на ниво 1940г. като технология при двигателите. Сега като нямат Опел да им развива моторите до 3 литра са го закъсали яко.17:12 04.09.2020
19 Каролев
Бяхте приличен производител, с някой проблеми в скоростните кутий, но иначе стабилни...
17:59 04.09.2020
20 Honda forever
Buick, Cadillac, Chevrolet, Daewoo, GMC, Holden.
Раждивия Opel e собственост на Пежо и Ситроен.
GM и Honda ще си сътрудничат в производството на електрически автомобили и по точно ел.компоненти.
Honda си остава собствен производител на автомобили двигатели и др.
Това което говорите че най - големият производител на двигатели с вътрешно горене е пред фалит са пълни глупости.
Коментиран от #21
13:33 09.09.2020
21 един от стадото
До коментар #20 от "Honda forever":
всеки иска сътрудничество с Хонда, но малко го получават. Освен автомобили прави и електронни елементи, роботизирани технологии, мотори и мотоциклети. Поглежда и към самолетите. Един от най- стабилните и без спад на качество и количество автопроизводител в щатите. Лично се радвам на една Акура вече трета година, верен приятел. Не реклама, а факт е, с елементарни проблеми без да влияят на колата като цяло. Не е въпросът на плюеш чуждото и да хвалиш твоето, Мерца и БМВ, прекрасни автомобили. Но за служебни и за състоятелни хора, или ти да караш друг да поддържа. Помните ли роботчето Honda. И такива играчки правят. Доверил съм се последно на тази марка и не ме е подвела, а с автомобили се занимавам вече 35г., професионално03:41 11.09.2020