ФАКТИ.БГ

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes

Публикувана: 1 Октомври, 2020 11:52
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2786
Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 7 гласа.

Mercedes-Benz продължава по пътя към електрификацията на градските автобуси. Производителят представи премиерно изцяло електрическия eCitaro G. Новият 18,13-метров автобус е идеален за превози в задръствания по маршрути с голям брой пътници и е важен фактор за подобряване на качеството на живот в градовете. Автобусът може да бъде оборудван с иновативни твърдотелни акумулатори (опционално). С тази нова концепция на батериите Mercedes-Benz повежда технологичното развитие не само в сегмента на автобусите, но и в автомобилостроенето в световен мащаб.

Както съчлененият eCitaro G, така и соло-автобусът eCitaro отговарят на индивидуалните изисквания на транспортните компании, като улесняват преминаването към електромобилност. Стандартните батерии в eCitaro G и eCitaro се зареждат с постоянен ток чрез заряден конектор със заряден изход до 150 kW. Конекторът се намира от дясната страна над свода на предния мост. През идната пролет ще се предлагат и още няколко позиции на контактните точки за зареждане от лявата страна и в задната част на превозното средство.

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes

Новият eCitaro G е първият градски автобус в световен мащаб, който е оборудван с твърдотелна батерия. Тези батерии имат много висока енергийна плътност – около 25% по-голяма от новата генерация на традиционните литиево-йонни батерии с течен електролит. Новата технология на батерията с енергиен капацитет 441 kWh всяка е налична както за съчленен автобус, така и за солов. Това осигурява на eCitaro G пробег до 220 километра при благоприятни условия със средна скорост, топография и натоварване при стандартни климатични условия. През зимата с включено отоплението eCitaro G покрива впечатляващите 170 километра пробег.

Друго предимство на твърдотелните батерии е дългият им експлоатационен живот. С тази технология автобусите еCitaro/eCitaro G получават гаранция до десет години или енергийна производителност до 280 MWh на комплект батерии. Поради различните си характеристики градските автобуси с твърдотелни батерии покриват различни приложения от тези с литиево-йонните батерии, използвани до този момент. Mercedes-Benz ще предложи на транспортните оператори избор: eCitaro G и eCitaro ще бъдат достъпни с опция за твърдотелни батерии или нови, по-мощни NMC батерии.

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes


Другият изцяло нов автобус на Mercedes-Benz е Intouro. Той също е електрически, но е предназначен за междуградски пътувания и вдига високо летвата при автобусите за междуградски и екскурзионен транспорт. Intouro се характеризира с голям набор от приложения: от училищен до практичен автобус с багажно отделение, от автобус за превоз на служители до такъв, подходящ за екскурзии през уикенда. Това е първият автобус, който включва уникалната система за аварийно спиране Active Brake Assist 5 (ABA 5).

За първи път системата работи в комбинация с радар и камера. Тя може автоматично да задейства спирачната система, за да избегне неподвижно или движещо се препятствие. Като първата общодостъпна система за аварийно спиране за автобуси, ABA 5 може да извърши и автоматизирана спирачна маневра с пълно спиране, за избягване на преминаващи пешеходци. Sideguard Assist функцията в новия Intouro пък ще подпомага водача главно при завои в градска среда и ще осигурява ефективна защита на по-уязвимите участници в движението, като пешеходци и велосипедисти.

Нови градски и междуградски автобуси на ток от Mercedes

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Преходник
1 Отговор
Преходът към електромобилност е също като преходът от социализъм към единний светлий комунизъм. Колкото повече преход, толкова повече кирливи ризи лъсват и накрая всичко ще се разпадне. В момента още сме на етап "да живей" и "ще пребъде".

Коментиран от #2, #3


Оценка:
-9 +12

Мислещ
2 Отговор

До коментар #1 от "Преходник":


То май само комунягите по върховете са на тази вълна и се самонадъхват, обикновените хора не са особено ентусиазирани и са наясно, че нито ще им е по-изгодно, нито по-екологично, дори напротив за второто - вече все повече лъсва за какво иде реч.

Коментиран от #5


Оценка:
-4 +8

Що за
3 Отговор

До коментар #1 от "Преходник":


... идиотизъм! Обществен лозунг да се сравнява с технически!!!

Оценка:
-6 +7

куку руку ку
4 Отговор
Да му слагат и пантографа и да се закача, където може и за тролейбусната мрежа.

Оценка:
-2 +7

грешиш
5 Отговор

До коментар #2 от "Мислещ":


Комунягите предпочитат дизел.

Оценка:
-5 +6

Край
6 Отговор
Абсолютно излишни. Рейс на ток има отдавна - викат му тролей.
В градовете си слагаш жици и никакви скъпи батерии ти не трябват.
кола с батерии - да. камион, автобус, влак, кораб и самолет с батерии е глупост.

Оценка:
-6 +6

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Владимир Путин
Руският президент Владимир Путин в коментар в „Пряка линия“ от 2014 г.
Аз не съм приятел, невеста или жених. Аз съм президентът на Русия и моята задача е да отстоявам интересите на руснаците."

Още бисери
ТОП 5