Да започнем с 53-местния туристически модел Audace 1050, който работи с водородни горивни клетки. Тази новост се произвежда в китайското предприятие Marcopolo съвместно със Sinosynergy и Allenbus.
Автобусът е оборудван с електродвигател Danfoss на постоянни магнити - с мощност 140 kW (пикова - 222 kW) и въртящ момент 495/720 Нм. Използват се и два модула Sinosynergy G80-001 Fuel Cell с общ капацитет 160 kW.
Водородът се съхранява в четири цилиндъра под налягане от 350 бара. За охладителната система са налични четири LiFeO батерии от CATL. Освен това са монтирани и литиево-йонни батерии с капацитет 423 kWh. Обявеният пробег е 600 км.
Вторият модел от Marcopolo на изложението Busworld Europe 2023 е доста по-интересен. Това е луксозният лайнер от семейството Paradiso G8. Двуетажният модел е обозначен с индекс 1900DD, а с дължина от 15 метра разполага само с 35 места, но какви.
На горната "палуба" има 29 места, които са разположени по три на ред (2+1). А на долния има шест особено удобни стола с функция за масаж. В облегалките на всички столове са вградени монитори Actia, облегалките се регулират по ъгъл на наклон с помощта на електрическо задвижване. На първия етаж има две тоалетни за пътници: мъжка и дамска.
В представената версия този луксозен модел, за съжаление, не може да се използва по европейските пътища, тъй като надвишава установените размери: височината му достига 4 100 мм. Показаният на изложението Paradiso G8 автобус е с шаси Scania K500C с колесна формула 6х2 и е оборудван с 13-литров двигател DC13.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
Ще излезе истината накрая , че не знаем нищо за останалия свят освен пропагандата която ни правят тук .
Коментиран от #7, #10
10:15 13.10.2023
2 Пилот на Ферари
В проучването за 2017 г. страната ни е поставена на 93-то място по качество на пътищата сред 137 изследвани държави.
Непосредствено преди нас са страни като Танзания, Алжир, Черна Гора, Мали, Армения. С еднаква оценка като България са Виетнам и Уганда, а непосредствено след нас, с незначителна разлика, се нареждат Лаос, Уругвай, Аржентина, Етиопия.
10:28 13.10.2023
3 Мнение
Коментиран от #4, #8, #11
10:29 13.10.2023
4 ГОЛАТА ИСТИНА
До коментар #3 от "Мнение":
Чавдар беше по-скоро конкуренция на ЛУАЗ и ПАЗ , отколкото на автобус произведен в Европа по това време.10:37 13.10.2023
5 Софиянец
Коментиран от #6, #12
10:42 13.10.2023
6 Гост
До коментар #5 от "Софиянец":
И Кирчо и Кокорчо направиха - дигнаха цените тройно,изтеглиха милярди дългове и те така11:27 13.10.2023
7 Пилот от МЕРЦЕДЕС
До коментар #1 от "Пилот на Ферари":
Дребничките хора се впечатляват от големи неща, като самочувствието е!13:33 13.10.2023
8 Хи хи хи
До коментар #3 от "Мнение":
Май само си чувал за ЧАВДАР - отвън дъждът спира вътре не, прахоляк няма , а вътре не се виждаме от прахоляк, това беше твоят любим автобус!Коментиран от #9
13:36 13.10.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Джон
До коментар #3 от "Мнение":
Въпросната фабрика е направена в България, но по времето на НРБ е национализирана от комунистите, а после е закрита от комунистите.09:03 14.10.2023
12 Гошо
До коментар #5 от "Софиянец":
До къщата му в Барселона ли?17:01 14.10.2023
13 Граничаров
17:58 14.10.2023
14 И.А.
11:57 15.10.2023