13 Октомври, 2023 10:04 8 380 14

В Европа се появи извънгабаритeн ултралуксозен автобус, без възможност да се движи по европейските пътища

  • автобус-
  • пътнически лайнер

На изложението Busworld Europe 2023 в Брюксел бразилският производител Marcopolo показа два интересни автобуса

В Европа се появи извънгабаритeн ултралуксозен автобус, без възможност да се движи по европейските пътища - 1

Да започнем с 53-местния туристически модел Audace 1050, който работи с водородни горивни клетки. Тази новост се произвежда в китайското предприятие Marcopolo съвместно със Sinosynergy и Allenbus.

Автобусът е оборудван с електродвигател Danfoss на постоянни магнити - с мощност 140 kW (пикова - 222 kW) и въртящ момент 495/720 Нм. Използват се и два модула Sinosynergy G80-001 Fuel Cell с общ капацитет 160 kW.

В Европа се появи извънгабаритeн ултралуксозен автобус, без възможност да се движи по европейските пътища

Водородът се съхранява в четири цилиндъра под налягане от 350 бара. За охладителната система са налични четири LiFeO батерии от CATL. Освен това са монтирани и литиево-йонни батерии с капацитет 423 kWh. Обявеният пробег е 600 км.

Вторият модел от Marcopolo на изложението Busworld Europe 2023 е доста по-интересен. Това е луксозният лайнер от семейството Paradiso G8. Двуетажният модел е обозначен с индекс 1900DD, а с дължина от 15 метра разполага само с 35 места, но какви.

В Европа се появи извънгабаритeн ултралуксозен автобус, без възможност да се движи по европейските пътища

На горната "палуба" има 29 места, които са разположени по три на ред (2+1). А на долния има шест особено удобни стола с функция за масаж. В облегалките на всички столове са вградени монитори Actia, облегалките се регулират по ъгъл на наклон с помощта на електрическо задвижване. На първия етаж има две тоалетни за пътници: мъжка и дамска.

В представената версия този луксозен модел, за съжаление, не може да се използва по европейските пътища, тъй като надвишава установените размери: височината му достига 4 100 мм. Показаният на изложението Paradiso G8 автобус е с шаси Scania K500C с колесна формула 6х2 и е оборудван с 13-литров двигател DC13.

В Европа се появи извънгабаритeн ултралуксозен автобус, без възможност да се движи по европейските пътища


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    52 9 Отговор
    И какво излиза , че в Китай и останалия сват пътищата са по широки , подлезите по високи , и пътищата по пригодни от тия в Европа ....
    Ще излезе истината накрая , че не знаем нищо за останалия свят освен пропагандата която ни правят тук .

    Коментиран от #7, #10

  • 2 Пилот на Ферари

    26 1 Отговор
    Танзания, Алжир и Мали с по-добри пътищата от България.
    В проучването за 2017 г. страната ни е поставена на 93-то място по качество на пътищата сред 137 изследвани държави.

    Непосредствено преди нас са страни като Танзания, Алжир, Черна Гора, Мали, Армения. С еднаква оценка като България са Виетнам и Уганда, а непосредствено след нас, с незначителна разлика, се нареждат Лаос, Уругвай, Аржентина, Етиопия.
  • 3 Мнение

    23 6 Отговор
    А тук ликвидираха “Чавдар”, който стана конкурент на Сетра.

    Коментиран от #4, #8, #11

  • 4 ГОЛАТА ИСТИНА

    19 13 Отговор

    До коментар #3 от "Мнение":

    Чавдар беше по-скоро конкуренция на ЛУАЗ и ПАЗ , отколкото на автобус произведен в Европа по това време.
  • 5 Софиянец

    5 22 Отговор
    Добре,че Бате направи пътища и магистрали,че преди бяхме хептем зле

    Коментиран от #6, #12

  • 6 Гост

    15 6 Отговор

    До коментар #5 от "Софиянец":

    И Кирчо и Кокорчо направиха - дигнаха цените тройно,изтеглиха милярди дългове и те така
  • 7 Пилот от МЕРЦЕДЕС

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Дребничките хора се впечатляват от големи неща, като самочувствието е!
  • 8 Хи хи хи

    12 19 Отговор

    До коментар #3 от "Мнение":

    Май само си чувал за ЧАВДАР - отвън дъждът спира вътре не, прахоляк няма , а вътре не се виждаме от прахоляк, това беше твоят любим автобус!

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Джон

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "Мнение":

    Въпросната фабрика е направена в България, но по времето на НРБ е национализирана от комунистите, а после е закрита от комунистите.
  • 12 Гошо

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Софиянец":

    До къщата му в Барселона ли?
  • 13 Граничаров

    6 0 Отговор
    Идеален за превоз на мигранти.
  • 14 И.А.

    2 1 Отговор
    Жалко Биомет можеше да купят и да се возиме на готино.