Last news in Fakti

13 Октомври, 2020 08:45 6 427 50

Франция ще дава по €1000 за покупка на употребяван електромобил

  • употребяван електромобил-
  • субсидия-
  • дотация-
  • държавна помощ

Френските власти обявиха нов пакет от мерки, с които да бъде стимулиран вторичният пазар на електромобили, съобщава Le Parisien. Размерът на държавния бонус за нова кола на ток ще бъде намален, но за сметка на това Министерството на транспорта ще субсидира покупката на употребяван електромобил с €1 000.

В момента правителството поема €7 000 от цената на новите коли на ток. Скоро обаче в основните региони на страната тази сума ще спадне до €6 000, като разликата от €1 000 ще бъде използвана за подпомагане на купувачите на вторичния пазар, обяви министърът на транспорта Жан-Батист Джебари.

Френското правителство ще инвестира активно в развитието на мрежа от зарядни станции както по магистралите, така и в жилищните райони. Според Джебари кризата с коронавируса е довела до спад от 38% на автомобилния пазар в страната, но не е повлияла на продажбите на електромобили. От началото на годината във Франция са купени 68 000 коли на ток, а до края на 2020-а този показател трябва да достигне 100 000.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баш Батка

    21 1 Отговор
    И нека схемата на помаците-араби с автокъщи на Горубляне да започне сега!
  • 2 Госあ

    12 7 Отговор
    Тия 1000 евро изобщо не са достатъчни накой да държи нерециклируем боклук при себе си. Да ги направят 10 000 евро най малко 😄
  • 3 Електрокарите трябва да се подаряват

    19 4 Отговор
    И старите бензинови коли да се вземат от държавата безплатно иначе нема оправия да има....всичко е с цел задлъжняване на хората по света и превръщането на следващото поколение в финансови робове
  • 4 С преминаването на електрокарите

    20 4 Отговор
    Правителствата ще контролират по изкъсо хората ...капаните за безплатно паркиране и липса на данък са с цел да се създаде масов трент на преминаване към електрокари или иначе казано всички да изтрещят и да си наденат примкитена вратлето масово ритуално😂😂😂

    Коментиран от #5

  • 5 То кога ли сте разбрали

    7 12 Отговор

    До коментар #4 от "С преминаването на електрокарите":

    Никой никога не е твърдял, че електромобилите вечно ще се субсидират, вечно ще паркират без пари и вечно няма да плащат данъци. Ако ти така си разбрал, това се дължи единствено на умствения ти капацитет, а не защото някой така е казал.

    Всички финансови стимули са единствено за по-бързото изравняване на цените с бензиновите автомобили. В момента в който електромобилите станат на същите цени или по-евтини, всички стимули ще бъдат прекратени.

    Точно както стана и с ВЕИ. Преди десетина години, изкупуваха тока от фотоволтаиците на 70 стотинки за киловатчас. Постепенно цената падна до 17 стотинки за киловатчас през 2016 година и оттогава няма субсидии, защото цените на фотоволтаиците паднаха десетократно. Тази година има бум на изграждане на фотоволтаични централи на покривите на големи предприятия, които ще ползват тока за собствени цели, защото им излиза по-евтино. Така ще стане и с електромобилите след три-четири години. Ще се купуват, защото ще са по-евтини, а не защото някой те кара.

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Госあ

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "То кога ли сте разбрали":

    веитата продължават да се субсидират, а това което става на практика е, че просто препродават ток от газовите си бекъпи. Елементарна и нагла схема, но въпрос на политика. Не знам защо се пънеш изобщо да ги пишеш тия глупости. Така и така калинките прокарват тая схема, а на всеки средно интелигентен човек всичко му е ясно.

    Коментиран от #10

  • 7 Идиоти бол

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "То кога ли сте разбрали":

    Нз защо се правиш на по-умен отколкото си,джендъри като теб единствено ще си карат тези недоразумения!
  • 8 DrivingPleasure

    11 1 Отговор
    Глей ти, значи държавата веднъж плаща на един глупак да си вземе ел. кочак. После тоя глупак губи пари от него (нормално като при всяка кола има обезценяване) и накрая държавата търси още един глупак да даде още 1000 евро за стар електрически котур... Що така бе, уж излизалли 5 пъти по-евтини електричките па все държавата трябва да ви ги купува и да ви субсидира и тока

    Коментиран от #11, #12, #16

  • 9 заблудата

    10 1 Отговор
    БАТЕРИЙТЕ ЗА GSM СЕ ИЗПРАЩАТ В АФРИКА НА КУПЧИНИ ЗАЩОТО РАЗПАДА ИМ Е 1000ГОДИНИ А РЕЦИКЛИРАНЕ САМО 10% А КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА ЗАДАВАЩИТЕ СЕ КУПЧИНИ С АВТОБАТЕРИЙ. ЗАЩО УМИРАТ СЛОНОВЕТЕ В АФРИКА
  • 10 Дрън-дрън

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Дай пример за нова фотоволтаична централа със субсидирани цени?
  • 11 гост

    3 8 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    Мамини сладки петролопитечета , пищят като настъпени мишоци , хахахахха !!! А още нишо не са видели , хубавото предстои , при това много скороооо , хахаха !!

    Коментиран от #17

  • 12 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    Засега само тока от соларите стигна 2-3 цента на квт и продължава да пада !! Обаче до две години предстои втория бум , тока съхранен в батерии ще стане на същата цена , щото батерия с цена 70 долара за квт с 2000 цикъла ще съхрани и произведе след това 2000 квт , тоест цена 3,5 цента на квт , а цената на батериите втора употреба , които почват да се натрупват и да се влагат в стационарни батерии е 30-35 долара на квт !! Скоро съхранението барабар със загубите ще е ПО-ЕВТИНО от производството на соларите , а вече се навлизат НОВИ батерии с цена под 70 долара на квт и с 4-5 000 цикъла , тоест цена на съхранение 1-1,5 ЦЕНТА !!! Та кво викаш , субсидиите те мъчат , хахаха !!! Чакай да видиш кой ще глътне водичка без субсидии само след 4-5 годинки , хахах !! Щото слънцето няма да угасне , нито ще свети по-малко , хахах !!!

    Коментиран от #13, #48

  • 13 фен

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Смяташ,че ще има идиоти да си купят от износените батерии втора употреба и електромобили втора употреба с нулева остатъчна стойност? После да плащат камара пари за да ти ги вземат за рециклиране.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #13 от "фен":

    В момента камара пари плащат за да им ги дадеш , провери цените на батериите втора употреба , дори за Нисан Лийв първо поколение , което значи 10 годишни са над 50% от цената на нови !!! Да ти имам "скрапа" , хахахах !!!
  • 15 Май имаш къса памет

    4 5 Отговор

    До коментар #13 от "фен":

    Къде забрави статията в която се казва че Тесла модел 3 има най-висока остатъчна стойност след три години. При това не говорим за най-висока от електромобилите, а най-висока остатъчна стойност на целия пазар.

    След три години продажната цена е 90% от цената на нов автомобил. На това ли му викаш нулева остатъчна стойност?

    Коментиран от #19, #30

  • 16 Като заговори за субсидии

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    В момента държавата субсидира най-здраво въглищните централи, които още днес продават ток на загуба. Преди да субсидира продадения ток вече е субсидирала и производството на въглищата.

    Ако поне малко можеше да смяташ, щеше и сам да се сетиш, че за въглищните централи държавната помощ е в пъти повече, отколкото за възобновяемите източници. Кое ли е по-здравословно за децата и внуците ти?

    Коментиран от #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Далаверджанов

    0 2 Отговор
    При нас пък баба Меркел плаща по 10000 ойро за приет бежанец. За чавета даже и по 12000.
  • 19 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #15 от "Май имаш къса памет":

    Всъщност рекорда е на Модел С , но от първите с до 100 000 км пробег !! Има доста по сайтовете на 70-80 000 евро , което е над 100% от покупната цена ! Само че уловката е , че имат ДОЖИВОТНО безплатно зареждане на суперчарджър !!

    Коментиран от #32

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 DrivingPleasure

    6 2 Отговор
    Добре бе що скрихте отговор до коментар 16!
    Ясни и точни данни, кво точно не му отговаряше на великите ви критерии та пак цензура?!
    Не може да се спори с електрофилите ли?! Тва е партийната линия и край хвърляме се с голи гърди да я защитаваме!
  • 22 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #17 от "DrivingPleasure":

    Мамин сладък мишок , не знам кой щял да плаща за моя ток , ама ти ще плащаш за ток от електромобили само след 5-6 годинки , хахах !! А "глупаците" , дето са ги купили ще си избият парите само от това , спестеното от "гориво и обслужване" отделно , хахах !!
  • 23 Дрън-дрън

    4 3 Отговор
    Дай само заглавието, а аз сам ще си намеря статията или документа. Без да съм го чел, за последните години в България не е изграден нито мегават мощност от възобновяеми източници със субсидии. Субсидират се само домашни инсталации, но там таксите са повече от субсидиите и никой не се занимава с глупости.

  • 24 Така ли става вече?

    2 0 Отговор
    Трябва да вграждам задължително видео за да ми мине мнението?

    Иначе ми дава некоректен линк за видео?

    Обръщението е към модераторите, които ще модерират и това мнение. Имате някакъв бъг в системата. Проверете.

  • 25 DrivingPleasure

    6 3 Отговор
    Чудесно, и двата ми коментара срещу простотиите на електрофилите ги няма, и за какво да влизам в спор като някой удобно за електрофилите трие?
    Ето само така може да просперират електрофилитее - катосе заглушава гласа на противниците и като се изсипват пари за субсидии! Без жалката ви пропагада и полит коректност електрическата мобилност няма да просъществува - дерзайте другари! Партията ви зове!
  • 26 АНОНИМЕН

    5 5 Отговор
    Няма и един коментатор наясно с отговора на въпроса : какво се случва с акумулаторната батерия на електромобила накрая! Тази батерия има определен брой цикли заряд/разряд един ден "умира" като всеки акумулатор! От какво се произвежда една такава батерия и дали може или не може да се рециклира? И колко струва обезопасяването? За това французите дават пари да им махнеш това чудо от пътищата и главите! И проблема е вече твой!
    Който има нещо с гънки между ушите - да го ползва!
  • 27 Рециклират се

    5 5 Отговор
    Има доста заводи за рециклиране. Строят се още.
  • 28 Пример

    5 2 Отговор
    Ето какво се рециклита

  • 29 Още

    3 3 Отговор
    Ето и видео

  • 30 ДВГ

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Май имаш къса памет":

    Предпочитам да си купя нова кола,вместо да давам 90% от цената за стара.

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    0 7 Отговор

    До коментар #30 от "ДВГ":

    Ами предпочиташ да се набутваш , общо взето , хахах !! Което се даказва от това , че хиляди хора си купуват употребявана Тесла , а не "нова кола " !!! Ама те са глупаци нали , къде с ти разбирача , хахахах !!

    Коментиран от #33

  • 32 фен

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Ти плати 100 000$ за Тесла пък нека зареждането да ти е безплатно.То зареждането ти е в цената.Предпочитам една нормална кола за 50х.лв с разход 8-10 лв/100км.Ще измина с остатъка от парите за гориво над 1млн.км.

    Коментиран от #37

  • 33 ДВГ

    7 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Набутване е да си купиш стара Тесла за 90% от цената на нова.То няма толкова произведени тесли,че хиляди хора да си купуват стари.Точно стара теслъ с батерия за смяна ще се втурнат да купуват.Ти да не си падал на главата си като малък?

    Коментиран от #34

  • 34 Мммммм

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "ДВГ":

    Къде няма толкова произведени Тесли? Само в Норвегия, която не е голям пазар са продадени над 60 хиляди Тесли! Едно видео, колко е процента на ел. коли в Норвегия извън града и колко от тях са Тесла! Не пуска коментар, без да се качи видео. Нещо има бъг страницата на Факти!

    Коментиран от #35

  • 35 ДВГ

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Мммммм":

    Колко от тях се продават втора употреба 100-200 ?

    Коментиран от #36

  • 36 Мммммм

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "ДВГ":

    Да де питам, да не мислиш че като купят една кола и я карат цял живот? Или, ако тя се продава, значи е развалена? А ми не, просто човек иска да сменя! Какво общо е това колко се продават в момента? В момента се продават 800! Малко ли са или са много и какво значение има? Какво става, не може да се пише коментар без видео? Регистрира грешка!

  • 37 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #32 от "фен":

    Ти какво предпочиташ си е твой проблем , тия дето ще дадат 70 000 евра за употребяван Модел С и ги дават , няма да карат Голф за 50 000 лева , щото това значи примерно , че ще ги изключат от кънтри клуба и бизнес партньорите им ще решат , че или са фалирали или полудели !! Щото е тия среди електромобила вече е задължителен атрибут и то не Рено Зое или китайска електричка , а нещо което може да се мери и да бие БМВ и Мерцедес !! А тези двете не горят 5-6 на сто , а горят 10-15 , тоест 15-20 евро на сто в Европа !! Тоест тия 70 000 евро ще ги изгорят точно за 350 000 км !! Което пък е точно 7-8 години максимум за тях !! И отделно трябва да дадеш още толкова за пушилника и да не можеш да влизаш в центровете на големите градове и без ВСИЧКИ останали привилегии за електромобили !!! И спрете най-после с простотията "аз предпочитам" !!!! На никой не му дреме какво предпочитате и никой не му пука също , а статистиката доказва , че другите предпочитат точно обратното !!!

    Коментиран от #38, #39, #40, #49

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Двг

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Да не се срещнем утре на бензиностанцията ?Само плямпаш за електромобили,но и ти караш пушилник!

    Коментиран от #41

  • 40 фен

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Ти да не се броиш към богатите? Богаташите карат поръчкови коли произвеждани в лимитирани серии,а не самозапалващи се и саморазглобяващи се кочини, катастрофиращи заради некадърно автономно управление.
  • 41 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #39 от "Двг":

    И какво като се срещнем утре на бензиностанцията , тук е България , а не западна Европа !! Ти гледай след 5-6 години да не се срещнем на зарядното , щото тогава ще е ясно кой наистина е "плямпал" колкото да не заспи !! И никой няма да те пита какво "предпочиташ" , хаха !!

    Коментиран от #42, #43, #46

  • 42 Двг

    5 3 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Да не си слънчасал?Точно в България бай Ганьо ще извади толкова пари за електромобил.Да не си се напушил?
  • 43 фен

    4 2 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Само си помисли какво ще се случи, когато бедните разберат,че остават без коли?Ще излязат със сопите и тогава да не си им насреща!

    Коментиран от #44, #45

  • 44 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #43 от "фен":

    Оуу , не думай , със сопите щели да излезнат , хахах !!! Кои , тия дето са сега на "протест" , хахахх !!! И какъв е резултата ??? Хахаххах !!!

    Коментиран от #47

  • 45 Кога?

    0 4 Отговор

    До коментар #43 от "фен":

    Ти за след 40 години ли си се замислил кой ще излиза със сопите? След 15 години се очаква забрана за продажба на НОВИ автомобили с ДВГ в белите държави. Тук надали.
  • 46 фен

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    На зарядната станция няма да се срещнем никога.Щом сега карам кола за 50хл.лв ще платя малко повече за електрическа.Ти ще се справиш ли?95% от българите карат стари коли,къде ги слагаш на зарядна станция.
  • 47 ДВГ

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Баба Меркел прие над 1млн. имигранти и никога повече няма да спечели избори.Същото ще се случи със всеки политик,който се опитва да забрани двг.Народа ще го накаже на следващите избори.
  • 48 Язе

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    За пръв път чувам,че батерия произвежда ток.Това Мъск ли ти го каза?хахахахаха
  • 49 Язе

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Хахахахаха.Ще те изключат ако не отидеш с S класа,Ролс или другите луксове а не тоя кош с еко кожа и пластмаси до безкрай.
  • 50 Епси

    2 0 Отговор
    Нямам нищо против да си купя Тесла ,ама много скучна вътре проста отгоре на това на цената на премиум марка