За някои шофьори механичната ръчна спирачка е не само полезна система за улесняване на работата на автомобила, но се използва и по време на спортно шофиране, за управление на колата в завой. Знаете ли обаче, че при дрифт върху механизма на ръчната спирачка има огромно натоварване. Нерядко това води до разтягане или скъсване на жилото, както и до по-бързото износване на спирачните накладки. Най-опасното обаче е, че ако надцените шофьорските си умения, можете да започне неконтролирано плъзгане на автомобила, което е много трудно да бъде овладяно.
Експертите също така отбелязват, че забравянето на дръпната ръчна спирачка също е доста често срещано явление. Вероятно почти всеки шофьор е започнал да кара поне веднъж, забравяйки да свали ръчната спирачка. Невниманието може да причини бързо износване на накладките и до прегряване на спирачните дискове/барабани. Освен това скоростната кутия и силовият агрегат са силно натоварени, което очевидно няма да увеличи експлоатационния им живот.
Специално внимание трябва да се обърне на "ръчната" през зимата. Например, ако след автомивка оставите колата на ръчна спирачка и последва рязко захлаждане, накладките вероятно ще замръзнат. В този случай е по-добре да оставите колата на първа предавка (при механични трансмисии) или в режим на паркиране (при автоматични скоростни кутии). Ако попаднете в неприятна ситуация, при която накладките на ръчната са замръзнали, можете да опитате да загреете механизма с топла вода, като я излеете върху барабана или диска.
Много шофьори обичат да натягат ръчната спирачка до край, буквално докато имат достатъчно сила. От това действие няма нужда. Експертите напомнят, че при правилно настроен механизъм ръчната спирачка трябва да се изтегля нагоре с около 3-4 щраквания.
Обаче, ако оставите колата на наклон над 10 градуса, силата на ръчната спирачка може да не е достатъчна и автомобилът може да тръгне по склона. Също така, ако оставяте колата неподвижна за дълго време, например в гаража, включете на предавка и не дърпайте ръчната спирачка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #25
11:34 09.12.2020
2 Си ган
Коментиран от #13
11:35 09.12.2020
3 Luvche pcv
11:37 09.12.2020
4 Гост
Коментиран от #9, #31, #32
11:46 09.12.2020
5 Препатил
Коментиран от #33
11:48 09.12.2020
6 бат Тонка
Коментиран от #10, #24, #26, #28, #37
11:48 09.12.2020
7 оня с магарето
11:52 09.12.2020
8 Основна грешка
11:55 09.12.2020
9 Костов
До коментар #4 от "Гост":
И накладките замръзват и залепват към дисковете при голям студ. Не само жилото.Коментиран от #20
11:56 09.12.2020
10 БАЙ Х@Й
До коментар #6 от "бат Тонка":
А какво да кажа за ливадите дето ни вадят очите с включен отзад фар за мъгла КОГАТО НЯМА МЪГЛА !Коментиран от #11
11:57 09.12.2020
11 Пръч
До коментар #10 от "БАЙ Х@Й":
Един познат го правеше нарочно, докато на един светофар изнервен гражданин не му отлепи два шамара, след това спря :)12:04 09.12.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #19, #30
12:44 09.12.2020
18 Морето
12:57 09.12.2020
19 Наблюдател
До коментар #17 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
А на Мерцедес 124 и Ситроен ХМ-кои колела държи?Коментиран от #21, #22
12:59 09.12.2020
20 Японеца
До коментар #9 от "Костов":
Само на руски и немски коли!Коментиран от #34
13:00 09.12.2020
21 Дедо клец
До коментар #19 от "Наблюдател":
А на Баркас?? ,на "Тир" на четириосен самосвал?13:18 09.12.2020
22 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #19 от "Наблюдател":
В Гууугъл погледни,там ще се научиш ,чадо и да кормуваш!Когато дтваряте Болта на Главината се използва ключ 32 и е хубаво да понапръскате с ВД...Коментиран от #23
14:32 09.12.2020
23 Дълбоко проникващ
До коментар #22 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Много приказваш и нищо накрая17:10 09.12.2020
24 Шишо Бакшишо
До коментар #6 от "бат Тонка":
Абе бате..я са чудим как съм карал от Бургас до София на габарити през ноща..глеам че ми свети таблото и като си напиням. Ка ма не спре нито един КАТ, не знам. Спреха ме чак сутринта, у ,,Люлин'' че съм забравил да си сложа рег. номер. Така че нема кво да са чудиш..напълно нормално е.19:34 09.12.2020
25 гого
До коментар #1 от "onq s konq":
турам е страхотен глагол.благодаря ви!19:45 09.12.2020
26 Чичо Гошо
До коментар #6 от "бат Тонка":
Най-вече мигача!08:20 10.12.2020
27 Един
08:30 10.12.2020
28 Марио
До коментар #6 от "бат Тонка":
Кретен,сигурно гласуваш за ГРОБ!09:15 10.12.2020
29 Анонимен
10:24 10.12.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 До Байчо
До коментар #4 от "Гост":
Замръзват и още как...!Явно,че си шофьор- аматьор...!12:09 10.12.2020
32 А бре Байчо...
До коментар #4 от "Гост":
Жилото е конструирано ,,да се къпе в гняс" и нищо да му няма...!Друг е въпроса ако е нарушена цялостта на бронята,или е компрометирана защитната му пластмасова обвивка,или са изгнили защитните гумени тапи и чак тогава навлиза твоята-,,гняс" и чак тогава жилото може да замръзне...!Накладките много по-лесно замръзват,прилепнали от замръзнала вода към дисковете...,защото те НЕ са защитени,за разлика от жилото...!Аман от кухи разбирачи...!Коментиран от #35
12:16 10.12.2020
33 Кво се чудиш...
До коментар #5 от "Препатил":
Еми ти за 140 км така си ги ошлайфал,че не е останало феродо,което да те спира...12:19 10.12.2020
34 То па...
До коментар #20 от "Японеца":
Вие с тия прехвалени японки,направо и без парно карате и пак не замръзвате в купето и то при сибирски студ...12:21 10.12.2020
35 ХХХХ
До коментар #32 от "А бре Байчо...":
Прав си за замръзването на накладките към диска или барабана, но не става след автомивка, а заради някоя гадна локва през която си минал точно преди да паркираш.16:39 11.12.2020
36 Джуган
20:53 11.12.2020
37 Геро
До коментар #6 от "бат Тонка":
Старите коли, преди 2000 нямаха такава лампа.А нищо не пречи и крушката да е изгоряла, много отдавна.
15:30 03.03.2021