Scienex, стартираща компания от Воронеж, публикува първите изображения на руски летящ автомобил, наречен Flyter, който се планира да се използва като въздушно такси. Устройството изглежда необичайно поради факта, че няма крила и витла - това, според авторите на проекта, е основното предимство на дизайна на Flyter пред други аеромобили, наподобяващи големи квадрокоптери или малки самолети.
Scienex работи по проекта Flyter вече две години. Стартъпът си поставя за задача да създаде летящ автомобил, който без проблем да се впише и в градската среда, така че да може да се използва като такси. За да направят това, на авторите на проекта им се налага да решат няколко проблема с дизайна наведнъж.
Първо, превозното средство трябва да е достатъчно компактно, за да не възпрепятства движението в градска среда и да може да кацне на неподготвена повърхност, например на обикновен паркинг. На второ място, колата не трябва да има големи отворени винтове, тъй като това е опасно за хората покрай превозното средство.
И на трето място, летящият автомобил трябва да бъде свободен от аеродинамичните недостатъци на т.нар. мултикоптери. „Ако отвореното витло се окаже перпендикулярно на равнината на вятъра, то то се държи като платно, а ветровете в мегаполисите са постоянно явление“, обяснява Евгений Тирнов, основател на Scienex. „По този начин силните пориви на вятъра могат просто да„ издухат “ летящата кола.
Flyter има размерите на едно място за паркиране, приблизително пет на два метра. Той има опростена форма, която осигурява високи аеродинамични характеристики. Благодарение на този дизайн аеромобилът ще може да лети с максимална скорост над 100 километра в час и да измине разстояние от над 100 километра без презареждане.
Серийният Flyter ще се различава малко от концепцията, която виждате на снимките. Формата обаче ще остане същата. Въздушната кола ще бъде безопасна, компактна и маневрена. Според предварителните оценки Flyter ще струва 200 хиляди щатски долара. Възможно е на серийния вариант да се появят и колела, за да може превозното средство да се движи и по земята.
Scienex уклончиво отговаря на естествения въпрос за това как Flyter се издига във въздуха без крила и витла. Летящата кола "има редица основни предимства и ноу-хау", но засега стартъпът "не иска да разкрива всички карти на конкурентите". Повече подробности за разработката ще са налични до лятото на 2021 г., когато Scienex ще е готов за полетни тестове на прототипа в пълен размер.
Според Тирнов бъдещето, в което въздушните таксиметрови услуги ще работят ефективно в градовете, не е толкова далечно. „Най-вероятно това ще се случи още през това десетилетие, а може би дори и през този петгодишен период“, казва основателят на Scienex. "Зависи от много фактори, включително и от това, кога ще се появи типът самолет, който наистина е подходящ за градските условия."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Процесор Вучков
Коментиран от #50, #58, #128, #159, #162, #166
11:33 26.12.2020
2 Каралсон
Коментиран от #6, #31, #71, #169
11:34 26.12.2020
3 Тези
Коментиран от #53, #96, #156
11:37 26.12.2020
4 Поредното доказателство, ненадминати са
Коментиран от #17
11:37 26.12.2020
5 Еразъм
Коментиран от #40, #43, #47, #90, #167, #182
11:38 26.12.2020
6 КОНТРАТА
До коментар #2 от "Каралсон":
Не плува, завсиливи соросоиди ще го урочасат още на прототипа!Коментиран от #93
11:39 26.12.2020
7 русия ман
Коментиран от #155
11:39 26.12.2020
8 Fenasi Kerim
11:40 26.12.2020
9 гост
11:41 26.12.2020
10 Уди Кълвача
Коментиран от #15, #26
11:41 26.12.2020
11 РУСИЯТА....РАЙ ЗА ПИЯНИТЕ МУЖИЦИ
Коментиран от #103
11:45 26.12.2020
12 Ваня с фуфайкой..
Коментиран от #102
11:46 26.12.2020
13 Efo
Коментиран от #24, #161
11:46 26.12.2020
14 Уеидйдйеуфн3
Коментиран от #64
11:47 26.12.2020
15 вълка
До коментар #10 от "Уди Кълвача":
Във военните разработки , руснаците са ненадминати. Но тук става въпрос за цивилен проект, което неминуемо няма да се реализира. Но това е естествено . В Русия няма кой да инвестира в частни иновации . Болшинството са бедни . Тяхните олигарси са истински стиснати човечета !Коментиран от #18
11:50 26.12.2020
16 Ехоо,инж.Ганефф
11:50 26.12.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Бесен Язовец
До коментар #15 от "вълка":
Леко вдигни си ченето не ти се разбира!Коментиран от #23
11:51 26.12.2020
19 ман
До коментар #17 от "Бони":
А СОРОСОИДКИТЕ ИМАТ ГОЛЕМИ ПОРТАЛНИ ВРАТИ МЕЖДУ КРАКАТА СИ.11:52 26.12.2020
20 Шпек Салам Народен
11:52 26.12.2020
21 Самолетко
11:57 26.12.2020
22 юноша бледен
Коментиран от #51
11:58 26.12.2020
23 хаха
До коментар #18 от "Бесен Язовец":
Сигурно автомобила ти е москвич или лада ? Или съм се объркал . Пак ще ти повторя , руснаците са ненадминати в бойната индустрия и толкова !!!Коментиран от #29
11:59 26.12.2020
24 висок
До коментар #13 от "Efo":
Пепелацата летеше! Но само ако си с жълти гащи!11:59 26.12.2020
25 Хихихи...
злобарчета. Появиха се вече! А тако
ва средство ще го има в най близко
бъдеще! Това са нови технологии и
за които няма точни сведения. Пожи
вьом, увидим! Праскайте минусите!!
Коментиран от #30, #48, #94, #104, #157
12:00 26.12.2020
26 ти Кълвача
До коментар #10 от "Уди Кълвача":
видя ли какво става с тези С400 в Карабах, Либия или гледаш само мултфилмчета?Коментиран от #32
12:02 26.12.2020
27 Русия
12:03 26.12.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бесен Язовец
До коментар #23 от "хаха":
Защо питаш за автомобила искаш да те возим ли първпщо някъде ама ще пропуснем ресторанта щото не работят направо ще преминем на калъп!12:04 26.12.2020
30 Поне
До коментар #25 от "Хихихи...":
вземи научи една руска дума преди да станеш русороб. " Поживьом" е НЕправилно написана дума.12:05 26.12.2020
31 Баба Яга
До коментар #2 от "Каралсон":
Давай мигач бе ...12:05 26.12.2020
32 Уди Кълвача
До коментар #26 от "ти Кълвача":
Явно си гледал някоя краварска анимация щом си видял в Либия и Република Арцах С400!!12:06 26.12.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 владо
Коментиран от #126
12:12 26.12.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Другият..
ракети. Науката им е на супер високо
ниво във всички области. Трябват им
свежи пари! Изчезне ли противопос
тавянето основно от завистливите
янки и техните слуги в Европа, светът
ще стане по добро място. Залезът на
неолиберализъм може да се окаже
положително за целият свят. Краят
на войните и обединение на човечест
вото ще спаси хората!
Коментиран от #44, #62, #113
12:16 26.12.2020
40 Ушанка
До коментар #5 от "Еразъм":
Например ЧИБУРАШКА12:17 26.12.2020
41 БАЦОН
До коментар #37 от "Пилот":
Всеки може да обижда , но не всеки може да направи добро !! би казало онуй - АЛТАВОТО ..12:17 26.12.2020
42 За34
До коментар #34 от "михихи":
Не само че нямаш кожен, ами простоса ти празни гащите и главата от зло
ба и простотия!
12:20 26.12.2020
43 Голем смях
До коментар #5 от "Еразъм":
Прав си.Например Иван -дурака.12:21 26.12.2020
44 бай Руслан
До коментар #39 от "Другият..":
Много са напреднали ... Особено в химията .. Това , да намажеш гащите на некой е деЦка игра ..Коментиран от #52
12:21 26.12.2020
45 димитър
12:21 26.12.2020
46 Русланее
До коментар #38 от "бай Руслан":
Това което си написал като коментаре пълна безсмислица, лишена от вся
каква логика и връзка с написаното.
12:24 26.12.2020
47 ххх
До коментар #5 от "Еразъм":
Защото приказните герои вероятно са съществували някога, докато тази рисунка няма да се реализира никога12:24 26.12.2020
48 Прав си, преброяват ви
До коментар #25 от "Хихихи...":
Преценяват до колко са ви промили мозъците, че да вярвате на нещо което дори не се подчинява на физичните закони, никой не може да обясни как работи дори на теория, но просто са направили рисунка как лети, за да видят колко ще застанат на амбразурата да го защитават?Коментиран от #171
12:24 26.12.2020
49 Дед Мороз
До коментар #37 от "Пилот":
Ти пък като я посети какво видя там,и защо не остана ,Аерофлот търсят пилоти плащат ,добри рубли12:24 26.12.2020
50 КРААААААЙ СИЧКИ СА ТРУПЯСАЛИ
До коментар #1 от "Процесор Вучков":
Нииииииикой няма да спи пьк МЬСК Е НА УСПОКОИТЕЛНИ ИНЖЕКЦИИИ ЩОТ СИ Е СКЬСАЛ ЛИЧНАТА КАРТА...12:25 26.12.2020
51 Аку НАИСТИНА СИ ЧЕЛ ЩЕШЕ
До коментар #22 от "юноша бледен":
Да разбереш че всичко написано в научната фантастика перди 50 години се е сбьднало без извьнземните и междупланетните пьтувания.... ЗАСЕГА......Коментиран от #170
12:28 26.12.2020
52 За руслан
До коментар #44 от "бай Руслан":
Миризмата се носи от твоите гащи.Огледай се, може наблизо да има
агент на КГБ! Отровители са англича
ните, а обвиняват другите защото са
гадна и експлоататорска нация!
12:30 26.12.2020
53 луд ли си бе
До коментар #3 от "Тези":
мамашките са по 110 кила средно, не е от глад...Коментиран от #56
12:33 26.12.2020
54 681 БГ
12:39 26.12.2020
55 ЕХАААА
12:41 26.12.2020
56 Щот не си Видял угоените 300
До коментар #53 от "луд ли си бе":
И нагоре усаджийй и усаджийки.100 кг човек е напьлно трудоспособен а ония са само за трошене на легла сланина и лой....12:48 26.12.2020
57 FAK(you)TI
12:53 26.12.2020
58 факт
До коментар #1 от "Процесор Вучков":
ТОВА ДА НЕ Е ПЕРНИШКИ ГОЛФ12:58 26.12.2020
59 wgw
13:01 26.12.2020
60 мишо
13:02 26.12.2020
61 pbdan
13:22 26.12.2020
62 оня
До коментар #39 от "Другият..":
верно ли а да те питам ти доволен ли си от руския си гсм илу от руския си телевизор амнаиси инча с олед екран или от каквато там руска електроника ползваш хахаха ... ади слез на земятаКоментиран от #65, #116
13:24 26.12.2020
63 Илон Мъск
Коментиран от #82
13:25 26.12.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Путин
До коментар #62 от "оня":
Тя и ваксината ми е такава кво мислиш...13:28 26.12.2020
66 пияна ватенка
13:30 26.12.2020
67 Кск
Той говори и решава от името на народа! Неговата "мъдрост" е "народна мъдрост", неговото мнение е "народно", сиреч меродавно! Това е остатъчен атавизъм отпреди 75 години, когато 500 души се измъкнаха изпод шумата, самоотъждествиха с народа и с помоща на съветската армия убиваха и съдеха от негово име.
Русофила винаги е жертва или на "поробители" или на системата, като самия той никога не е виновен за НИЩО!
Него все или са го "клали" или "изедници" са му "смукали кръвта". Турция е съседна нам държава, с която е нормално да се стремим да поддържаме добри съседски взаимоотношения, ама Бойко Борисов е "ибрикчия", щото се среща с Ердоган. Путин и той се среща, ама не е ибрикчия, неговото е "дипломация", щото е мого велик и иска да им пробута руска газ! Русофила най-обича и уважава Левски и Ботев. На 5 ракии може да изрецитира "Жив и той, жив е там на Балкана...".... и спира до тук, щот тва по нататък не го е запомнил. Много го боли, че "краварите и Сорос" искат да му вземат "робството" и да му "сменят историята", от която той е запомнил само, че "братушките са наши двойни освободители". Сега "краварите" изкараха и Ботев соросоид... Защитава МОЧА, щото Русия ни е "освободила от турско робство", а тва МОЧА нали все пак е руски паметник...
Коментиран от #107
13:35 26.12.2020
68 Един
13:46 26.12.2020
69 8dfs8v8vf
Като инженер си задавам няколко въпроса и не намирам отговор.
За такова превозно средство ще трябва да се намери някакъв съвсем и непознат до сега метод за създаване на подемна сила.
После, от това зависи каква енергия ще се ползва. За електрическа не виждам при сегашните батерии как ще стане. За ДВГ не си предстасвям бъдеще за проекта от гледна точка на сегашните неистови напъни за елетрификация. За реактивен двигател, който е вид ДВГ, важат горните ми разсъждения.
Ако са изобретили нещо, което аз не знам, то тогава не бих се учудил и да го направят.
Знам ли?!
Коментиран от #84, #120, #165, #173
13:48 26.12.2020
70 КУРнинов
13:57 26.12.2020
71 Д. Петров
До коментар #2 от "Каралсон":
Разбира се. Всеки сгънат лист хартия, лети. Никога ли не си правиш ракети?13:59 26.12.2020
72 pbdan
КАКЪВ ГОЛЯМ Е, о, Боже мой!
Какъв голям е, КРЕЩИ ИРИНА,
КАК СЕ ИЗДИГА, о, БОЖЕ МОЙ!"
14:06 26.12.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 И каква....
14:23 26.12.2020
75 Ееее
До коментар #73 от "Хихихии":
Тук просто пишат хейтъри. Нищо ново под слънцето. Навсякъде има такива. Не само в БГ - май ти си хейтър относно БГ. ???!!14:26 26.12.2020
76 Ако...
Коментиран от #78
14:30 26.12.2020
77 Хитлер
Коментиран от #79, #83
14:39 26.12.2020
78 И един мармот завива шоколада в станиол
До коментар #76 от "Ако...":
Вярно ли има толкова големи наивници? Не разбрахте ли от статията, че са измислили размерите и формата на автомобила по това как ще се впише в градската среда, НО ВСЕ ОЩЕ НЕ СА ИЗМИСЛИЛИ КАК ЩЕ ЛЕТИ? ТОВА Е ПОРЕДНАТА КАРТИНКА.14:40 26.12.2020
79 Дрън-дрън
До коментар #77 от "Хитлер":
Какво се развива бе Хайл Хитлер? Развитие търпи нещо което вече е измислено. Коя е тази технология за летене, която не използва крила и или пропелери? Да не би някой вече да е открил антигравитацията и да е останало само малка стъпка до крайното развитие?то и водородните технологии са измислени и се развиват от 30 години, но да си чул за успешен водороден автомобил?
Коментиран от #189
14:42 26.12.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Behemoth
Коментиран от #110
15:10 26.12.2020
82 Ми пьк твойта летяща в космоса
До коментар #63 от "Илон Мъск":
Кола ко стана изхаби цяло ракетно изстрелване за тоя космически траш....15:11 26.12.2020
83 брежнев
До коментар #77 от "Хитлер":
И какъв е приноса на руснаците за ведеоразговорите,че да повярваме,че ще направят нещо и по въпроса който се коментира?И защо си мислиш,че японците или дори китайците са толкова гламави като теб,че да приемат руснаците за братя и"работят съвместно"с тях.15:14 26.12.2020
84 Ами, без пари толкова!
До коментар #69 от "8dfs8v8vf":
Русофиле, не виждаш как стават нещата, защото просто не те интересуват. Това което виждаш е обикновена вътрешно разпределителна въздушна кутия. Моят образец е подобен. Въздухът се загребва отпозиции 11и13 часа и се изстрелва на 17и19часа. С джойстик можеш да вдигаш, сваляш, да движиш напред и назад хвъркатото - просто променяш положението на обтекателите. Ако имаш добри Li йон акумулатори можеш да го вдигнеш доста на високо. За пътуване с него, обаче, трябва доста работа - сигурност в плътността на движещите потоци въздух, шум, атмосферни турболенция... Явно руснаците са решили проблемите. Най- важният, обаче, си остава качествения акумулатор. Всичко останало можеш да намериш на битака.Коментиран от #91
15:18 26.12.2020
85 Рашка с прашка
15:32 26.12.2020
86 антирашка
16:08 26.12.2020
87 Още малко злоба от русофобите
Коментиран от #88
16:14 26.12.2020
88 Е кой спори с тебе
До коментар #87 от "Още малко злоба от русофобите":
Нали и ние това разправяхме, че тази картинка е просто плод на въображението и нищо друго.Няма злоба, няма емоции в нашите изказвания, точно както и няма спазване на никакви физични закони при правенето на картинката за въображаемата кола.
16:42 26.12.2020
89 Джим Бийм
17:24 26.12.2020
90 Слон
До коментар #5 от "Еразъм":
Щото е ориентирано към чужденците,руснаците са наясно,че това няма да го бъде,А и за летящи персонажи от руски приказки се сеюам за Баба Яга и Соловей Разбойник.Иначе прилича на това с което лететеше шимпанзето Саймън в Планетата на Маймуните.17:31 26.12.2020
91 Не става с въздушен поток
До коментар #84 от "Ами, без пари толкова!":
Да виждаш някъде отвори отдолу? В статията е написано, че не става с витла и засега принципа на подемната сила не е известен.Коментиран от #105
17:41 26.12.2020
92 Рико
17:51 26.12.2020
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Рико
До коментар #25 от "Хихихи...":
Ако това беше разработено в друга държава, коментарите нямаше да са същите. Щяха да бъдат сериозни, като за сериозен проект. Защо към руснаците отношението е такова? Защото ,първо много лъжат и второ са много некадърни. Ами тази визитна карта те са си я написали за себе си, не я измисляме ние тук. Всичко руско е обект на подигравка, тези обекти за подигравка са техни, не сме ги нарисували ние.18:04 26.12.2020
95 Наблюдател
18:21 26.12.2020
96 лаклдклд
До коментар #3 от "Тези":
кои те знае теб какво ядеш ,герберско лайн....закуска обед и вечеря18:24 26.12.2020
97 Вълко Червенков
Коментиран от #100, #114
18:32 26.12.2020
98 KERS
18:34 26.12.2020
99 azazaz
18:34 26.12.2020
100 Рико
До коментар #97 от "Вълко Червенков":
"без крила и перки" Таратор без краставица и кисело мляко.18:46 26.12.2020
101 льотчик
18:46 26.12.2020
102 Танко
До коментар #12 от "Ваня с фуфайкой..":
Що не вземеш да си го нафуфайкаш, да вземеш таксито-и в Сибир!19:00 26.12.2020
103 Кенеди
До коментар #11 от "РУСИЯТА....РАЙ ЗА ПИЯНИТЕ МУЖИЦИ":
И алчни рускини акули косатки19:02 26.12.2020
104 Танко
До коментар #25 от "Хихихи...":
"Това са нови технологии и за които няма сведения". Според твоят правопис,има нещо,за което, никой не знае нищо.Крайно време е, калъпът по който ви правят, да се счупи!19:23 26.12.2020
105 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #91 от "Не става с въздушен поток":
....четете по-внимателно: Публикувано във факти.бг: ".....На второ място, колата не трябва да има големи отворени винтове, тъй като това е опасно за хората покрай превозното средство....."19:31 26.12.2020
106 Танко
До коментар #36 от "Гол Хасан":
За съжаление, вие не умирате от кастренето!19:32 26.12.2020
107 Танко
До коментар #67 от "Кск":
Съжалявам,но само един плюс!19:36 26.12.2020
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 БАРС
Коментиран от #112
19:53 26.12.2020
110 Танко
До коментар #81 от "Behemoth":
Когато Behemoth стане хипопотам!19:55 26.12.2020
111 MP3
20:01 26.12.2020
112 Танко
До коментар #109 от "БАРС":
Не ти ли омръзна чушкопека?Не е ли време да се обадиш в руското посолство за нещо ново? Или, пък си мушни някой орган в твоя любим уред и мирясай!Коментиран от #118
20:13 26.12.2020
113 барета
До коментар #39 от "Другият..":
Брат , по-добре гаси и лЕгай !20:44 26.12.2020
114 За коли и прав
До коментар #97 от "Вълко Червенков":
За коли може и да си прав , но не знам дали си забелязал, че на летящите неща обикновено рашките са най-големите.А това ще е летящо...
Коментиран от #146
20:48 26.12.2020
115 до русофобите
20:48 26.12.2020
116 Ами щото
До коментар #62 от "оня":
Ами сериозно ли...интересно ми е, дали все още САЩ не ползвам основно съветския двигател РД-180 за да дигнат товари с ракета до МКС ? Иначе Запада е върха в производството на тостери с дистанционно.Да не говорим, че електрониката , която ползваш основно е китайска и корейска.
Коментиран от #142, #145
20:53 26.12.2020
117 KKKK
20:58 26.12.2020
118 БАРС
До коментар #112 от "Танко":
Явно се боиш от истината.Никога не съм имал чушкопек а като ти чета писането явно си бутал главата си в него.Коментиран от #123
21:06 26.12.2020
119 Тато
21:17 26.12.2020
120 Pokoloko
До коментар #69 от "8dfs8v8vf":
няма как да стане, прав си инженере. партенка е новината. или някой е пуснал това от името им на тия и трябва да го опровергат или са пирамида и който им се е хванал е много зле. тоя стартап харчат кинти докато има ахмаци да наливат и като свършат ще кажат " ами не стана" и това е, който дал - дал, пие студена вода.....21:18 26.12.2020
121 ема
21:26 26.12.2020
122 ема
21:30 26.12.2020
123 Танко
До коментар #118 от "БАРС":
Добре,че все пак успяваш да попрочетеш нещо,защото пишеш,все едно не си чувал за граматика.За вас,комундетата,важи с пълна сила приказката,че виждате прашинката в чуждото око,но не и сламката в собственото!Коментиран от #138
21:36 26.12.2020
124 Нормален
Руска летяща кола.
21:58 26.12.2020
125 гледам
Коментиран от #127
22:03 26.12.2020
126 Сульо
До коментар #35 от "владо":
А в кравария има 2 пъти повече нарисувани неща, които търсят инвеститор.Скроо някакви казах, че проектирали сателит, който щял да вижда отгоре през стените с точност 50 цм. и те са същите като тези руснаци, но понеже на вас, лyдитe "демократи" ви нареждат от Козяк на какво да вярвате и на какво -не , вие разбирахте не писахте нищо против картинките, които тези "стартъпи" със сателита показваат.22:16 26.12.2020
127 Танко
До коментар #125 от "гледам":
Чак до там още не са стигнали.Просто не можа да запали.....не, че не се стараят.Хотели как лучше,получилось как всегда!22:21 26.12.2020
128 3021
До коментар #1 от "Процесор Вучков":
Още хиляда години им трябват!22:48 26.12.2020
129 Българин
23:20 26.12.2020
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 ГОСТ
Ами като неможе да лети ще му трябват .
Това нещо може да лети самот отгоре надолу падайки.
23:36 26.12.2020
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Муаха-ха-ха-ха...
00:02 27.12.2020
134 Кракра
Коментиран от #136
00:14 27.12.2020
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 червени боклуци
До коментар #134 от "Кракра":
А водопровод и канализация кога?00:16 27.12.2020
137 Геро
Ще лети, само ако падне от някой мост
00:44 27.12.2020
138 Анджело
До коментар #123 от "Танко":
Тцъ тцъ ти едър капиталист ли си бе?Коментиран от #140
01:14 27.12.2020
139 Анджело
До коментар #135 от "Голем смях":
Произвеждаше в минало време. Когато бяхме съюзници на СССР екс Россия. Тогава крадяхме технологии успешно и произвеждахме. Сега като сме съюзници с американците що ли не произвеждаме? Сиренето не е без пари а навремето беше01:18 27.12.2020
140 Танко
До коментар #138 от "Анджело":
Коя дума от#123 те доведе до този въпрос?Ако не друго,поне имаш фантазия.01:48 27.12.2020
141 Агент на КГБ
07:39 27.12.2020
142 Стига с тази опорка rd-180
До коментар #116 от "Ами щото":
Не разбрахте ли, че спейс екс не ги използва, а разработва и ползва свой ракетни двигатели, които освен това не са за еднократна употреба, а след като изведат полезния товар, се връщат и кацат за повторно използване. Опорката рд-180 вече изгоря. Задраскай я от списъка за ползване. Сега е модерен чушкопека като опорка, че друго май не остана.10:08 27.12.2020
143 саша
11:23 27.12.2020
144 Браво!
11:28 27.12.2020
145 МРГ
До коментар #116 от "Ами щото":
Toлкова си невеж.че по-добрен е се обаждай това пилешко мозъче.14:29 27.12.2020
146 МРГ
До коментар #114 от "За коли и прав":
За абсолютно всичко руснаците са най-голямата комедия.Дори не смей да пишеш за "летящите неща" ,защото там са просто потрес.Вечно изоставащи и догонващи.И няма как да е по-различно ,защото Русия е бедна държава ,с мизерен народ ,който не е в състояние да се развива.Кадърния руски потенциал бяга на запад.Отделно ,за да може една държава да се развива с пълни сили трябва да има поле за развитие в самата държава и да предразполага фирмите и народа да бутат напред.Русия на тази тема е като Северна Корея.И за какви "летящи неща" говориш ,като руснаците още дори не могат да направят изтребител от 5-то поколение и то с 25.г изоставане от САЩ...14:34 27.12.2020
147 Ами аз
Коментиран от #148, #151
14:55 27.12.2020
148 мдаа
До коментар #147 от "Ами аз":
..."Хора слезте на земята"Хората говорят за летяща кола, а ти ги призоваваш да слязат на земята... Класика!
Коментиран от #149, #150
15:48 27.12.2020
149 Танко
До коментар #148 от "мдаа":
Май ,вече е класика това,че тези "хора",само говорят и рисуват.16:20 27.12.2020
150 Класика са антиелектриците
До коментар #148 от "мдаа":
Вие сте класиката. Не вярвате в електромобилите въпреки че те са тук и сега, но пък сте убедени че е водородът ще измести електромобилите и руснаците ще направят летящ автомобил с антигравитация, въпреки, че и двете противоречат на здравия разум?Класическо промиване на мозъци.
16:21 27.12.2020
151 Рико
До коментар #147 от "Ами аз":
Толкова логично и така убедително си го написал, че това би трябвало да сложи край на спора! Весели Празници и на теб.16:24 27.12.2020
152 макробиолог
Коментиран от #153
16:49 27.12.2020
153 дядо
До коментар #152 от "макробиолог":
Разбрахме. Искаш да кажеш, че руснаците са изобретили "Хариер" :). Ама англичаните не го ли направиха още миналия век?18:45 27.12.2020
154 Иво
19:09 27.12.2020
155 Йовчо
До коментар #7 от "русия ман":
Ти по тебе ли си знаеш19:29 27.12.2020
156 Йовчо
До коментар #3 от "Тези":
Ти бил ли си там че да знаеш19:32 27.12.2020
157 Пишконян
До коментар #25 от "Хихихи...":
Бе кво да ти праскам,като сам си се опраскал...20:08 27.12.2020
158 mitaka
20:51 27.12.2020
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Иван Митрев
Коментиран от #163
22:07 27.12.2020
161 Бойко
До коментар #13 от "Efo":
😂😂😂😂😂😂😂😂00:35 28.12.2020
162 Бойко
До коментар #1 от "Процесор Вучков":
😂😂😂😂😂😂😂😂00:39 28.12.2020
163 Поредния руски фантазьор
До коментар #160 от "Иван Митрев":
Въпреки че някога е бил популярен сред читателите, които са мечтали за човешки полет без сила, полетът на Гребенников и други паранормални твърдения са били незабавно отхвърлени от скептиците и учените извън паранормалната общност, тъй като неговите доклади са ЛИШЕНИ ОТ УБЕДИТЕЛНИ ДОКАЗАТЕЛСТВА или публична демонстрация. Той твърди, че затворът на камерата му е бил задръстен по време на полети поради изкривяващо се във времето силово поле, генерирано от тайната "геометрична" сила на хитина .06:22 28.12.2020
164 РУСЛАН
07:34 28.12.2020
165 бъдеще
До коментар #69 от "8dfs8v8vf":
То е измислено нещо подобно като концепция в руските изтребители с вертикално излитане ЯК , английските Хариер , дори Ф-35 , но шума от турбините може да събуди и мъртвите в гробищата , насочените надолу мощни струи сгъстен въздух , могат да обърнат автомобил , или поне да вдигат роклите на жените , енергията е равна на стотици литри гориво на час , със съответното замърсяване и запрашаване на пейзажа , и най-важното е свръх-трудното управление на реактивните сопла , повече катастрофи има при излитане и кацане отколкото при полет , въпреки сериозните тренировки и обучение . Може би в бъдеще компютър изцяло да замести ръчното управление , само да му се въвеждат данните , примерно отиди до площадка № 346, и невероятно мощни сигурни и издържливи батерии.08:54 28.12.2020
166 антиджендар
До коментар #1 от "Процесор Вучков":
Задвижва се отПростотията на софииските сороскигендари в зависимост от тяхното ЗадноРазширение. В следващия прототип се планира двигател който ще се захранва с "части" от сороскиГендари09:00 28.12.2020
167 Йонко - понко
До коментар #5 от "Еразъм":
А, то можеше да стува и рубли... Нарисували са кола от бъдещето, без да имат познанията и технологиите дая направят.
Коментиран от #168
09:10 28.12.2020
168 питащ
До коментар #167 от "Йонко - понко":
А, те имаш ли познания за себе си ? По точно за задните си части ?09:36 28.12.2020
169 ХХХХ
До коментар #2 от "Каралсон":
Като му гледам конструкцията мисля че схващам за какъв принцип за движение става въпрос.Най-вероятно става въпрос за вариант на реактивна векторна тяга. Използва се при изтребителите с вертикално излитане.
По това което се вижда има на страна по 4 насочени надолу сопла.
Предполага има насочени настрани реактивни дюзи(използва се в космоса и реактивните раници).
Просто тук всичко е вкарано в корпуса.
Изглежда технически изпълнимо, но ще му трябва много як компютър да смята всичко.
Да направено е да изглежда шарено и лъскаво
Въпроса е, колко ще е себестойноста на полета му за час.
По принцип тези техники са доста енергоемки, което показва и пробега за който говорят.
17:10 28.12.2020
170 ХХХХ
До коментар #51 от "Аку НАИСТИНА СИ ЧЕЛ ЩЕШЕ":
Питай го, чия идеята за геостационарна орбита.И защо НАСА са искали от писател правото да му ползват идеята.
Когато са сетили за нея НАСА не са може ли да я ползват без позволение защото бил я публикувал преди 40 години и вече била разпространена в над 100 милиона копия по целия свят.
17:24 28.12.2020
171 ХХХХ
До коментар #48 от "Прав си, преброяват ви":
Идеята му за придвижване се ползва от 80 години при изтребителите.Става въпрос за вертикалното излитане на "Хариер".
С тази разлика, че пре Хариер се търси и висока скорст дозвукова, а тук не.
А и характеристиките му говорят за недостатъците на тази технолигия. Ниска скорост и висока енергоемкост.
Максимална скорост 100 км/ч.
Обсег 100 км или 1 час полет.
Смятам, че ще трябват много сериозен комп за да уравлява подобен тип летеж и да компенсира слаби навици н пилотите.
Така, че е технически напълно изпълнимо и днес.
Но доколко е практично днес.
Ще е нещо, като високо летяща лодка на въздушна възглавница, а като имам в предвид колко е трудно управлението на подобни лодки, честно казано идета за него ме плаши.
Коментиран от #172
17:43 28.12.2020
172 Къде видяхте тип хариер
До коментар #171 от "ХХХХ":
От този плосък под, къде видя отвори за изходящия въздух? Както писаха отгоре, знаеш ли какво ще се случи заради въздушната струя със съседните автомобили, ако решиш да паркираш на едно паркомясто на паркинг на billa да речем? Ще се разлетят наоколо. Квадрокоптерите използват витла с относително голяма площ, за да ползват голям дебит на въздуха с малка скорост, но въпреки това правят страшен поток отдолу, представи си по-малки отвори с много по-голяма скорост върху прашен терен?Коментиран от #175, #176
18:11 28.12.2020
173 Запознат
До коментар #69 от "8dfs8v8vf":
Горивото е водка!20:58 28.12.2020
174 Цвета е Металик
22:04 28.12.2020
175 ХХХХ
До коментар #172 от "Къде видяхте тип хариер":
Никой не спори за потока.Но и потока е въпрос на маса, която вдигаш.
Най вероятно всеки светъл кръг ще е няква дюза или сопло.
Погледни от всяка страна има по 4 големи светли кръга обърнати надолу.
Аз самия писах, че незнам колко ще практично днес.
А за праха говорим все пак за градско такси.
02:36 29.12.2020
176 ШОП
До коментар #172 от "Къде видяхте тип хариер":
Принципа ползван от изтребителя Хариер.Този принцип е "векторна реактивна тяга". Не очаквай същия тип техническо изпълнение. Просто там се търси и висока скорост, а тук не. Реактивната тяга не изисква реактивен двигател (и медузите я ползват).
По това което се вижда имаш 4 секции отговарящи за вертиклната стабилност. И пета(най-задната) за движение напред.
Това, че пода е плосък е без значение за образуванео на сопла. Формата му е свързана с изискванията на аеродинамиката.
До колко ще се наложи и дали е практично е друг въпрос.
Има страшно много технически решения, които се появят в непоходящото врем и биват забравени.
Примерно описание за парния двигател има от времето на древна гърция, но тогава бива забравен заради наличието на роби евтина работна ръка тогава. Просто тогава преди около 3000 години е икономически неизгоден.
Соплата са под ъгъл странично с цел тъсене на стабилност.
Коментиран от #177
08:10 29.12.2020
177 Голяма глупост
До коментар #176 от "ШОП":
Реактивната тяга задължително се нуждае от реактивен двигател. Недей приказва глупости. Дали ще е горивен вече е техническа подробност, но задължително трябва да е реактивен за да създаде реактивна тяга. Самият ти говориш за сопла които не са нищо друго, освен хубавата българска дума дюзи.Коментиран от #178, #183, #184
10:22 29.12.2020
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 дебил
Коментиран от #181
11:04 29.12.2020
180 Реактивен двигател
Каква е причината да не одобрявате мнението? Двигателите на джетовете са вид реактивни двигатели. Хубаво би било да проверите в Уикипедия преди да изтриете за пореден път мнението, което е точно по темата. Вероятно точно такъв двигател ползва и този автомобил, като вместо водата ползва въздух, което обаче ще е доста шумно и ще вдига прахоляк, както вече отбелязах, дори да каца на асфалт.
11:31 29.12.2020
181 Американофоб и русофоб
До коментар #179 от "дебил":
Просто проследяваме тенденцията. Има неща които са практически неприложими и трябва да се гледат с доза скептичност, когато ти нарисуват картинка и кажат че ще почват производство. Американците не правят изключение. Даже цял клип направиха с водороден камион, който уж се движи но се оказа че са го пуснали по баир и движението е по инерция.Когато накарат този автомобил в този вид да литне, публично ще се обявя за най-големия глупак, който не вярва на гениалните руснаци или американци или които и да били, щом са го накарали да лети. А ти продължавай да вярваш на картинката спрямо нейната народност. По твоята логика ако е руска ще литне, а ако е американска няма, нали? Само където физиката важи и в двете страни.
Ако производството на водороден камион е физически възможно, въпреки че е абсолютно безсмислено, то полетът на този автомобил е невъзможен в този вид, освен ако и ти не вярваш в антигравитацията.
11:38 29.12.2020
182 Thor
До коментар #5 от "Еразъм":
Например Иванушка дурака...12:20 29.12.2020
183 ШОП
До коментар #177 от "Голяма глупост":
Реактивна тяга можеш да получиш и от бутилка със сгъстен въздух.Онези дето ползват реактивна тяга от водна струя и се издигат във въздуха над водата.
Къде е на медузите реактивния двигател.
За реактивна тяга не е необходим реактивен двигател.
Най-лесно се получава реактивна тяга от реактивен двигател факт.
Танка Ейбрамс, като е с реактивен двигател да не използва реактивна тяга да се придвижва.
Това,че в двата термина им думата реактивна не значи, че са неразривно свързани.
12:33 29.12.2020
184 ШОП
До коментар #177 от "Голяма глупост":
Сам го казваш, но не го осъзнаваш.На практика в случая тягата се създав от соплото(дюзата).
Пожарникарския маркуч реактивен двигател ли е, като създава реактивна тяга.
Реактивна тяга на практика е създаване бързо движеща се струя от флуид с цел да се създаде тласък/тяга(движение) в определена посока.
Коментиран от #185
12:45 29.12.2020
185 Хайде отвори една Уикипедия
До коментар #184 от "ШОП":
Прочети какво е реактивен двигател от там и не пропускай частта:В РАЗГОВОРНИЯ език, терминът „реактивен двигател“ НЕТОЧНО се приписва САМО за тръбен двигател с вътрешно горене, който обикновено е съставен от двигател с ротационен (въртящ се) въздушен компресор, захранен от турбина (цикъл на Brayton), като остатъчната мощност осигурява тяга посредством дюза.
Коментиран от #186
14:09 29.12.2020
186 ШОП
До коментар #185 от "Хайде отвори една Уикипедия":
"Реактивен двигател е вид двигател, при който чрез механичната енергия на турбина или химичното изгаряне на гориво се създава бързо движеща се струя от флуид за да създаде тласък/тяга съобразно законите за движение на Нютон."Аз не споря кое е реактивен двигател.
Просто реактивна тяга и реактивен двигател не са едно и също.
Казвам само, че реактивна тяга може да се създаде и без реактивен двигател.
Не знам виждал си, как се носи по земята бутилка за азот под високо налягане, когато и се счупи крана (пада странично удря крана рязко и го чупи). Тогава изпускането на газа с високо налягане в атмосферата създава реактивна тяга. На практика имаш само дюза. Ако тя според теб се явява реактивен двигател добре.
За мен дюзата не е двигател. Може да е вид преобразувател но не и двигател.
15:00 29.12.2020
187 Много просто е
Пропусна да цитираш и това:
Широкото определение за реактивни двигатели включва ракети, рам-джетове, пулсови реактивни двигатели, ВОДНИ (ПОМПЕНИ) ДЖЕТОВЕ. Като цяло, повечето реактивни двигатели са двигатели с вътрешно горене, но съществуват и ВИДОВЕ БЕЗ ГОРЕНЕ.
А защо въобще трябва да има дюза и флуид? Ето ти още един вид реактивен двигател mass driver
Не бъди буквалист, като ти говоря за Хилти, не е задължително да говоря за инструмент за къртене. Защо пък да не е прецизен инструмент като лазерен нивелир или пък най-обикновен дюбел хилти?
Коментиран от #190
15:35 29.12.2020
188 tha boogeymen
21:42 29.12.2020
189 8834
До коментар #79 от "Дрън-дрън":
Не си разбрал. Задвижването вече са го изобретили, но е прекалено безаналогово и много секретно.Сега само им трябват 20-30г. да доизкусурят формата и как ще се вписва в градската среда.😊
23:58 29.12.2020
190 ШОП
До коментар #187 от "Много просто е":
Ясно за теб всичко, което създава реактивна тяга е реактивен двигател.А наричаш мен буквалист......
Най-известния пример при животните за движване с реактивна тяга са медузите. Нима и те имат реактивни двигатели?
Коментиран от #191, #192
08:31 30.12.2020
191 Пак ли ме обвиняваш
До коментар #190 от "ШОП":
Значи и ти си от тези които си мислят че аз пиша Уикипедия и учебниците само за да се конфронтирам с тях. Ами продължавай да си вярваш че Хилти е инструмент за къртене, а ксерокс е копирна машина.В Уикипедия изрично са написали, че мнението ти е грешно. Нали правиш разлика между мнение и факт?
Коментиран от #194
09:56 30.12.2020
192 Не бил буквалист
До коментар #190 от "ШОП":
И защо реши че всичко което се движи използва двигател? Ти какъв двигател използваш да се движиш? Електрически бензинов или дизелов? Моят тия дни е на пържоли.Коментиран от #193
09:58 30.12.2020
193 ШОП
До коментар #192 от "Не бил буквалист":
Ти твърдиш това не аз.Ти твърдиш, че щом има реактивна тяга има реактивен двигател.
А аз твърдя, че не е задължително да има двигател, за да има реактивна тяга.
08:20 31.12.2020
194 ШОП
До коментар #191 от "Пак ли ме обвиняваш":
Ти ме пращаше да чета укипедия. Не аз теб.Така и не обясни къде е реактивния двигател на медузата, след като създава реактивна тяга за да се предвижва.
08:25 31.12.2020
195 А с какъв двигател се движи медузата
Двигателите задвижват МАШИНИ. Дори в телефона ти има двигател. За какво са му го сложили, като не се придвижва никъде? После пак обяснявай, че не си буквалист.
Какъв е двигателят на джета, щом според тебе не е реактивен, а реактивните двигатели са само горивни?
Коментиран от #198
10:41 31.12.2020
196 Ха ха ха ха ха ха ха
17:14 31.12.2020
197 Сектант
17:18 31.12.2020
198 ШОП
До коментар #195 от "А с какъв двигател се движи медузата":
Исках да ти покажа, че няма абсолютни понятия, но ти явно схащаш.12:38 01.01.2021
199 Факти!!!
Коментиран от #202
06:18 03.01.2021
200 Яяя
09:40 27.01.2022
201 2022
22:49 15.11.2022
202 Прилича много
До коментар #199 от "Факти!!!":
на едни американски самолети, които си купихме. Що да не си купим и такава кола?12:02 22.02.2023