Собственикът на американския нишов автомобилен производител Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) Джеймс Гликенхаус показа един много интересен рендер. Той изобразява колата SCG 009 Concept, представляваща водороден автомобил в ретро стил, който ще може да измине повече от 4 500 километра с едно зареждане.
Екстериорът на суперавтомобила, който съчетава футуризъм и препратки към 70-те и 80-те години на миналия век, е вдъхновен от творенията на Сид Мийд, американски художник, създал концептуално изкуство за филмите Blade Runner, Aliens и Tron. Предният край с тясна ивица напомня на хибридната концепция на Lancia Stratos Zero и на Ferrari Modulo от 1970 г. със "слепи" фарове и интересен преден сплитер.
Описанието не разкрива много подробности: отбелязва се, че суперавтомобилът ще получи електрически тракт, захранващ се от водород, като най-интересен е споменатият вече автономен пробег. Това може да означава, че едно зареждане ще е достатъчно за пътуването от Ню Йорк до Лос Анджелис, или 4 500 километра.
Въпреки че концепцията 009 е само във виртуален вид, Гликенхаус е уверен, че чрез усилията на инженерите на SCG, този автомобил ще може да намери физическо въплъщение при това с посочения резерв от автономност.
-3 +21
Коментиран от #3, #7, #13, #40
-25 +24
До коментар #2 от "незнайко":
То преди 30 години нямаш нужда и от повече от 128 МБ РАМ!
Коментиран от #4
-8 +47
До коментар #3 от "Емил":
То преди това па въобще нямаше нужда от М Б ..
-2 +37
-13 +5
Коментиран от #8, #10, #16, #20
-19 +10
До коментар #2 от "незнайко":
Ти значи си привърженик на електричките.Как да няма смисъл бе.Няма да висим само по бензиностанциите.
-3 +13
До коментар #6 от "гост":
Ако не знаеш водорода се компресира и измерва в килограми,а не литри.Не се опитвайте да бъдете по компетентни от инженерите.
Коментиран от #9
-4 +19
До коментар #8 от "Киро":
А ти ако не знаеш в Мирай сигурно не е компресиран , а ?? Хахахха !! И говоря за обема в литри на бутилката , а не на водорода , явно и метанова бутилка не знаеш какво е , да не говорим за водородна !!!
Коментиран от #41
-14 +9
До коментар #6 от "гост":
Тесларче, нещо кисел ми се виждаш, умрелите ти батерии май ще ходят на бунището заедно с Друсаното Гуру ;)
Hyperion Motors, най-късно догодина пускат водородна с пробег 1600 км, а ти си обяснявай как не можело ;)
Коментиран от #11, #14
-6 +13
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
Ама какъв е смисъла? Ако ти подарят пет такива автомобила, къде ще ги караш? Къде ще ги заредиш без значение колко време ще ти отнеме зареждането?
всеки един електромобил може да го зареждаш от произволен контакт в произволно село. А водород откъде?
Коментиран от #12
-4 +10
До коментар #11 от "За моженето може":
VW преминават към бензинови автомобили на метан.В еко нормите са,пробег с едно зареждане 500 км. Метанстанции има достатъчно в България.Разхода е около 6лв/100.Тесла ряпа да ядат.
Коментиран от #15, #18
-6 +13
До коментар #2 от "незнайко":
Изминавал съм 1450 км за 11 часа с почивките за да пусна една вода и 5 минути за дозареждане и минаване на границите . .
Коментиран от #17
-11 +3
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
Абе не знам кой е кисел , ама приказките за "ей сега почващия възход" на водорода ги слушаме вече 40 години , горе долу от 1980 г (!!!!) и досега освен прототипи друго няма и няма да има , а "горките" електромобили вече са 10% от пазара , след като само преди година бяха под 3% , а следващата ще са поне 20 , а Тесла вече е колкото цялата автоиндустрия накуп и 5 въобще от всички компании на борсата !! Единствените преди нея са Епъл , Амазон , Майкрософт и Гугъл !! И то не за дълго още , хахах !!!
-8 +10
До коментар #12 от "Дизела":
Дори метанът не може да влезе под 90гр co2 на километър. Все пак използва горивен процес на въглеводород. От физиката не можеш да избягаш. Как пък някой от автопроизводителите досега не се е сетил, за да си спестят милиарди глоби, които ще плащат от тази година? Добре че си ти умния, най-умния на света, най-умния на мама и тати, макар че дори второто е малко вероятно, за да им подскажеш на стогодишните как да си решат проблема?
И понеже са те послушали, акциите на Volkswagen се вдигнаха и в момента
Пазар. кап. 80,39 млрд.
акциите на Тесла се сринаха и към момента Пазар. кап. 835,65 млрд
Кой според тебе яде репите? Още малко им остана на Volkswagen, само 10 пъти трябва да си увеличат пазарната капитализация, за да стигнат тази на Тесла. На коя ли технология залагат повече инвеститорите милиардите си? Ама и те са по-прости от тебе, нали?
Коментиран от #26, #27
-8 +8
До коментар #6 от "гост":
Ако искам да се возя на електричка ще се кача на трамвай или тролейбуси.
Коментиран от #19
-5 +9
До коментар #13 от "NikNay":
То не е въпроса дали някога ти се е налагало, а колко пъти в годината? Към момента единственият проблем на електричките е липсата на бързи зарядни станции по всички маршрути. Това е само въпрос на време И този проблем ще бъде решен.
Коментиран от #35
-6 +6
До коментар #12 от "Дизела":
Само за последните два дни, пазарната капитализация на Tesla нарастна със 120 милиарда долара. Само за последните два дни, Тесла натрупа повече пазарна капитализация отколкото Volkswagen за последните 100 години.
Хайде сега помисли коя фирма е бъдещето и коя фирма е миналото на автомобилната индустрия?
-11 +5
До коментар #16 от "NikNay":
А кой те пита и на кой му пука ти какво си искал ???
Коментиран от #23
-4 +3
До коментар #6 от "гост":
Първо-не е Мирей, а Мирай (未来). Второ-на вас, тесларите, ако не е закритата тротинетка на ток, сглобена от чичко ви Мъск докато пуши трева, значи за вас не е кола.
Ще ви видим след някоя друга година как ще буксувате, ако изобщо имате нещо в батерията.
Теслите НЯМАТ място тук. В Норвегия или Израел може и да имат, но НЕ И ТУК, в България.
Коментиран от #21, #22
-6 +10
До коментар #20 от "Тойота":
Има една грешка обаче. Годините ще са доста повече, защото в България се купуват автомобили втора употреба от нисък клас с възраст над 10 15 години, а Тесла дори не са започнали производство на този клас автомобили.
Тоест говорим за след 20 години
-2 +6
До коментар #20 от "Тойота":
Ако от toyota подарят на всеки член от твоето семейство до трето коляно по един мирай, По колко километра ще може да им въртите дневно? А годишно? Колко време ще ви отнема зареждането? И по-важният въпрос КЪДЕ?
-6 +4
До коментар #19 от "гост":
Ако искам да се возя на електричка ще се кача на трамвай или тролейбуси.
Коментиран от #24
-6 +6
До коментар #23 от "NikNay":
Ааа , ясно , други думички не си научил , толкова си можеш , хахахах !!
Коментиран от #25
-5 +6
До коментар #24 от "гост":
от спамбот? Това са му програмирали, това пише!
-3 +4
До коментар #15 от "Дрън-дрън":
Статията е на VW за производството на фирмата след спирането на дизела.Метана има само един атом въглерод и четири атома водород и е най-екологичното гориво.С новият модел катализатори двигателя не замърсява.Да си чул някой да затваря ТЕЦ на метан или битовите газови котли?Това не съм го измислил аз умнико,а инженерите от VW.Пазарната капитализация е нещо относително.Днес е на върха,утре е нула.
-1 +8
До коментар #15 от "Дрън-дрън":
На кой му пука колко е пазарната капитализация на Тесла?С 500х коли производство,дето се самозапалват,саморазпадат и самокатастрофират.С липсата на печалби и дивиденти от създаването си и до днес.Класически пример за балон, подходящ за учебниците по икономика!
Коментиран от #29
-4 +14
Бензин: 5 л на 100 км
= 225 л за 4500 км
или около 200 кг бензин за 4500 км
Водородът е по-калорично гориво...
Но пък има и допълнителни неудобства за съхранението му.
Коментиран от #30
-1 +3
До коментар #27 от "Turbo":
Добре, че не пишеш учебници!
Коментиран от #31
-7 +2
До коментар #28 от "Hoho Boho":
Абе цената с бензина е горе-долу същата. Електричката излиза по-евтино. Освен това, ускорява +- 4 пъти по-бързо, а ако се запали имаш време да слезеш, а от бомбичката...
-5 +2
До коментар #29 от "Д. Петров":
Цитирам ти учебници,по които съм учил в университета г-н Петров.Напиши в Google "Тесла балон" и прочети какво казват умните хора.Превоза с електричка излиза евтино само ,ако зареждаш на нощна тарифа в къщи.На зарядна станция е скъпо.Сложи и първоначално вложените 35000$ за Тесла или 30000 eвро за Зое и ще ти излезе много изгодно.Метановите бутилки са под шасито и са защитени.Не гърмят толкова лесно.
-3 +8
При 0,48лв/кВтч и 20кВтч/100км излиза 9,60лв/100км. Това е 6 литра дизел, така че не е по-евтино. Ако отбележим, че половината ток е от Мариците и боклуците на Ковашки и екологията отива на кино. Отделно, че при 22кВт ще се зарежда почти 3 часа батерия от 60кВтч за 300км пробег.
Коментиран от #36, #53
-2 +12
А водорода е глуха улица. Продажбите го доказват недвусмислено. И там има субсидии. Защо toyota не ги взима, както Тесла?
Инвеститорите залагат на бъдещето, а не на носталгията.
-7 +5
Коментиран от #37
-5 +3
До коментар #17 от "Колко пъти":
Не е единственият. Цената на електромобила също, пробегът с едно зареждане, времето за зареждане. Също това, че много хора живеят в блокове и няма как да зареждат от вкъщи. Може на станция, но при 40ст на киловатчас, 100км като пари излизат колкото на газ. Не съм фен много и на водорода, но поне се зарежда бързо
Коментиран от #38
-0 +4
До коментар #32 от "pbdan":
Радвам се да видя издържано мнение, а не общи приказки
-0 +4
До коментар #34 от "Смях":
Може да е най-богатият човек в света,но на хартия.Защото акциите са точно това,може да струват милиони сега,утре да са безполезна хартия.Но ти по-добре ги разбираш от големите борсови играчи.
Коментиран от #39
-0 +7
До коментар #35 от "Гост":
Абе Байо, с тесла ще си изгубиш 20-30 минути в Пловдив ако тръгнеш от София до морето в двете посоки. Колко по-бързо ще заредиш с водород, колко ще ти струва за 100 км и от къде?
-4 +2
До коментар #37 от "Turbo":
Точно затова "играчите" само миналата година ИЗГУБИХА РЕАЛНИ 60 милиарда долара, защото заложиха, че акциите на Тесла ще паднат.
Коментиран от #44
-4 +2
До коментар #2 от "незнайко":
като заредиш колата с гориво - да не караш без да спираш докато не свърши - васи тъпнята ръсиш
-0 +1
До коментар #9 от "гост":
Повтаряш това което казах.Не се прави на компетентен.
-0 +0
-0 +2
-2 +0
До коментар #39 от "Да, много са умни и много разбират!":
Даже са спечелили.Прибрали са си парите.Тесла е без печалби и не раздава дивиденти.От какво да спечелят,акциите са хартия.
Коментиран от #45
-0 +4
-2 +0
Ще ти говоря в тухли, защото само от тухли разбираш. Да речем, че тухлите от левче за бройка тази седмица са поскъпнали на 2 лв. , а ти смяташ че това е безумна цена и със сигурност ще падне пак на 1лев. Отиваш в магазина, подписваш договор за ЗАЕМ, взимаш 100 тухли , ПРОДАВАШ ГИ ЗА 200 ЛВ и чакаш да паднат под 200 лв, за да КУПИШ И ВЪРНЕШ100 тухли и да ти остане печалба.
Само че в момента тухлите струват 5 лв, а срокът на договора ти изтича. Какво ще правиш? Трябва да дадеш 500 лв за тухли, ЗА ДА ГИ ВЪРНЕШ.
Дали са си прибрали парите, както твърдиш?
Коментиран от #51
-1 +0
-0 +0
До коментар #49 от "Умен та дрънка":
Никога, никога, никога не се захващай с търговия на акции умнико.Тия на Wall Street според теб нищо не разбират хахахаха ти си продавай тухлите тухльо.
Коментиран от #52
-0 +2
До коментар #51 от "Turbo":
Нали точно защото си тухльо и говориш само за тухли, вместо заместих думата "акция" с думата "тухла" за да схванеш.
Сега кажи, че не се печели точно така при залагане на акции на късо от шортселърите? Казваш върнали си парите, ама изгубили 60 милиарда за годината?
НЕ , не са пропуснати ползи, както си мислиш. ИЗВАДИЛИ СА ОТ ДЖОБА СИ тези пари и да ги дали на някого, за да му КУПЯТ акциите, за да ги върнат на този, от който са ги взели НАЗАЕМ.
-2 +1
До коментар #32 от "pbdan":
Да не го крадеш тоя дизел ??Цените масово са доста по високи от това ,което посочваш като цена но важното е ,че трябва да се пише против ел.коли и всякакви манипулации са разрешени ,за да излезнат сметките.p.s. И недей да ми пишеш за някакви квартални бензиностанции със съмнително качество на горивото.
Коментиран от #54
-2 +0
До коментар #53 от "Rrrrrrr":
На кварталната ми бензиностанция (Шел) днес дизелът е 1,85лв. и за 9,60лв. излиза 5,19 литра - напълно достатъчно за 100км.
-0 +2