След като вчера стана ясно, че Tesla Roadster ще може да лети или поне това твърди Илон Мъск, днес ще ви разкрием малко повече подробности относно батерията на влекача на Tesla. В същото интервю в което шефът на американската компания разкри подробности за следващите модели коли, той не пропусна да спомене и най-голямото от всички превозни средства на компанията, което се движи по пътя.
Най-малката батерия, която ще се предлага за електрическия влекач ще е с големина от около 500 кВч, като тя ще бъде достатъчна за около 480 км пробег. Цената на базовия камион ще е 150 хиляди долара според сайта на Tesla, а ако искате да закупите модел с 800 км пробег и съответно по-голяма батерия ще трябва да се бръкнете още 30 хиляди отгоре.
Всичко по камиона вече е почти завършено и той трябва да влезе в производство още в края на тази година, като от американската компания смятат да произведат 2500 бройки до края на 2021 г. Има голяма вероятност това да е и първото напълно автономно возило на марката, но това ще бъде напълно сигурно когато първите бройки достигнат до купувачите си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тесла са в пелените още!
Коментиран от #3, #4
12:00 14.02.2021
2 Пак кликбейт заглавие
"Камионът на Tesla ще е само с 480км пробег"
, а в статията пише точно обратното:
"Най-малката батерия, която ще се предлага за електрическия влекач ще е с големина от около 500кВч, като тя ще бъде достатъчна за около 480км пробег."
Поправете ме ако греша, но в този случай заглавието не трябваше ли да бъде:
Камионът на Tesla ще е с МИНИМУМ 480км пробег.
12:03 14.02.2021
3 Сарая
До коментар #1 от "Тесла са в пелените още!":
Ами пусни ни линк да видим бе ахмачо !Или пак сънуваш ...
12:04 14.02.2021
4 жоро
До коментар #1 от "Тесла са в пелените още!":
Да и отзад се вози Путин и ти прави кафе. Сменете си дилъра щото явно ви продава ментета.12:05 14.02.2021
5 Глупава статия
Коментиран от #69
12:07 14.02.2021
6 Ти да видиш!
Това би означавало 14 лв за 100 километра пробег на вътрешни курсове, ако батерията се зарежда през нощта в склада. Това дори при сегашните ниски цени на дизела, е равносилно на 6 литра дизел на 100 километра. Че то по-евтино да си джиткам с камион 40 тона, отколкото с лекия ми автомобил!
Коментиран от #7, #10
12:16 14.02.2021
7 Сметка за дневна тарифа
До коментар #6 от "Ти да видиш!":
Дори през деня, при 25 стотинки за киловатчас, 100 км отиват на 25 лв, което е поне два пъти по-евтино от дизелов камион.Ако камионът минава по 200 хиляди километра годишно, ще се нуждае от 60 тона нафта, които струват над 100 хиляди лв.
Ако зарежда на нощна, ще му струва 28000лв, а на дневна 50 000лв.
Ако сте собственик на такъв бизнес, кой камион ще изберете?
Коментиран от #8, #12, #19
12:22 14.02.2021
8 12345
До коментар #7 от "Сметка за дневна тарифа":
По добре камион на метан. С метан е два пъти по евтино от на дизел.12:47 14.02.2021
9 12345
Коментиран от #11
12:49 14.02.2021
10 ДВГ
До коментар #6 от "Ти да видиш!":
Защо все смяташ за вътрешни курсове и зареждане само на нощна?Сметни курс от Чикаго до Лос Анджелис,Париж до Истанбул.С пълна батерия ще изминеш 480 км за 6-7 часа.После ще чакаш поне 10 часа на 50кв зарядна за да заредиш.Излиза шофора да кара 6-7 часа и да почива минимум 10 часа!Това не е работа а курорт.С нормален камион камион ще пристигна по-бързо и ще ми излезе по евтино.Коментиран от #13, #16
12:52 14.02.2021
11 Мммммм
До коментар #9 от "12345":
А ако направи това, което е казал, какво ще направиш? Защото е направил много невъзможни неща, но все има хора, които продължават да не вярват!12:54 14.02.2021
12 Turbo
До коментар #7 от "Сметка за дневна тарифа":
Я сметни зареждане в Европа на цена 0,60 евро на бърза зарядна станция.Не може да ми смяташ зареждане на камион на нощна тарифа,защото ще ти трябват доста нощи да заредиш 500 квч батерия от нормален контакт за да ти е евтино.Коментиран от #14
12:59 14.02.2021
13 Хихи
До коментар #10 от "ДВГ":
Този камион, няма да се зарежда на 50 кВ зарядни! Колите се зареждат с 250 кВ, ти пишеш за 50 кВ на камиона! Това тук е за камиона с малка батерия. Голямата ще изминава 800 км! Айде тираджиите да кажат, по колко часа имат право да карат и след това задължителна почивка! Че тук разбрахме, че има шофьори на коли които даже не спират да зареждат и с дизел, че нямат време за зареждане, трябва да доставят стоката! Карат 30 часа в денонощието!12:59 14.02.2021
14 Не не
До коментар #12 от "Turbo":
Цената на бързите зарядни на Тесла в Европа за коли е 0.30 евро! За камионите, цената може да е по-ниска! Все пак зарядните са на Тесла и никой не може да им определя на какви цени, ще си продават тока! Така, че даже може и да е без пари!Коментиран от #21
13:01 14.02.2021
15 pbdan
Коментиран от #17, #18
13:01 14.02.2021
16 А ти защо смяташ без кръчмар
До коментар #10 от "ДВГ":
Този който ще прави дълги курсове, дали ще си купи камиона с най-късия пробег? Дали ще зарежда на 50 киловатови станции? Дали няма да се възползва от бързото зареждане на ниски цени предвидени за камионите на Тесла? Хайде питай кръчмаря за колко време става зареждането и на какви цени и пак смятай!13:03 14.02.2021
17 Нещо бъркаш
До коментар #15 от "pbdan":
ЕС няма да позволи нефтопродуктите да излизат по-евтино от тока! Не разбрахте ли, че вече е решено да се минава на ток? Коли и камиони с ДВГ, ще бъдат оскъпявани за да не бъдат изгодни пред електрически! Никой няма да ти намали нефтопродуктите за да са изгодни пред тока! Няма начин!Коментиран от #23
13:06 14.02.2021
18 Ох бабачко
До коментар #15 от "pbdan":
При тези цени които ги предвиждате, складовете ще изкарват повече пари от фотоволтаиците на покривите си, като зареждат камионите, които им доставят стоката, отколкото от основната си дейност.13:07 14.02.2021
19 Порно
До коментар #7 от "Сметка за дневна тарифа":
Я обясни как ще заредиш 500 квч на нощна тарифа ? Ще пуснеш кабел от панелката ? Индустриалните потребители са на свободния пазар, и на различни от битови тарифи , разбирай по високи. То ако гаража ти е в блок , у нас нямаш нощна тарифа , само ако гаража ти е в къща може да имаш ток по нощна тарифа.Коментиран от #20, #22
13:08 14.02.2021
20 Хихи
До коментар #19 от "Порно":
А ако батериите са 2 отделни и се зареждат от два контакта едновременно? Или повече контакти едновременно? Защо трябва да е от един? Значи зареждаш 2 батерии по 250 кВч от два различни източника, нали? Е времето ти става наполовина! Ако са 4 контакта, времето става 4 пъти по-бързо!13:12 14.02.2021
21 Turbo
До коментар #14 от "Не не":
Няма безплатно нещо.Може тока да е безплатен с рекламна цел за месец.Само сиренето в капана за мишки е безплатно.Виж статията за Швеция.При недостиг цената на тока скача двойно.Коментиран от #24
13:14 14.02.2021
22 Хихи
До коментар #19 от "Порно":
А и нещо явно не схващаш! Батерията като е 500 кВч, не означава че ще спреш тока на целия квартал! Може би, можеш да си я зареждаш и от домашния контакт, но ще отнеме няколко дни да зареди! Така, че смесваш неща, които не са ти ясни!Коментиран от #27
13:15 14.02.2021
23 pbdan
До коментар #17 от "Нещо бъркаш":
Със закони и директиви може и да стане така, но обясни го на държавите от ОПЕК. Сега 2/3 от петрола се изгаря, а той ще продължи да се добива за да се произвежда битум за пътища, машинни масла, пластмаси, керосин за авиацията и в един момент бензина и нафтата ще станат странични продукти и оттам ще поевтинеят. Петролната мафия е много силна и ЕС неможе се оправи с нея. Арабите например само с това се изхранват.Коментиран от #26
13:16 14.02.2021
24 Не не
До коментар #21 от "Turbo":
Така е, но питай собствениците на Тесла в Швеция които са купили с безплатно зареждане до живот, дали Мъск им взима пари за зареждане, макар че цената в момента е двойна?Коментиран от #29
13:17 14.02.2021
25 Дизела
Коментиран от #74
13:19 14.02.2021
26 Не не
До коментар #23 от "pbdan":
Арабите се ориентират към тока, защото разбраха че натам отиват нещата! Фотоволтаични паркове и инвестират в компании, за зелена енергия! Светът върви натам!Коментиран от #28, #30
13:20 14.02.2021
27 Порно
До коментар #22 от "Хихи":
Ти не схващаш. Няма начин да заредиш този камион по битова тарифа. А при цените на индустриалния ток сметката за сравнение с дизела не излиза.13:25 14.02.2021
28 pbdan
До коментар #26 от "Не не":
Ще чакаме тогава някой танкер с ток от Саудитска Арабия или от Либия (нали са до Сахара, слънце много;).Коментиран от #36
13:25 14.02.2021
29 Turbo
До коментар #24 от "Не не":
Ехооо ,тока не достига в Швеция!Като си платил нещо дето го няма как ще караш?За режим на тока да си чувал?Не си включвайте прахосмукачните,защото ще има режим.Коментиран от #31
13:26 14.02.2021
30 ДВГ
До коментар #26 от "Не не":
Шведите и те са на еко ток и сега внасят от Полша ток от ТЕЦ и народа плаща на двойна цена.Коментиран от #33
13:29 14.02.2021
31 Не не
До коментар #29 от "Turbo":
Не пиши глупости бе, пич! Тока не достига? Не означава това! Означава, че изразходват повече, от колкото произвеждат, което означава че трябва да внасят от съседни държави! Никой няма да им спира тока! Да си чул да са на режим? Но естествено, не е приятно тока да е скъп, защото е лошо за икономиката, фабриките поемат големи разходи за ток! Това се има предвид, а не че тока ще спре! Но Тесла зарежда без пари, на тези които са без пари!Коментиран от #35, #38
13:33 14.02.2021
32 Хемус
Коментиран от #40
13:34 14.02.2021
33 Не не
До коментар #30 от "ДВГ":
Да де. Случва се, защо? Не може ли? Нали все пак е ЕС? Какво като внасят? След студения период, ще продават!13:35 14.02.2021
34 pbdan
Коментиран от #39
13:38 14.02.2021
35 Turbo
До коментар #31 от "Не не":
Ти плати 100 000 $ за Тесла пък нека зареждането да ти бъде без пари!Коментиран от #37
13:38 14.02.2021
36 Не не
До коментар #28 от "pbdan":
А когато направят, какво ще направиш? Очаквал! Ми ще направят! Така чакахте и ракети един ден да направели на ток! Е, новината отпреди няколко дни, за руснаците които тестват ракетен двигател на ток! Има доста много направени фериботи на ток! Танкерите, най-вероятно на водород! Което също е с ел. мотори!Коментиран от #42
13:39 14.02.2021
37 Не не
До коментар #35 от "Turbo":
Аха! А от Мерцедес, да не ти пълнят резервоара, като цената има и двойна на тази? А тези Тесли, които са с безплатно зареждане, вече остаряха, така че вече можеш да си купиш и за 30 хиляди евро че и по-малко, такава с безплатно зареждане до живот!13:41 14.02.2021
38 И ти не си разбрал
До коментар #31 от "Не не":
Ти си на моя страна, но се ядосвам Как пък някой не разбра статията за Швеция. Проблемът там не е ниското производство на ток от възобновяеми източници. Точно обратното е. В северната част на страната се произвежда много по-голямо количество електроенергия, отколкото се използва и там цените са ниски. В същото време, южната част на страната има повече консумация, отколкото производство в определени часове от денонощието, но капацитетът на далекопроводите не позволява ползването на енергия от северната част на страната и трябва да внасят скъп ток в определени часове. Точно за тези определени часове, молят гражданите да не включват прахосмукачките, а да изметат един-два часа по-късно. Ти ако знаеш, че в 18:00 вечерта като всички се прибират, киловатчас струва левче, а през нощта е 10 стотинки, за колко часа ще си настроиш зареждането на батерията?Коментиран от #41
13:44 14.02.2021
39 Ееееее
До коментар #34 от "pbdan":
Пич, не мислете, че ще ви се спука някоя вена на главата! Незнам дали си чел, че една от идеите на Германия е направят фотоволтаичен парк в Африка, за производство на водород и с тръба да захранва Германия с водород, като площта на фотоволтаичния парк, беше огромна!Коментиран от #43
13:47 14.02.2021
40 Карал ли си на метан?
До коментар #32 от "Хемус":
Дори лек автомобил, фабричен метан е абсолютен смъртник в сравнение с дизеловия модел и изпреварването с него е бавно и опасно. Хайде сега си представи натоварен ТИР на метан!В същото време, камионът на Тесла с 40 тона на бира за 20 секунди до 100. Поддържа 90 километра в час при 10% наклон, което е невъзможно дори за най-мощните дизелови камиони.
13:48 14.02.2021
41 Така е
До коментар #38 от "И ти не си разбрал":
Това го четох и аз. Така е! Нямат далекопроводи от север на юг, за това се налага да внасят от други държави!13:49 14.02.2021
42 pbdan
До коментар #36 от "Не не":
Аз съм го описал по-горе приятелю. 20ГВтч от един танкер при 8000ГВтч от единия реактор на АЕЦ "Козлодуй" за 1 година. Т.е. трябват ни 400 такива танкера годишно на реактор.Коментиран от #50
13:50 14.02.2021
43 pbdan
До коментар #39 от "Ееееее":
Всичко е въжможно, но дали ще е икономически изгодно, а и технически? Водородът се оказва много костелив орех:1. Eнeргиятa пoлучeнa при изгaрянeтo нa вoдoрoдa e 3 пъти пo-мaлкo oт eлeнeргиятa зa пoлучaвaнeтo му. 2. Изгaрянeтo нa вoдoрoдa c oкиcлитeл въздух e cъпрoвoдeнo c oтдeлянe нa мнoгo пo-врeднитe aзoтни oкиcи oтколкото е CO2. 3. Aкo ce изгaря c киcлoрoдa oт eлeктрoлизaтa, тoвa cтaвa при 3000 грaдуca и гoрeлкaтa трябвa дa e кaтo coплoтo нa кocмичecкa рaкeтa cъc cъoтвeтнитe тeхнoлoгии. 4. Вoдoрoдът e взривooпaceн cмeceн c въздухa при пoчти вcякaквo cъoтнoшeниe. 5. Прeминaвa прeз пoчти вcички мeтaли пoрaди мaлкaтa cи мoлeкулa. Нe cтaвa зa гoривo в ДВГ(рaзтoпявa гo и имa aзoтни oкиcи). Рaнo e зa вoдoрoдa!!!
Коментиран от #45
13:55 14.02.2021
44 Вариант
Коментиран от #46, #51
13:58 14.02.2021
45 Ееееее
До коментар #43 от "pbdan":
Имаха предвид да го ползват в техните електрически централи, а също и за камиони например на водород или коли! Камиони на водород (с водородни клетки, не ДВГ) вече има!Коментиран от #48
14:01 14.02.2021
46 pbdan
До коментар #44 от "Вариант":
Може би с електрокара, не бива все пак за мотокари да се говори.Коментиран от #47
14:03 14.02.2021
47 Може
До коментар #46 от "pbdan":
Става и така, на времето в Кремиковци имаше само електрокари по цеховете, сега по заводите са газкари в най-добрия случай, по евтино е14:08 14.02.2021
48 pbdan
До коментар #45 от "Ееееее":
И там има големи проблеми,"Тойота" колко се мъчи. КПД-то на водородната клетка е около 50% и се използват скъпи благородни метали за катализатори. Животът на клетката отговаря на 100-150 хил.км. пробег. Водородът се съхранява под 700атм. налягане и има вече 2 гръмнали водородостанции. А за политика да не говорим. Американците скачат за СП-2, а ще допуснат Либия да направи водородопровод до Германия през половин Европа?! Кой ще им купува втечнения газ?14:13 14.02.2021
49 Антиелектрици, да си поговорим с цифри!
840 км с едно зареждане със скорост 100 километра в час и 40 тона, а иначе повече.
640 км пробег за 30-минутно зареждане
100 километра в час, при 5-процентен баир , което е 50% по-бързо от най-добрия дизелов автомобил, тоест на всеки час шофиране по баир, пести 30 минути.
Гаранция на двигателите милион мили без обслужване, като дори два от четирите двигателя да откажат, все още ще е по-бърз и мощен от повечето дизелови камиони. Спирачките са вечни!
И понеже ще си произвеждат тока сами, могат да гарантират цените за години напред, която е 7 цента за киловатчас.
Значи за 30 минути, зареждаш за 640 километра и плащаш 45 долара, които са 72 лева.
14:28 14.02.2021
50 Ти нормален ли си? Ток с танкери?
До коментар #42 от "pbdan":
Кой кара ток с танкери? Един правотоков далекопровод, ще зарежда всичките камиони в Европа само с част от капацитета си, а останалата енергия ще се ползва за други нужди, като доставя тока за части от секундата.Друга тъпа идея ще споделиш ли? Ток в буркани? В газови бутилки? Да го возим със самолета?
Коментиран от #52
14:32 14.02.2021
51 Хайде и този с вариант?
До коментар #44 от "Вариант":
А какво не ти харесва варианта, в който докато си почиваш за 30 минути веднъж на шест седем часа шофиране по магистрала, да зареждаш камиона и да продължаваш за следващите шест-седем часа?Всъщност дори и този вариант отпада, защото всеки камион има тахограф и не можеш да тръгнеш след 30 минути дори да искаш, следователно въобще няма да се налага да чакаш камиона да се зарежда, а на камиона ще му се налага да те чака да си почиваш.
Коментиран от #54, #63
14:37 14.02.2021
52 pbdan
До коментар #50 от "Ти нормален ли си? Ток с танкери?":
Не знам на кого отговарям, пишеш се с част от текста, но будалкам "не не", че арабите се ориентирали към фотоволтаиците, а немците щели да внасят водород от фотоволтаици в Африка. Доразвих им идеите с електротанкера и нека сметнат колко танкера са необходими да заместят АЕЦ "козлодуй" - 800 годишно. А за правотоковия далекопровод дай си идеята на шведите.Коментиран от #53, #64
14:53 14.02.2021
53 Не не
До коментар #52 от "pbdan":
Арабите, не само строят фотоволтаични паркове! Те имат пари и инвестират в зелена енергия! Незнам дали разбираш, че като имат пари, фондовете им инвестират в такива акции! А това за водорода в Германия, прочети в Гугъл!Коментиран от #55
15:02 14.02.2021
54 Не става
До коментар #51 от "Хайде и този с вариант?":
За 30 минути не можеш да заредиш батерия 500 киловата. За няколко часа става.Коментиран от #58
15:14 14.02.2021
55 pbdan
До коментар #53 от "Не не":
Парите ги имат от нефта, а инвестират в зелена енергия защото знаят, че нефта рано или късно ще свърши и няма какво да продават. Тоест пестят да не го горят, а да го продават. Не са се замислили да спасяват климата. За водорода прочети ми 43 и 48 пост.Коментиран от #57
15:15 14.02.2021
56 Анонимен
Коментиран от #59
15:17 14.02.2021
57 Съгласен
До коментар #55 от "pbdan":
Каквото и да говорят, става въпрос за пари15:19 14.02.2021
58 Хайде още един неверник
До коментар #54 от "Не става":
Тъй ракетите не можеха да се върнат на земята и да кацнат за повторно използване, нали?След като са обявили 30 минути време за зареждане на 640 км, значи е възможно. Забележи че говорим не за 500кв часа а за около 700 киловатчаса за 30 минути!
15:20 14.02.2021
59 Любопитен
До коментар #56 от "Анонимен":
Ако един електромобил е по-евтин от автомобил с ДВГ и има достатъчно зарядни станции, ще ми кажеш ли някаква причина, заради която 90% от хората няма да изберат електромобил?Ако може да ни е по-чисто на по-ниска цена, защо трябва да е мръсно на по-висока цена?
Коментиран от #132
15:25 14.02.2021
60 Гошко
15:27 14.02.2021
61 Клипа
15:28 14.02.2021
62 Антиелектрици, да си поговорим с цифри!
Че докато го одобрят, надали сте го прочелиНека да говорим за истинските цифри, които Тесла представи още преди три години, за старите батерии. Вероятно цифрите вече ще са подобрени. 840 км с едно зареждане със скорост 100 километра в час и 40 тона, а иначе повече. 640 км пробег за 30-минутно зареждане 100 километра в час, при 5-процентен баир , което е 50% по-бързо от най-добрия дизелов автомобил, тоест на всеки час шофиране по баир, пести 30 минути. Гаранция на двигателите милион мили без обслужване, като дори два от четирите двигателя да откажат, все още ще е по-бърз и мощен от повечето дизелови камиони. Спирачките са вечни! И понеже ще си произвеждат тока сами, могат да гарантират цените за години напред, която е 7 цента за киловатчас. Значи за 30 минути, зареждаш за 640 километра и плащаш 45 долара, които са 72 лева
Коментиран от #66
15:29 14.02.2021
63 ДВГ
До коментар #51 от "Хайде и този с вариант?":
За да заредиш 500квч батерия за 30 минути ти трябва 1мв енергия.На всяка зарядна трябва да има ядрен реактор или ТЕЦ.Коментиран от #65, #181
15:36 14.02.2021
64 Шведите да не са тъпи
До коментар #52 от "pbdan":
Правотоков далекопровод се строи само за пренасяне на електроенергия на хиляди километри, защото загубите са само около 3% на 1000 километра, но преобразуването от прав в променлив ток и обратно става с много скъпи и сложни съоръжения в двата на линията. За рамките на страната, много по-логично е да си ползват старите изпитани променливотокови далекопроводи, защото могат да си ги разклоняват колкото си искат чрез най-обикновен трансформатор.Толкова тъпи идеи даде, но нищо не каза за елементарната за реализация идея, камионите да се зареждат по време на товаренето и разтоварването от фотоволтаици на покрива на складовете! Това ще е най-разпространеното решение, което не изисква разширяване на електропреносната система, а напротив. Ще и увеличи капацитета, без скъпи инвестиции за пренос и разпределение и ще разтовари съществуващите далекопроводи.
Коментиран от #67, #68
15:42 14.02.2021
65 Ти не ги ли научи тези мега и гига?
До коментар #63 от "ДВГ":
Още ли не си разбрал, че АЕЦ Козлодуй не е с мощност 2 мегавата, а е 2100 мегавата? Хайде научи неща които се учат в 10 клас и тогава идвай да спориш с батковците!15:44 14.02.2021
66 ДВГ
До коментар #62 от "Антиелектрици, да си поговорим с цифри!":
При 700квч батерия за 30 минути ще ти трябват 1,4 Мв енергия.На паркинг за 588 камиона ти трябват 1 000 Мв мощност като 5 или 6 реактор в Козлодуй.На всеки паркинг реактор.Колко милиарда струваше един реактор?Коментиран от #70
15:50 14.02.2021
67 pbdan
До коментар #64 от "Шведите да не са тъпи":
Благодаря ти, че ме подсети за променливотоковите трифазни енергийни пръстени. А идеята да зареждат тировете от фотоволтаици на покривите на складовете с каква мощност ще става. Един друг(може би ти) говори за 30 мин. 700кВтч заряд т.е. 1,4 МВт ДС устройство - само за един камион. Трябват на Гинка Върбакова фотоволтаиците от 35МВт. Понаучи и за коронния разряд при високоволтовите постояннотокови далекопроводи и загубите при преобразуване.15:58 14.02.2021
68 Turbo
До коментар #64 от "Шведите да не са тъпи":
Колко площ ще ти трябва за фотоволтаици?При площ от 1,7 кв.м. и 250 вата за панел ще ти трябват 11 200 панела с площ 19 040 кв.м. и ще произведат 2,8Мвтч или 1,4 Мвч за 30 минути. Панелите ще работят ако има слънце.Това е за един камион.Колко пари ще струва?Коментиран от #75
16:08 14.02.2021
69 гост
До коментар #5 от "Глупава статия":
Ама да им обясним защо е добра новина !!! Това , че 100 квтч на 100 км разход е някакви си 7 долара при гарантираната цена от 7 цента на суперчарджър е само началото !! Ако вземеш предвид обаче , че сегашната енергийна плътност на батериите на Тесла е около 300 втч на килограм , значи 500 квт батерия ще тежи смешните 1700 кг !!! Тоест по-малко от дизелов двигател за такъв камион !! И като добавиш и двигателите , които са от Модел 3 и са вградени в задните мостове и кабината от композитни материали е сигурно , че Тесла Семи ще тежи ПО-МАЛКО от дизелов влекач , при това двуосен , а той е триосен !!! Което пък значи само едно , ПО-ГОЛЯМ полезен товар от същия дизелов влекач !! А честито !Коментиран от #73
16:08 14.02.2021
70 ДВГ
До коментар #66 от "ДВГ":
1,4 Мвчаса енергия в пост 66.16:10 14.02.2021
71 kjl
16:17 14.02.2021
72 Къде е този паркинг?
Коментиран от #76
16:21 14.02.2021
73 Turbo
До коментар #69 от "гост":
Цена от 7 цента съществува само във мечтите ти тесларски.На свободният пазар цените уж щяха да падат.Само дето стана точно обратното вървят нагоре.Акциза за сега е малък, очаквай цена на акциза равна на цената на тока,както е при горивата.Стойността на Акциз + ДДС е повече от цената на горивата.Очаквай цена на тока около 60 евроцента съвсем скоро,след като затворят ТЕЦ и АЕЦ в Европа.Много ще ти е евтино,но затова ще е ЕКО.Честито.Коментиран от #77
16:22 14.02.2021
74 винкел
До коментар #25 от "Дизела":
Петрола рано или късно ще свърши.В момента добива е по-скъп цената няма да пада ще расте.От фото волтаиците може да се добива по-евтин ток. Имам ел.велосипед и соларно зарядно,зарежда батерията за 4 часа абсолютно безплатно. Бъдещето идва-неизбежно е.16:29 14.02.2021
75 Вярно ли смяташ че сме толкова тъпи
До коментар #68 от "Turbo":
"Колко площ ще ти трябва за фотоволтаици?При площ от 1,7 кв.м. и 250 вата за панел ще ти трябват 11 200 панела с площ 19 040 кв.м. и ще произведат 2,8Мвтч или 1,4 Мвч за 30 минути. Панелите ще работят ако има слънце.Това е за един камион.Колко пари ще струва?"Това което си сметнал ще зарежда по четири камиона за час!
За един камион са необходими само 5 хиляди квадратни метра, което е хале с размери 20 на 25 м, което е средна по размер клетка от склад.
Тоест за 30 минути, докато разтоварят/натоварят камиона на рампата на склада, камиона ще е зареден за 640 км с пълен товар при 100 километра в час. Къде точно ще го закараш в България този товар, като дори в Щатите, над 80% от товарите се превозват до 400 км?
Коментиран от #78, #83, #120
16:29 14.02.2021
76 ДВГ
До коментар #72 от "Къде е този паркинг?":
На половин час камионите ще се сменят след като заредят батериите.Няма да стоят 24 часа.Всъщност 1000 МВт:1,4=714 камиона.Ако ти не си виждал ТИР паркинг не може да ти се помогне.Коментиран от #79, #81, #82
16:37 14.02.2021
77 Май не схващаш иронията
До коментар #73 от "Turbo":
Цените на тока се вдигат, а на фотоволтаиците и на батериите падат.Цените се вдигат при повишено търсене и малко предлагане. Ако са високи, хората ще предпочитат сами да си произведат тока отколкото да го плащат, заедно с всички такси и акцизи, което ще намали търсенето на ток и съответно цената му. Вече няма вариант в който токът да поскъпва. Ще е скъп само през зимата и когато не пече слънце, което пък ще направи рентабилно ползването на батерии, което първоначално може да вдигне цената им, но при насищане на пазара, цените на батериите ще се сринат, което ще ги направи още по-рентабилни. Цените ще се колебаят като махало, но с всяко замахване на махалото, средните цени ще стават само по-ниски, но с с по-голяма амплитуда между най-високата и най-ниската цена. В крайна сметка годишно ще плащаме по-малко пари.
В момента в един и същ момент, в северна Швеция цената на електроенергията е осем пъти по-ниска от тази в южна Швеция.
16:39 14.02.2021
78 Гост
До коментар #75 от "Вярно ли смяташ че сме толкова тъпи":
20х25=5000? Еми да.. не си от най - умните.Коментиран от #80
16:40 14.02.2021
79 Е именно де!
До коментар #76 от "ДВГ":
"При 700квч батерия за 30 минути ще ти трябват 1,4 Мв енергия.На паркинг за 588 камиона ти трябват 1 000 Мв мощност като 5 или 6 реактор в Козлодуй.На всеки паркинг реактор.Колко милиарда струваше един реактор?"24 часа по 588 камиона на половин час, прави 28 224 камиона преминаващи през паркинга за денонощие. Май някой се опитва да ни взима за боядисани канарчета? Къде е този паркинг? Сигурен съм че до някоя панелка в Люлин, а камионите ще трябва да пускат разклонители от осмия етаж.
16:42 14.02.2021
80 Моя грешка
До коментар #78 от "Гост":
Така е, изпуснал съм едната нула. Ако някога през живота си си стъпвал в складове, ще знаеш че са на редици дълги стотина-двеста метра с широчина 25м.Рядко на цялата редица има дори два тира по едно и също време.
16:50 14.02.2021
81 Сега се загледах
До коментар #76 от "ДВГ":
Даже си се опитал да си поправиш грешката. По принцип не съм ти правил проверка защото цялата идея за толкова камиони е глупава:"На половин час камионите ще се сменят след като заредят батериите.Няма да стоят 24 часа.Всъщност 1000 МВт:1,4=714 камиона.Ако ти не си виждал ТИР паркинг не може да ти се помогне."
По новите ти изчисления, камионите стават 34 285 за денонощие. Приятелю, ако опреш тези тирове броня в броня, ще направят опашка от София до Варна - общата им дължина ще е около 480 км. Все още ли си мислиш, че някой ще ти повярва? В цяла България няма регистрирани толкова тирове!
Коментиран от #84
17:01 14.02.2021
82 Да приемем че си прав
До коментар #76 от "ДВГ":
Ако тези камиони вместо на ток, бяха дизелови, трябваше да заредят по 150 литра за да изминат 500 км и щяха да се нуждаят от 5 140 800 гориво за денонощието на стойност около 10 милиона лева.Ще сметнеш ли колко ще струва, ако са на ток? Ти си избери цената, за да не кажеш че те манипулирам!
Коментиран от #87
17:07 14.02.2021
83 Turbo
До коментар #75 от "Вярно ли смяташ че сме толкова тъпи":
Склад с размери 20 Х 25=500 кв.м. Един панел е 1,7кв.м. 500:1,7=294 броя панели294 Х250Вт=73,5 КВт. За 30 минути ще заредиш само 36,75 КВч в батерията.Може да се боядисаш в какъвто си искаш цвят КАНАРЧЕ.
Коментиран от #86
17:07 14.02.2021
84 ДВГ
До коментар #81 от "Сега се загледах":
Паркинга е с капацитет да речем 1000 камиона.На всеки половин час 714 заредени камиона ще потеглят,а 714 с нужда от зареждане ще спират, не вдяваш ли?Тогава ще ти трябва реактор за нуждите на паркинга.И сега има такива тир паркинги.Коментиран от #85, #88
17:14 14.02.2021
85 С какви размери е този паркинг
До коментар #84 от "ДВГ":
Да видим с колко фотоволтаици ще го покрием?Коментиран от #112
17:16 14.02.2021
86 Не е мъжкарско
До коментар #83 от "Turbo":
Да се подиграваш на някой, който вече си е признал и за грешката си и си я е поправил!Но не ме изненадваш!
Коментиран от #89
17:18 14.02.2021
87 ДВГ
До коментар #82 от "Да приемем че си прав":
714 камиона Х 150 литра=107 100 литра Х 2 лв=214 200 лева за гориво.Смятай си сам нататък.Коментиран от #91
17:30 14.02.2021
88 Ако не бяха на ток
До коментар #84 от "ДВГ":
Колко колонки за гориво трябваше да има, за да заредят 6 милиона литра нафта на денонощие, колко цистерни дизел трябва да доставят и на колко минути трябва да изсипват по една цистерна в резервоарите на бензиностанцията?137 088 литра всеки час от денонощието. 2300л всяка минута! Уау? Нямате равни в измишльотините!
Коментиран от #90, #92
17:32 14.02.2021
89 Turbo
До коментар #86 от "Не е мъжкарско":
Канарчето ти го предложи!Всеки може да сбърка.Извинявам се!17:33 14.02.2021
90 Упс, пак грешка
До коментар #88 от "Ако не бяха на ток":
714 са за половин час, тоест горните цифри трябва да се умножат по две за да стане за час! 4,6 тона в минута!17:34 14.02.2021
91 Ами то няма много за смятане
До коментар #87 от "ДВГ":
Това което си сметнал е за половин час, умножи го по 48, за да стане за денонощие. А и литрите няма да са 150, защото всъщност тока е сметнат за 640 а не за 500 км както първоначално се подведох. При 30 на сто, стават 192 литра.Та колко дизелови колонки ще успеят да обслужат по 1428 камиона на час?
Коментиран от #93
17:38 14.02.2021
92 ДВГ
До коментар #88 от "Ако не бяха на ток":
Бъркаш в изчисленията.В Европа тировете са много повече от 714 и всеки зарежда по хилядите бензиностанции.Защо ги струпваш на един паркинг.Това е нужно само за електромобилите,заради времето за зареждане.Коментиран от #94
17:38 14.02.2021
93 Дизела
До коментар #91 от "Ами то няма много за смятане":
Времето за напълването на резервоара на тир е много по-малко от зареждането на камиона на Тесла.Докато служителя зарежда нафта,шофьора може да похапне,тоалетна и да плати с карта.Камиона на Тесла ще зарежда минимум 2-3 часа.С 500 литра гориво и 30 л/100км ще измина над 1600 км с едно зареждане.Има тирове с 2 резервоара и 1000 л. гориво.Коментиран от #95, #97
17:50 14.02.2021
94 Ти бъркаш в изчисленията
До коментар #92 от "ДВГ":
Тировете така или иначе спират по паркингите и няма такива които да стоят само половин час.Освен на паркинга, на всеки максимум 2000 км, трябва да си изгубят половин час да висят по колонките на някоя бензиностанция, при положение че им тече време за работа на тахографа, а не време за почивка. Тоест бензиностанциите заемат излишно място и отнемат излишно време на шофьорите. Това не ти е баничарката да караш когато искаш и по колкото искаш. Часовете за шофиране са строго ограничени както за денонощие, така и за седмицата. През повечето време почиваш.
Коментиран от #96
17:50 14.02.2021
95 Ти поне си бил тираджия
До коментар #93 от "Дизела":
За колко време се зареждат 1000 литра гориво?Можеш ли да го направиш, докато се водиш в почивка по тахограф? Не е ли по-логично, да хапваш в почивката, вместо да си опаткаш времето за шофиране?
Коментиран от #101
17:54 14.02.2021
96 ДВГ
До коментар #94 от "Ти бъркаш в изчисленията":
Тахографа работи само когато камиона е в движение Дизела ще потвърди.Шофьорите намират цаката на всичко,с един тахограф ли няма да се справят?Камионите зареждат на колонки с голям дебит 500 литра за 5 минути.Бях се объркал да спра на Тир колонка на Лукойл с лека кола.Коментиран от #98, #100
17:59 14.02.2021
97 Не ми се рови да търся
До коментар #93 от "Дизела":
Колко часа можеше да караш непрекъснато? Как беше за седмицата? Колко време караш колко почиваш?Коментиран от #99, #103
17:59 14.02.2021
98 Почти си прав
До коментар #96 от "ДВГ":
Само че има регламентирани почивки. Май беше 4 часа караш и трябва да починеш минимум час, като веднъж седмично имаш право да караш осем часа без прекъсване, но това са ми го обяснявали преди много години може и да бъркам. Въпросът е, че през този час почивка, нямаш право да преместиш камиона дори на един метър! На бензиностанцията се водеше нещо като сервизно обслужване, а имаше режим и за товарене и разтоварване, но нито едното не може да го правиш по време на почивка.18:03 14.02.2021
99 Хухуху
До коментар #97 от "Не ми се рови да търся":
4.5 часа без почивка, до 9 часа на ден!Коментиран от #102
18:05 14.02.2021
100 Поне за едно си прав
До коментар #96 от "ДВГ":
Шофьорите не са толкова тъпи на колкото се правят. Ако има разлика в цената за киловатчас на 50 кв зарядно в сравнение с 1400 киловатовото, а то сигурност ще има драстична разлика, да не са луди да зареждат на скъпото зарядно, като за 12 часа, колкото им трае почивката, ще заредят на по-евтиното? Както виждаш, разходите при електрическите камиони могат да се променят двойно само "със силата на мисълта", при това напълно законно. Можеш ли да кажеш същото за дизеловите камиони?18:08 14.02.2021
101 Дизела
До коментар #95 от "Ти поне си бил тираджия":
Преди 10 години.Сега съм дърт и не ми се пътува с месеци.Може да мина над 1000 км. за деня,но вечер си спя в леглото.Не съм засичал време за зареждане на 1000 л. може би 10-15 мин.Маркуча на колонката за камиони е по-дебел и пълни бързо.Зареждаш когато ти се наложи,гледаш цените пресмяташ до къде ще ти стигне нафтата.Ядеш,пикае и спиш сам си гласиш графика.Почивката ти отива във висене по границите.18:10 14.02.2021
102 Благодаря
До коментар #99 от "Хухуху":
Значи в денонощието всеки тираджия има, 15 свободни часа, от които тукашните умници не могат да намерят 30 минути за да заредят? При ограничение от 90 км в час, максимумът който може да се измине за 9 часа в денонощието е 810 километра, но средната скорост обикновено е по-ниска. Камиона с голямата батерия изминава 1000 км с едно зареждане.Коментиран от #107
18:12 14.02.2021
103 Дизела
До коментар #97 от "Не ми се рови да търся":
Спрял съм да карам преди 10 г.Провери в нета сигурно има информация.Моята е стара и не е актуална.Коментиран от #104
18:15 14.02.2021
104 Хухуху
До коментар #103 от "Дизела":
Намерих, 4.5 часа, след това най-малко 45 минути почивка и пак 4.5 часа! Максимум 9 часа на ден! Мъска ги е гледал тези правила и знае, какъв камион с каква батерия да прави! На камиона не му трябва по-голяма, защото той почива и тогава може да зарежда!Коментиран от #105, #106
18:27 14.02.2021
105 Сега остава по-трудната част
До коментар #104 от "Хухуху":
Да се направят зарядни станции за камиони на подходящите места и на подходящите цени. Предполагам че първоначално ще спази обещанията за 7 цента за киловатчас за камионите, докато станат масови, а после ще вдигне цените.18:35 14.02.2021
106 Дизела
До коментар #104 от "Хухуху":
Има транспортни фирми,които всеки камион е с двама шофьори.В кабината има легло.Единият шофьор почива,другия кара.Всички камиони превозващи бързоразвалящи стоки или стоки,за които се изисква срок за доставка са с двама шофьори.Кара се почти без спиране.Коментиран от #108
18:43 14.02.2021
107 Turbo
До коментар #102 от "Благодаря":
Ще заредиш,ако намериш къде.За 750 Квч батерия ти трябват най-малко 3-4 часа.Коментиран от #109
18:46 14.02.2021
108 Няма такъв вариант
До коментар #106 от "Дизела":
Така или иначе трябва да се спира, защото два шофьора по 9 часа, могат да шофират максимум 18 часа в денонощие и пак остават шест часа почивка. Няма как да карат постоянно, защото вторият шофьор няма право да спи докато първия шофира.Коментиран от #110
18:49 14.02.2021
109 Ти четеш ли въобще
До коментар #107 от "Turbo":
Камиона на Тесла може да зареди на фирменото зарядно 640 км за 30 минути. Да не мислиш че вече не са договорили точно къде ще се намират зарядните с първите които поръчаха няколко хиляди камиона вече? Доколкото знам, в складовите бази зарядните вече са инсталирани или поне договорени.Коментиран от #113
18:52 14.02.2021
110 Дизела
До коментар #108 от "Няма такъв вариант":
Щом казваш сигурно е така.Ти си тираджия с голям опит.Шофьорите могат да се сменят на 8 часа.Първият кара 8 ч, втория 8 ч,първия 8 ч и т.н.Кой те излъга,че не може да се спи в кабината?Кабините на такива камиони са като боксониера.Влиза се отзад откъм ремаркето и освен легло има кухненски бокс,мивка и хладилник.Коментиран от #111, #114
19:03 14.02.2021
111 Хухуху
До коментар #110 от "Дизела":
Не е 8 часа! В Европа не е! Написах, 4.5 часа до 9 часа на ден!Коментиран от #115
19:06 14.02.2021
112 Както и предположих
До коментар #85 от "С какви размери е този паркинг":
Паркинга отново е бил художествена измислица. Най-големия паркинг в България който намерих е на Капитан Андреево за 600 тира на площ 105 декара. Ако се покрие с фотоволтаици, мощността им ще е около 22 мегавата. Тоест зареждане за около 20 хиляди километра пробег на час. Ако една трета са електрически камиони, ще може да ги зарежда с по 100 километра на час слънцегреене. И това е само на този паркинг.По настоящите цени, 22 мегавата централа струва около 22 милиона заедно с всички кабели и инвертори. Годишният добив в Южна България е около 1400 киловатчаса на инсталиран киловатпик.
22 мегавата централа годишно ще произведе 30 800 мегаватчаса електрическа енергия. Ако я продадат по 20 стотинки, годишните приходи ще са малко над 6 милиона лева. Ще си върне парите за по-малко от четири години, а следващите 20 години ще донесе на собствениците си 120 милиона лева. Дали излиза сметката?
Както виждате, дори при такова печалбарство, всички страни печелят, защото и за камионите излиза три пъти по-евтино отколкото на дизел.
Коментиран от #119
19:10 14.02.2021
113 Turbo
До коментар #109 от "Ти четеш ли въобще":
Може само ако намериш такава зарядна станция.Батерия 700 Квч за 30 минути ти трябва станция с 1,4 Мв мощност само за един камион, с построен ТЕЦ или АЕЦ за доставка на ток.Коментиран от #116
19:11 14.02.2021
114 И тираджията - художествена измислица
До коментар #110 от "Дизела":
Хайде питай някой истински тираджия, дали може да спи докато колегата му шофира? питай дали може да кара два пъти по осем часа в едно и също денонощие 7 дни в седмицата? Това да не ти е баничарката - художествена измислица?19:12 14.02.2021
115 Дизела
До коментар #111 от "Хухуху":
За каране на две смени е 8 часа.Караш 8 часа и почиваш 8 часа,докато втория кара.Вдяна ли или ти е трудно?Коментиран от #117, #118
19:15 14.02.2021
116 Ти да видиш!
До коментар #113 от "Turbo":
Я сметни колко е общата мощ на наскоро отворената зарядна станция с 56 колонки по 250 киловата мощност всяка. Колко атомни централи трябва да има до нея според тебе? А тя за разлика от баничарката и тира на дизела не е художествена измислица, а работи вече няколко месеца!Хайде сметни колко тира могат да се заредят на нея едновременно? Дори при сегашните условия, пак ще вършат работа при регламентираните почивки. Пълното зареждане ще става за максимум четири часа, от 15 възможни в денонощието. Тоест само тази вече построена станция за леки автомобили, може да обслужва по 200 тира на денонощие
19:17 14.02.2021
117 Тоест?
До коментар #115 от "Дизела":
С други думи пак можеш да караш максимум 16 часа на денонощие и остават осем часа за зареждане? Правилно ли разбрах?Коментиран от #122
19:18 14.02.2021
118 Хухуху
До коментар #115 от "Дизела":
Преди малко четох правилата! Няма такова нещо! Напиши в Гугъл и чети!Коментиран от #121, #124
19:18 14.02.2021
119 Двг
До коментар #112 от "Както и предположих":
Аз ги изкарах 15,4МВт.Можеш да заредиш 15,4:1,4=11камиона.Ако са повече?Слънцегреенето е най-ефективно за производство на ток около 4 часа.През останалата част от деня фотоволтаиците не са ефективни.А през нощта как ще зареждаш?19:49 14.02.2021
120 винкел
До коментар #75 от "Вярно ли смяташ че сме толкова тъпи":
В Южна корея построиха магистрала 650км.като цялата е покрита с фотоволтаици и захранва зарядните станции по цялата магистрала.Тази площ над магистралата е огромна а и без това за друго не може да се използва.Колкото и голяма да е инвестицията ще се изплати и ще носи и печалба,без да говориме и за екология.Коментиран от #123
19:50 14.02.2021
121 Дизела
До коментар #118 от "Хухуху":
Нямам намерение да споря с тираджията Гугъл.19:51 14.02.2021
122 Дизела
До коментар #117 от "Тоест?":
Ти едеот ли си или само се правиш?Смените са така.Първия кара 8 ч,втория спи.Втория кара 8 ч първия спи.Първия кара 8 ч.втория спи и стават 24 часа.Коментиран от #125, #137, #144
19:56 14.02.2021
123 Turbo
До коментар #120 от "винкел":
Да си чувал за чистене на повърхността на фотоволтоиците?Кой ще се качва над магистралата?Коментиран от #135
19:58 14.02.2021
124 Дизела
До коментар #118 от "Хухуху":
Прочети "какво наистина представлява карането на двойка" даже и снимка има.20:06 14.02.2021
125 С други думи
До коментар #122 от "Дизела":
Когато си сам караш 9 часа на денонощие, но когато си в тандем може да караш 16 часа на денонощие? По колко часа седмично може да кара един шофьор в тандем! Четири дена по 16 и три дена по осем, общо 88 часа? А другия шофьор 80 часа? Този път правилно ли разбрах?Коментиран от #126, #127
20:10 14.02.2021
126 Дизела
До коментар #125 от "С други думи":
Правиш се на глопав.1 денонощие 8 караш 8 почиваш 8 караш
2 денонощие 8 почиваш 8 караш 8 почиваш
Това е за последно!
Коментиран от #128
20:17 14.02.2021
127 Дизела
До коментар #125 от "С други думи":
Този вариант е за бързо развалящи се стоки.За 2-3 денонощия трябва да си пристигнал,защото следва задължителна почивка на двамата водачи.Ще надвишиш седмичните разрешени часове.Другият вариант е 2Х4,5 часа на всеки от водачите и задължителна нощна почивка.Регламента се променя постоянно.Вдяна ли най-после?
Коментиран от #129
20:45 14.02.2021
128 Е добре де
До коментар #126 от "Дизела":
Нали така сметнах, че четири дни в седмицата ( понеделник сряда петък неделя) караш два пъти по осем часа, с осем часа почивка между тях, а останалите три дена от седмицата караш само веднъж по осем часа. Общо 88 часа за седмицата. Така ли е? Ако не, колко часа седмично? Къде ми е грешката, за да казваш, че не съм разбрал?Коментиран от #130
20:51 14.02.2021
129 Ааааа, за половин час прочете
До коментар #127 от "Дизела":
И разбра какво питам за седмицата!Сега да видим дали ще схванеш, какво те питам за денонощието. Колко време максимално може да шофира един шофьор за денонощие? А двамата общо? Може ли за едно денонощие да шофираш два пъти по осем часа? Можеш ли дори веднъж да шофираш в денонощието осем часа непрекъснато, както твърдиш няколко пъти?
Егати "специалистите" сте тук. Тираджия, който не знае какво е тахограф и за какво се ползва! Тираджия, ама друг път! Аз дори не съм се возил в ТИР, но от обща култура знам повече от тебе само от разговори с познати тираджии.
Коментиран от #131
21:01 14.02.2021
130 Дизела
До коментар #128 от "Е добре де":
Седмичната норма е 48 ч.като може да се увеличи на 60 ч. за определен период.Като пресметнеш не трябва за 4 месеца да имаш повече от 48 часа средно на седмица.Преди поне беше така.Не може да караш 88 часа.21:02 14.02.2021
131 Дизела
До коментар #129 от "Ааааа, за половин час прочете":
Раздели разрешените 60 часа седмично и ще разбереш колко часа може да караш дневно.Ти и за двамата шофьори спореше,но нещо се отказа.Коментиран от #134
21:19 14.02.2021
132 Размисли и страсти
До коментар #59 от "Любопитен":
Поне една причина на първо четене-ПРОБЕГА!!!С един резервоар нафта 1000км.....
Коментиран от #133
21:27 14.02.2021
133 Дали е основателна причина
До коментар #132 от "Размисли и страсти":
И ти ли си от тези, които спират за една минута да пикаят в храстите, тръгват с осем сандвича, които ядат по време на движение и шофират по повече от 10 часа без да спират дори за десетина минути да се разтъпчат?Ей много Робокопи тук! Шофирането на 3000 км за денонощие с две спирания по пет минути за зареждане им е най-важния параметър за купуване на автомобил.
Аз минавам по 1000 км на месец и знаеш ли колко ме бърка дали ще заредя веднъж или два пъти, а дори и веднъж седмично да е? Повече ме бърка, тези хиляда километра дали ще ми струват 24 лв за ток или 160 лв за бензин, при положение че цената на автомобила е една и съща. По-важното е да има бързи зарядни станции навсякъде, въпреки че тогава изминаването на 1000 километра ще струва 120 лв, при 60 стотинки за киловатчас, ако все пак ще пътувам надалече. Тогава годишните 15 хиляди километра ще ми струват 300 лв. 1000 километра на бързи зарядни станции и 14 хиляди километра от домашния контакт.
Бензин - 2300лв за същия пробег, независимо дали ще зареждаш всяка седмица или веднъж месечно.
Коментиран от #161
22:14 14.02.2021
134 Не съм се отказал
До коментар #131 от "Дизела":
Чакам отговора? Колко часа на денонощие могат да карат двамата заедно?Колко е задължителната почивка след това?
Може ли вторият шофьор да спи по време на движение? На всички тези въпроси, всеки тираджия ще ти отговори и насън и няма да ме кара да смятам!
За тази цел си има регламенти!
Докато единият шофьор шофира, другия задължително трябва да е до него на седалката и се води на разположение. Никой професионален шофьор никога не може да се обърка, че може да кара осем часа без почивка! Никога не е имало такова правило. Не може да се сменяте през осем часа. Всичко което написа горе са пълни глупости!
Коментиран от #140
22:20 14.02.2021
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Втора и трета глупост
Втора глупост
Не може да караш повече от 4,5 часа, без да направиш 45 минути почивка. Тоест няма как да изминете повече от 800 километра без да спрете поне за 45 минути, които ще стигнат за зареждане на още 800 километра.
Трета глупост
Не може да караш повече от 10 часа в денонощието по никакъв повод. А ти говориш за 16 часа шофиране!
22:28 14.02.2021
137 Първа глупост
До коментар #122 от "Дизела":
"Ти едеот ли си или само се правиш?Смените са така.Първия кара 8 ч,втория спи.Втория кара 8 ч първия спи.Първия кара 8 ч.втория спи и стават 24 часа."Едиот е този който си мисли, че може да спи по време на движение и това да се води почивка! По време на движение трябва да се вързан с обезопасителен колан, тоест трябва да си на седалката.
22:59 14.02.2021
138 Дизела
От моят град до Игуменица Гърция са над 1000 км. вземам ги за 12 часа.Тръгнах в 20 часа и в 8 ч сутринта бях на ферибота.Жената и децата проспаха целия път.Само на границата се събудиха за проверка.Аз съм спирал само за тоалетна ,кафе на ОМВ и гориво на Кулата.Следващият път смятам да ги държа будни,защото ти така си казал.
23:03 14.02.2021
139 Радо
07:55 15.02.2021
140 ДВГ
До коментар #134 от "Не съм се отказал":
Правилата за часовете за шофиране се сменят доста често..По форумите редовно си обменяме информация.Дизела ти е написал действащите в момента.Преди Европейския съюз всяка държава си имаше свой правила.Европа се мъчи да ограничи конкуренцията от българските превозвачи,като налага правила за шофиране в уж в полза на шофьора.А шофьора е за това там за да кара.Откъде я измисли тази забрана,втория шофьор да не може да спи?Кой ще го следи?07:57 15.02.2021
141 Истински тираджия
Тоест пак остава един час задължителна почивка, защото екипът може да кара максимум 20 часа в един 30 часов интервал със задължителна 9-часова почивка.
Може да ползваш само 45 минути почивка да си полегнеш докато колегата шофира, като задължително си го отразил в тахографа. Проверяващите следят с бинокъл и тежко ти и горко, ако се водиш на разположение, но не си на седалката! Глобата е 1000 евро.
Коментиран от #145, #146, #148
08:06 15.02.2021
142 гледища
Коментиран от #143
08:38 15.02.2021
143 Къде е Якутия, къде е Швеция
До коментар #142 от "гледища":
А в същото време, в Швеция ползват и тествателектрически камиони близо до полярния кръг. Предвид последните новини, вероятно се възползват от така или иначе излишната възобновяема електрическа енергия на ниски цени в региона.
И всичко това са факти между другото. Не си правя художествени измислици, както някои правят по-горе.
08:58 15.02.2021
144 тираджия
До коментар #122 от "Дизела":
Дизел тези схеми са от времето на СО МАТ когато карахме Берлетата из Европа.Сега не може европейски изисквания.08:58 15.02.2021
145 Гост
До коментар #141 от "Истински тираджия":
Дизела си прави си гъргара с многониковия,той не се усеща и продължава да пита хахахаха следващият път му кажи 24 часа каране и 24 часа спане хахахахаКоментиран от #147
09:05 15.02.2021
146 Гост
До коментар #141 от "Истински тираджия":
Многониковия,сега с Ник "истинския" тираджия ли пишеш хахахаха знаеш ли поне от коя страна сяда водача?От лявата или от дясната? Информация си я копирал вярно,даже намерих от къде е материала хахахаха ИСТИНСКИ ТИРАДЖИЯ мислиш ли някой да се хване на товаКоментиран от #149
09:13 15.02.2021
147 Многониковия
До коментар #145 от "Гост":
Бъркаш жестоко. Дизела се опитва да измисли сценарий за художествена измислица, в която дизеловия автомобил е по-добър от електрическия, ама засега не може да измисли нищо. Дори при тандемно шофиране, пак шофьорите няма да чакат камиона да се зарежда, а камионът ще чака шофьорите да си починат.Разбира се първоначално ще има известни затруднения, защото трябва да се изгради зарядна инфраструктура, но този проблем ще се реши много по-бързо отколкото за електромобилите. За разлика от паркингите за леки автомобили, ТИР паркингите не са чак толкова много, а и маршрутите са сравнително стандартни, като отклоненията от тях не са големи в сравнение с 1000 километровия пробег с едно зареждане. Там все пак говорим за бизнес от който се изкарват пари, а не да си возиш задника с лекия автомобил да ходиш на кафе, където разхода на километър не е чак толкова важен, отколкото да бръмчиш пред кафето и да изкарваш огън от ауспуха.
Коментиран от #152
09:15 15.02.2021
148 Гост
До коментар #141 от "Истински тираджия":
Следят с бинокъл хахахаха сериозно ли с бинокъл ги следят хахаха аз мислех че ги отстрелват със снайпер хахахахаКоментиран от #151
09:17 15.02.2021
149 Многониковия
До коментар #146 от "Гост":
Коментари 141 и 144 не са писани от мен. Обаче пък ми стана интересно, ако ти кажа, че в денонощието има 24 часа, ще намериш ли източника откъде съм го копирал?А ако ти кажа че в един час има 60 минути? Източник?
А че София е столицата на България, ще намериш ли откъде съм разбрал и копирал?
Ако все пак разбереш от къде съм го прочел, защото до този момент не съм знаел тези факти, столицата ще се промени ли за да стане твърдението ми невярно? давай следващата художествена измислица в която София не е столица на България, само защото аз така съм казал! 1000 тираджии да питаш, хилядата ще ти кажат едно и също нещо без да са копирали от никъде. Нали с това си изкарват хляба!
Даже предизвиквам всеки тираджия който прочете това, да напише нещичко по въпроса.
09:23 15.02.2021
150 Гост
Коментиран от #158
09:25 15.02.2021
151 Ти от небето ли падаш
До коментар #148 от "Гост":
Та дори обикновените ченгета ползват бинокли, за да следят дали си си сложил колана или пък не говориш по телефона.09:37 15.02.2021
152 Гост
До коментар #147 от "Многониковия":
Защо му е на Дизела да измисля сценарии като дизеловия камион е в пъти по-добър от всеки електрически.С едно зареждане за 15 минути на дизел ще минеш над 1000 км само да има кой да го кара.Електрическия е умрял след 480 км хахахаха След това и да имаш часове за каране трябва да спреш и да чакаш да заредиш.Виж пост 144 какво пише.Сигурен ли си че преди 20 г тираджиите са карали по 4,5 часа.Тогава нямаше европейските регулации.Шофьорите от бившия МАТ дали са карали по 4,5 часа хахахахаКоментиран от #153, #154, #156
09:38 15.02.2021
153 Хайде пак отпорки отпреди 47 години
До коментар #152 от "Гост":
Това е любимото ми. Как се опитвате да си обясните какъв ще е света след 10- години със знанията си отпреди 47 години.09:40 15.02.2021
154 Хайде пак отпорки отпреди 47 години
До коментар #152 от "Гост":
Това е любимото ми. Как се опитвате да си обясните какъв ще е света след 10-20 години със знанията си и отпреди 47 години и примери от тогава.Коментиран от #155
09:41 15.02.2021
155 Гост
До коментар #154 от "Хайде пак отпорки отпреди 47 години":
Не четеш чукча не четеш само пишеш хахахаха Прочети пак пост 103 и 138 пак.Дизела сигурно е дърт тираджия и не кара в момента камион.Световната криза 2008г уби много от транспортните фирми.Коментиран от #157
09:55 15.02.2021
156 Можеш ли да смяташ?
До коментар #152 от "Гост":
Каква ти е ползата камиона да може да мине 1000 км с 15-минутно зареждане, като ти не можеш да шофираш повече от 800 км на денонощие, а пък и имаш задължителни 14 часа почивка в денонощието?През тези 14часа не може да зареждаш гориво. Зареждането на гориво ти се води работа се приспада от работното време. Тоест за 20-те минути место да минеш 30 километра за да изкараш някой лев повече, висиш на бензиностанция.
Аз го виждам като недостатък и не знам как ти го пишеш предимство!
Коментиран от #159
10:00 15.02.2021
157 Чета чета
До коментар #155 от "Гост":
Дизела пише за още не произведения камион как някой щял да го кара по осем часа. Няма никакво значение той как е карал преди 100 години. Времената се менят и не е лошо да си промените и мисленето в крак с времето. Въобще няма никакво значение какво е било преди 30 години, даже няма значение какво е било вчера. Днес вече светът е различен, независимо дали ни харесва или не.хайде сега отговори можеш ли да караш осем часа без прекъсване или не и да приключваме спора!
10:03 15.02.2021
158 Тъкмо ме подсети
До коментар #150 от "Гост":
Един от най-големите разходи на един камион е шофьорът. Не знам кога ще стане автономното шофиране на тирове, за което говориш, но предполагам режим конвой предлаган от Тесла, в който един шофьор кара камиона отпред, а още няколко камиона го следват като автовлак, по-бързо ще бъде узаконен.Така или иначе вече го тестват по пътищата. Дали пък това няма да е най-важното нещо заради което транспортните фирми ще си купят камиони Тесла, освен по-малкия разход на километър за гориво?
Тир-овете ще станат много по-бързо електрически, отколкото леките автомобили.
Коментиран от #160, #162
10:20 15.02.2021
159 Гост
До коментар #156 от "Можеш ли да смяташ?":
С дизела ще минеш 800 км с един шафьор 1600 с двама.Камиона на Тесла и с двама шофьори ще минеш само 480 км. и ще висиш по зарядните хахаха Времето за висене по границите го забравяш.Регламента в момент с един шофьор е 4,5 часа караш 45 мин почивка 4,5 часа караш после почивка.Будалка те Дизела будалка те хахахахахаКоментиран от #163
10:26 15.02.2021
160 Гост
До коментар #158 от "Тъкмо ме подсети":
До първите катастрофи и ще спрат да го купуват хахаха освен това от съображение за сигурност скоростта на движение ще бъде ограничена.Малък пробег с едно зареждане малка скорост на придвижване ще се редят на опашка да го купуват10:30 15.02.2021
161 Размисли и страсти
До коментар #133 от "Дали е основателна причина":
Аз пък минавам по 1000км. на ден веднъж на всеки месец с личният си дизелов автомобил защото мога да си го позволя и защото така ми е ИЗГОДНООО!!! Причина да не го сменям с ел.миксер понеже с миксера това е ВСЕ ОЩЕ невъзможно...10:36 15.02.2021
162 Гост
До коментар #158 от "Тъкмо ме подсети":
Този камион едва пъпли по пътя хахаха Автономният камион кой ще му смени спуканата гума и дали ще спре сам при спукана гума.Сигурен ли си че всички камиони в конвоя са за едно и също място?Кой ще му включи щепсела на автономния камион на зарядната?Нещо идеите на Афрото не се връзват с реалноста хахахахаКоментиран от #165, #166
10:44 15.02.2021
163 Научи се да смяташ
До коментар #159 от "Гост":
4,5 часа караш с максимална скорост 90 км в час, изминаваш максимум 400 километра, за първите 30 минути от 45 минутната почивка зареждаш следващите 640 км. Караш 400 км , пак зарежда за 640, имаш 14 часа за да заредиш още 28 пъти по 640 километра. Къде видя проблема със зареждането?Проблем към момента е единствено липсата на зарядни станции по ТИР паркингите, но това е бързо решим проблем, когато става въпрос за печалби. Огромни печалби.
10:54 15.02.2021
164 123
10:57 15.02.2021
165 Албански реотан
До коментар #162 от "Гост":
Не разбра ли, че в първия камион има шофьор, а останалите го следват плътно? Дори сега някой шофьори карат така. При това положение разходът на задните камиони е по-малък заради по-малкото аеродинамично съпротивление.Дали ще включиш едно зарядно за 15 секунди или 10 зарядни за по 15 секунди, надали ще е голям проблем за шофьора, при положение че го чака 14 часа почивка. Ако собственикът му плаща дори само 50% повече от заплатата заради тези допълнителни 5 минутки в денонощието, всички са на далавера, най-вече собственика.
11:00 15.02.2021
166 А, едва пъпли...
До коментар #162 от "Гост":
Еми нормално е действителността, не е като виртуалната реалност която развиват тук в която един шофьор 10 часа на ден кара с 90 км в час и изминава 900 км. В нашата реалност е различно. Особено в градски условия като на клипа. Ама какво ли разбира Илон Мъск. Кой всъщност беше този Илон Мъск? Той дали е карал ТИР по време на сомат, за да знае повече от дизела?Коментиран от #167
11:05 15.02.2021
167 Гост
До коментар #166 от "А, едва пъпли...":
Само дето населеното място е магистрала с 50 км/ч ще минеш само 225км за 4,5 ч и после престой. то въздушното съпротивление при 50 км/ч е от голямо значение хахаха другите коли защо изпреварват камиона с висока скорост в населеното място?Ще заредиш за 30 мин ако намериш зарядна с мега гига киловата мощност хахахаха за спуканите гуми не отговаряш нищо така ти е по лесно.Първият камион е за Сиатъл вторият за Чикаго третият за Ню Йорк.Кой ще включва камионите за зареждане щом шофьора е един?Коментиран от #168
14:25 15.02.2021
168 А бе едиот
До коментар #167 от "Гост":
На един влак с един локомотив как ще пратиш единият вагон в Сливен другия в Хасково а третия в Кърджали? Кондуктора в кой вагон ще остане?След като се движат в конвой, всички отиват на едно място и шофьора е постоянно с тях. Ако се спука гумата на неговия камион кой ще му я смени?
Един дизелов влекач струва горе-долу колкото годишната заплата на шофьор. Как мислиш, дали спедиторските фирми няма да съкратят максимален брой шофьори, като в същото време увеличат движещите се камиони и съответно товари, ако могат?
Коментиран от #169, #170
14:36 15.02.2021
169 Гост
До коментар #168 от "А бе едиот":
Едеота направи шофорите милионери хахаха ако влекача струва едногодишна шофьорска заплата то всеки шофьор ще си купува по един влекач всяка година тухльо и след време няма да работи хахаха Не е прост Дизела сигурно вече има 20-30 камиона с тази голяма заплата хахаха то хората ще се избият шофьори да стават15:39 15.02.2021
170 Гост
До коментар #168 от "А бе едиот":
Значи за да е евтино на тесльо всички камиони Тесла ще се движат в конвой хахахаха за да се спести от шофьори.Единственият шофьор в конвоя ще закача щепсели ще сменя гуми хахаха ще се приемат заявки само за конвой камиони за да е по евтино на теслю хахахаха ако има заявка за 10 камиона за десет различни точки отказваме ще се набутаме с шофьори хахахаха такива превози да си ги возят с дизелови влекачи нека се набутват с шофьорски заплатиКоментиран от #171
16:07 15.02.2021
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 Ха-ха заложил кукичка
Нали Така господин тираджия, който не знае дори от обща култура какво е тахограф и за какво се ползва? То цялата ви представа за света е такава!
Коментиран от #175
17:03 15.02.2021
174 ко ко речи
17:58 15.02.2021
175 Дизела
До коментар #173 от "Ха-ха заложил кукичка":
Тесльо кох така те вързах без да се усетиш хахахаха пита нашия тесльо и не спира хахахаКоментиран от #176
18:38 15.02.2021
176 Аз питам ама знам отговора
До коментар #175 от "Дизела":
Ти не го знаеше!19:06 15.02.2021
177 Тиро вампиро
04:05 16.02.2021
178 Това е най-малката батерия
Който шофьор се качи на електрически камион, дизеловия после ще му се струва като от каменната ера. Електрическия се кара като лек автомобил.
08:20 16.02.2021
179 фен на танас
Коментиран от #180
09:01 16.02.2021
180 Пари се печелят
До коментар #179 от "фен на танас":
Тока излиза два пъти по-евтин от нафтата за километър. Да не мислиш че някоя от транспортните фирми ще си купи камион защото бил по-чист? Но когато печелят повече, набързо ще заменят всички дизели с електрически камиони по всички маршрути където могат да ги зареждат. Досега ако са давали за дизел по 10 милиона годишно, за ток ще дават по 5 милиона. Кой бяга от милионите печалба?А от енергото и те няма да спят. Защо им е да се разправят да прекарат ток на някой апартамент, който за цяла година ще ползва шест мегаватчаса ток на стойност 1200 лв, като могат да продадат само на една колонка същото количество само за четири часа, като ще вземат за същото количество ток 1800 лв? Както виждаш всички печелят ... ПАРИ.
Точно затова прехода ще е по-бърз отколкото си мислиш!
09:28 16.02.2021
181 Буха ха
До коментар #63 от "ДВГ":
Допускам че може и да си бил тираджия. Означава че АЕЦ Козлодуй може да зарежда 2000 бързо зареждащи се камиона едновременно, което ще срине енергийната система на БГ, така че не очаквайте да се напълним с камиони Тесла01:25 17.02.2021
182 Тиро вампиро
Коментиран от #183
05:57 17.02.2021
183 От всичко написано от тебе
До коментар #182 от "Тиро вампиро":
Само едно е важното"Моите колеги литнали се по новите камиони изреваха и ги върнаха сега карат стари камиони.Просто не успяха да се преборят с ниските цени на товарите и високите цени на камиона,застраховката,поддръжката и проблемите."
Електрическите камиони могат да предложат най-ниска цена за товарите, по-ниска дори от себестойността ти за гориво, а също така никога няма да те оставят на пътя, защото дори с два двигателя от четирите, електрическият камион на Tesla ще е по-мощен, от твоя камион, дори с 10% заряд в батерията.
Обслужването на двигателите става веднъж на един милион мили. Скоростни кутии няма. Почти няма какво да се счупи. А точно Тесла са богове в електрониката. Дори японците сами си признаха, че са няколко години назад.
09:25 17.02.2021