Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че новият Roadster, който все още е в процес на разработка, ще може буквално да се носи над земята. Вярно е, че височината на полета ще бъде ограничена до един метър и както се надява Мъск, по този начин машината „няма да убие никого“.
Бизнесменът обяви необичайната функция на Roadster в ефира на подкаста на Джо Роган, на когото преди това е разказа за сгъваем слънчев панел на покрива на бъдещия микробус на Tesla. Според Мъск роудстърът ще получи "някаква ракетна технология", която ще бъде включена в допълнителен спортен пакет SpaceX, кръстен на авиокосмическата компания на Мъск.
Както се оказа, пакетът не само ще подобри производителността на автомобила, но и ще добави реална полетна функция - ако, разбира се, разработчиците се справят с инструкциите на Мъск. В този случай Roadster ще може да се издига във въздуха от малки ракетни ускорители, работещи на сгъстен газ.
"Опитвам се да разбера как да накарам това нещо да лети, без да убивам хора", каза още Мъск. От съображения за безопасност колата ще може да се издигне на разстояние от само 1-1.5 метра от земята (бизнесменът все още не е взел решение за точната височина). В този случай при внезапен отказ на двигателите летящата Tesla ще падне и ще повреди само окачването, а пътниците ще останат непокътнати.
Мъск отбеляза, че колата ще може да се придвижва напред, докато е във въздуха "доста бързо", но времето за летеж ще бъде ограничено. Интериорът на Roadster с пакета SpaceX ще бъде двуместен: задните седалки ще бъдат демонтирани и заменени с облечен с въглерод цилиндър с високо налягане, който ще захранва допълнителните двигатели. Те ще бъдат инсталирани и отпред и отзад. Според идеята на Мъск дюзите на задните двигатели ще се появят в стила на Джеймс Бонд - под плъзгаща се регистрационна табела.
По предварителни данни освен технологиите от космическата програма, електрическата кола ще получи тримоторен електрически силов тракт- вероятно заимстван от Model S с приставката Plaid. Двигателите развиват 1 034 конски сили и ще ускоряват електрическата кола до 100 км/ч за 1.99 секунди. Разработката на Tesla Roadster ще завърши преди края на тази година. Началото на производството, както и първите доставки, са планирани за 2022 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Качаков
Коментиран от #5, #17, #21, #34
13:36 13.02.2021
2 баа
13:36 13.02.2021
3 БАЙ Х@Й ‼
13:36 13.02.2021
4 Японеца
Коментиран от #10
13:37 13.02.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Японеца
Коментиран от #22
13:39 13.02.2021
7 DrivingPleasure
Коментиран от #53
13:41 13.02.2021
8 Харесвам 🎃, само сготвени
13:42 13.02.2021
9 Качаков
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й ‼":
И как си представяш движение в колона ? Маневриране , внезапно спиране и т,н - на метър и половина над земята ?Коментиран от #14, #16, #20
13:42 13.02.2021
10 Те китайските са
До коментар #4 от "Японеца":
за такива като теб.13:43 13.02.2021
11 Ауто Билд
13:45 13.02.2021
12 опасности
Коментиран от #93
13:47 13.02.2021
13 гост
Коментиран от #23, #24
13:48 13.02.2021
14 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #9 от "Качаков":
Ами като кацането на Луната‼13:52 13.02.2021
15 Шофьор
13:56 13.02.2021
16 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #9 от "Качаков":
😀 мечтай бе човек 😉 Електромобили е имало още преди да се роди бащата на Мъск! Проста сега акумулаторите станаха по-функционални, а и политиците ги налагат! А той си е повярвал и е решил да остане в историята! Иначе ховъркрафт също има от години !14:07 13.02.2021
17 DrivingPleasure
До коментар #1 от "Качаков":
Каквато и на пърдящите седалки - залъгалки за идиоти :)14:14 13.02.2021
18 ПЕНКО
14:28 13.02.2021
19 Дизела
14:31 13.02.2021
20 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #9 от "Качаков":
А ти как си представяш демокрацията и свободата на словото щом модератора изтри коментара, че няма да друса.са по дкуп.ки.те на асфалта⁉️14:34 13.02.2021
21 Гост
До коментар #1 от "Качаков":
Така баровците ще паркират по-лесно на тротоара!14:50 13.02.2021
22 Алфа Чакал
До коментар #6 от "Японеца":
По -добре да летим на магистралите на батко,за да не ги съсипваме.14:54 13.02.2021
23 Дизела
До коментар #13 от "гост":
Сега и пророк стана наш гост.Нищо,че няма Тесла и не живее в Норвегия!Коментиран от #28
14:56 13.02.2021
24 Рено ентусиаст
До коментар #13 от "гост":
Рено Зое е наай-продаваната електеическа кола в Европа.Точка!15:02 13.02.2021
25 J Y Moineau
15:09 13.02.2021
26 teslaras dreams
15:28 13.02.2021
27 гост
Коментиран от #37
15:36 13.02.2021
28 Нищо ново под слънцето
До коментар #23 от "Дизела":
Гост просто беше съгласен с мен преди две-три години, когато антиелектриците спореха с мен, че електрически автомобил не можел да ползва реактивна тяга, аз също така че реактивна тяга може да се създаде само с горивен процес, но не и с ток.Още тогава обясних какъв е смисълът от "летенето". Използването на тези "двигатели" ще помага за ускоряването и спирането на автомобила, като премахва физическите ограничения на сцеплението на гумите с асфалта.
Електродвигателите могат да осигурят много по-висока мощност, за ускорение, но гумите не могат да го предадат на асфалта, защото започват да буксуват и губят сцепление. Тук идва на помощ реактивната тяга, която помага за ускорение за по-малко от секунда до 100 км/ч и още толкова до 200. Същата работа и със спирането - спиране за две секунди от 300 км/ч, точно преди завоя, без да ползваш спирачките. Хайде сега си помислете за колко време ще мине нюрбургринг, като ускорява до секунди до 300-400 км в час по правите отсечки, а после намалява точно преди завоя? Само си помислете колко километра писта трябва на bugatti veyron, само за да ускори до 400 км/ч, а после да спре?
Помислете и какви гуми трябват, за да издържат оборотите и спирачните усилия при 400 км в час и на колко километра се сменят?
Коментиран от #45, #61, #86
15:36 13.02.2021
29 гост
Коментиран от #40
15:37 13.02.2021
30 Behemoth
16:15 13.02.2021
31 Важната новина скрихте в ½ изречение
Това че Тесла ще прави и микробуси не е важна новина, нали? Кой друг прави електрически микробуси? Продаваеми електрически микробуси? Как това ще се отрази на пазарния дял, годишните продажби, оборота и печалбата? Колко оборот/печалба на зарядните станции ще правят микробусите, които за разлика от леките автомобили, ежедневно въртят по много километри и харчат повече ток на изминат километър? Все въпроси, на които една цяла статия няма да може да отговори, но вие решихте да пишете в половин изречение по темата и да я приключите, като неудобна?
Браво! Това е качествена журналистика. Продължавайте в същия дух.
16:16 13.02.2021
32 Моля,
Коментиран от #35
16:19 13.02.2021
33 Буха ха
Коментиран от #36
16:29 13.02.2021
34 Хейтър на хейтърите
До коментар #1 от "Качаков":
Големите неща не се случват изведнъж за 2 дни . Това е може би първият привкус на нова технология. Автобил,който ще лети. То и ДВГ когато и бил създаден и тогава е имало хора ,което мислят като теб.Коментиран от #38
16:30 13.02.2021
35 Моля и тебе
До коментар #32 от "Моля,":
Като видиш новина за Тесла, да я подминаваш. Четенето на всички новини не е задължително. А писането под тях, особено за новини които не те интересуват, не е препоръчително.16:30 13.02.2021
36 Абсолютно
До коментар #33 от "Буха ха":
Като знам как ускоряват с тези дизеловите, не ми се мисли за пътниците, как ще понасят ускорението на електрическите маршрутки 😵😵😵16:32 13.02.2021
37 Дизела
До коментар #27 от "гост":
Летящи коли,плуващи електромобили, само да не те удари тока.Зареждане от светкавиците за батериите.На кой едеот му трябва ускорение под 2 сек?Фолксваген прави електричечески микробус,а Тесла все още няма.А норвежеца още си мечтае за Тесла.16:34 13.02.2021
38 Остави ги! Мразят да мислят
До коментар #34 от "Хейтър на хейтърите":
Дори не се усещат, че термина "летене" не описва точно действието на този автомобил, защото летенето приключва за секунди заедно с компресирания в бутилката на задната седалка въздух. Цялото "летене" ще трае само секунди, които се броят на пръстите на едната ръка в оптимистичния сценарий. Колко въздух да се събере в една бутилка? Този въздух трябва да вдигне във въздуха и да движи два тона автомобил.16:38 13.02.2021
39 Ти да видиш! Изкара опорка!
Клипът е от 2009 година!
16:48 13.02.2021
40 ДВГ
До коментар #29 от "гост":
От години следя факти и ти норвежец никога не си публикувал снимки с Теслата.Как е времето в Норвегия?Има ли ток за прахосмукачката?Коментиран от #64
16:54 13.02.2021
41 Шекел
Коментиран от #42, #43, #44
16:54 13.02.2021
42 Същото
До коментар #41 от "Шекел":
Като шейна на екватора, спортен автомобил в нивата, трактор в морето, кораб на магистралата. Други тъпи въпроси имаш ли?17:01 13.02.2021
43 TSLA
До коментар #41 от "Шекел":
Всичко хубаво, но какво е приложението на приложението на телефона ти в ковачницата на Крали Марко?17:02 13.02.2021
44 Turbo
До коментар #41 от "Шекел":
В Сибир и Канада батерията замръзва и не може да се зарежда.Пробега с едно зареждане пада наполовина заради отоплението в купето и на батерията.В Африка и Австралия батерията може да се запали.Пробега пада наполовина заради охлаждането на купето и батерията.Ще заредиш батерията в Сибир и Австралия,ако намериш къде.Коментиран от #46, #47, #52
17:03 13.02.2021
45 TSLA
До коментар #28 от "Нищо ново под слънцето":
По прости сметки мощността на тази кола (за да отговаря на обявените параметри) е ~ 1700 коня в базов вариант. Ще има и наточени версии. А коментари тук ги прочете Нейно Величество Еволюцията и се скри засрамена зад ъгъла.Коментиран от #48
17:03 13.02.2021
46 Шекел
До коментар #44 от "Turbo":
Ето един умен човек.Тва говора и аз.Коментиран от #50
17:08 13.02.2021
47 TSLA
До коментар #44 от "Turbo":
В Сибир и Канада капачката на резервоара замръзва и не може да се отвори да се сипе гориво. Маслото и нафтата стават на грес. Палене няма и пробегът пада на 0. В Африка и Австралия въздушният филтър се задръства, радиатора експлоадира, колата прегрява, буталата задират, мотора блокира и пробегът пада на 0. Затова ползват камили и гърбато говедо Зебу за транспорт. Когато им закарат коли на ток, поради екваториалното слънцегреене, ще могат да се возят без пари.Коментиран от #51
17:09 13.02.2021
48 Нищо ново под слънцето
До коментар #45 от "TSLA":
То по минусите си личи. Ти си единственият който е отговорил на този пост, но пък са нашляпали пет минуса.Не защото не са съгласни с поста, не защото имат да кажат нещо по въпроса, а просто защото не им харесва реалността.
Хейтъри сър! Ти им поднасяш информацията с дъвкана, а те вместо едно благодаря, затова че и днес са научили нещо полезно, ти отговарят с хейт гласно или негласно.
Коментиран от #92
17:19 13.02.2021
49 Дърводелец
17:21 13.02.2021
50 Е па колко да е умен? Баш колкото тебе!
До коментар #46 от "Шекел":
То затова си се разбирате, защото сте еднакво глупави. Да ми обясниш кой кара bugatti veyron на изброените от тебе места, тя ще реши да кара там точно този roadster, който ще е по-бърз? Такъв автомобил се кара на изключително и само писта.17:22 13.02.2021
51 Дизела
До коментар #47 от "TSLA":
Зимната нафта и синтетичните масла не замръзват.Акумулатора само да завърти стартера и двг заработва.В пустинята се движат Тойоти и Ленд Роувъри колкото искаш.Радиаторите са по-големи от нормалните,термостата е настроен да отваря по-рано,въздушния филтър се чисти за 5 минути.Като гледам в ралито Париж-Дакар виждам само автомобили с прегряли и задрали двигатели.Тесла кога ще участва в това рали?17:34 13.02.2021
52 Пълни глупости
До коментар #44 от "Turbo":
В Норвегия да не би да е все пролет? Да не би да е по-топло от България, като е 1000 километра по на север? А защо ли глупавите норвежци не са чели вашите умозаключения, та за 2020 година електромобилите са с повече от 50% пазарен дял там. техните батерии не са ли чули че не могат да се зареждат през зимата, та нямат проблеми. В Канада също електромобилите се продават добре и се тачат, именно защото нямат проблеми с паленето през зимата. Пък и при 700 коня и заледени пътища, дори ограничената наполовина мощност е неизползваема. Ти да не би да разполагаш с повече от 350 коня по което и да е време на годината на студен двигател? Батерията на електромобила загрява много по-бързо от двигателя и вече разполагаш с максималната мощност и капацитет.Дубай е едно от най горещите места на земята и дори автобусните спирки на улицата там имат климатици. За колко изгорели електромобила в Дубай си чувал? Аз не съм чул за нито един, а не е като да не ги карат.
Други нагли лъжи ще споделите ли да се посмеем? Чак не мога да преценя дали го правите от наивност или от глупост.
Коментиран от #56
17:37 13.02.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 ФАНТОМАС
Коментиран от #79
17:45 13.02.2021
55 омъскаряване
17:51 13.02.2021
56 Turbo
До коментар #52 от "Пълни глупости":
Пенчо бре чети,Пенчо не ще.В нета е пълно с информащия.В канада батерията замръзнала и не ще да се зарежда.Пробега на Тесла паднал до 200км. с едно зареждане заради студа.В калифорния се палят от жегата.Пробега пак пада наполовина заради жегата.Чети бе норвежецо дето не си стъпвал никога в Норвегия.Коментиран от #57
18:10 13.02.2021
57 Пълни глупости
До коментар #56 от "Turbo":
Не може да се зарежда студена не подгрята батерия, защото се поврежда. Това че някой не се е сетил да я подгрее предварително не е проблем на автомобила, а на неграмотността на собственика. То е същото като да останеш без гориво, да ти падне акумулатора защото си забравил фаровете или аварийните, да ти замръзне охладителната течност защото си налял вода. Да ти замръзне горивото, защото караш с лятно нафта при минус 50 градуса и тем подобни. Винаги е имало, има и ще има некадърни шофьори.Досега не съм чул за запалена батерия В следствие на висока температура на околната среда. Ти чул ли си или отново си напъваш бедната фантазия да скалъпиш някой пасквил срещу Тесла? Ами не ти се получава. Все пак спориш с технически грамотни хора, днес неграмотния антиелектрици, които са готови да се съгласят с всякаква теза стига да съвпада с тяхната предварителна нагласа.
Коментиран от #58
18:22 13.02.2021
58 Turbo
До коментар #57 от "Пълни глупости":
Зимата продават само зимна нафта умнико.С антифриз се кара целагодишно.Това,че не си чул за запалени Тесли не означава,че няма.Ти чуваш каквото ти изнася.Коментиран от #59
18:28 13.02.2021
59 Не извъртай въпроса
До коментар #58 от "Turbo":
Аз че не съм чул не съм, затова питах ти дали си чул за някоя запалена Тесла заради жегата? Понеже трудно разбираш въпросите, отново те питам чувал ли си за някоя запалена Тесла заради жегата? Сподели? Така или иначе споделяш всички свои глупави мисли дори без да те питаме, ако си чул кажи и ние да научим нещо ново.Коментиран от #60
19:32 13.02.2021
60 Turbo
До коментар #59 от "Не извъртай въпроса":
Не съм ти секретарка да ти търся информацията.Търси чети запалени Тесли да искаш.Коментиран от #62
19:47 13.02.2021
61 Гост
До коментар #28 от "Нищо ново под слънцето":
Хаха, спри опиатите, че не отиват на добре нещата. А пък за Ринга, нека Тесла първо направят адекватно време , пък тогава да започнат летят из пистатаКоментиран от #63
20:00 13.02.2021
62 Е защо ще търсиш
До коментар #60 от "Turbo":
Нали това беше правило че се палят от жегата. не те карам да търсиш а те питам дали въобще някога някъде си чувал за такова нещо или си го измисли? Защото аз за сефте чувам че жегата е причина за самозапалване на Тесла. Дори откровения глупендери като тебе не са го споменавали досега.20:01 13.02.2021
63 Освен обиди нещо по темата?
До коментар #61 от "Гост":
Това че ще обиждаш нито е изненада нито някаква мога информацията. Още като ти прочетат Ника знаят. Ще споменеш ли кое от написаното не е вярно или възможно? Няма да ускорява или няма да спира по-бързо, дори въобще да не отлепя гумите от асфалта?Коментиран от #66, #67
20:04 13.02.2021
64 гост
До коментар #40 от "ДВГ":
На най-големите лайкучки пращах на личната им поща. Ти може да си тук от много време, но под най-различни никове, което не е мой проблем. И бъди спокоен за времето в Норвегия, по-хубаво е отколкото в село Сърбогъзи, хахахахахКоментиран от #65, #68
20:07 13.02.2021
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Гост
До коментар #63 от "Освен обиди нещо по темата?":
Това не е обида, а съвет. На теория сигурно всичко е възможно, но не и на практика. И сам не си вярваш на фантазиите които пишеш.20:25 13.02.2021
67 гост
До коментар #63 от "Освен обиди нещо по темата?":
Типично за петролопитеците, първоначално тръгват с несъстоятелни аргументи които могат да бъдат оборени от 5-годишно дете, това ги вбесява и почват да псуват и да обиждат20:40 13.02.2021
68 ДВГ
До коментар #64 от "гост":
Многото никове са твой патент гост.Публикувай снимката във факти да я видимТеслата ти.Коментиран от #69
20:42 13.02.2021
69 гост
До коментар #68 от "ДВГ":
Изпратих, кажи на модито да не я блокираКоментиран от #71, #73
20:52 13.02.2021
70 Некой си
Коментиран от #75
21:04 13.02.2021
71 ДВГ
До коментар #69 от "гост":
Ти да видиш!Повярвах ти за модератора.21:28 13.02.2021
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 ДВГ
До коментар #69 от "гост":
Няма снимка няма Тесла.Норвегия липсва на картата.11:07 14.02.2021
74 😁😁😁😁😁бръммммм
12:06 14.02.2021
75 Муси
До коментар #70 от "Некой си":
Българите можете да се проваляте един друг и цял свят да ви се смее на сеира,друго не умеете12:09 14.02.2021
76 ИВАН
12:17 14.02.2021
77 RMilaner
Коментиран от #80
12:54 14.02.2021
78 дявола
13:24 14.02.2021
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Седни, да не припаднеш
До коментар #77 от "RMilaner":
"Колко е ресурсът на батерията,цикли заряд разряд, стоиност на батерията при замяна на оригинала и пак ресурс на заменената батерия,пробег на един заряд при различни условия."Конкретно на този автомобил, капацитета на батерията е 250 киловатчаса с които може да измине 1000 километра с магистрална скорост, а иначе повече. Живота на батерията е 5000 цикъла. Сега бърз въпрос към тебе, за да отговоря на останалата част от въпроса. За колко време ще изминеш тези пет милиона километра, за да дойде време за смяна на следващата батерия?
Коментиран от #81
14:42 14.02.2021
81 ДВГ
До коментар #80 от "Седни, да не припаднеш":
Циклите за зареждане са максимум 1000.Ако караш всеки ден,живота на батерията е около 3 години.Коментиран от #82
20:12 14.02.2021
82 Я пак?
До коментар #81 от "ДВГ":
Не ви ли омръзна тази опорка? Хайде обясни ми как така минаваш милион километра за три години? Да речем че наистина ги минаваш? По колко пари даваш на месец за гориво. По груби сметки 30 хиляди километра месечно се нуждаят от минимум 1800 литра гориво. Какво точно работиш и имаш ли време да работиш от толкова пътуване?Коментиран от #83
22:37 14.02.2021
83 ДВГ
До коментар #82 от "Я пак?":
Ако караш всеки ден 365Х3 год. са 1 095 цикъла.Ако караш само 5 дни в седмицата 260 дни Х 4г. са 1 040 цикъла.Батерията на Тесла не може да издържи 5 млн километра.Купето ще е за скраб още на 1млн.км.Батерията издържа максимум 400 000 км.Остатъка до 5 млн. км. е само в мечтите ти.
23:15 14.02.2021
84 Купете си калкулатор
Ако ще караш "само" по 400 км дневно, както си сметнал, според новината която писаха тук за новата батерия на Тесла, ако зареждаш само 40% от капацитета дневно, след 12000 цикъла батерията ще е останала почти без промяна. 5000 цикъла са, ако ще изминаваш по 800 км на ден и тогава има деградация.
Коментиран от #87, #88
09:46 15.02.2021
85 Бум
15:16 15.02.2021
86 дада
До коментар #28 от "Нищо ново под слънцето":
остана да обясниш и как с елдвигател ще постигнеш тая тяга, тая подемна сила .18:05 15.02.2021
87 дада
До коментар #84 от "Купете си калкулатор":
ти май не четеш по форумите че хората след 250 000-300 000км си сменят батерийте те от тесла може и след 200милиона да пишат че се сменя да да ама неКоментиран от #89, #90
18:10 15.02.2021
88 дада
До коментар #84 от "Купете си калкулатор":
я мaлкo oт рaзхoдитe нa тecлa кoйтo уж нe ce рaзвaлят a пoчвaт рaзхoди oщe oт 58 000км oтTеslа Mоdеl S
C пoдмянaтa нa кaкви чacти ce e cблъcкaл coбcтвeникът нa eлeктричecкия мoдeл, чийтo прoбeг e вeчe нaд 724 000 килoмeтрa? Eтo някoи oт ocнoвнитe - пoдмянa нa чacтитe нa прeднoтo зaдвижвaнe - нa 58 587 км, cмянa нa бaтeриятa - нa 312 594 км, cмянa нa бaтeриятa - нa 521 498 км.
пише още че на
18:15 15.02.2021
89 Финес чарджинг БГ
До коментар #87 от "дада":
Теслата е готина, EQC-то също, както и E-Tron-а, и I-Pace на Ягуар, и Porche Taycan... От батерии досега никой не се е оплакал. И спрете да пишете "батерий", "завой" и прочее в мн.ч. - грешно е!Коментиран от #91
00:48 16.02.2021
90 Че кога ги пуснаха
До коментар #87 от "дада":
Откога ги продават тези роудстъри от статията с 1000 км пробег, кога успяха да им навъртят 250-300 хиляди километра, за да се оплакват по форумите че батерията е за смяна? Дай линк към такъв форум за новите роудстъри? В най-добрия случай тяхното производство ще започне през 2022. Ти с коя дата ги чете тези коментари? 2030 година?Абе пич. Още първите роудстъри от 2008 година с 200 км пробег, които бяха направени с батерии от лаптопи и недотам добра електроника и охлаждане изкарваха по 250 хиляди км. Сегашните технологии са на светлинни години напред.
12:27 16.02.2021
91 дада
До коментар #89 от "Финес чарджинг БГ":
Като по три точки в края на изречението за да е сигурно, че е свършило.18:43 26.02.2021
92 TSLA
До коментар #48 от "Нищо ново под слънцето":
Доживях да видя едно положително изказване. Има надежда за тоя свят. Жив и здрав и все по-богат!14:15 10.04.2021
93 Цв. Цв.
До коментар #12 от "опасности":
За Б.М.Б. може би. Просто питам20:58 11.05.2021