Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че новият Roadster, който все още е в процес на разработка, ще може буквално да се носи над земята. Вярно е, че височината на полета ще бъде ограничена до един метър и както се надява Мъск, по този начин машината „няма да убие никого“.
Бизнесменът обяви необичайната функция на Roadster в ефира на подкаста на Джо Роган, на когото преди това е разказа за сгъваем слънчев панел на покрива на бъдещия микробус на Tesla. Според Мъск роудстърът ще получи "някаква ракетна технология", която ще бъде включена в допълнителен спортен пакет SpaceX, кръстен на авиокосмическата компания на Мъск.
Както се оказа, пакетът не само ще подобри производителността на автомобила, но и ще добави реална полетна функция - ако, разбира се, разработчиците се справят с инструкциите на Мъск. В този случай Roadster ще може да се издига във въздуха от малки ракетни ускорители, работещи на сгъстен газ.
"Опитвам се да разбера как да накарам това нещо да лети, без да убивам хора", каза още Мъск. От съображения за безопасност колата ще може да се издигне на разстояние от само 1-1.5 метра от земята (бизнесменът все още не е взел решение за точната височина). В този случай при внезапен отказ на двигателите летящата Tesla ще падне и ще повреди само окачването, а пътниците ще останат непокътнати.
Мъск отбеляза, че колата ще може да се придвижва напред, докато е във въздуха "доста бързо", но времето за летеж ще бъде ограничено. Интериорът на Roadster с пакета SpaceX ще бъде двуместен: задните седалки ще бъдат демонтирани и заменени с облечен с въглерод цилиндър с високо налягане, който ще захранва допълнителните двигатели. Те ще бъдат инсталирани и отпред и отзад. Според идеята на Мъск дюзите на задните двигатели ще се появят в стила на Джеймс Бонд - под плъзгаща се регистрационна табела.
По предварителни данни освен технологиите от космическата програма, електрическата кола ще получи тримоторен електрически силов тракт- вероятно заимстван от Model S с приставката Plaid. Двигателите развиват 1 034 конски сили и ще ускоряват електрическата кола до 100 км/ч за 1.99 секунди. Разработката на Tesla Roadster ще завърши преди края на тази година. Началото на производството, както и първите доставки, са планирани за 2022 година.
Коментиран от #5, #17, #21, #34
-17 +60
-5 +72
-7 +51
Коментиран от #10
-30 +61
Коментиран от #22
-18 +50
Коментиран от #53
-19 +52
-5 +26
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й ‼":
И как си представяш движение в колона ? Маневриране , внезапно спиране и т,н - на метър и половина над земята ?
Коментиран от #14, #16, #20
-5 +24
До коментар #4 от "Японеца":
за такива като теб.
-13 +12
-9 +26
-12 +21
Коментиран от #23, #24
-34 +20
До коментар #9 от "Качаков":
Ами като кацането на Луната‼
-8 +14
-5 +18
До коментар #9 от "Качаков":
😀 мечтай бе човек 😉 Електромобили е имало още преди да се роди бащата на Мъск! Проста сега акумулаторите станаха по-функционални, а и политиците ги налагат! А той си е повярвал и е решил да остане в историята! Иначе ховъркрафт също има от години !
-11 +24
До коментар #1 от "Качаков":
Каквато и на пърдящите седалки - залъгалки за идиоти :)
-8 +18
-5 +9
-8 +17
До коментар #9 от "Качаков":
А ти как си представяш демокрацията и свободата на словото щом модератора изтри коментара, че няма да друса.са по дкуп.ки.те на асфалта⁉️
-6 +13
До коментар #1 от "Качаков":
Така баровците ще паркират по-лесно на тротоара!
-2 +15
До коментар #6 от "Японеца":
По -добре да летим на магистралите на батко,за да не ги съсипваме.
-4 +13
До коментар #13 от "гост":
Сега и пророк стана наш гост.Нищо,че няма Тесла и не живее в Норвегия!
Коментиран от #28
-7 +9
До коментар #13 от "гост":
Рено Зое е наай-продаваната електеическа кола в Европа.Точка!
-8 +9
-4 +15
-7 +6
Коментиран от #37
-10 +9
До коментар #23 от "Дизела":
Гост просто беше съгласен с мен преди две-три години, когато антиелектриците спореха с мен, че електрически автомобил не можел да ползва реактивна тяга, аз също така че реактивна тяга може да се създаде само с горивен процес, но не и с ток.
Още тогава обясних какъв е смисълът от "летенето". Използването на тези "двигатели" ще помага за ускоряването и спирането на автомобила, като премахва физическите ограничения на сцеплението на гумите с асфалта.
Електродвигателите могат да осигурят много по-висока мощност, за ускорение, но гумите не могат да го предадат на асфалта, защото започват да буксуват и губят сцепление. Тук идва на помощ реактивната тяга, която помага за ускорение за по-малко от секунда до 100 км/ч и още толкова до 200. Същата работа и със спирането - спиране за две секунди от 300 км/ч, точно преди завоя, без да ползваш спирачките. Хайде сега си помислете за колко време ще мине нюрбургринг, като ускорява до секунди до 300-400 км в час по правите отсечки, а после намалява точно преди завоя? Само си помислете колко километра писта трябва на bugatti veyron, само за да ускори до 400 км/ч, а после да спре?
Помислете и какви гуми трябват, за да издържат оборотите и спирачните усилия при 400 км в час и на колко километра се сменят?
Коментиран от #45, #61, #86
-12 +8
Коментиран от #40
-7 +3
-1 +2
Това че Тесла ще прави и микробуси не е важна новина, нали? Кой друг прави електрически микробуси? Продаваеми електрически микробуси? Как това ще се отрази на пазарния дял, годишните продажби, оборота и печалбата? Колко оборот/печалба на зарядните станции ще правят микробусите, които за разлика от леките автомобили, ежедневно въртят по много километри и харчат повече ток на изминат километър? Все въпроси, на които една цяла статия няма да може да отговори, но вие решихте да пишете в половин изречение по темата и да я приключите, като неудобна?
Браво! Това е качествена журналистика. Продължавайте в същия дух.
-5 +5
Коментиран от #35
-6 +12
Коментиран от #36
-2 +7
До коментар #1 от "Качаков":
Големите неща не се случват изведнъж за 2 дни . Това е може би първият привкус на нова технология. Автобил,който ще лети. То и ДВГ когато и бил създаден и тогава е имало хора ,което мислят като теб.
Коментиран от #38
-6 +11
До коментар #32 от "Моля,":
Като видиш новина за Тесла, да я подминаваш. Четенето на всички новини не е задължително. А писането под тях, особено за новини които не те интересуват, не е препоръчително.
-4 +7
До коментар #33 от "Буха ха":
Като знам как ускоряват с тези дизеловите, не ми се мисли за пътниците, как ще понасят ускорението на електрическите маршрутки 😵😵😵
-3 +6
До коментар #27 от "гост":
Летящи коли,плуващи електромобили, само да не те удари тока.Зареждане от светкавиците за батериите.На кой едеот му трябва ускорение под 2 сек?Фолксваген прави електричечески микробус,а Тесла все още няма.А норвежеца още си мечтае за Тесла.
-4 +7
До коментар #34 от "Хейтър на хейтърите":
Дори не се усещат, че термина "летене" не описва точно действието на този автомобил, защото летенето приключва за секунди заедно с компресирания в бутилката на задната седалка въздух. Цялото "летене" ще трае само секунди, които се броят на пръстите на едната ръка в оптимистичния сценарий. Колко въздух да се събере в една бутилка? Този въздух трябва да вдигне във въздуха и да движи два тона автомобил.
-2 +10
Клипът е от 2009 година!
-0 +0
До коментар #29 от "гост":
От години следя факти и ти норвежец никога не си публикувал снимки с Теслата.Как е времето в Норвегия?Има ли ток за прахосмукачката?
Коментиран от #64
-5 +8
Коментиран от #42, #43, #44
-3 +6
До коментар #41 от "Шекел":
Като шейна на екватора, спортен автомобил в нивата, трактор в морето, кораб на магистралата. Други тъпи въпроси имаш ли?
-3 +4
До коментар #41 от "Шекел":
Всичко хубаво, но какво е приложението на приложението на телефона ти в ковачницата на Крали Марко?
-5 +2
До коментар #41 от "Шекел":
В Сибир и Канада батерията замръзва и не може да се зарежда.Пробега с едно зареждане пада наполовина заради отоплението в купето и на батерията.В Африка и Австралия батерията може да се запали.Пробега пада наполовина заради охлаждането на купето и батерията.Ще заредиш батерията в Сибир и Австралия,ако намериш къде.
Коментиран от #46, #47, #52
-8 +11
До коментар #28 от "Нищо ново под слънцето":
По прости сметки мощността на тази кола (за да отговаря на обявените параметри) е ~ 1700 коня в базов вариант. Ще има и наточени версии. А коментари тук ги прочете Нейно Величество Еволюцията и се скри засрамена зад ъгъла.
Коментиран от #48
-4 +6
До коментар #44 от "Turbo":
Ето един умен човек.Тва говора и аз.
Коментиран от #50
-1 +6
До коментар #44 от "Turbo":
В Сибир и Канада капачката на резервоара замръзва и не може да се отвори да се сипе гориво. Маслото и нафтата стават на грес. Палене няма и пробегът пада на 0. В Африка и Австралия въздушният филтър се задръства, радиатора експлоадира, колата прегрява, буталата задират, мотора блокира и пробегът пада на 0. Затова ползват камили и гърбато говедо Зебу за транспорт. Когато им закарат коли на ток, поради екваториалното слънцегреене, ще могат да се возят без пари.
Коментиран от #51
-8 +10
До коментар #45 от "TSLA":
То по минусите си личи. Ти си единственият който е отговорил на този пост, но пък са нашляпали пет минуса.
Не защото не са съгласни с поста, не защото имат да кажат нещо по въпроса, а просто защото не им харесва реалността.
Хейтъри сър! Ти им поднасяш информацията с дъвкана, а те вместо едно благодаря, затова че и днес са научили нещо полезно, ти отговарят с хейт гласно или негласно.
-7 +2
-1 +10
До коментар #46 от "Шекел":
То затова си се разбирате, защото сте еднакво глупави. Да ми обясниш кой кара bugatti veyron на изброените от тебе места, тя ще реши да кара там точно този roadster, който ще е по-бърз? Такъв автомобил се кара на изключително и само писта.
-6 +2
До коментар #47 от "TSLA":
Зимната нафта и синтетичните масла не замръзват.Акумулатора само да завърти стартера и двг заработва.В пустинята се движат Тойоти и Ленд Роувъри колкото искаш.Радиаторите са по-големи от нормалните,термостата е настроен да отваря по-рано,въздушния филтър се чисти за 5 минути.Като гледам в ралито Париж-Дакар виждам само автомобили с прегряли и задрали двигатели.Тесла кога ще участва в това рали?
-4 +11
До коментар #44 от "Turbo":
В Норвегия да не би да е все пролет? Да не би да е по-топло от България, като е 1000 километра по на север? А защо ли глупавите норвежци не са чели вашите умозаключения, та за 2020 година електромобилите са с повече от 50% пазарен дял там. техните батерии не са ли чули че не могат да се зареждат през зимата, та нямат проблеми. В Канада също електромобилите се продават добре и се тачат, именно защото нямат проблеми с паленето през зимата. Пък и при 700 коня и заледени пътища, дори ограничената наполовина мощност е неизползваема. Ти да не би да разполагаш с повече от 350 коня по което и да е време на годината на студен двигател? Батерията на електромобила загрява много по-бързо от двигателя и вече разполагаш с максималната мощност и капацитет.
Дубай е едно от най горещите места на земята и дори автобусните спирки на улицата там имат климатици. За колко изгорели електромобила в Дубай си чувал? Аз не съм чул за нито един, а не е като да не ги карат.
Други нагли лъжи ще споделите ли да се посмеем? Чак не мога да преценя дали го правите от наивност или от глупост.
Коментиран от #56
-7 +7
Коментиран от #79
-0 +11
-2 +9
До коментар #52 от "Пълни глупости":
Пенчо бре чети,Пенчо не ще.В нета е пълно с информащия.В канада батерията замръзнала и не ще да се зарежда.Пробега на Тесла паднал до 200км. с едно зареждане заради студа.В калифорния се палят от жегата.Пробега пак пада наполовина заради жегата.Чети бе норвежецо дето не си стъпвал никога в Норвегия.
Коментиран от #57
-4 +9
До коментар #56 от "Turbo":
Не може да се зарежда студена не подгрята батерия, защото се поврежда. Това че някой не се е сетил да я подгрее предварително не е проблем на автомобила, а на неграмотността на собственика. То е същото като да останеш без гориво, да ти падне акумулатора защото си забравил фаровете или аварийните, да ти замръзне охладителната течност защото си налял вода. Да ти замръзне горивото, защото караш с лятно нафта при минус 50 градуса и тем подобни. Винаги е имало, има и ще има некадърни шофьори.
Досега не съм чул за запалена батерия В следствие на висока температура на околната среда. Ти чул ли си или отново си напъваш бедната фантазия да скалъпиш някой пасквил срещу Тесла? Ами не ти се получава. Все пак спориш с технически грамотни хора, днес неграмотния антиелектрици, които са готови да се съгласят с всякаква теза стига да съвпада с тяхната предварителна нагласа.
Коментиран от #58
-10 +1
До коментар #57 от "Пълни глупости":
Зимата продават само зимна нафта умнико.С антифриз се кара целагодишно.Това,че не си чул за запалени Тесли не означава,че няма.Ти чуваш каквото ти изнася.
Коментиран от #59
-0 +9
До коментар #58 от "Turbo":
Аз че не съм чул не съм, затова питах ти дали си чул за някоя запалена Тесла заради жегата? Понеже трудно разбираш въпросите, отново те питам чувал ли си за някоя запалена Тесла заради жегата? Сподели? Така или иначе споделяш всички свои глупави мисли дори без да те питаме, ако си чул кажи и ние да научим нещо ново.
Коментиран от #60
-4 +2
До коментар #59 от "Не извъртай въпроса":
Не съм ти секретарка да ти търся информацията.Търси чети запалени Тесли да искаш.
Коментиран от #62
-0 +5
До коментар #28 от "Нищо ново под слънцето":
Хаха, спри опиатите, че не отиват на добре нещата. А пък за Ринга, нека Тесла първо направят адекватно време , пък тогава да започнат летят из пистата
Коментиран от #63
-2 +6
До коментар #60 от "Turbo":
Нали това беше правило че се палят от жегата. не те карам да търсиш а те питам дали въобще някога някъде си чувал за такова нещо или си го измисли? Защото аз за сефте чувам че жегата е причина за самозапалване на Тесла. Дори откровения глупендери като тебе не са го споменавали досега.
-6 +1
До коментар #61 от "Гост":
Това че ще обиждаш нито е изненада нито някаква мога информацията. Още като ти прочетат Ника знаят. Ще споменеш ли кое от написаното не е вярно или възможно? Няма да ускорява или няма да спира по-бързо, дори въобще да не отлепя гумите от асфалта?
Коментиран от #66, #67
-2 +0
До коментар #40 от "ДВГ":
На най-големите лайкучки пращах на личната им поща. Ти може да си тук от много време, но под най-различни никове, което не е мой проблем. И бъди спокоен за времето в Норвегия, по-хубаво е отколкото в село Сърбогъзи, хахахахах
Коментиран от #65, #68
-6 +1
До коментар #63 от "Освен обиди нещо по темата?":
Това не е обида, а съвет. На теория сигурно всичко е възможно, но не и на практика. И сам не си вярваш на фантазиите които пишеш.
-1 +3
До коментар #63 от "Освен обиди нещо по темата?":
Типично за петролопитеците, първоначално тръгват с несъстоятелни аргументи които могат да бъдат оборени от 5-годишно дете, това ги вбесява и почват да псуват и да обиждат
-5 +2
До коментар #64 от "гост":
Многото никове са твой патент гост.Публикувай снимката във факти да я видимТеслата ти.
Коментиран от #69
-1 +4
До коментар #68 от "ДВГ":
Изпратих, кажи на модито да не я блокира
Коментиран от #71, #73
-4 +1
Коментиран от #75
-2 +4
До коментар #69 от "гост":
Ти да видиш!Повярвах ти за модератора.
-1 +3
До коментар #69 от "гост":
Няма снимка няма Тесла.Норвегия липсва на картата.
-0 +4
-0 +3
До коментар #70 от "Некой си":
Българите можете да се проваляте един друг и цял свят да ви се смее на сеира,друго не умеете
-3 +2
-0 +1
Коментиран от #80
-1 +2
-1 +2
До коментар #77 от "RMilaner":
"Колко е ресурсът на батерията,цикли заряд разряд, стоиност на батерията при замяна на оригинала и пак ресурс на заменената батерия,пробег на един заряд при различни условия."
Конкретно на този автомобил, капацитета на батерията е 250 киловатчаса с които може да измине 1000 километра с магистрална скорост, а иначе повече. Живота на батерията е 5000 цикъла. Сега бърз въпрос към тебе, за да отговоря на останалата част от въпроса. За колко време ще изминеш тези пет милиона километра, за да дойде време за смяна на следващата батерия?
Коментиран от #81
-3 +2
До коментар #80 от "Седни, да не припаднеш":
Циклите за зареждане са максимум 1000.Ако караш всеки ден,живота на батерията е около 3 години.
Коментиран от #82
-1 +4
До коментар #81 от "ДВГ":
Не ви ли омръзна тази опорка? Хайде обясни ми как така минаваш милион километра за три години? Да речем че наистина ги минаваш? По колко пари даваш на месец за гориво. По груби сметки 30 хиляди километра месечно се нуждаят от минимум 1800 литра гориво. Какво точно работиш и имаш ли време да работиш от толкова пътуване?
Коментиран от #83
-2 +2
До коментар #82 от "Я пак?":
Ако караш всеки ден 365Х3 год. са 1 095 цикъла.Ако караш само 5 дни в седмицата 260 дни Х 4г. са 1 040 цикъла.Батерията на Тесла не може да издържи 5 млн километра.Купето ще е за скраб още на 1млн.км.
Батерията издържа максимум 400 000 км.Остатъка до 5 млн. км. е само в мечтите ти.
-0 +3
Ако ще караш "само" по 400 км дневно, както си сметнал, според новината която писаха тук за новата батерия на Тесла, ако зареждаш само 40% от капацитета дневно, след 12000 цикъла батерията ще е останала почти без промяна. 5000 цикъла са, ако ще изминаваш по 800 км на ден и тогава има деградация.
Коментиран от #87, #88
-0 +0
-0 +0
До коментар #28 от "Нищо ново под слънцето":
остана да обясниш и как с елдвигател ще постигнеш тая тяга, тая подемна сила .
-0 +0
До коментар #84 от "Купете си калкулатор":
ти май не четеш по форумите че хората след 250 000-300 000км си сменят батерийте те от тесла може и след 200милиона да пишат че се сменя да да ама не
Коментиран от #89, #90
-0 +0
До коментар #84 от "Купете си калкулатор":
я мaлкo oт рaзхoдитe нa тecлa кoйтo уж нe ce рaзвaлят a пoчвaт рaзхoди oщe oт 58 000км oт
Tеslа Mоdеl S
C пoдмянaтa нa кaкви чacти ce e cблъcкaл coбcтвeникът нa eлeктричecкия мoдeл, чийтo прoбeг e вeчe нaд 724 000 килoмeтрa? Eтo някoи oт ocнoвнитe - пoдмянa нa чacтитe нa прeднoтo зaдвижвaнe - нa 58 587 км, cмянa нa бaтeриятa - нa 312 594 км, cмянa нa бaтeриятa - нa 521 498 км.
пише още че на
-0 +0
До коментар #87 от "дада":
Теслата е готина, EQC-то също, както и E-Tron-а, и I-Pace на Ягуар, и Porche Taycan... От батерии досега никой не се е оплакал. И спрете да пишете "батерий", "завой" и прочее в мн.ч. - грешно е!
Коментиран от #91
-0 +1
До коментар #87 от "дада":
Откога ги продават тези роудстъри от статията с 1000 км пробег, кога успяха да им навъртят 250-300 хиляди километра, за да се оплакват по форумите че батерията е за смяна? Дай линк към такъв форум за новите роудстъри? В най-добрия случай тяхното производство ще започне през 2022. Ти с коя дата ги чете тези коментари? 2030 година?
Абе пич. Още първите роудстъри от 2008 година с 200 км пробег, които бяха направени с батерии от лаптопи и недотам добра електроника и охлаждане изкарваха по 250 хиляди км. Сегашните технологии са на светлинни години напред.
-0 +0
До коментар #89 от "Финес чарджинг БГ":
Като по три точки в края на изречението за да е сигурно, че е свършило.
-0 +0