Nissan беше сред тези, към които Apple се обърна с проект за разработване на безпилотно електрическо превозно средство. Преговорите обаче бяха прекъснати на ранен етап, съобщава Financial Times.
Според изданието дискусиите не са преминали на нивото висше ръководство на компаниите поради разногласия относно марката. Твърди се, че производителят на iPhone предлагал на Nissian да произвежда автомобили под марката Apple. Всъщност това би направило Nissan просто доставчик на части.
Apple не коментира тази информация. Главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта заяви, че японската компания не води преговори с Apple: "Въпреки това Nissan винаги е отворен за сътрудничество и партньорства, за да ускори трансформацията на индустрията."
Информацията за възможното навлизане на Apple на автомобилния пазар се появиха в края на миналата година. Ще припомним обаче, че създателите на iPhone обявиха работата по електрически автомобил още през 2015 г., но оттогава нямаше никакви официални подробности за проекта.
Наскоро пък бе съобщено, че в края на 2020 г. Apple е наела бивш инженер на Porsche. Според слуховете Apple ще пусне своята електрическа кола до 2024 година. За да изпълни този план обаче, компанията ще трябва да работи с автомобилен производител - тъй като създаването на собствен завод за автомобили може да струва милиарди долари и да отнеме много години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Директора
Коментиран от #3, #7
11:03 15.02.2021
2 фен
11:11 15.02.2021
3 селчо
До коментар #1 от "Директора":
Скапан бил айфона, ама всеки, който може да си го позволи си го купува.Коментиран от #8
11:11 15.02.2021
4 Сега разбрахте ли
Ами защото прави това, което една от най-технологичните и със сигурност най-богатите компании в света не могат да си позволят:
"За да изпълни този план обаче, компанията ще трябва да работи с автомобилен производител - тъй като създаването на собствен завод за автомобили може да струва милиарди долари и да отнеме много години."
Tesla към момента строи три такива завода едновременно и не се притеснява от милиардните инвестиции. Обаче най-важното е че ги строи за по-малко от година и започва производство ако няма бюрократични пречки като в Берлин. Земята в Тексас на която Tesla строи завод в момента беше купена юли месец миналата година, а през май месец тази година смятат да започнат производство на първите бройки от пикапа. Никоя друга компания в света не може да успее в такъв кратък срок, независимо от финансовите възможности, които при apple очевидно са неограничени.
Коментиран от #13
11:17 15.02.2021
5 1234
Коментиран от #11
11:17 15.02.2021
6 БУЛГАР ЕПЪЛ
11:18 15.02.2021
7 гост
До коментар #1 от "Директора":
То това общо взето няма значение , щото те не смятат да ги продават , а да правят мрежа от автономни роботи таксита , конкурент на Тесла ! Само че Тесла ще притежава и собствен сателитен интернет с глобално покритие , така че пак е две крачки напред ! Но виж стогодишните пак го духат отвсякъде ! И Нисан и Хюндай скоро сами ще ги търсят и само ще питат кога искат да почнат !Коментиран от #15
11:37 15.02.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 статистика
До коментар #8 от "Директора":
Излез от селото. Във всички развити държави има повече айфони от ханрдоиди!12:09 15.02.2021
11 смешко
До коментар #5 от "1234":
Пак не си разбрал. Апъл измислят всичко, а други само сглобяват.12:10 15.02.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 уточнение
До коментар #4 от "Сега разбрахте ли":
Само да вметна, че производството ел. коли е много по-непретенциозно от производството на коли с ДВГ.Само се сетете за мястото, където българинът ще зглобява своя електромобил - обикновено хале.
14:05 15.02.2021
14 Пурко
14:08 15.02.2021
15 вметка
До коментар #7 от "гост":
Само да знаеш, че сателитите имат определен живот. А активното им използване (най-доброто време за експлоатация) е 2-3 години и ако нямат (а те нямат) собствен двигател за коригиране на орбитата си, след 5 години ще са метален скраб.Коментиран от #16, #17
14:10 15.02.2021
16 гост
До коментар #15 от "вметка":
А пак дали нямали двигател ?? Хахахах , това да не са ти руските боклуци ?? И за живота същото !!! А и при положение , че ще изстрелва по 400 наведнъж , май нямат проблем със замяната , ако се наложи де , хахах !!"Πpи 60 cпътниĸa ĸaпaцитeт във Fаlсоn 9, ЅрасеХ ceгa cъщo e зaдвижвaнa дa пpeдcтaви cвoя cтapтoв ĸopaб Ѕtаrѕhір възмoжнo нaй-cĸopo, тъй ĸaтo ĸoмпaниятa ĸaзвa, чe в нeгo щe мoжe дa нocи пo 400 cпътниĸa Ѕtаrlіnk нaвeднъж", ĸaзвa Фил Cмит, cтapши ĸocмичecĸи aнaлизaтop нa СNВС.
14:23 15.02.2021
17 Ти да видиш!
До коментар #15 от "вметка":
Значи затова през две-три години ми се губи сигнала на Булсатком. То било защото през две-три години пада сателита! Не знам кой ви ги дава тези опорки, но поне мислете преди да напишете нещо.И само за информация, сателитите на Илон Мъск си имат двигатели за корекция на курса и са проектирани при приключване на живота им, да се ускорят към атмосферата за да изгорят там.
14:24 15.02.2021
18 kjl
16:32 15.02.2021
19 Палатка, ама готина
17:08 15.02.2021
20 Btw
17:33 15.02.2021
21 5364
Коментиран от #22
20:19 15.02.2021
22 оффф
До коментар #21 от "5364":
Гугъл няма ли навика да затваря всичките си продукти в "екосистема"?Коментиран от #23, #24
12:51 16.02.2021
23 Любопитен
До коментар #22 от "оффф":
Google само на коя марка устройство може да се ползва, че нещо съм го пропуснал този час? Засега не съм чул някакви ограничения? Само аз притежавам десетина Андроид устройства на различни марки. Като почнеш от телефони и таблети, минеш през телевизори, и стигнеш до тв боксове. Всички си работят безпроблемно и дори се свързват помежду си, въпреки, че някои са скъпи маркови устройства, а други откровени китайци.13:03 16.02.2021
24 софиянец
До коментар #22 от "оффф":
Последния хайфон 12 работи на 15W безжично зареждане само с оригиналното MagSafe. На всички останали подобни зарядни се зарежда със 7.5W, нищо, че подложката е 30W на Huawei например. Сега да предположим, че заложат подобни изисквания за техните електрически коли - само на Apple станция ще се зарежда на пълна мощност, на всички останали - 50% надолу. Може и да ти въведат абонамент - 10$ месечно за услугата "бързо зареждане", иначе - отиваш на стандартно.Apple имат добре направени неща, но са измекярска фирма.
00:24 17.02.2021