5 Март, 2021 11:33 15 599 37

Кола с мощност 202 000 конски сили ще чупи рекордите за скорост

  • автомобил-
  • ракетен двигател-
  • рекорд-
  • скорост

Австралийски пилот планира да постави нов световен рекорд за скорост от 1600 км/ч

Кола с мощност 202 000 конски сили ще чупи рекордите за скорост - 1

През 2022 г. ентусиасти ще се опитат да счупят световния рекорд за скорост на сушата и отново да надминат звуковия праг на скоростта от 1191,6 км/ч. Ракетната кола Aussie Invader 5R ще бъде пилотирана от известния австралийски състезател Роско Мак Глашан, който в момента държи австралийския скоростен рекорд. За последен път състезателят ускорява до 802,6 км/ч през 1994 г., карайки предшественика на Aussie Invader 5R по сухите солени равнини на езерото Гарднър, близо до Аделаида.

Понастоящем рекордът за сухопътна скорост се държи от бившия британски пилот-изтребител Анди Грийн, който през 1997 г. показа средна скорост от 1223,7 км / ч и проби звуковата бариера, докато управляваше ракетната кола Thrust SSC, създадена от Ричард Нобъл, в Пустинята на Невада. Сега, свръхзвуковата надпревара ще продължи през 2022 г., когато Роско Мак Глашан ще се опита да достигне уникалните 1000 мили в час или 1610 км/ч с Aussie Invader 5R.

Кола с мощност 202 000 конски сили ще чупи рекордите за скорост

Новият ракетен автомобил е създаден под ръководството на Боб Труакс, признат експерт в областта на ракетната техника. Машината Aussie Invader 5R ще получи специално проектиран ракетен двигател, способен да генерира тяга над 275 000 N, което се равнява на 149 000 kW или 202 000 конски сили. За сравнение, тази мощност е равна на мощността на 2 128 хечбека на Volkswagen Polo.

Корпусът на Aussie Invader 5R е дълъг 16 метра и тежи 9 тона. Автомобилът ще се движи на четири алуминиеви джанти с диаметър 35 инча и маса 140 кг, със скорост на въртене 10 200 об/мин. Компютърната симулация даде възможност да се изчисли времето за ускорение до 100 км/ч, което е 1,1 секунди. Автомобилът трябва да ускори до рекордна скорост от 1610 км/ч за по-малко от 30 секунди. По време на пътуването ще бъдат изразходвани 2,8 тона течно гориво и кислород.

Кола с мощност 202 000 конски сили ще чупи рекордите за скорост

Интересно е още, че колата ще трябва да измине около 5 км, за да ускори до рекордна скорост, а последващото спиране ще бъде 13 км. Спирачната система включва последователно включване на високоскоростни хидравлични въздушни спирачки, парашути за средната скорост и дискови спирачки - за ниската скорост.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 28 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 11111111111

    52 5 Отговор
    Това не е кола а ракета с колела. Двигателя е реактивен, нулева маневреност.
  • 2 Дий

    55 1 Отговор
    Той Чингис Хан е нямал толкоз коня бре
  • 3 Гост

    31 9 Отговор
    Що не е на ток бе? хахахахахаха

    Коментиран от #9

  • 4 пилот на Ферари

    52 7 Отговор
    Излишно и безсмислено пилеене на пари. С парите за тая кола ще изхраните няколко сиропиталища.

    Коментиран от #6

  • 5 Гост

    11 1 Отговор
    Хидравлични, че и пневматични спирачки.. Мале, мале!
  • 6 ей така

    14 9 Отговор

    До коментар #4 от "пилот на Ферари":

    Продай си Ферерито и ТИ ги нахрани.Типично за Ганьо,все гледа в чуждата паница!

    Коментиран от #15

  • 7 Киро Краваря

    7 7 Отговор
    Тоя ще гръмне сигур като пиратка на Нова година.
  • 8 БАЙ Х@Й‼

    2 4 Отговор
    Новият Форд с двигател 999см³ е много икономичен и пъргав ! 🤔🤔🤔🤔"Започваме с това, че малкото турбо се върти с 248,000 оборота в минута." ‼‼‼‼‼‼‼
  • 9 Защо ти е такава кола на ток

    5 13 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Ще бързаш да ходиш на магазина с 1600 км в час ли или морето ще избяга? Tesla roadster вероятно ще има подобно или дори по-добро ускорение до 100, ще има максимална скорост над 400 км в час, която няма къде да вдигнеш дори да искаш, но ще можеш да си го ползваш за ежедневна кола с по-ниски експлоатационни разходи на километър, отколкото твоята в момента. Този туч от статията, ще можеш ли да го ползваш за нещо, ако ти го подарят, но нямаш право да го продаваш? Ще го приемеш ли като подарък?

    Коментиран от #10, #14, #19, #21, #22

  • 10 Киро Краваря

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Защо ти е такава кола на ток":

    Аз ще го взема! И на скрап! И ще си купя Нисан Патрол! Щото моя взе да издъхва.

    Коментиран от #13

  • 11 Буревесников

    9 0 Отговор
    Колко му е данъка на това ?
  • 12 Пешо Магията

    14 6 Отговор
    Като се замислиш е напълно безмислено! С тези пари може да се направят куб други полезни неща! 2.8 тона гориво и кислород, ще заминат ей така за 30 секунди, после автомобилите били виновни за озоновата дупка и още сума простотии
  • 13 Пропусна момента

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Киро Краваря":

    Че не трябва да го продаваш! Ще можеш само да го ползваш за десетина години и после да го върнеш.

    Това ли предпочиташ или един Тесла роудстър?
  • 14 Бачо Киро

    10 2 Отговор

    До коментар #9 от "Защо ти е такава кола на ток":

    Стига се обяснява, бастун. Рекродните автомобили нямат смисъл и се правят точно, за да прекрачват и разбиват предишни граници. И стига с тоя умрял роудстър, нито ще мине 400, нито ще излезе скоро. Пак беше отложен ако не си разбрал. Винаги, когато дойде време от Тесла да потвърдите цифрите, винаги се измъквате като знаеш какви по тъч линията ... Кое ще бие роудстър? 0-100? Няма как да стане посмъртно с гумите които носи. Максимална скорост? Нито това може да бие, много е далеч от постигнатото от ДВГ. Спиране? Не и с тези килограми. След глупостите на Мъск куцо, кьораво и сакато ви показа дърпане с пикапи и умряхте отвсякъде. Ма на трева ли не щеш, ма на асфалт ли, като почнахте да мрънкате за гуми ... Даже нарочно даваха мегдан на теслата да дръпне назад пикапа и пак айде чао .. Абе какво толкова не можете да разберете? На ток или не, законите на физиката важат ЗА АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ. Туй то. Като туриш 4х4 пикап 3 тона със 700 коня срещу лек Ф150 със задно само при това много ясно, че ще го дръпнеш. Той има няма и половината ти мощност и 2/3 от килата ти максимум. Същите глупости и при роъдстъра. Откъде ще ти дойдат цифрите бе умник? От онея 10000 нм на ОСИТЕ без колелета? Додж Демон вади над 16000 нм така измерено. Като четеш данните при Мъск е добре да внимаваш как и къде са мерени, че винаги са нагласени за окото и да прави реклама. От там нататък като дойде време за истинско замерване и почват мънканията ...

    Коментиран от #17, #18, #20

  • 15 ем прав е

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "ей така":

    разбира се че е безсмислено пилеене на пари, няма никаква научна стойност, никакъв смисъл за бъдещо развитие на технологиите, така че наистина изхранването на бедстващи хора е по смисления вариант за харчене на тези пари, иначе си остава чиста фукня - елате ни вижте колко сме големи (богати, можещи, харчещи и ...)
  • 16 незнайко

    4 0 Отговор
    Защо не пробват с реактивните спирачки за обратна тяга както на самолетите ???
  • 17 Киро, бачовата

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "Бачо Киро":

    "Додж Демон вади над 16000 нм така измерено"

    Хубаво е когато не разбираш нещо да не спориш с цифри. Останалитеанти електрици вече го разбраха. На коя предавка са тези 16000? Колко може да вдигне на нея при максимални обороти на двигателя?А на втора колко са? А на пета предавка, колко е максималният въртящ момент на гумите?

    Тесла няма предавки. Тези 10000нм при подаване на пълна газ се предават на гумите, както при старта така и при движение със 100 километра в час.

    При доускорение от 100 километра в час Додж Демон какъв въртящ момент ще подаде на гумите при натискане на газта до ламарината? 16000? Поне 10 хиляди?

    Коментиран от #28

  • 18 Киро, бачовата

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Бачо Киро":

    "Няма как да стане посмъртно с гумите които носи."

    И какво общо имат гумите в случая? Както виждаш, автомобила от статията дори няма гуми, а кара само по джанти.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Бачо Киро":

    Много добре написано мнение и подкрепено с факти, браво.
  • 21 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Защо ти е такава кола на ток":

    А ти с тоя умрял роудстър с 400 ли ще ходиш до магазина ве, пиения?

    Коментиран от #24

  • 22 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Защо ти е такава кола на ток":

    И не почвай пак за разходите, че ви доказаха, че като сложиш цената на електромобила и дори с ефтиния му ток пак е в пъти по-скъпо на километър от обикновена кола. Ама вие смятате само тока, а не гледате, че за да си купите електромобил трябва да продадете всичките си ниви и къщата на село.

    Коментиран от #23

  • 23 Не бъди буквалист, чети между редовете

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Автомобил с ДВГ е или мощен или икономичен, но не може да бъде и двете заедно. Докато при електромобилите едното не пречи на другото. Даже колкото по-мощни са двигателите и батерията, толкова повече енергия ще могат да върнат в батерията при спиране, за повторна консумация.

    Дори за парите не си прав. Един електромобил е по-евтин от автомобил с ДВГ със същото ускорение.

    Коментиран от #30

  • 24 Не бъди буквалист, чети между редовете

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    С roadstar можеш да се движиш и с 10 километра в час, при това по-икономично от който и да е автомобил с ДВГ. С този автомобил от статията дали можеш? Дори да можеш, как ще се движиш в града с него и къде ще паркираш? Както по-рано ти споменах, дори 400 километра в час са само теоретично предимство, защото никой няма да ги вдигне, дори на аутобан без ограничение на скоростта. Дори 320, колкото вдига новия модел S, ще са малко хората които ще ги вдигнат и то ще е само за проба.
  • 25 Мани

    2 1 Отговор
    Това не някакви кола. Престанете с глупостите.
  • 26 Язък

    3 0 Отговор
    Язък, че не е на ток. Можеше да сложат батериите върху някой камион, който да се движи успоредно с колата.
    Така едновремнно щяхя да се подобрят два рекорда.

    Коментиран от #31

  • 27 Мексо

    1 0 Отговор
    Тия май не са чели статията за барабаните спирачки на великия авто конструктор Радослав Славчев.
  • 28 Някъв

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Киро, бачовата":

    Предават се викаш постоянно, хахаха, запознай се малко с графиките на мощността и въртящия момент поне. Вижда се как спада въртящия момент. След 70-80 вече спада, при 100 я има 420, я няма(това за най-мощната теслЪ, другите са по-зле), при 130 има някъде 275Нм...
    А при Додж демон като сметнеш само първа и диференциала имаш 14хил Нм въртящ момент, добави и гумите и 16хил като нищо.

    Коментиран от #29

  • 29 Запознай се ти

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Някъв":

    Максималният въртящ момент на електродвигателя се запазва от нула до номиналните обороти, а чак след това започва да спада. Обикновено номиналните обороти са малко след средните, тоест при Tesla roadster, ще означава че 10000 нютон метра въртящ момент ще има от 0 до около 200 км в час и след това ще започнат да намаляват. Колко нютонметра на колелата ще има демонът при 200 км в час и на коя предавка ще е?
  • 30 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Не бъди буквалист, чети между редовете":

    Ускорението ми е приоритет 8, когато си избрам кола.

    Коментиран от #32

  • 31 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Язък":

    Да, вторият е за тапотия.
  • 32 Ти да видиш!

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Значи докато си избираш автомобил, от два абсолютно еднакви автомобила, които се различават само по ускорението, ще избереш този с по-малкото ускорение дори да е на същата цена? Не ставай смешен. Никой няма да ти повярва.

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Ти да видиш!":

    Ама нито е същата цена, нито е същият кеф. Не ставай смешен.
  • 34 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Ти да видиш!":

    Търся си автомобил за 6000 лв. Какво ще ми предложиш като електрическа кола за тези пари?

    Коментиран от #35

  • 35 Нямаш голям избор

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Може да избереш само между Макларън и ferrari. За електричка няма да ти стигнат парите. Те са скъпи.
  • 36 Жоро

    0 0 Отговор
    Според мен това не е просто опит за чупене на рекорд. Тук е намесена много наука. С този експеримент ще станат известни на практика много неща свързани с аеродинамика, физика, химия и още много неизвестни на практика твърдения. Замислете се само от какъв материал трябва да са гумите на това чудо.
  • 37 ивелин

    2 0 Отговор
    Къде мисли тоя идиот да отиде. ? Мисля,че има един единствен отговор - На оня свят. Лека му пръст. Един луд по-малко на тоя свят.