14 Април, 2021 18:27 14 333 41

Франция ще дава 2500 евро на всеки който върне стар автомобил и закупи ел. колело

  • велосипед-
  • франция-
  • колело-
  • автомобил

Страната се опитва да намали вредните емисии от двигателите с вътрешно горене

Според информация на Reuters, властите във Франция са на път да приемат нов закон, според който да се дава премия от 2500 евро на всеки собственик на автомобил с двигател с вътрешно горене, който реши да го предаде за скрап.

Тези пари ще бъдат изплащани с точно определена цел и тя е за закупуването на електрически велосипед. Докато някои държави стимулират електромобилите и покриват част от сумата за първоначалното им купуване то Франция действа по малко по-различен начин.

Властите имат за цел да намалят използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене, като това от своя страна не означава, че те задължително трябва да бъдат заменени с електрически такива. Благодарение на добре развита инфраструктура на страната, велосипедите също могат да са главно средство за придвижване, което освен вредните емисии, намалява и автомобилния трафик по пътищата.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    37 5 Отговор
    Имам две тройки пред блока дето не са в движение.Ще им ги дам.

    Коментиран от #25, #26, #27

  • 2 аттцрсе

    18 29 Отговор
    Че то хубавите електрически велосипеди са по над 10 000 лева. Къде е далаверата?

    Коментиран от #20

  • 3 хахахахаха

    28 2 Отговор
    А защо не ...електрически мотоциклет/скутер...примерно ?

    Коментиран от #36

  • 4 1111

    52 5 Отговор
    Ганьо веднага ще се сети, че когато купи таралясник за 1000лв, върне го, вземе 5000лв от държавата и купи колело за 5000 - ще го продаде за 3000лв. Така Ганьо веднага е 2000лв напред и щастието започва за него. Схема безкрайно.

    Коментиран от #12

  • 5 Братя Аргирови

    39 2 Отговор
    На централната улица в град Русе петдесет процента от магазините са с надпис дава се под наем и тотална разпродажба.

    Коментиран от #17

  • 6 Беновска пита

    8 2 Отговор
    Лицето беновска къде е?
  • 7 КОНТРА

    26 5 Отговор
    Още преди години ви казвах чи целта им е да на направят пешеходци и абонати на банките...
  • 8 Айдееее

    32 3 Отговор
    Тръгва износ на коли от България към Франция! Скоро у нас коли няма да има! 90 процента от парка е под тази цена, минаваме на колелета! Те между другото и ел. колелетата се движат по-бързо от една част от парка!

    Коментиран от #9

  • 9 Киро

    17 1 Отговор

    До коментар #8 от "Айдееее":

    Вече върви износ на части втора употреба към Германия. И това не е майтап.
  • 10 кооло

    13 1 Отговор
    Купуваш стара барака за 500, взимаш кооло, продаваш кооло, печелиш 2 иляди евра, караш си твойта стара барака
  • 11 природа

    15 1 Отговор
    Добре бе баце, ама като някой джигит те убие с това колело после как ще се радваш на тая природа която уж си опазил ?
  • 12 Инспектор Мадуро

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "1111":

    Ганьо по-скоро би бил някой, който е измислил подобна схема, мързи го да я пробва и хленчи през ден.
  • 13 Cyclist

    13 12 Отговор
    За Ганьо е срамно да се кара колело. "Карат колело прошляците които нямат пари и за кошник от 1000 лв." А пък и "дааа бе, че ти врътим педали - я бегай от тука." Цял свят, и то на къде-къде по-студени места кара колела (почти) целогодишно, тука наш проф. Ганьо е на мнение, че "то и без тфа в годината има 3 месеца които стават за колело." Таа, вие на Ганьо не обяснявайте колетии - просто "гроздето е кисело"...

    Коментиран от #14, #19, #22

  • 14 Хахахаха

    11 4 Отговор

    До коментар #13 от "Cyclist":

    Ганьо го е срам да кара колело! То е за бедняци! 😂😂
  • 15 Аврам

    21 2 Отговор
    Какво му е на обикновеното колело , че измислиха ел. ? А да чакай на Запад ги мързи даже да дишат.

    Коментиран от #16, #32

  • 16 Моше

    12 4 Отговор

    До коментар #15 от "Аврам":

    Мързела е естествена черта на всички живи организми. Инстинктивен е. Ти защо имаш пералня у вас? Защото предпочиташ да не търкаш на ръка дреха по дреха и чорап по чорап 3 часа, а да използваш времето и усилията си за друго. Така и с колелото - когато е за спорт, има педали. Когато е за удобен транспорт до работа или до магазина, не виждам защо да не се ползва и мотор.
  • 17 Догодина НЯМА ДА СЕ ДАВАТ ПОД НАЕМ

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Братя Аргирови":

    А ЩЕ СЕ ПРОДАВАТ. И НАКРАЯ ПИДАРЯВАТ КЪТ ДИГНАТ ДАНЬЦИТЕ....
  • 18 Българин

    2 2 Отговор
    Охххх Франция много е закъснял България отдавна е така връщаш таратайката ити дават три каручки даже с магаре или кон
  • 19 1............

    9 6 Отговор

    До коментар #13 от "Cyclist":

    Като спра на паркинга, 90% от автомобилите паркирани са по-евтини от е , колелото ми....Тъжна картина...
  • 20 Читател

    3 6 Отговор

    До коментар #2 от "аттцрсе":

    Далаверата е ясно обяснена в статията - да се намали ползването на автомобилите. Но това е възможно при съществуваща добре изградена градска пътна инфраструктура. Далаверата е за всички - да дишат по-малко замърсен въздух.
  • 21 незнайко

    13 1 Отговор
    Затова ли надуват цените на електровелосипедите ??? 4870 лева за велосипед с 250 вата двигател направо е смешно !!! Това се продава в ЕЛМОТИВ . 560 лева 2000 вата двигател в каплата ,батерия за 400 лева и стария велосипед става УБИЕЦ !!!

    Коментиран от #35

  • 22 Ganio s Golfo

    20 6 Отговор

    До коментар #13 от "Cyclist":

    Знаеш ли кога точно ще си сменя колата за колело? Цял живот бачкам, за да си купя кола! С колело в града добре, ама като трябва да излезеш от града кво правим? Ше въртя аз 2 дена педалите да стигна до морето ли? Седмичния пазар дето го правя в почивните си дни с колелото ли да го пренеса? Или да ползвам смръдливия градски? Ми ако близък закъса със здравето? Линейка да чакам 2 часа (случвало се и по 3 да я чакаме) или да го мятам на колелото и да го карам в болница? Я се стегнете!

    Коментиран от #23

  • 23 Бибитко

    10 3 Отговор

    До коментар #22 от "Ganio s Golfo":

    Прочетох коментарите и се убедих,че всички които обиждат българина на "ганьо"са,всъщност най-големите "ганьовци". И не знам какво правят в "ганьовския"сайт?! Ти много точно си им дал правдоподобно обяснение на положението си,но мислиш ли,че имат сиво достатъчно гънки в онова нещо на раменете,за да осмислят и разберат написаното от теб?! Точно заради такива недоразумения сме в това положение ( имам предвид "Cyclist",дето нещо е пелтечил),та такива олигофрени си мислят,че за много българи автомобилът е лукс. Обаче аз казвам да си за връх глобалното мнение....някъде...нали И че за много българи автомобилът е НЕОБХОДИМОСТ,защото без него не могат и да ходят на работа някои!
  • 24 Тарзан

    12 1 Отговор
    Проблемът е, че живеем в корумпирана и хаотична държава, която първо те принуждава да имаш автомобил (както са посочили някои) недай си Боже ти и семейството ти закъсате със здравето. Защото ако чакаш на линейки и бързи помощи, попа ще дойде по-бързо да те опее. Второ, няма никаква инфраструктура за колоездене - велоалеите са жалко аматьорско изпълнение, на всичкото отгоре в 80% от активната градска площ няма такива, а там където има са си направо опасни недоразумения. Опасни и за велосипедистите, и за пешеходците, и за шофьорите - просто чака да стане инцидент. И трето, културата ни е такава, че масата от велосипедистите карат абсолютно непредвидимо и не се съобразяват с пътната обстановка (някои даже и не познават правилника за движение с оправданието, че не са МПС), шофьорите не зачитат велосипедиста като участник в движението и си мислят, че той няма права, а пешеходците ходят със заврян нос в телефоните и валяк да ги прегази, няма да го видят.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Тю флек

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    хората ти говорят,за стари коли,не "две тройки кебапчета" подарени ти от Бабиян...чиниьо миячо.
  • 27 Смешник

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    кой Че те остави у софето с две не движести се бараки пред мазето в което живееш,за сто лева наем???
  • 28 Пляс педалите

    1 1 Отговор
    Ще карам само по инерция🎃🎃🎃🎃🎃
  • 29 Julio

    14 3 Отговор
    Велосипеда (вкл. електрическият) НЕ Е транспорт. Той е спорт и забавление. Независимо какво ви облъчват зелените клошари...
  • 30 abv

    3 0 Отговор
    Я французите раздавали пари. Брей ...
  • 31 RB1494

    0 2 Отговор
    То ще ми излезе по евтино,да си направя хардтейла с батерия отколкото да дам 5 хилядарки за Ел байк.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Педално Средство Бургас

    1 0 Отговор
    Модераторчо,ко неприлично видя в коментара,че ми го махна.Има хора тук дет не знаят,че Ел байка не е на принципа на градския скутер.
  • 34 Нямам срам

    2 0 Отговор
    Аз искам с совалката на Мъск да ходя на работа ама питали ме някои
  • 35 333

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "незнайко":

    Жена ми си купи електрическо колело за 1300лв. Да, 250W е, ама в час пик се прибира по-бързо от работа, отколкото с кола и вместо да виси по светофарите си върти педалите в Борисовата. Работи в централната зона, където няма как да паркира, и няма възможност да ползва кола всеки ден. Когато е хубаво времето не пречи да си кара мотора, но каза, че се чувства по-добре и д-то и се стегна, откакто ползва колело да ходи на работа. Колелото е Xiaomi himo Z20, не е лошо. Сгъваемо като балканче е но дори и без електромотора върви леко като голямото и колело, и влиза без проблем в багажника на колата.
    При две коли и два мотора в къщи, кара колело най-често през по-голяма част от годината до работа.

    Коментиран от #38

  • 36 Николай

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "хахахахаха":

    А защо трябва да електрически, обикновен не върши ли същата работа. Или ел. тротинетка.

    Коментиран от #39

  • 37 Пакман

    3 1 Отговор
    Връщаш старо Бугати Вейрън и взимаш баланче с динамо.Оферта си е кво
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 333

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Николай":

    Електрическото помага, движиш се с прилично темпо без да въртиш много. Даже може хич да не въртиш. И няма да ходиш потен на работа.

    Коментиран от #40

  • 40 ВВВВВ

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "333":

    A зимата?
  • 41 гучи марка

    0 0 Отговор
    Е колко е тя зимата бе брат, мяташ шушляка отгоре и пъцъркаш на педали за не изстиваш.