Отговор на този въпрос ни дава анализ на анонимизирани данни от клиенти на най-продавания хибриден автомобил в Европа Kuga Plug-In Hybrid, показва, че изминатото от тях средно годишно разстояние е малко над 10 000 км. Въз основа на хомологираните данни за общите емисии по WLTP, Kuga Plug-In Hybrid отделя приблизително 1 110 кг по-малко CO2 в сравнение с емисиите на аналогичен модел с ДВГ - в случая Kuga 1.5 EcoBoost за същото разстояние.
Данните също така показват, че шофьорите на Plug-In Hybrid автомобили предпочитат да поддържат батерията на автомобила си 100% заредена, като почти половината зареждания се случват през нощта. Популярни са и кратките, от един до два часа, зареждания през деня. Ford очаква тази честотата на зареждане от страна на PHEV-шофьорите да се увеличи още с разширяването на зарядните инфраструктури в Европа.
Още нещо любопитно от статистиката е, че за всеки 100 дни шофиране има 71 зареждания, което показва, че клиентите зареждат по-често в дните, в които използват своята Kuga. В допълнение, средното зареждане при включване е 30%, което предполага, че клиентите рядко шофират до пълно изтощение на батерията, а поскоро я поддържат в пълен заряд, за да увеличат до максимум електрическото шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българина
Коментиран от #2, #3, #6, #15
09:54 03.02.2022
2 Yer
До коментар #1 от "Българина":
А сега си представи, че едното го правиш у дома, а за другото трябва да отидеш специално до бензиностанция.Коментиран от #7, #21
10:03 03.02.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 yrtgfrd
Изобщо поредния буламач, който би трябвало да мине за "информативна статия" с нахвърляни някакви имена и числа за цвят и реклама.
10:16 03.02.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 ТиЯвно
До коментар #2 от "Yer":
Ти явно не живееш в панелка и не пускаш от 7мия етаж кабел за да си заредиш колата, айде стига глупости говорили. Зареждал си го бил вкъщи, ама видиш ли той така или иначе живее на открито и има бензиностанция )11:02 03.02.2022
8 ТеЕнергиино
До коментар #6 от "Gucci x Balenciaga":
Те немците и от Африка носят енергия, после рекламираха че измислили тирове с пантографи (разбирай тролей) ... сега и това с магистралите: имат пари защото много по-бедни държави им се връзват на акъла и им плащат за тези технологии на немците. Иначе ти се разходи в Германия в региони където 1/2 от регионите са целогодишно 10-15 градуса: какво слънце ги гони не знам. Лятото е 7 дни на 50% от територията им, явно искат да си карат само 7 дни в годината автомобилите и на това да му викат успех. Цялата криза в Европа е създаде сега Германия, тя се отказва от АЕЦ-ите и компенсира като изкупува енергии на други, съответно се получи лавинен модел и всички влязоха в кризата. Само дето Германия иска да стане тя вносител и дистрибутор на газ, така че се възползва сега от това което създаде и продават с огромни надценки газ-а. И пак бедните плащат сметката на "умна" Германия, нещо като световните войни - те заграбват, ние обявяваме война на САЩ.... трябва и акъл, не само слугинаж.Коментиран от #9, #16
11:08 03.02.2022
9 Gucci x Balenciaga
До коментар #8 от "ТеЕнергиино":
За много неща си прав ,не ме разбра когато се движиш по тези магистрали колата автоматично ще се зарежда по пътя .Както градинските лампи вечер светят не ги зареждаш със ток.Имаме такова пано на покрива доволни сме плащаш доста по малко пари.Другият проблем е че ще плащаш пари като в Европа не само винетка за годината нали така беше не мисля че нещо се е променило и дупките сигурно са по големи11:24 03.02.2022
10 pofmkelsd
До коментар #6 от "Gucci x Balenciaga":
Е, едни французи пробваха с фотоволтаична пътна настилка и учудващо за тях, но само за тях, експериментът бързо приключи като неуспешен. Но едни милиони пари бяха похарчени, демек нашата БАН дори и такова "усвояване на средства" не са изобретили. Можем да се обсаложим как ще приключи и този проект за безкрайни навеси върху магистралите на Европа.Но нищо, де, мечтите са безплатни, пък и щом има пари за усвояване...
Коментиран от #12
11:26 03.02.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Gucci x Balenciaga
До коментар #10 от "pofmkelsd":
Интригата е друга на този етап Германия е първенец в тази област ,малко ги хвана яд че Франция не е първа и се мисли по друг проект. От три месеца започнаха да слагат при нас и други съоръжения по покривите който има такова пано работи заедно със една друга джаджа точно като градинските лампички само че много по голямо и не харчиш електричество няма да плащаш на енергото , колко е практично не знам трета къща по улицата си сложиха след няколко месеца ще питам и ако има изгода слагаме и ние и колко струва на месец12:10 03.02.2022
13 Павел Пенев
Коментиран от #20
12:25 03.02.2022
14 svsvs
за късмет и моя дневен пробег през седмицата е до 30 км, така че си зареждам на нощтна тарифа от обикновен контакт и си бръмча само на евтин ток. не зареждам на бързи зарядни защото няма смисъл. а на турбо бензин си карам по магистралата през уикендите да не ми ръждяса двигателя. бонус - подгряване на колата с приложение докато е включена в контакта сутринта. ако някой има възможност - силно препоръчвам.
13:23 03.02.2022
15 Поредния инженер?
До коментар #1 от "Българина":
Как пък го измисли 50 лв на зареждане през ден и то на плъгин хибрид?Хайде да ти покажа като всички останали твои колеги тук, дето се измислят перпетуум мобиле, че ford kuga има батерия 14,4 киловатчаса и може да измине с тях само 50 км.
Сещаш ли се по колко начина трябва да ти стане ясно че няма как да заредиш за 50 лв?
Първото за което трябва да ти светне лампата е, че дори пълното зареждане на 14,4 киловатчаса за 50 лв означава по 3,50 лв за киловатчас. Ти изкара киловатчас по-скъп от литър бензин?
Реалната цена, ти е 14 стотинки нощна и 25 стотинки дневна тарифа. Тоест пълното зареждане ще струва от 2,20 до 3,60 лв.
Другата ти грешка, е че 71 зареждания на 10 дни не са през ден, а по-скоро две зареждания на три дни.
Това са 260 зареждания на година и десет хиляди километра пробег, което означава по 38 км пробег за всяко зареждане. Тоест не всеки път пълнят батерията до горе и плащат по-малко от сметнатото горе.
13:51 03.02.2022
16 Баварец
До коментар #8 от "ТеЕнергиино":
Много е весело, като видиш необразован човек, как се зъби с простотията си! Енергията от слънцето идва от слънчевата радиация, аланкоолу!?! Не от лято и зима!Коментиран от #17
18:17 03.02.2022
17 Остави го
До коментар #16 от "Баварец":
Дори да му обясниш, че в момента е зима, но въпреки това 49% от произведената енергия в Германия е от възобновяеми източници и само 44 от изкопаеми горива.Как да му обясниш, че Германия е един от най-големите нетни износители на електроенергия в света и само тази година е изнесла 650 гигаватчаса електрическа енергия, а е внесла само 150?
Нито ще те разбере какво му говориш, нито ще ти повярва. Той си мисли че Германия не е останала без ток само защото внася от Франция, въпреки че е внесла само 50 гигаватчаса от Франция и то когато цените са били по-ниски, а не защото не могат да си ги произведат и сами.
Коментиран от #18
19:52 03.02.2022
18 Гост
До коментар #17 от "Остави го":
И САЩ са първенци по износ на петрол, ама за тях няма и чакат на опашки.22:02 03.02.2022
19 3728
15:16 04.02.2022
20 един там
До коментар #13 от "Павел Пенев":
Не зная дали тези автомобили са токсичен отпадък, но ти, че си биологичен такъв е повече от видно. Ако искаш да докажеш, че не си такъв ми кажи на кой точно хибрид батерията струва 20 000 евро, че май няма такъв на пазара? Също така ми кажи в коя точно държава тока е по-скъп от горивата. Много ми е интересно да науча коя е тя? Ако не отговориш на въпросите значи съм бил прав и си биологичен отпадък!Коментиран от #24
20:24 04.02.2022
21 Емил
До коментар #2 от "Yer":
Глупости само глупости за един месец всеки ден зареждане през ноща 32 лв.само лаладжии.20:57 04.02.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 hghbnn
07:46 05.02.2022
24 Внв
До коментар #20 от "един там":
В момента в България битовия ток е приблизително на цената на горивата, а промишления е по-скъп.07:27 06.02.2022
25 kieran_tierney
10:56 06.02.2022