Роботите не са новост в автомобилното производство и се използват от години от голяма част от производителите на коли, но сега Toyota изпробва нов вид машини, които да подобрят значително процеса по направата на автомобил. Заедно със Symbio Robotics, японската компания ще започне да използва нов вид роботи, които разчитат на изкуствен интелект и ще могат да изучават нещата, които вършат и да се адаптират към тях по време на работа.
Заедно със софтуера SymbioDSC, роботите могат да научават движенията, които извършват и по този начин да съкратят времето на производство. За разлика от стандартните роботизирани машини, които работят по даден софтуер и извършват предварително зададени функции, новите роботи ще могат да запомнят работата, която са свършили и активно да я прилагат към следващата, която им бъде зададена.
Подобно подобрение, но във фабриката на Ford е отбелязало понижение на времето за пълно сглобяване на автомобили с 15%. Американската компания започна тестването на технологията през изминалата година, а освен съкратеното време, роботите могат да съкратят и някои разходи за производителя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 6A13TT
17:59 10.02.2022
2 Патето Яки
18:27 10.02.2022
3 Една мисъл от гуруто
Вместо да се опитва да оптимизира действията на стотиците роботи, които заваряват стотиците парчета ламарина за да направят от тях шасито на автомобила, Тесла направо премахна всичките преси за щамповане и щанцоване на ламарините за шасито. Премахна и роботите за заваряването на тези ламарини и на мястото на този цех в който има стотици роботи и хиляди работници, постави само две машини за отливане на цялото шаси от две алуминиеви части, съединени с батерията.
Ето така се прави революционна промяна в производството, а не с 15% подобряване на вече съществуващите технологии.
Неслучайно стогодишните са се притеснили, че на тях им отнема 30 часа за сглобяване на автомобил, за който на Тесла им отнема само 10 часа.
Неслучайно Тесла е единствената, която печели от производство на електромобили. И то не просто има печалба, а маржа на печалбата е един от най-големите в цялата автомобилна индустрия, дори без да се отчита печалбата от продажба на зелени сертификати.
А Toyota не произвежда електромобили, защото нямало печалба от тях.
19:14 10.02.2022