Last news in Fakti

6 Март, 2022 11:30 10 655 69

Мъск: „Можехме да направим Tesla с 1000км пробег още преди 1 година“

  • tesla-
  • model s-
  • lucid air

Милиардерът сподели, че това би „влошило крайния продукт“

Мъск: „Можехме да направим Tesla с 1000км пробег още преди 1 година“ - 1

Изпълнителният директор на Tesla – Илон Мъск отговори на няколко въпроса свързани с пробега на електрическите автомобили и противопоставянето им с един от главните опоненти – Lucid Air. Милиардерът изказа мнението си заяви, може ли Tesla да предложи пробег от 1000 километра с едно зареждане.

Мъск: „Можехме да направим Tesla с 1000км пробег още преди 1 година“

Едно от главните преимущества на Lucid Air е именно пробегът, който достига близо 1000 километра с едно зареждане, според американския стандарт за измерване. Първите няколко клиентски автомобила от марката вече са доставени и собствениците им се радват, но въпреки това от Tesla заявяват, че Tesla ще бъде първата компания, която ще започне серийно производство на автомобил с подобен пробег.

Мъск: „Можехме да направим Tesla с 1000км пробег още преди 1 година“

Мъск дори заяви, че от Tesla са можели да направят такъв автомобил още преди една година, но това е щяло да „влоши крайния продукт“. За постигането на такъв пробег е нужна батерия с по-голям капацитет, която ще е по-тежка, по-голяма на размери и по-скъпа. Освен това пробег от такъв тип е ненужен всекидневно смятат от Tesla.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 38 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    31 12 Отговор
    Да бе , зависи от измерването . Ако е само по нанадолнище и с попътен вятър ......
  • 2 факт

    23 27 Отговор
    Високите цени на петрола ще засилят рязко електрификацията.Вече има огромен избор на електроавтомобили.Руснаците и арабите се самоликвидират.

    Коментиран от #24

  • 3 Пробега

    29 15 Отговор
    е основно качество на ел колата бе Илънчо.

    Коментиран от #5, #16

  • 4 Луч

    24 13 Отговор
    Германия пуска пак АЕЦ.Ток ще има.Пари за елда и картошки обаче не.

    Коментиран от #69

  • 5 Той знае

    32 7 Отговор

    До коментар #3 от "Пробега":

    Все пак той е първия с тези коли. Но не е нужно с пробег от хиляда километра, защото никой не кара толкова без почивка. Важното е 500-600 километра пробег или достатъчно бързи зарядни, за дългите пътувания. Това е и от статистиката на много собственици не ел. коли! Не е нужно повече от 500-600 километра пробег, но да има достатъчно зарядни с доста бързо зареждане! 15-30 минути и продължаваш. Това е важното.

    Коментиран от #6, #8, #31, #36

  • 6 Ти нали знаеш

    14 6 Отговор

    До коментар #5 от "Той знае":

    как ще ти счупят главата на зарядната станция, единственият вариант на нормална цена е у дома.

    Коментиран от #9, #11, #12, #13

  • 7 Здрасти

    11 6 Отговор
    Сигурно може ама с генератор в ремаркето отзад.
  • 8 Така е!

    20 9 Отговор

    До коментар #5 от "Той знае":

    Сега ще ти наскачат разни киборги, които карат без да спират по 1200 км докато им свърши резервоара, а след това зареждат следващия за пет минути, но дори нямат време да отидат до тоалетна за още три минути, така или иначе са спряли на бензиностанцията и пикаят в бутилки през целия път пият кафе от термос, напълни ли се една чанта с баници от предния ден и пушат в автомобилите си през целия път, който кой знае за къде е с тези три, четири, пет хиляди километра без спиране.

    Нормалните хора спират на поне три-четири часа веднъж, за да се разтъпчат, да хапнат, да пият кафе да изпушат цигара и да отидат до тоалетна, дори да нямат нужда от зареждане. Ако сред пътниците има жени и деца, дори два три часа са много време между спиранията.
  • 9 Ти да видиш!

    12 10 Отговор

    До коментар #6 от "Ти нали знаеш":

    А ти колко пъти в годината минаваш повече от 600 км дневно, за да ти се налага да заредиш на бърза зарядна станция, на която в най-лошия случай ти излиза на цената на зареждането на бензин?

    Коментиран от #28

  • 10 Мъск

    10 5 Отговор
    Направихме и Тесла с голям пробег, ама в Космоса
  • 11 Защо да зареждаш

    12 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ти нали знаеш":

    Ето ти най-коментирания маршрут в България. Най-далечното пътуване на българина е от София до морето. Както виждаш в клипа, след 20 километра градско в София може ли да стигнеш до Слънчев бряг със 130 км в час по магистралата и накрая да ти останат още километри пробег преди да се наложи да заредиш.
  • 12 Защо да зареждаш

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Ти нали знаеш":

    Ето ти най-коментирания маршрут в България. Най-далечното пътуване на българина е от София до морето. Както виждаш в клипа, след 20 километра градско в София може ли да стигнеш до Слънчев бряг със 130 км в час по магистралата и накрая да ти останат още километри пробег преди да се наложи да заредиш.

    ПП

    Не смятам за нормално да блокирате айпита на мобилната мрежа на VIVACOM, само защото някой е писал глупости от телефона си. По този начин блокирате и други потребители, на което след това е дадено това IP и няма нищо общо с наказания, на който са му дали друго IP при следващо влизане и продължава да си пише .

  • 13 гост

    12 11 Отговор

    До коментар #6 от "Ти нали знаеш":

    На коя точно зарядна ще ти счупят главата ??? Щото всеки собственик на Тесла срещу 3500 долара може да закупи пакет "доживотно (за автомобила) безплатно зареждане на над 25 000 зарядни !! За миналата година , за тази към 30 000 и т.н. всяка година !!! Понеже сте зле със сметките петролопитеците да обясня , 3500 долара са ток за около 60-70 000 км по цените на станциите на "стогодишните" , оттам нататък си на нула !!

    Коментиран от #15

  • 14 тая цру тесла

    9 10 Отговор
    требва да се забрани! пълен бойкот на американските шитове!
  • 15 защо тровите света

    7 9 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    с батериите си
  • 16 гост

    9 9 Отговор

    До коментар #3 от "Пробега":

    Дали ?? Що тогава Тесла продаде миналата година към милион , а "великия" Лусид има няма 1000 ?? Тоест Тесла продава на ДЕН 3 пъти повече от него на година !! Пък ти си плещи по опорки , ама файда йок !!
  • 17 Бизнесмен

    11 7 Отговор
    Може ли да ви попитам всичкознайци български, кой от вас реално употребява електомобил и кой модерен малйдхибрид дизел? Или всичкото ви мнение е базирано на фейк отзиви в тубата?! Понеже Бай Ганьо е тотален бедняк, а и няма зарядни за ток в страната, се наложи да избера 740Ld Xdrive Mild Hybrid. Вие ди кудкудякайте тук. Времето си минава, а с преатоя ви в такива сайтове и възможностите да си закупите истински автомобил последно поколение!

    Коментиран от #20

  • 18 TRIF

    7 6 Отговор
    Идеята е да се дозарежда по-често без да се изчаква пълно раздеждане на батерията. На практика ако пътувате от София до Несебър без да дозареждате TESLA е възможно. Но е препоръчително да направите 1-2 дозарежданета за 10-15мин. Толкова е средно времето да посетите тоалетна или да се подкрепите в крайпътна бензиностанция ако пътувате с автомобил с ДВГ. За това време TESLA може да се дозареди за още 60 - 80 км пробег. Такъв режим на употреба е в основата на проekтирането на TESLA.
  • 19 Кой трови децата

    12 8 Отговор
    Повечето детски градини и училища се намират покрай натоварени улици и кръстовища.

    Ще ми обясниш ли каква ще е вредата за децата, ако вместо автомобили с ауспуси, там се движат автомобили с батерии? По какъв начин тези батерии ще навредят на децата?

    Смяташ ли че това което излиза от ауспусите, дори когато автомобилите стоят на едно място на светофара до детската градина, е много полезно за децата? Не знам за тебе, но аз смятам че батериите са много по-малко вредни от автомобилите с ДВГ.

    Както виждаш тези батерии се произвеждат във вододайната зона на столицата на държавата която най-строго прилага екологичните норми. Ако имаше такива вреди, каквито твърдиш, Германия нямаше да позволи нито производството нито рециклирането да литиево-йонни батерии не само във вододайната зона на столицата си, но и въобще в държавата.

    Коментиран от #29

  • 20 Блажени са верующите

    8 8 Отговор

    До коментар #17 от "Бизнесмен":

    Поне не се излагай. Мнението ти е застинало във времето отпреди 10 години. Иначе щеше да знаеш, че хибридите са пълна глупост, защото плащаш двете системи, но с парите си купуваш ядове.

    Щеше да знаеш че България вече е осеяна с зарядни станции, някои от които с 200 киловата мощност, което ти позволява зареждането на стотина километра за пет минути.
  • 21 Име

    8 5 Отговор
    Можехме, но не успяхме с моженето. Тесла да си видят сглобката на автомобилите, и тогава да говорят,че са можели. На мен по сглобката ми напомнят на руски автомобили.
  • 22 Пробег

    5 4 Отговор
    За мен основното е времето на зареждане, а не толкова какъв е пробега.
  • 23 Историята

    5 8 Отговор
    В Ю- туба вече има достатачно клипове на българи, закупили и докарали на собствен ход теслите си от Германия, който иска може да се информира! А патуването им до България, нито е кошмарно, нито дремат по- 5-6 часа на заря. станции.
  • 24 Два факта

    9 9 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    Високата цена на тока ще накара много собственици на Тесли да минат на ДВГ. Виж колко струва зареждането на зарядна станция.

    Коментиран от #25

  • 25 Колко струва твоето зареждане

    7 5 Отговор

    До коментар #24 от "Два факта":

    От клипа в коментар 12 може да видиш че Тесла изминава 420 км - 20 км градско в София плюс 360 километра със 130 км в час по магистралата до Бургас и пътуване до Слънчев бряг

    Ако е заредила на "скъпия" нощен ток, това ще и струва 9,50лв. На най-скъпата тарифа за зареждане с 200 киловата мощност, това е двайсетина минути зареждане и при тарифата от 69 стотинки за киловатчас, струва 47 лв.

    Тоест отиване и връщане, ще струва 56 лв за 840 км. За тази сума към момента можеш да си купиш 20 литра гориво и ако караш най-скромната градска икономична количка, която пожелателно гори 5 на сто, тези 20 литра няма да и стигнат за да стигне само в едната посока. Ще ми обясниш ли логиката някой който вече притежава Тесла, да се върне на ДВГ заради скъпия ток и евтиното гориво по бензиностанциите което ще поевтинява с всеки изминал ден и скоро се чака да стигне 5 лв за литър още преди да почне войната?

    Коментиран от #30

  • 26 И Аз МОЖЕХ ДА СПИНКАМ

    5 1 Отговор
    С ДЖЕНИФЪР ЛОПЕС....
  • 27 Гост

    4 0 Отговор
    Можели,ама не искали!!!
  • 28 Дизела

    8 3 Отговор

    До коментар #9 от "Ти да видиш!":

    Хората от дребния и среден бизнес, транспортни фирми, спедиторски фирми правят над 600 км. дневно всеки работен ден.Това са достатъчно много хора.

    Коментиран от #33

  • 29 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "Кой трови децата":

    Ти колко кутии цигари изпуши днес?Колко деца отрови?
  • 30 МОЛЯ НЕ ПОДВЕЖДАЙТЕ ЧИТАТЕЛИТЕ

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Колко струва твоето зареждане":

    ВИЙ НЕ КАЗВАТЕ КООООЛКО БЪРЗИ ПРЕЗАРЯДА ИЗДЪРЖА БАТЕРИЯТА И КООООООЛКО СТРУВА ПОДМЯНАТА И...........ХАХАХАААА..
  • 31 ПОинтередувай се ЗАЩО ЛЕКСУС

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Той знае":

    ЛЕКСУС не ползват бързи зарядни и защо САААААМО ЛЕКСУС ДАВАТ ДЕСЕТ ГОДИШНА ПЪЪЪЪЛНА ГАРАНЦИЯ НА БАТЕРИИТЕ СЕ БЕЗ ОГРАНИЧЕНИЕ НА ПРОБЕГА...НЯМА МЪСК НЯМА ЖЪСК....
  • 32 Turbo

    6 0 Отговор
    Тесла и сега може да мине 1000 км пробег с едно зареждане,но с 40 км/час хахахаха

    Коментиран от #34

  • 33 И за бизнеса е помислено

    2 6 Отговор

    До коментар #28 от "Дизела":

    Нали малко по-рано ти сметнах, че дори при сегашните високи цени на тока, 820 километра се изминават за 56лв ток и 20-30 минути зареждане на пътя, като отиване и връщане от София до Слънчев бряг отнема седем часа и половина с включени четири почивки за кафе и цигара през които можеш да заредиш.

    Хайде Сега сметни при твоето шофиране с 80 км в час средна скорост по магистралата, колко часа ще ти отнеме този маршрут? А колко ще ти струва изминаването на тези 820 км?

    По мои сметки, тази Тесла ще ти спести над три часа от работното време и над 50 лв като пари.

    А за пикапа са предвидени 800 км пробег с едно зареждане, тоест ще можеш да идеш и да се върнеш със зареждането от къщи и този маршрут ще ти струва 20 лв.

    Коментиран от #38

  • 34 Ти пък какво се оплакваш

    2 5 Отговор

    До коментар #32 от "Turbo":

    Нали по принцип така си караш и изкарваш един литър по-малко разход отколкото ти дават по книжка. Тоест ако вземеш тази Тесла с 600 км пробег, като нищо без да променяш на медиците си ще изминеш поне 800 км с едно зареждане.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Заз

    5 2 Отговор
    Преди години се говореше за тойота че пуска батерия за телефон - веднъж се зарежда и работи до 1 година без зареждане а след това нова която не е и скъпа но от елита изглежда са забранили да я пуснат масово защото няма кой да купува ток. Така е и в тесла но след като се разбра че Мъск е лице на ЦРУ то е ясно в какво ни убеждава.
  • 38 Turbo

    6 3 Отговор

    До коментар #33 от "И за бизнеса е помислено":

    За една нощ не може да заредиш напълно батерията на нощна тарифа.Ако пътуваш всеки ден на дълги разстояния, зареждането през нощта няма да ти стигне,ще дозареждаш на бързи зарядни станции.Цената за превоза ще е доста по висока.
    Въпрос на време е,кога ще ти писне да търсиш зарядни и да висиш за зареждане няколко пъти на ден,при ежедневно пътуване по работа.

    Коментиран от #40

  • 39 Дрън-дрън

    2 2 Отговор
    Нали попита каква партида да си пуснеш в гаража?

    При 11kW стандартно бордово зарядно на повечето електрички, батерията се зарежда напълно за нощна тарифа. Ето виж и токът който протича - 16А.

    А ако не ти стига, можеш да си поръчаш като опция 22kW зарядно и да зареждаш за 4 часа в домашни условия.

  • 40 Висене и скъп ток

    5 5 Отговор

    До коментар #38 от "Turbo":

    "Висенето" е веднъж на 2-3 часа по 10-15 минути.

    68 kWh се зареждат за по-малко от 30 минути на 150kW зарядни, а от София до Бургас вече има и 200kW зарядни, където зареждането става още по-бързо. Не е нужно тези 30 минути да са наведнъж. Спокойно можеш да спреш веднъж на отиване и веднъж на връщане за по 15 минути, а ако добавиш и една почивка в крайната дестинация, остават 3 почивки по 10 минути за 8 часа шофиране.

    Ти с 80км средна скорост по магистралата ще пътуваш над 10 часа без почивка. Ще пътуваш 3 часа повече и ще платиш поне 60лв повече.

    Това са 15 часа и 300лв повече на седмица.

    780 часа повече годишно и 15 600лв повече

    За 10 години, като дойде време за новия ти автомобил, ще си изхарчил 156 хиляди лева повече за гориво и ще си прекарал 7 800 часа повече на волана, за да пестиш гориво.

    И говориш за "висене" по зарядни и скъп ток?

    Работил си по 1000 пълни работни дни през тези 10 години, за да изгубиш 156 бона - Тесла и половина и си ги прекарал в баничарка, но се гордееш с постиженията си. ЕВАЛА БРАТ!

    Коментиран от #42, #44, #47, #51

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Висене и скъп ток":

    Майстор си в стъкмистиката БРАТ хахахаха при разрешена скорост 140 км/ч на магистрала, средната скорост е 90-100 км/ч.Има участъци с ограничения 50км/ч на затворените за ремонт тунели и мостове на Хемус. Заради лоша настилка има места с ограничения от 70 км/ч.Има участъци без акт 16 и там ограничението е 90 км/ч.Нулирай си компютъра, засечи средната скорост и ще видиш резултата.
    Зарядните с 250 квт мощност са в бъдеще време.
  • 43 Гочето

    3 1 Отговор
    Който има възможност да си кара теслата,аз ще си карам дизеловата баничарка.
  • 44 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Висене и скъп ток":

    Един час не ти мърда на зарядна станция и то само ако намериш свободна колонка.Ако няма свободна ще чакаш повече.Зарядна станция 200 квт в България още няма.Зависи и електромобила ти дали може да се зарежда с такава мощност.Носи си спален чувал да не настинеш.
  • 45 Стъкмяваш ти

    1 2 Отговор
    Теслата тръгва от Цариградско в София в 16:05 и влиза в Бургас в 19:15 минути, като твърди че е спирал два пъти за кафе и цигара, тоест шофирането е отнело точно 3 часа. Да предположим че лъже за спиранията и е пътувал 3:10 часа по магистралата за да измине 360 км.

    Каква е средната му скорост по твоята математика, защото твоята очевидно се разминава с тази която сме учили в училище защото сметките ти винаги излизат някакви различни, защото аз изкарвам 114 километра средна скорост за 3:10 и 120 километра в час средна скорост, ако наистина е спирал за десетина минути.

    Аз изминавам това разстояние за по-малко от три часа както и почти всеки, който познавам. Ти очевидно пак ли живееш в някаква паралелна реалност в която средната скорост по магистралата е 80 км в час и това същото разстояние се изминава за 4:30 часа, като караш по ограниченията.

    Даже не се усещаш как лъжеш, защото няма как да караш по ограниченията и в същото време никога да не си вдигал над 90 км в час по магистралата по лично твои думи, като само веднъж за проба си вдигал 150 км в час за няколко секунди, за да видиш колко вдига баничарката.

    И чети внимателно. Говоря за зарядни с мощност 150 кв, а не 250.

    Коментиран от #46

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Висене и скъп ток":

    Цитирам "вече има и 200 kw зарядни".Я си прочети какво си писал,тесльо.Повечето зарядни са 22квт и 50 квт.По мощните 120 квт са единични бройки.

    Коментиран от #49

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Кога ли си бил добре с цифрите

    1 2 Отговор

    До коментар #47 от "Turbo":

    Хайде цитирай къде съм говорил за 250 кв зарядно?

    Цитат от тебе:

    "Зарядните с 250 квт мощност са в бъдеще време."


    А аз съм казал :

    "68 kWh се зареждат за по-малко от 30 минути на 150kW зарядни, а от София до Бургас вече има и 200kW зарядни, където зареждането става още по-бързо."
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Къпан пор

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Висене и скъп ток":

    Къде ги видя тези зарядни,с мощност 150 и 200 kw?

    Коментиран от #53

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Нямало зарядни станции?

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "Къпан пор":

    Ако тръгнеш спешно от София и не си заредил, в два квартала на Младост имаш 120 киловати зарядни станции, плюс още една в манастирски ливади плюс зарядната на Тесла 250 кв.

    След 70 километра в Долно вършило имаш зарядна станция 100 киловата, а след още 30 км 200 киловатови колонки, в Големаново, пресни пресни на около месец.

    След още няколко километра до Царацово имаш 150кв зарядна станция

    Ако караш Tesla в Пловдив има supercharger 150 киловата, който скоро ще е отворен и за други марки.

    След това на Оризово още 150 киловатови колонки

    В Нова Загора имаш 150 киловатови зарядни, след 165км в Несебър пак имаш 120 киловата.



    След стотина километра вече си във Варна където пак имаш 120кв зарядни станции.

    А ако ще ходиш на юг, в Созопол също разполагаш със 120 киловата и в Приморско отново 120 киловата.

    Както виждаш не е като да няма новоизградени зарядни станции за по-малко от година и ще стават все повече и повече и все по-мощни. Първите бяха по 90 киловата и само за година вече започнаха да монтират 200 киловатови. Как ли ще е след още една година?

    Коментиран от #57, #60

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Дизела

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Нямало зарядни станции?":

    Ще обикаляш като цветарка по зарядните станции.

    Коментиран от #63

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Коко

    3 0 Отговор
    Много пара, не е за мен
  • 60 Къпан пор

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "Нямало зарядни станции?":

    Пак лъжеш,проверих няколко.Гелеменово 50 kw.Царацово 50 kw.Мързи ме да проверявам другите.

    Коментиран от #62, #64

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Нагъл лъжец с нов ник

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "Къпан пор":

    Цитирам ОПИСАНИЕ
    Зарядната станция може да зарежда до 3 електромобила едновременно с мощност до 75 кВт.

    Електромобили като Porsche Taycan и новият Hyundai IONIQ 5 могат да зареждат с мощност до 225 кВт, ако са единствена кола на станцията.

    За да заредиш, изтегли мобилното приложение на Fines Charging за или Android
  • 63 Това е специално за тебе

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "Дизела":

    Проверих и другата зарядна станция на Царацово -

    ОПИСАНИЕ
    Mултистандартната зарядна станция Terra 53 е конфигурируема с троен изход 50 kW.

    Бензиностанция EKO, АМ Тракия 122 км.

    Посока Бургас /може да се ползва и в посока София/

    БЕЗПЛАТНА!

    Тоест, един час зареждане в едната посока и един час в другата посока и можеш да стигнеш БЕЗПЛАТНО до морето ПО-БЪРЗО отколкото ти стигаш с баничарката за 100 лв.

    Това е грозната реалност. Безплатна нафта къде има?

    Коментиран от #65, #66

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Язе

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Това е специално за тебе":

    Безплатни ще са до време.На EVN в Пловдив,колко струва да си заредиш миксера?

    Коментиран от #67, #68

  • 66 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Това е специално за тебе":

    Безплатни са бавните АС зарядни на публични места и то промоционално първите месеци след като ги отворят.Бързите DC зарядни са на частни фирми и плащаш по 0,69 лв на кв + такса.Безплатен обяд няма.
  • 67 Изборът си е твой

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Язе":

    В Пловдив:
    От 1 февруари 2022 г. цената на услугата е 0,99 лв./kWh с ДДС. При престой повече от 15 минути след края на зареждането се начислява такса от 0,05 лв./минута с ДДС.

    Ще намерите нашите станции на следните локации:

    ул. Христо Г. Данов 37 (пред Централата на EVN)
    ул. Васил Левски 236 (пред ТЕЦ Север)
    бул. Княгиня Мария Луиза 3 (до Голямата базилика)

    Мощност на станцията: до 22 kW
    Зареждане: порт Тип 2 (22 kW) и интегриран кабел Тип 2 (22 kW)

    От друга страна, зарядните на Кауфланд са 50 киловата и са безплатни

    Зарядните по бензиностанции Еко също са 50 киловата и са безплатни.

    Освен това града е осеян с доста безплатни станции 22 киловата, а голяма част от платените са на Елдрайв, с мощност 22 и 50 киловата на цена 70 стотинки за киловатчас.

    Ама ти щом си си избрал да зареждаш на левче за киловат защото токът на EVN е по-мощен и по-икономичен и е по-качествен и няма да ти задръсти филтрите, никой не може да попречи на избора ти да зареждаш по-бавно, но за сметка на това по-скъпо.
  • 68 Безплатния обяд

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Язе":

    Цените на националните зарядни станции Елдрайв и Fines charging са 70 стотинки и могат да служат за база.

    Изхождайки от тази база, базовата цена на горивата е около 2,80

    Ако екстраполираме цените, е все едно да има бензиностанции на които горивото да е безплатно, на други да е 1,50лв/литър, а на бензиностанциите на EVN, да е 4 лв за литър.

    Ти на коя бензиностанция ще зареждаш в този случай? Ще стъпиш ли на бензиностанциите на EVN?

    И да не говорим, че всеки който има гараж или дори само паркомясто с контакт наблизо има и собствена бензиностанция, на която може да зарежда на цена 60 стотинки за литър.
  • 69 Цъфтичко

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Луч":

    Препоръчвам ти да не избързваш с екстаза, че може и да преживееш тежко разочарование.