Lucid Motors представи електрическия седан Air Grand Touring Performance, най-мощният в настоящата гама на марката. Иновацията всъщност ще заеме мястото на Air Dream Edition, но ще бъде с 10 хиляди долара по-скъпа. Пробегът на електрическия автомобил, оборудван с 21-цолови колела в цикъла на US EPA, е 446 мили или 719 километра. Ускорението до 60 мили в час (97 километра в час) отнема 2.6 секунди.
Електрическият силов тракт на Lucid Air Grand Touring Performance се състои от два електромотора и 900-волтова батерия с капацитет 113 киловатчаса. системната мощност е 1 065 конски сили. Между другото, Air Dream Edition имаше мощност от 1 126 сили и струваше по-малко - 169 хиляди долара срещу 179 хиляди за Air Grand Touring Performance.
Седанът поддържа зареждане при 350 киловата, а 21 минути връзка с мрежата ще дадат 483 километра допълнителен пробег. Продажбите на новите автомобили ще започнат през юни тази година. Междувременно версията Lucid Air, наречена Dream Edition Range , все още държи титлата на електрическия автомобил с най-дълъг пробег. Седан с 19-цолови колела може да измине 520 мили или 837 километра с едно зареждане - тоест 115 мили (185 км) повече от Tesla Model S Long Range.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мечта!
19:20 12.04.2022
2 Знайко
Коментиран от #4
19:20 12.04.2022
3 Гост
Коментиран от #7
19:48 12.04.2022
4 Е какво да пишем
До коментар #2 от "Знайко":
Това е поредният пирон в ковчега на ДВГ, а не на Тесла.Страхотен електромобил, който запълни нишата на луксозните автомобили. ЕQS беше поредното фиаско. Освен че е по-дълъг от Лусид Еър, отвътре е по-тесен. Лусид има огромен преден багажник, който е доста по-голям от този на Тесла, а EQS няма никакъв, въпреки, че е по-голям отвън и по-тесен отвътре.
Ако 100 годишните умишлено отблъскват клиентите от електричките, вече има нови компании, които ще им заемат пазарната ниша. И стават все повече.
00:46 13.04.2022
5 6A13TT
00:51 13.04.2022
6 Закон за запазване на енергията
А тези 1000 коня всъщност позволяват връщане на повечето енергия при спиране в батерията.
При по-бързо спиране дори 1000 коня са абсолютно недостатъчни за спиране чрез рекуперация. Живото доказателство е Tesla Plaid, която има 1000 коня, но те не смогват да спрат автомобила и при пет ускорения до 200 и няколко километра и рязко спиране в рамките на 30 секунди, спирачките прегряват. И то не защото спирачките са лоши, а заради елементарни физични закони.
Според същите тези закони, колкото по-мощни са двигателите, толкова по-ефективен е автомобила в сравнение с доста по ако се движат плътно един след друг по-маломощен автомобил със същото тегло, ако се движат един до друг. А от теглото на батерията зависи пробегът, а не мощността. Допълнителен капацитет се добавя за да се увеличат изминатите километри, а не за да се повиши максималната скорост или ускорението.
11:39 13.04.2022
7 Кон
До коментар #3 от "Гост":
Толкова коне са му необходими, защото вдига 380 км в час. Въпреки това е ежедневен семеен автомобил, който харчи по-малко от nissan leaf, който разполага със стотина и няколко коня.Ще дадеш ли пример на автомобил с ДВГ, който има подобни характеристики?
11:59 13.04.2022
8 Някой си
Като на моменти ДВГ-то е развивало малко над 1000 к.с. Има и други дори по брутални неща ама... минало бешело дет викат по - старите ора.Дайте път на младите на новите.
11:05 26.05.2022