Наскоро от Mercedes обявиха крайното си решение да се откажат от автомобилите с механична трансмисия през следващите години, като те напълно ще изчезнат от гамата на германския производител съвсем скоро. Основната причина за това е слабият интерес от страна на клиентите, който не покрива разходите на компанията. BMW от друга страна обяви, че ще се опита да запази „ръчката“ или поне докато може да направи това. В интервю пред Autocar, Фран ван Мийл заяви, че се радва за това, че половината от поръчките за М2 са за коли с механична трансмисия.
„От техническа гледна точна има много малко причини да я запазим. По-тежка е, по-бавна и получавате по-висок разход на гориво от алтернативата. Но клиентите и феновете са тези, които наистина обичат механичната трансмисия. Това им дава връзка с която да демонстрират, че те могат да овладеят звяра и именно това е целта. Ние искаме да я запазим.“, потвърди Мийл.
Към момента в гамата на BMW в Европа се предлагат няколко модела, които разчитат на механична трансмисия, но при почти всички, те са комбинирани с най-малките двигатели и се предлагат с ниско ниво на оборудване. Очаква се в бъдеще класическият скоростен лост и трите педала да бъдат предлагани само в М коли, какъвто е случаят с последното поколение М3/М4, както и новото М2, което очакваме да видим скоро. По план, новото М2 ще е последната кола от М дивизията, която няма да разчита на електрическа помощ в лицето на електромотор и хибридна система, което поражда някои въпроси относно бъдещето на механичната трансмисия и как BMW ще успее да комбинира двете неща.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 bmw фен
Коментиран от #2
11:32 25.06.2022
2 хммм
До коментар #1 от "bmw фен":
C220 CDI от 2005-та:Съединител, маховик, лагер = 2200лв.
За труда 300лв.
2500
Ремонт на автоматика - 1000-1500лв.
вСеки сам си преценя.
Коментиран от #4, #12
11:34 25.06.2022
3 Иво
12:04 25.06.2022
4 Конфуций
До коментар #2 от "хммм":
Едното е смяна, а другото е ремонт. Ако беше смяна на скоростна кутия - щеше да е много по-скъпоКоментиран от #5
12:31 25.06.2022
5 Капрала
До коментар #4 от "Конфуций":
Хах много добре им го каза13:12 25.06.2022
6 оня с коня
Коментиран от #9, #10, #13
18:50 25.06.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Случаен
До коментар #6 от "оня с коня":
Мислех си че нещо все пак разбираш, докато не прочетох че си изключвал от скорост "за да пестиш". От там нататък няма никакъв смисъл да ти четем глупостите.11:26 26.06.2022
10 Професионален шофьор
До коментар #6 от "оня с коня":
Пълен профан и аматьор! Толкова глупотевини на едно място не бях чел скоро!Коментиран от #11
12:19 26.06.2022
11 оня с коня
До коментар #10 от "Професионален шофьор":
За инфо Категорията ми е "С",а километрите ми САМО на заден ход сигурно са повече от твоите които изобщо си изминал.Въпреки това се смятам за "Файтонджия",но пък имам безпогрешно "Ухо" и като чуя някакви Нехарактерни Звуци от МПС-то,отивам в Сервиза ОВРЕМЕ и знам какво точно да ми се отремонтира.Колкото до възклицанието ти че подобни глупотевини на едно място не си чел...ами радвай се че изобщо можеш да четеш,щото има и Проф. Шофьори които доста се затрудняват при подобно "Упражнение":)Коментиран от #14
22:27 26.06.2022
12 джоджен
До коментар #2 от "хммм":
Не си много прав,автоматика ремонтираш,а колко качествено ще го направят е друг въпрос,а другото го сменяш с изцяло нови части,така че ако купиш нов автоматик ще видиш че цената ще е по 3-4 пъти на нагоре.Тук при нас,нямаме добри сервизи за ремонт на автоматик,далеч сме от запада.00:17 27.06.2022
13 Йо Несбьо
До коментар #6 от "оня с коня":
Основните принципи си ги споменал, но не си съвсем прав. Автоматичната скоростна кутия е по-тежка, защото изисква повече за управление и използване. Оттук повече сплави и метали в разни роботизирани кутии, да не говорим с двоен съединител, с 10 скорости и т.н.За разхода си прав, поне досега е така! И аз се стремя да карам по инерция повече.
Шофирам понякога автомати, научих се за 10 минути миналата година. Принципът на повечето е един и същ, пък и те уведомяват, ако оставиш колата на N, а си трябва Р. Почва да пищи при отваряне на вратата.
Като цяло всичко се усложнява, така че е логично в следващите 20 години ръчните скоростни кутии да изчезнат на Запад.
10:43 27.06.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 истина ти казвам
13:11 27.06.2022