2 54615

BMW ще запази механичната трансмисия, но с някои условия

Шефът на М дивизията говори открито за плановете на германците

BMW ще запази механичната трансмисия, но с някои условия - 1

Наскоро от Mercedes обявиха крайното си решение да се откажат от автомобилите с механична трансмисия през следващите години, като те напълно ще изчезнат от гамата на германския производител съвсем скоро. Основната причина за това е слабият интерес от страна на клиентите, който не покрива разходите на компанията. BMW от друга страна обяви, че ще се опита да запази „ръчката“ или поне докато може да направи това. В интервю пред Autocar, Фран ван Мийл заяви, че се радва за това, че половината от поръчките за М2 са за коли с механична трансмисия.

BMW ще запази механичната трансмисия, но с някои условия

„От техническа гледна точна има много малко причини да я запазим. По-тежка е, по-бавна и получавате по-висок разход на гориво от алтернативата. Но клиентите и феновете са тези, които наистина обичат механичната трансмисия. Това им дава връзка с която да демонстрират, че те могат да овладеят звяра и именно това е целта. Ние искаме да я запазим.“, потвърди Мийл.

BMW ще запази механичната трансмисия, но с някои условия

Към момента в гамата на BMW в Европа се предлагат няколко модела, които разчитат на механична трансмисия, но при почти всички, те са комбинирани с най-малките двигатели и се предлагат с ниско ниво на оборудване. Очаква се в бъдеще класическият скоростен лост и трите педала да бъдат предлагани само в М коли, какъвто е случаят с последното поколение М3/М4, както и новото М2, което очакваме да видим скоро. По план, новото М2 ще е последната кола от М дивизията, която няма да разчита на електрическа помощ в лицето на електромотор и хибридна система, което поражда някои въпроси относно бъдещето на механичната трансмисия и как BMW ще успее да комбинира двете неща.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 18 гласа.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 bmw фен

    31 4 Отговор
    То хубаво, ама откакто ги сложиха тия демпферни маховици, смяна на маховик и съединител излиза колкото цялостен ремонт на автоматика.

    Коментиран от #2

  • 2 хммм

    21 6 Отговор

    До коментар #1 от "bmw фен":

    C220 CDI от 2005-та:

    Съединител, маховик, лагер = 2200лв.
    За труда 300лв.

    2500

    Ремонт на автоматика - 1000-1500лв.

    вСеки сам си преценя.

    Коментиран от #4, #12

  • 3 Иво

    36 9 Отговор
    Ръчната кутия е за шофьори а автоматика за аматьори
  • 4 Конфуций

    26 1 Отговор

    До коментар #2 от "хммм":

    Едното е смяна, а другото е ремонт. Ако беше смяна на скоростна кутия - щеше да е много по-скъпо

    Коментиран от #5


  • 5 Капрала

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "Конфуций":

    Хах много добре им го каза
  • 6 оня с коня

    16 9 Отговор
    Господинът Ван Нийл нещо се е объркал относно сравнението между Автоматичната и ръчната скор. Кутии.1/Съмнявам се СИЛНО дали има разлика в тежестта между двете кутии,НЕЗАВИСИМО ЧЕ НЕ СЪМ ГИ ПРЕТЕГЛЯЛ.2/НЕ Автоматичната спестява гориво,а ТОЧНО ОБРАТНОТО - РЪЧНАТА СПЕСТЯВА доказано по с 1 Литър на Сто км.Личо при мен е обаче много повече,защото ПОНЕ 25% от Пробега ми е "по инерция",т.е. Изключване от скорост - нещо невъзможно при автомата.3/Според инструкциите Маслото в Автомат.Кутия трябва да се сменя на всеки 60 хил. км,докато при ръчната - след Стотици хиляди и то - ако се сети водача.Колкото до Здравината ,то ръчната е ужасно Капризна и Нежна,докато Ръчната е ВЕЧНА!За инфо:- Аз Кола с автомат скор кутия никога не съм имал,нито знам как се кара,нито пък имам и грам желание да узная.

    Коментиран от #9, #10, #13

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Случаен

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "оня с коня":

    Мислех си че нещо все пак разбираш, докато не прочетох че си изключвал от скорост "за да пестиш". От там нататък няма никакъв смисъл да ти четем глупостите.
  • 10 Професионален шофьор

    5 6 Отговор

    До коментар #6 от "оня с коня":

    Пълен профан и аматьор! Толкова глупотевини на едно място не бях чел скоро!

    Коментиран от #11

  • 11 оня с коня

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Професионален шофьор":

    За инфо Категорията ми е "С",а километрите ми САМО на заден ход сигурно са повече от твоите които изобщо си изминал.Въпреки това се смятам за "Файтонджия",но пък имам безпогрешно "Ухо" и като чуя някакви Нехарактерни Звуци от МПС-то,отивам в Сервиза ОВРЕМЕ и знам какво точно да ми се отремонтира.Колкото до възклицанието ти че подобни глупотевини на едно място не си чел...ами радвай се че изобщо можеш да четеш,щото има и Проф. Шофьори които доста се затрудняват при подобно "Упражнение":)

    Коментиран от #14

  • 12 джоджен

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "хммм":

    Не си много прав,автоматика ремонтираш,а колко качествено ще го направят е друг въпрос,а другото го сменяш с изцяло нови части,така че ако купиш нов автоматик ще видиш че цената ще е по 3-4 пъти на нагоре.Тук при нас,нямаме добри сервизи за ремонт на автоматик,далеч сме от запада.
  • 13 Йо Несбьо

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "оня с коня":

    Основните принципи си ги споменал, но не си съвсем прав. Автоматичната скоростна кутия е по-тежка, защото изисква повече за управление и използване. Оттук повече сплави и метали в разни роботизирани кутии, да не говорим с двоен съединител, с 10 скорости и т.н.

    За разхода си прав, поне досега е така! И аз се стремя да карам по инерция повече.

    Шофирам понякога автомати, научих се за 10 минути миналата година. Принципът на повечето е един и същ, пък и те уведомяват, ако оставиш колата на N, а си трябва Р. Почва да пищи при отваряне на вратата.

    Като цяло всичко се усложнява, така че е логично в следващите 20 години ръчните скоростни кутии да изчезнат на Запад.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 истина ти казвам

    7 1 Отговор
    BMW се кара заради удоволствието от самото шофиране! Престанете с тия простотии за автоматизацията че,ше съсипете марката!