Електромобилите са бъдещето или поне такива са плановете към момента. Все повече автомобилни проиводители насочват инвестициите си в тази насока, а заедно с тях, това се случва и при повечето големи компании пряко свързани с автомобилната сфера. Една от тези компании е Continental, която се похвали с изцяло нова спирачна система, създадена специално за колите на ток.
Производителят, който е добре познат с бизнеса си с гуми е разработил така наречената система “Green Caliper”, която може да се похвали с по-ниско тегло и намалено триене между диска и накладките, без това да влияе върху характеристиките на спиране.
От Continental споделят, че апаратите са с до 3 килограма по-леки от стандартните такива, а спирачните апарати са с 2 килограма по-ниско тегло. Това допринася за до 20 килограма по-ниско тегло в спирачките на автомобила, което се отразява положително на всяка една от характеристиките му.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джон
16:27 25.11.2022
2 Зевс
Коментиран от #4
16:32 25.11.2022
3 Бай Ром
Ами така де, няма един диск да се ползва на 3 комплекта накладки, сега ще е за смяна преди тях.
16:39 25.11.2022
4 рекуперация
До коментар #2 от "Зевс":
Зареждаш батерията.19:24 25.11.2022
5 гост
Коментиран от #6, #15
10:09 26.11.2022
6 0000
До коментар #5 от "гост":
И смяташ,че с мотор на всяко колело подресорната маса ще намалее ли?само питамКоментиран от #8
01:31 27.11.2022
7 СЗО
Коментиран от #9
08:27 27.11.2022
8 гост
До коментар #6 от "0000":
Първо мотора може да не е в колелото , ЗАСЕГА (!!!!) , има доста модели на Ягуар , Алфа Ромео и дори Порше , в които спирачките не са в колелата , а вътре до диференциала или скоростната кутия , именно с идея да се махне това тегло от колелата ! А след 10-15 години като влязат гумите без въздух и без джанта дори като на Мишлен и новите електродвигатели без медни намотки , да , заедно с електродвигател в колелото теглото ще е ПО-МАЛКО от сегашните със джанти , спирачки , полуоска и т.н.10:03 27.11.2022
9 гост
До коментар #7 от "СЗО":
Защото при електромобила и сега основното спиране е с електромотора , рекурперация му викат и не само , че не се износва и не отделя един куп мръсотии и топлина , ами връща ток в батерията , все едно да връща дизел в резервоара !! А спирачките се ползват само за последните метри от 15-10 км/ч до нула , защото тогава рекурперацията е много слаба ! Само че има начин и това да стане с електромотора , чрез импулси обратно на движението , вече с разход на ток , но той ще е само малка част от тоя вече върнат от рекурперациятаКоментиран от #10
10:08 27.11.2022
10 СЗО
До коментар #9 от "гост":
При електричките е ясно. Но двг автомобилите също се влияят от теглото. По-малко тегло, по-малък разход, по-малко вредни емисии...Логично е и за тях да се търси намаляване на теглото.Коментиран от #11, #12, #14
11:32 27.11.2022
11 гост
До коментар #10 от "СЗО":
Дори съседна Гърция ЗАБРАНЯВА двг от 2030 г ! Повтарям , 2030 , а не 3035 !!!! Същото се отнася за Англия , Холандия и Белгия , а скоро се очаква и Австрия и Швейцария да се присъединят !! Общо взето само Германия и Франция ще останат за 2035 и то с големи уговорки , които практически ще ликвидират двг много преди това !! Какво още ще "подобряваш" на една тотално умряла технология , обречена на музея в съвсем близко бъдеще , буквално утре ??12:11 27.11.2022
12 гост
До коментар #10 от "СЗО":
И не е въпрос само на желание ! При ДВГ цялото усилие се поема от спирачките , при тон и половина кола със 150 км /ч си има минимум площ на диска и тегло и големина на спирачния апарат , без които просто няма да спре ! А при електромобила след като електродвигателя поеме 90% от усилието чрез рекурперация , после може да спре и със спирачка от велосипед !!Коментиран от #13
12:18 27.11.2022
13 Точно обратното е
До коментар #12 от "гост":
Както виждаш дисковете за електромобилите са с по-голям диаметър, тоест спират много по-добре, точно както е редно, защото електромобилите по принцип са по-тежки.13:55 27.11.2022
14 Въпрос на сигурност
До коментар #10 от "СЗО":
Ако и ти беше погледнал картинките, щеше да видиш, че спирачните дискове за автомобили с двг са вентилирани, а за електромобилите не са и по-ниското тегло идва от по-тънките дискове, въпреки че диаметърът на диска е по-голям.При спускане на баир и при намаляване от висока скорост, по-голямата част на спирачното усилие при електромобилите се поема от рекуперацията, така че могат да си го позволят.
Тези дискове обаче въобще не са подходящи за по-агресивно шофиране дори на електромобил.
13:58 27.11.2022
15 Кога ще дойде
До коментар #5 от "гост":
Маглев на гара Подуяне, чакам го 🤣🤣🤣18:46 27.11.2022