Last news in Fakti

25 Ноември, 2022 16:15 2 995 15

Continental разработи специални спирачки за електрически коли

  • continental-
  • гуми-
  • спирачки-
  • електромобили

Дисковете и апаратите са с до 5 килограма по-леки

Continental разработи специални спирачки за електрически коли - 1

Електромобилите са бъдещето или поне такива са плановете към момента. Все повече автомобилни проиводители насочват инвестициите си в тази насока, а заедно с тях, това се случва и при повечето големи компании пряко свързани с автомобилната сфера. Една от тези компании е Continental, която се похвали с изцяло нова спирачна система, създадена специално за колите на ток.

Производителят, който е добре познат с бизнеса си с гуми е разработил така наречената система “Green Caliper”, която може да се похвали с по-ниско тегло и намалено триене между диска и накладките, без това да влияе върху характеристиките на спиране.

От Continental споделят, че апаратите са с до 3 килограма по-леки от стандартните такива, а спирачните апарати са с 2 килограма по-ниско тегло. Това допринася за до 20 килограма по-ниско тегло в спирачките на автомобила, което се отразява положително на всяка една от характеристиките му.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джон

    9 2 Отговор
    Така требе. Аз на спарк-а почти не натискам спирачки, само в краен случай.
  • 2 Зевс

    15 8 Отговор
    Как така по-ниско триене, без това да се отразява на спирането? Спирачките превръщат кинетичната енергия на автомобила в топлинна посредством триене и така колата спира, ако няма триене какво правим?

    Коментиран от #4

  • 3 Бай Ром

    15 3 Отговор
    Явно са направили дисковите от алумин.
    Ами така де, няма един диск да се ползва на 3 комплекта накладки, сега ще е за смяна преди тях.
  • 4 рекуперация

    11 1 Отговор

    До коментар #2 от "Зевс":

    Зареждаш батерията.
  • 5 гост

    9 2 Отговор
    Класическите спирачки ще изчезнат в момента , в който всички електромобили станат с 4 двигателя , тоест всяко колело с отделен двигател !! Това е излишно тегло и то точно където е най-вредно , в подресорните маси !! В момента , а и от години влаковете Маглев спират с магнитни спирачки и спират в пъти по-добре от архаиччните хидравлични спирачки и то без грам износване на части и отделяне на един куп вредни частици и емисии !!

    Коментиран от #6, #15

  • 6 0000

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И смяташ,че с мотор на всяко колело подресорната маса ще намалее ли?само питам

    Коментиран от #8

  • 7 СЗО

    2 1 Отговор
    И защо спирачен апарат с по-нииско тегло трябва да е СПЕЦИАЛНО за ел. автомобили???

    Коментиран от #9

  • 8 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "0000":

    Първо мотора може да не е в колелото , ЗАСЕГА (!!!!) , има доста модели на Ягуар , Алфа Ромео и дори Порше , в които спирачките не са в колелата , а вътре до диференциала или скоростната кутия , именно с идея да се махне това тегло от колелата ! А след 10-15 години като влязат гумите без въздух и без джанта дори като на Мишлен и новите електродвигатели без медни намотки , да , заедно с електродвигател в колелото теглото ще е ПО-МАЛКО от сегашните със джанти , спирачки , полуоска и т.н.
  • 9 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "СЗО":

    Защото при електромобила и сега основното спиране е с електромотора , рекурперация му викат и не само , че не се износва и не отделя един куп мръсотии и топлина , ами връща ток в батерията , все едно да връща дизел в резервоара !! А спирачките се ползват само за последните метри от 15-10 км/ч до нула , защото тогава рекурперацията е много слаба ! Само че има начин и това да стане с електромотора , чрез импулси обратно на движението , вече с разход на ток , но той ще е само малка част от тоя вече върнат от рекурперацията

    Коментиран от #10

  • 10 СЗО

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    При електричките е ясно. Но двг автомобилите също се влияят от теглото. По-малко тегло, по-малък разход, по-малко вредни емисии...Логично е и за тях да се търси намаляване на теглото.

    Коментиран от #11, #12, #14

  • 11 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "СЗО":

    Дори съседна Гърция ЗАБРАНЯВА двг от 2030 г ! Повтарям , 2030 , а не 3035 !!!! Същото се отнася за Англия , Холандия и Белгия , а скоро се очаква и Австрия и Швейцария да се присъединят !! Общо взето само Германия и Франция ще останат за 2035 и то с големи уговорки , които практически ще ликвидират двг много преди това !! Какво още ще "подобряваш" на една тотално умряла технология , обречена на музея в съвсем близко бъдеще , буквално утре ??
  • 12 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "СЗО":

    И не е въпрос само на желание ! При ДВГ цялото усилие се поема от спирачките , при тон и половина кола със 150 км /ч си има минимум площ на диска и тегло и големина на спирачния апарат , без които просто няма да спре ! А при електромобила след като електродвигателя поеме 90% от усилието чрез рекурперация , после може да спре и със спирачка от велосипед !!

    Коментиран от #13

  • 13 Точно обратното е

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Както виждаш дисковете за електромобилите са с по-голям диаметър, тоест спират много по-добре, точно както е редно, защото електромобилите по принцип са по-тежки.
  • 14 Въпрос на сигурност

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "СЗО":

    Ако и ти беше погледнал картинките, щеше да видиш, че спирачните дискове за автомобили с двг са вентилирани, а за електромобилите не са и по-ниското тегло идва от по-тънките дискове, въпреки че диаметърът на диска е по-голям.

    При спускане на баир и при намаляване от висока скорост, по-голямата част на спирачното усилие при електромобилите се поема от рекуперацията, така че могат да си го позволят.

    Тези дискове обаче въобще не са подходящи за по-агресивно шофиране дори на електромобил.
  • 15 Кога ще дойде

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Маглев на гара Подуяне, чакам го 🤣🤣🤣