Last news in Fakti

24 Август, 2023 17:34 4 543 15

Новата Kona вече се произвежда в Европа

  • hyundai-
  • kona-
  • европа-
  • производство

Заводът се намира в Чехия

Новата Kona вече се произвежда в Европа - 1

Hyundai Motor стартира производството на изцяло новата Kona Electric в завода си в Ношовице, Чехия. Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) има големи амбиции за новия модел, като планира да произведе 21 000 бройки от Kona Electric до края на тази година и 50 000 през цялата календарна година 2024.

Новата Kona Electric, произведена в Европа, ще се продава предимно на европейските пазари, но също така и в страни като Турция и Израел, както и на островите Реюнион и Гвадалупа. Чешкият завод ще произвежда и версия на Kona Electric с десен волан за Великобритания, Ирландия и Кипър.

Като цяло произведеният в Чехия Hyundai Kona Electric ще се доставя в 42 държави, в сравнение с 22-те изключително европейски пазара на досегашния модел, произвеждан в Ношовице.

В резултат на това HMMC очаква до края на 2023 г. новият Kona Electric да съставлява 15% от общото производство на завода. Това не е никак малко, тъй като заводът произвежда също Tucson и цялата компактна гама на i30, включително хечбек, комби и фастбек - в обикновени варианти, N-Line и N performance.

Както и при предишното поколение на Kona Electric, чешкият завод на Hyundai ще продължи да произвежда две версии с един двигател и задвижване на четирите колела с различен капацитет на батерията.

Базовата версия на Kona Electric разполага с 48,4кВтч батерия, която захранва електромотор със 154 конски сили и предлага пробег от 377 км по WLTP.

Предлага се и по-мощен вариант с по-дълъг пробег, включващ 65,4-киловатчасова батерия и електромотор с 215 конски сили. Този модел предлага водещ в класа си пробег от 514 км по WLTP.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Директора

    33 1 Отговор
    В Чехия я, няма да е в БГ.
    Нали Киро щеше да води инвеститори от Европата по 5-те моста на Дунава и 3-те тунела под Стара Планина?
    Какво стана? Отпадна тая оферта.

    Коментиран от #3, #4, #11, #14

  • 2 грозничка

    10 7 Отговор
    ма иначе си е ок
  • 3 киру ментата

    20 1 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    е престъпник, кво се чудиш

    Коментиран от #10

  • 4 Антикомуне

    9 9 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    Чака момунягите да върнат крадените пари и куфафчетата които раздадоха през 1990.
  • 5 БСП за България и Радев

    19 3 Отговор
    Защо не на територията на Кремиковци? Правителството на Тиквата и Харвардските измамници защо мълчи
  • 6 Факт колкото по- нови

    9 5 Отговор
    Толкова по - еднородни и грозни....Отвр....
  • 7 Ммм...да

    21 2 Отговор
    Никой не прави завод за автомобили в бедна страна с прости работници.За това ще има да си почакаме още.Най-ни отива да сме бунището на Европа.

    Коментиран от #9, #12

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Реалист

    3 6 Отговор

    До коментар #7 от "Ммм...да":

    Щото пък Швейковете дето лочат по цял ден пиво са стока
  • 10 Възраждане

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "киру ментата":

    Като се ротират февруари, Тиквата ще го изпере и готово
  • 11 ББ БЕДЕН

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    Бойко стана дибилпрост
  • 12 Такса

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ммм...да":

    Ти чувал ли си за данък спокойствие? Държавна такса в България за крупни инвеститори. Е, наистина крупните инвеститори отказват да плащат тази такса в България. В резултат инвестират някъде другаде. Такса спокойствие е и под формата на договор за партньорство, когато Български партньор получава 15 процента от печалбата без да прави инвестиции.
  • 13 Механика

    4 3 Отговор
    Трудно ми е да си избера електрическа кола. Всичките "отвътре" ми изглеждат еднакви. От Теслата през Мерцедеса до Хюндй и Дачия. Всички батерии еднакви с разлика в капацитета. Всички електродвгатели еднакви с разлика в мощността, някъде е един, днякъде два, има и с по три. Нищо принцпно различно, нищо иновативно от фирма до фирма. Все едно всички ги правят на едно място, а само емблемите, пластмасите и седалките ги слгат в различни заводи.

    Коментиран от #15

  • 14 мани мани

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    чешката крона е смешна валутка и им оттърва да им буфкат там за без пари ... левът е по-силен от кроната! плюс тва и локацията им е в сърцето на европа и е по-удачно за разноса на колите ... а ако ние минем в евро, то ептен ня е изгодно на чуждите поробители да ни карат да бачкаме и ще напуснат страната ни ...
  • 15 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Механика":

    освен всичко което си посочил, бих добавил че задницата по грозотия се бори с моделите на rexton. Някой да каже колко кг е това нещо, някак си ми е трудно да приема , че за да си закарам задника някъде трябва да търкалям 3 тона!